Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn al wat mogelijkheden aangegeven.
Maar er is een hele simpele.
Stap in de auto en kijk op het linker gedeelte van het scherm. Onder de kilometeraanduiding Of P (van park) of D (van Drive) zie je de virtuele verbeelding van je/de auto. Aan de voorkant/bovenkant van dat plaatje zie je open (voor de voorklep), aan de achterkant/ onderkant van het plaatje zie je ook open (voor de achterbak) en linksachter/zijkant zie je ook open voor de laadpoort. Druk op het woord open en warempel.....de laadklep gaat open.
Ik heb wel een (klein) foutje gemaakt zag ik net. Links onder is geen knopje open, maar een bliksemschicht ter teken van elektriciteit. Daar op drukken en dan gaat het open.
 
Volgens mij ging het niet om de laadklep openen...
Ik heb nogmaals de post gelezen en kom tot de conclusie dat ik het verkeerd had begrepen. Dom, Dom. Ik lijk wel Willem-Alexander, ha, ha.
Maar excuses. Tja, ik heb ook enige moeite met het ontgrendelen van de plug uit de poort; zelfs met de wall connector als ik de post nu wel goed heb begrepen?! Weet ook nog niet helemaal hoe dat werkt, want soms kan je op het knopje van de plug drukken maar er gebeurt dan niets.
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Ik heb ook een laadpaal van TNM met een losse kabel. Ik wil de laadkabel in de paal laten zitten en stop de laadsessie niet op de paal zodat de kabel daar geblokkeerd blijft en niet gejat kan worden. De consequentie is dan dat je hem inderdaad moet loskoppelen via het scherm of de app. Is noet handig maar het werkt wel. Of je moet een andere stekker kopen.

Let op dat je af en toe (min. 1x per maand) wel de laadsessie afsluit op de laadpaal zelf als je de kosten voor thuisladen vergoed krijgt. The New Motion betaald mij de kosten voor het laden terug maar als je de sessie niet op de paal stopt telt hij alles sessies bij elkaar op tot je dat wel een keer doet. En alleen afgesloten sessies worden uitbetaald.
Nu dit lezend realiseer ik mij dat ik het mogelijkerwijs nog steeds niet heb begrepen. Dus nog dommer dan W-A, ha, ha. "Wie niet weet hoe dom hij/zij is, is een gelukkig mens. Daarom ben ik dus zo gelukkig.
 
Zo, gisteren ook dit buitenaards toestel mogen afhalen, dan ook maar 'Galactica' gedoopt.
Galactica.png
Op zich niks op aan te merken, een paar stofjes/lijmrestjes. Dat heb ik hier nog gelezen. Nog geen krassen in de lak gevonden.
De man in Gent nam rustig zijn tijd om alles uit te leggen. Bij de oplaadklep vermelde hij zelf dat het normaal is dat die een beetje uitsteekt; reden hiervoor is zodat je er nog op kan drukken zodat die opengaat. Hij verzekerde me dat het toch allemaal perfect waterdicht hoort te zijn. De wagen was vol geladen (90%). Dus vlekkeloos vertrokken naar huis, na een tiental kilometer was de AP gekalibreerd gingen we de autosnelweg op, en meteen die ook aangezet. Het was redelijk druk (avondspits richting Antwerpen) en de AP werkte wel zoals behoren, maar vind het toch nog een beetje hakkelen. Niet zo vlot als mijn eigen rijstijl ;), maar werkt perfect voor mensen met rechterrijvakvrees (aka als 'middenvakker')

Het gepland tripje aan de SuC liep in het water, omdat de wagen toch al vol was. En ook letterlijk dan, want toen we een tussenstop maakten om de kids ook op te laden (McDo) kregen we ook een enorme stortbui over de wagen heen. Met zelf hagel/ijs op de wagen :eek:. Opvallend was dat de AP daarna niet meer beschikbaar was. Ik vermoed dat het prachtige plensasfalt in Vlaanderen daar mogelijks wel de oorzaak van is.

Verbruik valt een beetje tegen, iemand een idee?
IMG_20190403_202955.jpg

Attractie modus op een veilig stukje weg voor de kids. Tesla-grins en gilletjes all-round :D Hij doet z'n naam alle eer aan.

Thuis al onmiddellijk update via Wifi binnengetrokken en ingesteld. Even zitten prutsen om de DashCam correct in te stellen.
Nu nog een paar dingetjes:
* Trunk zit niet perfect uitgelijnd
* Ik denk een afdekkapje te missen aan het linkerscharnier van de Frunk (?)

* Homelink met Marantec Digital 302 krijg ik alsnog niet aan de praat.
* Usb hubje zoeken voor enerzijds muziek in te pluggen, usb voor dashcam, en 2x oplaadkabel gsm
 
Zo, gisteren ook dit buitenaards toestel mogen afhalen, dan ook maar 'Galactica' gedoopt.
View attachment 393767
Op zich niks op aan te merken, een paar stofjes/lijmrestjes. Dat heb ik hier nog gelezen. Nog geen krassen in de lak gevonden.
De man in Gent nam rustig zijn tijd om alles uit te leggen. Bij de oplaadklep vermelde hij zelf dat het normaal is dat die een beetje uitsteekt; reden hiervoor is zodat je er nog op kan drukken zodat die opengaat. Hij verzekerde me dat het toch allemaal perfect waterdicht hoort te zijn. De wagen was vol geladen (90%). Dus vlekkeloos vertrokken naar huis, na een tiental kilometer was de AP gekalibreerd gingen we de autosnelweg op, en meteen die ook aangezet. Het was redelijk druk (avondspits richting Antwerpen) en de AP werkte wel zoals behoren, maar vind het toch nog een beetje hakkelen. Niet zo vlot als mijn eigen rijstijl ;), maar werkt perfect voor mensen met rechterrijvakvrees (aka als 'middenvakker')

Het gepland tripje aan de SuC liep in het water, omdat de wagen toch al vol was. En ook letterlijk dan, want toen we een tussenstop maakten om de kids ook op te laden (McDo) kregen we ook een enorme stortbui over de wagen heen. Met zelf hagel/ijs op de wagen :eek:. Opvallend was dat de AP daarna niet meer beschikbaar was. Ik vermoed dat het prachtige plensasfalt in Vlaanderen daar mogelijks wel de oorzaak van is.

Verbruik valt een beetje tegen, iemand een idee?
View attachment 393778
Attractie modus op een veilig stukje weg voor de kids. Tesla-grins en gilletjes all-round :D Hij doet z'n naam alle eer aan.

Thuis al onmiddellijk update via Wifi binnengetrokken en ingesteld. Even zitten prutsen om de DashCam correct in te stellen.
Nu nog een paar dingetjes:
* Trunk zit niet perfect uitgelijnd
* Ik denk een afdekkapje te missen aan het linkerscharnier van de Frunk (?)

* Homelink met Marantec Digital 302 krijg ik alsnog niet aan de praat.
* Usb hubje zoeken voor enerzijds muziek in te pluggen, usb voor dashcam, en 2x oplaadkabel gsm
Vanbwege jouw afdekkapje voor het trunk scharnier ben ik zelf even wezen kijken. Mijn auto staat nu volop in de zon en ik zie nu pas alle swirls van de wasstraat in de lak. Straks maar even naar mijn ServiceCenter in Den Haag.
 
De eerste RoRo ligt al weer in de haven SF te laden. Als alles volgens een normaal schema verloopt, zal deze rond 1 mei in Zeebrugge aankomen. Wie wacht er nog op een auto? Wel is mogelijk dat het leeuwendeel van wat er hier op staat door gaat naar andere landen.
 
Even een update. Ria had gemeld dat zij een afdekkapje dacht te missen van de voorklepscharnier. Waarop ik daar naar ging kijken bij mijn auto. Omdat de auto vandaag in de volle zon staat zag ik tot mijn schrik dat er overal krassen te zien zijn van de wasstraat die door Tesla is gebruikt.
Meteen naar mijn ServiceCenter gereden en laten zien. Ik kon gelijk doorrijden naar autoschadebedrijf Verweij om haar de oplossing daarvoor te zoeken. De auto wordt nu helemaal opnieuw geschuurd. Dan moet het opgelost zijn. Tesla doet absoluut niet moeilijk en haar uiterste best om de klant het naar de zin te maken. Dat vind ik uitermate goed van Tesla. Ik heb dat wel anders mee gemaakt. Top Tesla!!!
Word net, terwijl ik dit schrijf, gebeld door Tesla. De auto wordt op dinsdag 14 mei heel fijn geschuurd/ gepolijst en dan kijken ze of de krassen weg zijn. Alsdan nog iets te vinden is gaan ze de auto spuiten.:)
 
Even een update. Ria had gemeld dat zij een afdekkapje dacht te missen van de voorklepscharnier. Waarop ik daar naar ging kijken bij mijn auto. Omdat de auto vandaag in de volle zon staat zag ik tot mijn schrik dat er overal krassen te zien zijn van de wasstraat die door Tesla is gebruikt.
Meteen naar mijn ServiceCenter gereden en laten zien. Ik kon gelijk doorrijden naar autoschadebedrijf Verweij om haar de oplossing daarvoor te zoeken. De auto wordt nu helemaal opnieuw geschuurd. Dan moet het opgelost zijn. Tesla doet absoluut niet moeilijk en haar uiterste best om de klant het naar de zin te maken. Dat vind ik uitermate goed van Tesla. Ik heb dat wel anders mee gemaakt. Top Tesla!!!
Word net, terwijl ik dit schrijf, gebeld door Tesla. De auto wordt op dinsdag 14 mei heel fijn geschuurd/ gepolijst en dan kijken ze of de krassen weg zijn. Alsdan nog iets te vinden is gaan ze de auto spuiten.:)

nu ben ik een redelijke poets idioot , heb je gevraagd hoe ze gaan schuren ?
wellicht een foto van de auto in de zon?

de lak is niet erg dik namelijk en dit kan in de toekomst tot problemen leiden.

gr eric
 
Zo, gisteren ook dit buitenaards toestel mogen afhalen, dan ook maar 'Galactica' gedoopt.
View attachment 393767
Op zich niks op aan te merken, een paar stofjes/lijmrestjes. Dat heb ik hier nog gelezen. Nog geen krassen in de lak gevonden.
De man in Gent nam rustig zijn tijd om alles uit te leggen. Bij de oplaadklep vermelde hij zelf dat het normaal is dat die een beetje uitsteekt; reden hiervoor is zodat je er nog op kan drukken zodat die opengaat. Hij verzekerde me dat het toch allemaal perfect waterdicht hoort te zijn. De wagen was vol geladen (90%). Dus vlekkeloos vertrokken naar huis, na een tiental kilometer was de AP gekalibreerd gingen we de autosnelweg op, en meteen die ook aangezet. Het was redelijk druk (avondspits richting Antwerpen) en de AP werkte wel zoals behoren, maar vind het toch nog een beetje hakkelen. Niet zo vlot als mijn eigen rijstijl ;), maar werkt perfect voor mensen met rechterrijvakvrees (aka als 'middenvakker')

Het gepland tripje aan de SuC liep in het water, omdat de wagen toch al vol was. En ook letterlijk dan, want toen we een tussenstop maakten om de kids ook op te laden (McDo) kregen we ook een enorme stortbui over de wagen heen. Met zelf hagel/ijs op de wagen :eek:. Opvallend was dat de AP daarna niet meer beschikbaar was. Ik vermoed dat het prachtige plensasfalt in Vlaanderen daar mogelijks wel de oorzaak van is.

Verbruik valt een beetje tegen, iemand een idee?
View attachment 393778
Attractie modus op een veilig stukje weg voor de kids. Tesla-grins en gilletjes all-round :D Hij doet z'n naam alle eer aan.

Thuis al onmiddellijk update via Wifi binnengetrokken en ingesteld. Even zitten prutsen om de DashCam correct in te stellen.
Nu nog een paar dingetjes:
* Trunk zit niet perfect uitgelijnd
* Ik denk een afdekkapje te missen aan het linkerscharnier van de Frunk (?)

* Homelink met Marantec Digital 302 krijg ik alsnog niet aan de praat.
* Usb hubje zoeken voor enerzijds muziek in te pluggen, usb voor dashcam, en 2x oplaadkabel gsm
Als ik zo het plaatje bezie, dan denk ik dat gij onbewust uwe DHEA en feromoon gebruikt hebt bij alle opwinding over de voiture, waardoor de hoeveelheid testosteron bij de voiture tijdelijk op een zeer hoog niveau kwam. Tja, en dan moet de voiture veel meer energie verbruiken om het vrouwtje te behagen, ha, ha.
 
  • Funny
Reactions: Rla
De eerste RoRo ligt al weer in de haven SF te laden. Als alles volgens een normaal schema verloopt, zal deze rond 1 mei in Zeebrugge aankomen. Wie wacht er nog op een auto? Wel is mogelijk dat het leeuwendeel van wat er hier op staat door gaat naar andere landen.

Ik wacht nog op de mijne na een configuratiewijziging maar ik wordt na 15:00 gebeld voor een afspraak eind volgende week dus ik ben nog positief. :)
Er zouden sowieso nog behoorlijk wat auto's in Tilburg beschikbaar zijn volgens een Tesla medewerker daar.
 
Ik wacht nog op de mijne na een configuratiewijziging maar ik wordt na 15:00 gebeld voor een afspraak eind volgende week dus ik ben nog positief. :)
Er zouden sowieso nog behoorlijk wat auto's in Tilburg beschikbaar zijn volgens een Tesla medewerker daar.

Echt top, net gebeld en na een maand lang strijden om de configuratie bevestigd te krijgen (maar wel steeds de melding dat het allemaal in orde komt) zijn er nu dus geen auto's meer beschikbaar in mijn configuratie. Wel bergen met 18 inch of met premium white interieur.....

Ik vind het echt niet erg om te wachten maar dit is puur een administratieve fout waar ik uren voor aan de telefoon heb gehangen.