Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Minder regeneratie bij lage temperatuur sinds 2019.40.2.1. ?

This site may earn commission on affiliate links.
met die 80% en laden tot 100% is slecht voor mijn accu

Ik hoorde laatst Ove Kröger van T&T Tesla zeggen dat een 60 eigenlijk een softwarematig geknepen 70 is, en dat je die 60 gewoon tot 100% zou kunnen volladen, want 60 kWh is niet 100%. En zo zou een 75 eigenlijk een softwarematig geknepen 85 zijn.
Helemaal leeg, dus 0% is ook geen 0%, want er zitten altijd nog 4 kWh in de accu als hij 0 aangeeft.
 
Een 60 werkt op 336 volt. Hij heeft 24v modules, dus dat betekent 14 modules van 4,2 kWh, maakt totaal 58,8 kWh in de batterij.
Als de garantie is afgelopen kan je de batterij rustig uit elkaar halen en de de modules van een 85 monteren (die heeft er 16 van 5,3kWh), waarmee je een 75 maakt van een 60, je zou er ook voor kunnen kiezen om de modules te vervangen door die uit een 100 pack, die zijn 6,4 kWh per stuk, en maak je er dus een 90 van..

Ik ben nu zelf een elektrische auto aan het bouwen waarbij ik 12 modules uit 85 pakket gebruik, dus 12 x 5,3 kWh maakt 63,3 kWh.
20191112_135752.jpg
 
Een 60 werkt op 336 volt. Hij heeft 24v modules, dus dat betekent 14 modules van 4,2 kWh, maakt totaal 58,8 kWh in de batterij.
Als de garantie is afgelopen kan je de batterij rustig uit elkaar halen en de de modules van een 85 monteren (die heeft er 16 van 5,3kWh), waarmee je een 75 maakt van een 60, je zou er ook voor kunnen kiezen om de modules te vervangen door die uit een 100 pack, die zijn 6,4 kWh per stuk, en maak je er dus een 90 van..

Ik ben nu zelf een elektrische auto aan het bouwen waarbij ik 12 modules uit 85 pakket gebruik, dus 12 x 5,3 kWh maakt 63,3 kWh.View attachment 488172
Die elektrische auto, dat zou ik nou een leuke topic vinden om te volgen. Defender toevallig ?