Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpoort unlocken met knop mbv aanpassen weerstand PP?

This site may earn commission on affiliate links.
Voor lange tijd gebruik ik de kabels en het fameuze "knopje" van evchargeking om de laadpoort te openen maar nog veel belangrijker om de laadpoort te unlocken om de kabel er uit te kunnen halen. Vandaag heb ik voor de 4e keer een kapotte evchargeking-knop (alle 4 voor water-intreding in de knop zelf). Ik heb de kabels tot nu toe altijd netjes mogen terugsturen voor garantie, maar het loshalen van de van de kabel, opsturen kost toch tijd en geld. De voorheen (zeer bruikbare) draadloze open-functionaliteit heb ik niet meer nodig, daar al mijn Tesla's nu een "bedienbare" laadklep hebben. Oplossingen via de API zijn mij te traag.

Vandaar de vraag: Hoe unlockt de EVChargeking knop en de Tesla Wall Charger de laadpoort? Ik vermoed dat dat gebeurt door het zuiver en alleen het aanpassen van de weerstand van de proximity-pilot (PP) pin. Maar hoe? Iemand ervaring hiermee?
 
Voor lange tijd gebruik ik de kabels en het fameuze "knopje" van evchargeking om de laadpoort te openen maar nog veel belangrijker om de laadpoort te unlocken om de kabel er uit te kunnen halen. Vandaag heb ik voor de 4e keer een kapotte evchargeking-knop (alle 4 voor water-intreding in de knop zelf). Ik heb de kabels tot nu toe altijd netjes mogen terugsturen voor garantie, maar het loshalen van de van de kabel, opsturen kost toch tijd en geld. De voorheen (zeer bruikbare) draadloze open-functionaliteit heb ik niet meer nodig, daar al mijn Tesla's nu een "bedienbare" laadklep hebben. Oplossingen via de API zijn mij te traag.

Vandaar de vraag: Hoe unlockt de EVChargeking knop en de Tesla Wall Charger de laadpoort? Ik vermoed dat dat gebeurt door het zuiver en alleen het aanpassen van de weerstand van de proximity-pilot (PP) pin. Maar hoe? Iemand ervaring hiermee?
Dat werkt toch draadloos?
(ik kan namelijk met de stekker vlak bij de auto de laadklep openen........)
 
Is het niet een 433mhz signaal?
Je kan met dezelfde knop op een TWC of Supercharger immers de laadklep openen als de kabel nog niet in de laadpoort zit.

Edit: beide zo te zien
 
Last edited:
Voor lange tijd gebruik ik de kabels en het fameuze "knopje" van evchargeking om de laadpoort te openen maar nog veel belangrijker om de laadpoort te unlocken om de kabel er uit te kunnen halen. Vandaag heb ik voor de 4e keer een kapotte evchargeking-knop (alle 4 voor water-intreding in de knop zelf). Ik heb de kabels tot nu toe altijd netjes mogen terugsturen voor garantie, maar het loshalen van de van de kabel, opsturen kost toch tijd en geld. De voorheen (zeer bruikbare) draadloze open-functionaliteit heb ik niet meer nodig, daar al mijn Tesla's nu een "bedienbare" laadklep hebben. Oplossingen via de API zijn mij te traag.

Vandaar de vraag: Hoe unlockt de EVChargeking knop en de Tesla Wall Charger de laadpoort? Ik vermoed dat dat gebeurt door het zuiver en alleen het aanpassen van de weerstand van de proximity-pilot (PP) pin. Maar hoe? Iemand ervaring hiermee?
Voor 14 euro opgelost. https://www.fruugo.be/charging-port...3ZrS2crsg0Mz8dwntNBFzOZay1y3RPDBoCWEUQAvD_BwE
 
Die heb ik, maar daar ben je dus niks mee.
Je kan er de laadklep wel mee openen.
Maar de laadkabel unlocken als hij aant laden is, gaat er niet mee.
Ik haal er telkens mijn telefoon voor uit en doe het via de app.
Goed dat ik er nooit behoefte aan had. Ik had mij dus in de luren laten leggen.
Is ook logisch dat hij niet unlockt. Zou al te handig geweest zijn voor kabeldieven.
 
Dan kan je even goed op het scherm klikken.
of je kofferbak open doen? Want dat is wat ik altijd doe. Ik moet toch m'n kabel uit de kofferbak halen, dus die moet toch open. Oftewel: (telefoon in de de broekzak), koffer open, op laadklepje drukken, klepje gaat open, kabel uit de koffer nemen, in auto en laadpunt steken, swipen, klaar. Bij terugkomst: koffer open, swipen, kabel uit laadpunt en auto trekken, kabel in koffer, koffer sluiten (ondertussen sluit klepje ook vanzelf), deur open, wegrijden. Maar eens, als je een thuislaadpunt met een vaste kabel en geen pas-swipe hebt, dan snap ik dat het lastig is en je markt-oplossingen zoekt omdat je anders óf in je auto moet reiken om op je scherm te drukken óf je app moet openen om de laadpoort te ontgrendelen voor die keren dat je thuis laadt.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Dan kan je even goed op het scherm klikken.
Ja, dat is dan niet zo handig. Ik wilde me in die knoppen verdiepen tot ik ontdekte dat ze sowieso niet zouden werken op mijn ‘17 model S.

Maar niet getreurd, we gaan @TimElectric helpen. Tim geeft aan dat door intreding van water zijn stekker-met-knop stuk is gegaan. Als Tim dan nog één keer investeert in een nieuwe stekker-met-knop dan kan hij er wellicht dit regenjasje bij kopen😊
Car Charging Gun Rain Coat Cover for Tesla Model 3 Y
 
  • Like
Reactions: Phil V
of je kofferbak open doen? Want dat is wat ik altijd doe. Ik moet toch m'n kabel uit de kofferbak halen, dus die moet toch open. Oftewel: (telefoon in de de broekzak), koffer open, op laadklepje drukken, klepje gaat open, kabel uit de koffer nemen, in auto en laadpunt steken, swipen, klaar. Bij terugkomst: koffer open, swipen, kabel uit laadpunt en auto trekken, kabel in koffer, koffer sluiten (ondertussen sluit klepje ook vanzelf), deur open, wegrijden. Maar eens, als je een thuislaadpunt met een vaste kabel en geen pas-swipe hebt, dan snap ik dat het lastig is en je markt-oplossingen zoekt omdat je anders óf in je auto moet reiken om op je scherm te drukken óf je app moet openen om de laadpoort te ontgrendelen voor die keren dat je thuis laadt.

Dit betreft problemen met een laadpaal zonder authenticatie. Daarbij is Tesla een van de weinige merken die niet de laadkabel los laat bij openen auto dmv sleutel of deur openen of app.

Met als gevolg dat je dus alleen moeilijke opties hebt, tenzij je een TWC hebt (die niet kan loadbalancer) of 3rd party kabels zoals EV ChargeKing.

Ik heb zelf een Tesla sleutel gekocht waarbij je de achterste knop in kan houden voor unlock van de kabel. Helaas werkt deze 5% van de tijd niet
 
Ja, dat is dan niet zo handig. Ik wilde me in die knoppen verdiepen tot ik ontdekte dat ze sowieso niet zouden werken op mijn ‘17 model S.

Maar niet getreurd, we gaan @TimElectric helpen. Tim geeft aan dat door intreding van water zijn stekker-met-knop stuk is gegaan. Als Tim dan nog één keer investeert in een nieuwe stekker-met-knop dan kan hij er wellicht dit regenjasje bij kopen😊
Car Charging Gun Rain Coat Cover for Tesla Model 3 Y
Je kunt een van die knoppen op de stekkerkop van de kabel plaatsen(of op de laadpaal, of in kofferbak als je die toch opendoet) Met de app vind ik het maar omslachtig. Eerst naar het hoofdscherm is ook niet prettig met spullen(tas) in de hand.