Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
25 meter is geen problem. (220 v.) 3 x 2,5 mm nemen. je hebt dus een dikkere kabel nodig dan normaal.
Van belang is wel dat je geen spanningsverschil hebt - de UMC accepteert dat niet, waar laden stopt.


Thanks! Als goed is, weet ik inmidels, kunnen we bij in ieder geval 1 huis met 4 m uit de voeten. Maar probleem van spanningsverschil leek ik laatst ook in Nederland te hebben, zonder verlengkabel. Het eerste stopcontact functioneerde, maar de kabel was te dik en de deur kon niet dicht, daar was t te koud voor. Andere stopcontacten wilden vervolgens niet. Gelukkig had ik kleine voorraad en maar een klein stukje te gaan. Langzaam langzaam

en voor nu, zo'n kabel kopen!
 
Ja, en Metz van 2 naar 8 stalls.... Met Luxemburg ertussen gaat Frankrijk voor mij weer een optie worden om naar Italië te rijden. Bij drie landenpunt omgeving Basel dan de grens naar Zwitserland over...

Idd een mooie rustige route als alternatief.... Misschien ook mooi als onderdeel van een volgende Road-Trip.

En ik word ook wel erg blij van het "vullen van gaten" zoals Lux / Metz (waar 2 chargers in totaal toch iets onderbemeten was) en Bremen.
 
Thanks! Als goed is, weet ik inmidels, kunnen we bij in ieder geval 1 huis met 4 m uit de voeten. (). Langzaam langzaam
en voor nu, zo'n kabel kopen!

ik zou wel overwegen een wat langere te kopen. Dat geeft je flexibiliteit in voorkomende gevallen. Wel uitrollen/uitleggen ivm warmteontwikkeling.
desnoods kan je overigens via dit forum wel een Juice Booster lenen als je twijfelt over de mogelijkheid te laden met de UMC door spanningsverschil. De Juice Booster is daar minder kritisch op weet ik uit ervaring. Stuur desgewenst maar PM.
 
Tsja die hadden toen natuurlijk even gegoogled en kwamen meteen al die (3) brandende tesla wrakken tegen... :scared:

Over die onveiligheid, dat was om te fokken voor 1 april. Jullie happen bijna niet, zijn blijkbaar veel te cool daarvoor haha.
Nee, de MS past er gewoon niet op. Hij is te breed voor de wagons...
Ik weet alleen niet meer of het de (ingeklapte) spiegels waren of de spoorbreedte. Of allebei...
Anyway, ze hadden het heel precies uitgemeten en het ging gewoon niet. Too bad!
 
Over die onveiligheid, dat was om te fokken voor 1 april. Jullie happen bijna niet, zijn blijkbaar veel te cool daarvoor haha.
Nee, de MS past er gewoon niet op. Hij is te breed voor de wagons...
Ik weet alleen niet meer of het de (ingeklapte) spiegels waren of de spoorbreedte. Of allebei...
Anyway, ze hadden het heel precies uitgemeten en het ging gewoon niet. Too bad!
Jij blij dat je er niet ter plaatse achter hoefde te komen... :)
 
Iemand bekend met een hotel in Hamburg centrum waar je kan laden? Ik wil grootste stuk pakken bij de SC bij hotel lindtner en vervolgens tijdens de nacht de laatste 20% aftoppen. Dat lukt ook nog wel met een parkeergarage met 220V aansluiting
 
Over die onveiligheid, dat was om te fokken voor 1 april. Jullie happen bijna niet, zijn blijkbaar veel te cool daarvoor haha.
Nee, de MS past er gewoon niet op. Hij is te breed voor de wagons...
Ik weet alleen niet meer of het de (ingeklapte) spiegels waren of de spoorbreedte. Of allebei...
Anyway, ze hadden het heel precies uitgemeten en het ging gewoon niet. Too bad!

Hmm...good point. Dan is het helemaal snel klaar want ik was niet van plan te rijden.
Het zou op zich moeten kunnen...op de site van die autoslaaptrein staat een maximale spoorbreedte van 1850mm en een maximale breedte incl. spiegels van 2130mm. De Model S heeft een spoorbreedte van 1700mm (achter, voor is smaller) en met ingeklapte spiegels is hij 1964mm breed. Het kan enkel niet als je een exemplaar hebt zonder inklapbare spiegels, want dan is hij 2187mm.
 
Hmm...good point. Dan is het helemaal snel klaar want ik was niet van plan te rijden.
Het zou op zich moeten kunnen...op de site van die autoslaaptrein staat een maximale spoorbreedte van 1850mm en een maximale breedte incl. spiegels van 2130mm. De Model S heeft een spoorbreedte van 1700mm (achter, voor is smaller) en met ingeklapte spiegels is hij 1964mm breed. Het kan enkel niet als je een exemplaar hebt zonder inklapbare spiegels, want dan is hij 2187mm.

Ze zijn bij alle model S'n inklapbaar.... alleen niet allemaal elektrisch... Toch?
 
Iemand bekend met een hotel in Hamburg centrum waar je kan laden? Ik wil grootste stuk pakken bij de SC bij hotel lindtner en vervolgens tijdens de nacht de laatste 20% aftoppen. Dat lukt ook nog wel met een parkeergarage met 220V aansluiting

Scandic Emporio, kun je laden met rode stekker in de parkeergarage, advies is wel om niet te laat aan te komen om zeker te zijn van een plek.
 
graag wat reisadvies aub

We vertrekken volgende week naar areches/beaufort (bezoek van schoonbroer) - vertrek vanuit maaseik.

met software v6.2 raadt de tripplanner me aan via duitsland+zwitserland te karren; is er een voor/nadeel van deze route te doen ipv van via frankrijk (uiteraard tol&vignet buiten beschouwing gelaten). Misschien niet onbelangrijk, Ik ben niet van plan van winterbanden op de MS te gaan zetten voor dat weekje.