Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ze hebben inderdaad nog twee zwarte P's met witte bekleding staan (andere ext. kleuren weet ik niet). Zat sowieso al enorm te twijfelen om m'n zwarte bekleding te wisselen naar wit maar dacht dat dat teveel gedoe zou zijn. Wat zijn jullie meningen over witte bekleding?

Edit: switch gemaakt naar zwart/witte bekleding. Kan hem donderdag ophalen. :)
Mooi man! Gefeliciteerd!
Nog even over wit; ga je geen spijt van krijgen! Het staat geweldig, is prima schoon te houden (babydoekjes:)) en past veeeeeel beter bij een vooruitstrevende moderne auto als het deprimerende zwart. (je moet voor de grap eens overstappen vanuit je witte in een zwarte. Voelt totaal anders)
 
  • Like
Reactions: djmischaa
Even de frustratie van me af schrijven.
Anderhalf jaar geleden een model 3 gereserveerd en een jaar geleden een tweedehands Model S gekocht, o.a. omdat je dan hoger op de wachtlijst zou komen en eerder geleverd zou krijgen. Iedereen weet dat die hele wachtrij nooit bestaan heeft en dat die reservering niets zegt over de volgorde van levering.
Uiteindelijk op 17 maart een non P Model 3 besteld. Net nadat de prijs met 6% verlaagd was en voordat hij weer met 3% verhoogd werd. Binnen een week, had ik een VIN en een kenteken, plus de bijbehorende facturen en een afspraak om hem op 30 maart op te halen. Geweldig, tot die afspraak gecancelled werd want de auto was nog niet in Nederland. Begin april zou een nieuwe afspraak gemaakt worden. Geen teken van leven, dus zelf maar eens gebeld. Nee, die auto staat nog in San Francisco en komt op 3 mei in Zeebrugge aan. Huh, een auto die al een Nederlands kenteken heeft staat nog ergens in de US?
Intussen weten we dat de Morning Cornelia nog aan het laden is en dat het half mei wordt, voordat er weer auto's in Zeebrugge aankomen. Als ik even aanneem dat ze geen Nederlands kenteken aanvragen op een auto die nog niet geproduceerd is, moet die auto dus al weken op een parkeerterrein in San Francisco staan. Gisteren maar weer eens gebeld, en toen bleek dat ze het zelf ook vreemd vonden en ze die auto van mijn bestelling hebben losgekoppeld.
Dus na een maand heb ik feitelijk een bestelling zonder vin, kenteken of wat dan ook, maar ik heb wel al het volledige bedrag betaald. Als ik nu een nieuwe auto krijg toegewezen, Wordt de fiscale waarde gelijk aan de catalogusprijs van dat moment en die is duizenden Euro's hoger dan eerst. Intussen de verzekering maar weer afgezegd en de verkoop van mijn Model S stilgezet. Had een koper, maar die gaat natuurlijk niet zo lang wachten.
Het wrange is dat ik helemaal geen haast heb. Als ze me meteen verteld hadden dat het vier maanden ging duren was dat prima geweest. Het is het strooien met valse verwachtingen, gecombineerd met een volstrekt gebrek aan informatie plus de belachelijke prijswijzigingen die van dit hele proces een hele nare ervaring maken. Een aankoop van € 60.000 zou toch plezier moeten geven, maar het geeft alleen maar ergernis. Ja het rijden met een Tesla geeft plezier zoals ik nu ruim een jaar weet, maar ik weet niet of ik de ergenis van het afleverproces er voor over heb.
 
  • Helpful
Reactions: Wiebbe
Kleine update nadat ik op 22 maart een bekraste grijze model 3 in ontvangst heb genomen...De afleverspecialist begon zelf niet over de krassen maar moest toch toegeven dat het inderdaad wel heel erg was. Meteen foto;s genomen en een dossier aangemaakt. Het meeste moeite had ik nog met het feit dat ik het zelf heb moeten constateren. Tesla had me er gewoon mee laten wegrijden. Onbegrijpelijk vanuit het oogpunt van klantwaarde.

De oplossing:
Maandag 15-04 mijn model 3 in Eindhoven ingeleverd. Model S (weliswaar uit 2013) meegekregen als leenauto. Woensdagmiddag telefoontje gekregen dat ie weer klaar stond. Linkerflank gespoten, deuren beter ''afgehangen'' en hij ziet er weer uit als nieuw. Ben erg blij dat ik hem weer terug heb. Van een model S 2013 naar een model 3 2019 is een mega stap vooruit.

Kortom; goed opgelost door Tesla, niks te klagen. Blijf het echter erg jammer vinden dat mijn gehele Tesla beleving een forse deuk heeft opgelopen met het lever proces, de aflevering en de slechte communicatie. Was helemaal niet nodig geweest.

Het rijden verzacht alles. Dat gelukkig wel. Nu nog wachten op de installatie van Autopilot. Door dit alles ben ik afgezakt van Tesla ambassadeur naar Tesla enthousiast.

Goed checken dus bij de aflevering. En veel fijne kilometers gewenst!
 
een "flinke kras" kan je niet zomaar wegpoetsen;)
veel succes met de auto!

Flink als in over de hele lengte van de auto. Ze hebben het weggepoleist maar is nog een beetje te zien. Ze gaan er wat voor regelen, contacten ze nog over.

Mooi man! Gefeliciteerd!
Nog even over wit; ga je geen spijt van krijgen! Het staat geweldig, is prima schoon te houden (babydoekjes:)) en past veeeeeel beter bij een vooruitstrevende moderne auto als het deprimerende zwart. (je moet voor de grap eens overstappen vanuit je witte in een zwarte. Voelt totaal anders)

Heb er nu al geen spijt van! Het is echt super dik met wit. Zeker een aanrader. Vind het witte dashboard ook mooier dan hout, maar het blijft persoonlijk.
 
Nou zometeen is het zo ver, om 10:00 heb ik een ophaalafspraak in Tilburg voor mijn M3!

Ik moet bekennen dat ik nog een soort van sceptisch ben of hij er echt staat.. Ik ben afgelopen dagen niet gebeld ter bevestiging (wel een automatisch herinneringsmailtje), en er staat geen kenteken in mijn account (wel een vernieuwde VIN sinds deze week)..

Achja, stiekem ben ik mentaal voorbereid op een teleurstelling, maar laten we hopen dat ik straks met een grote glimlach weg kan rijden uit Tilburg!
 
Nadat ik 3 weken geleden voor niets naar Tilburg ben geweest: ‘Er zit een uitlever restrictie op vanuit de LM i.v.m. nog lopend lease contract dus je auto is alweer naar een ander gegaan’, gister dan toch eindelijk mijn model 3 op mogen halen. Van de drukte van 29/3 was op 19/4 geen spoor meer over. De barrista’s met mobiele tuktuk koffiebar hadden plaats gemaakt voor een kindertafel met vier rode stoeltjes.

Op zich viel de uitlevering me alles mee, na alle verhalen over de slechte kwaliteit van de lak en reeds aanwezige schades liepen we met twee man met vergrootglas om de auto heen. Geen schades of krassen te vinden. Hoogstens een wat doffe plek in de lak die niet zomaar was weg te vegen. Vervolgens druk je voor het eerst het stroompedaal tegen de mat aan, en besef je je dat je zojuist ‘eigenaar’ bent geworden van een katapult. Met een grote smile en verbazing van de snelheid en wegligging gingen we op weg naar huis. Tussendoor nog even verrast door een keiharde reboot van het scherm. Na een kleine hapering in de muziek werd het scherm zwart en gaf pas na een minuut weer teken van leven. Zal de nieuwigheid wel zijn. Na thuiskomst de software update geïnstalleerd, krijg je van Musk nog eens 5% extra vermogen. De katapult was nog niet sterk genoeg.

Enige minpunt: 1 velg heeft al stoeprandschade. Zag ik pas thuis. En 1 aerodop zat er zo raar op dat ik besloot hem er opnieuw op te zetten. Toen ik de dop los had zag ik allemaal krassen op de lichtmetalen velg onder de aerodop. Hier ga ik nog wel een berichtje over sturen. Beetje raar voor een nieuwe auto...
 
Bij mij is de achterbumper los gaan zitten en de daaraan vastzittende bodemplaat is los gekomen. Dit euvel wel vaker voorbij zien komen. Gok nooit goed vastgezeten aangezien ik de auto woensdag heb opgehaald in Tilburg. In Amsterdam achtergelaten aangezien ik op de A10 reed op het moment dat ik het hoorde gebeuren. Nu een mooi Kia loaner -_-
 

Attachments

  • IMG_20190420_170114.jpg
    IMG_20190420_170114.jpg
    367 KB · Views: 86
  • IMG_20190420_170046.jpg
    IMG_20190420_170046.jpg
    560.4 KB · Views: 71
Zie geen draadje hierover (dit is bijna leveren of helemaal niet).... maar hoe kun je een bestelling wijzigen ? (LR AWD naar LR RWD).

Je moet de AWD bestellen (LR kan niet online) en dan passen ze hem aan...... althans: sales amsterdam al 2x gedaan volgens hun, mailtje gestuurd (ook al 2x).
Vandaag belden ze: we gaan u bestelling aanpassen naar de standaard plus RWD !
Dus uitgelegd dat niet klopte, moest het even per mail bevestigen (alweer ?)
Vraagje: "staat het verzoek niet in het systeem?" ..... nee staat niks in !
Mailtjes gezien: nee meneer....
Maar stuur even mail, dan bevestig ik het vandaag .......en uiteraard niks gezien....
Week verder nu.

Is dit normaal, want dat beloofd wat........ dit is echt amateuristisch..... TIPS ?
 
Bij mij is de achterbumper los gaan zitten en de daaraan vastzittende bodemplaat is los gekomen. Dit euvel wel vaker voorbij zien komen. Gok nooit goed vastgezeten aangezien ik de auto woensdag heb opgehaald in Tilburg. In Amsterdam achtergelaten aangezien ik op de A10 reed op het moment dat ik het hoorde gebeuren. Nu een mooi Kia loaner -_-
Ik vind dit schokkende plaatjes
 
Zie geen draadje hierover (dit is bijna leveren of helemaal niet).... maar hoe kun je een bestelling wijzigen ? (LR AWD naar LR RWD).

Je moet de AWD bestellen (LR kan niet online) en dan passen ze hem aan...... althans: sales amsterdam al 2x gedaan volgens hun, mailtje gestuurd (ook al 2x).
Vandaag belden ze: we gaan u bestelling aanpassen naar de standaard plus RWD !
Dus uitgelegd dat niet klopte, moest het even per mail bevestigen (alweer ?)
Vraagje: "staat het verzoek niet in het systeem?" ..... nee staat niks in !
Mailtjes gezien: nee meneer....
Maar stuur even mail, dan bevestig ik het vandaag .......en uiteraard niks gezien....
Week verder nu.

Is dit normaal, want dat beloofd wat........ dit is echt amateuristisch..... TIPS ?
Niet echt amateuristisch toch? Ik vind dat mensen er teveel vanuit gaan dat de auto omruilen een recht is terwijl het coulance kan zijn. Als jij een nieuwe BMW 320 besteld kan je een maand later toch ook niet makkelijk zeggen doe toch maar een 318?
 
Niet echt amateuristisch toch? Ik vind dat mensen er teveel vanuit gaan dat de auto omruilen een recht is terwijl het coulance kan zijn. Als jij een nieuwe BMW 320 besteld kan je een maand later toch ook niet makkelijk zeggen doe toch maar een 318?

Met dien verstande dat in dit geval het Tesla is die wanneer je om een 318 vraagt heeft gezegd : bestel online maar een 320 en bel ons daarna om er een 318 van te maken. Niets coulance dus, gewoon doen wat Tesla eist.
 
Vanochtend bevestiging dat de "aanvraag tot wijziging" is ingediend. Nu eens kijken hoelang het duurt voordat ik een bevestiging krijg.
Ze zijn allemaal vriendelijk maar loopt aardig langs elkaar of ze hebben het gewoon te druk.

Dit is de eerste Tesla, maar er gaan dit jaar meer auto's uit hier ......als dat telkens zo moet ....(moeten ze nog even stroomlijnen zeg maar)
 
Na alle gedoe van mijn bestelling (binnen een week een vin, kenteken en afspraak, toen auto zoek en geen vin meer zie #2422) toch maar weer eens gebeld. Joyce was zeer zeker: "Mijn auto" is onderweg. Dat moet dus op de Morning Cornelia zijn, want dat is de enige boot die onderweg is. Ze leggen wel alles perfect vast, want ze kon precies zien wat er allemaal gezegd is en gebeurd was, maar waarom de toegewezen auto van mijn bestelling was gehaald bleef vaag. Dus heeft ze gevraagd om die auto weer aan mijn bestelling te koppelen en zo geschiedde. Blijkbaar is er een aparte club die de auto's toewijst aan de bestellingen want ze moest intern een verzoek doen en later belde ze keurig terug dat het gelukt was.
Als het goed is krijg ik half mei dan toch die auto die half maart aan mij was toegewezen, maar die al die tijd ergens op een parkeerterrein in San Francisco heeft gestaan. Zou dat de oorzaak zijn van al die lakdefecten ? In ieder geval kunnen ze nog een hoop geld sparen als ze eindelijk dat distributieproces onder de knie krijgen.
Maar eerlijk is eerlijk, ze lijken nu wel een goed beeld te hebben wat er op die boot staat. Nu kijken of ze de auto's ook snel en goed verdelen over Europa.
Overigens: als ze echt 6.000 auto's per week produceren en er is nu al in geen weken een boot naar Europa (of China) gegaan, dan moeten in de US en Canada de straten toch ongeveer vollopen met Model 3. (maximaal 4.500 auto's op een boot).
 
Ik vind dit schokkende plaatjes

Schijnt wel vaker te gebeuren omdat een aantal schroeven ontbreken of los zitten. Hier meer info over waar deze te vinden / controleren: Found out what’s causing undercarriage composite to break apart

Ik mag de auto weer komen ophalen, maar heb gezegd dat ze hem maar gelijk bij de bodyshop/repairshop mogen langssturen voor de beschadigingen die ik afgelopen woensdag bij levering heb geconstateerd. Dan ben ik gelijk helemaal klaar en kan ik gaan genieten :) Waarschijnlijk pas eind volgende week ophalen dus.
 
Oh, en Autopilot stond meteen geactiveerd.

Dat is mazzel, ik heb hier echt bovenop gezeten, heb de SMS gehad en zelfs voor aflevering (nadat AP weer standaard werd) nog contact over gehad met Tesla sales met de melding dat AP er in stond maar toch niet geactiveerd. Frustrerend want ook bij Tesla weten ze niet wanneer men dit vanuit de US gaan activeren.

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
 
Maar eerlijk is eerlijk, ze lijken nu wel een goed beeld te hebben wat er op die boot staat. Nu kijken of ze de auto's ook snel en goed verdelen over Europa.
Hmm, die indruk deel ik niet. Mij weten ze nog immer niets te vertellen(behalve dat ie waarschijnlijk wel een keer komt!) en al helemaal niet of de M3P al op de boot staat.(vertellen wel dat ze op de boot gekoppeld worden aan een bestelling)
Besteld als awd in januari, gewijzigd in feb naar een M3P en in afwachting. Ik moet wel zeggen dat er er weinig vertrouwen meer in heb..
Ik heb geen lease maatschappij, financiering of een in te ruilen auto die roet in het eten kunnen gooien dus dat kan het ook niet zijn.
 
Ik heb vorige week een LR RWD besteld en krijg nu mailtjes met het verzoek documenten (KVK, kentekenbewijs inruil etc) te uploaden via mijn Tesla-account. Waar ik ook kijk, ik zie geen mogelijkheid documenten te uploaden. Wat zie ik over het hoofd :confused:

8F44412E-8B58-428D-B29D-5C353E0338D0.jpeg A52A3EB9-E85D-45CE-8540-53D95A79EDEC.png