TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Met wheel cap kit door wasstraat

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by MvdAbeele, Jan 8, 2020.

1. MvdAbeele

MvdAbeele Member

Voor de servicebeurt bij Tesla voor wat afleverschade is mij gevraagd om de auto schoon af te lever. Ik heb helaas geen tijd om dit handmatig te doen, dus binnenkort maar eenmalig door de wasstraat. De auto zit toch al onder de swirls door het schoonmaken voor aflevering van Tesla zelf... Nu heb ik de wheel cap kit van Tesla op mijn 18" wielen zitten, en ik vroeg mij af of ik deze kan laten zitten? Het middenstuk zit muurvast, hier maak ik mij dus niet zoveel zorgen om. Het gaat voornamelijk om de overige 5 zwarte kapjes per wiel.

2. TrebVs

TrebVs Active Member

Haal ze idd er gewoon even af... Zitten best wel losjes. Ik heb een dubbele set! Redundantie, altijd goed. ;) Bij onze Saab vroeger had ik een hele voorraad bedieningsknoppen van de airco, die braken dus bij een bepaalde serie Saabs heel gemakkelijk af. Handig in de winter.

3. DucaTinus

DucaTinus Member

Of laten zitten? Die caps zitten ook op de andere tesla's. Ze hebben daar wel tools voor en je bent denk ik niet de eerste met wheelcaps.
    Als je ze niet loskrijgt lukt het bij Tesla vast wel. Kans dat ze kapot gaan is aanwezig maar nieuwe zijn niet echt duur

4. MvdAbeele

MvdAbeele Member

Ik laat ze ook zitten als ik de auto naar Tesla breng, maar ik bedoel als ik de dag ervoor door de wasstraat ga.

5. pieter!

pieter! Member

Ik heb al op meerdere auto's dergelijke dekseltjes op de bouten gehad en nog nooit verloren in wasstraten (ook niet bij de Tesla). Centercap ook niet, die zitten echt op iedere auto met lichtmetalen velgen en die hoeven er heus niet af.

6. MvN.on.Tour

MvN.on.Tour Member

Ik ben al heel vaak door de wasstraat gegaan zonder ze ooit te verwijderen. Ik zou even checken of ze inderdaad goed vast zitten en ze dan lekker laten zitten. (If it ain’t broken, etc.)

Succes met de reparatie!

7. PKaltner

PKaltner Member

rijd sinds oktober jl. elke 2 weken door de wasstraat, bij mij zijn ze (tot nu toe) altijd blijven zitten.

8. RLX68

RLX68 Member

Ik ga er gewoon mee door de wasstraat, maar ben er al wel twee dopjes verloren. Of dat tijdens een wasbeurt is gebeurd weet ik niet. Ik kreeg van de Tesla dealer in Groningen gewoon twee nieuwe dopjes.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC