Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpoort unlocken met knop mbv aanpassen weerstand PP?

This site may earn commission on affiliate links.
Via de Shortcuts of Opdrachten app kan je de kabel zelf niet unlatchen. Je kan dus wel de poort openen en sluiten, opladen starten en stoppen, maar de kabel latchen of unlatchen kan niet.

Het gekke is: via Home Assistant kan het wel. Ik ben al een tijdje op zoek om dat makkelijker gedaan te krijgen, want voorlopig is dat zelfs een langer scenario dan via de Tesla app: App openen, naar de juiste pagina navigeren en op de knop drukken.

Ik zoek dus naar een oplossing om die input van HA te triggeren via Opdrachten. Nog geen manier gevonden…
 
Via de Shortcuts of Opdrachten app kan je de kabel zelf niet unlatchen. Je kan dus wel de poort openen en sluiten, opladen starten en stoppen, maar de kabel latchen of unlatchen kan niet.

Het gekke is: via Home Assistant kan het wel. Ik ben al een tijdje op zoek om dat makkelijker gedaan te krijgen, want voorlopig is dat zelfs een langer scenario dan via de Tesla app: App openen, naar de juiste pagina navigeren en op de knop drukken.

Ik zoek dus naar een oplossing om die input van HA te triggeren via Opdrachten. Nog geen manier gevonden…
Deur openen en op scherm klikken lijkt dan nog de eenvoudigste methode. Ik laat dan meteen de deur uit het slot, zo blijft de klima al aan tijdens de kabelwerkzaamheden en heb je nog muziek ook.
Smartphone bovenhalen en app openen duurt langer volgens mij.
 
Via de Shortcuts of Opdrachten app kan je de kabel zelf niet unlatchen. Je kan dus wel de poort openen en sluiten, opladen starten en stoppen, maar de kabel latchen of unlatchen kan niet.
Ik weet niet helemaal zeker of je hiermee op mij reageert, maar zal ik even filmen hoe ik de kabel unlock door de klink van de achterdeur even open te houden?

Dit werkt overigens alleen als ik mijn telefoon bij me heb. De eerste reactie is dat de auto van het slot gaat en de deur open. Maar die gooi ik direct weer dicht, dus dat is geen probleem.
 
Ik gebruik hiervoor ook de S3XY buttons, maar dan niet met 1 van de buttons maar met een "Smart Action".

Het unlocken/openen van de laadpoort heb ik gekoppeld aan de deurklink van de linker achterdeur. Als ik deze 3 seconden vast houdt, gaat de laadpoort open.
Hmm, kan ook de kofferbak openen en sexybutton daar plaatsen om de laadpoort te unlocken. Mijn tas gaat toch achterin en de kabel dan ook. Vind mn het onhandig als ik met mijn tas in de hand de app moet openen op mijn tel om te unlocken. Ook het openen van voordeur en aanraken scherm met tas in de hand is onhandi
 
Via de Shortcuts of Opdrachten app kan je de kabel zelf niet unlatchen. Je kan dus wel de poort openen en sluiten, opladen starten en stoppen, maar de kabel latchen of unlatchen kan niet.

Het gekke is: via Home Assistant kan het wel. Ik ben al een tijdje op zoek om dat makkelijker gedaan te krijgen, want voorlopig is dat zelfs een langer scenario dan via de Tesla app: App openen, naar de juiste pagina navigeren en op de knop drukken.

Ik zoek dus naar een oplossing om die input van HA te triggeren via Opdrachten. Nog geen manier gevonden…
Dat lukt me met “shortcuts” hoor: Laadpoort unlocken met knop mbv aanpassen weerstand PP?
De gewenste actie die ik bedoel daar is het unlatchen van de laadkabel.
 
  • Like
Reactions: neoflux