Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren gebeld en ze konden een VIN koppelen! Ik heb een afleverafspraak ingepland en mag hem volgende week woensdag om 13.00u ophalen! Nu nog wachten op de bevestiging via sms en in mijn Tesla account. Zodra ik die heb, heb ik er pas echt vertrouwen in ;)

Zojuist te horen gekregen dat mijn auto toch niet geleverd kan worden. Erg interessant is dat het VIN matchen ook een match op fiscale waarde schijnbaar nodig heeft. Ik had namelijk een auto gematcht gekregen waarvan de fiscale waarde anders was dan degene die ik besteld zou hebben. Mij werd verteld dat het aanpassen van de fiscale waarde niet mogelijk was (of enorm lang zou duren) en daarom ik maar weer langer moest wachten.......
 
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto toch niet geleverd kan worden. Erg interessant is dat het VIN matchen ook een match op fiscale waarde schijnbaar nodig heeft. Ik had namelijk een auto gematcht gekregen waarvan de fiscale waarde anders was dan degene die ik besteld zou hebben. Mij werd verteld dat het aanpassen van de fiscale waarde niet mogelijk was (of enorm lang zou duren) en daarom ik maar weer langer moest wachten.......
pfff wat erg! achteraan sluiten dus!
 
Vandaag mijn M3 opgehaald (LR AWD, rood/zwart, 19’’, kenteken begint met ZK), prachtauto! Via Alphabet besteld in februari met een huidig leasetermijn aflopend op 10 juni. Vrijdag 7-6 gebeld door Tesla dat maandag niet lukt vanwege Pinksteren en een afspraak gemaakt voor vandaag 12:30u. Keurig ontvangen, goede beknopte uitleg en .... wat een bak!!

Uiteraard was ik best bevooroordeeld door alle ervaringen die op dit forum worden gedeeld maar: het kan ook goed gaan, dat blijkt!
 
Vandaag mijn M3 opgehaald (LR AWD, rood/zwart, 19’’, kenteken begint met ZK), prachtauto! Via Alphabet besteld in februari met een huidig leasetermijn aflopend op 10 juni. Vrijdag 7-6 gebeld door Tesla dat maandag niet lukt vanwege Pinksteren en een afspraak gemaakt voor vandaag 12:30u. Keurig ontvangen, goede beknopte uitleg en .... wat een bak!!

Uiteraard was ik best bevooroordeeld door alle ervaringen die op dit forum worden gedeeld maar: het kan ook goed gaan, dat blijkt!
Gefeliciteerd Boesw! Ben stiekem (oke niet echt stiekem) wel jaloers, ik heb exact die config via lease besteld maar ruim een maand na jou..

Hoop dat je wat vragen wil beantwoorden voor mijn onrustige ziel!
1 - Heb jij (als leaser) ooit iets nuttigs gezien in je Tesla account (bijvoorbeeld vin/factuur)?
2 - Wat is de fiscale waarde van jouw auto bij de RDW / in je contract?
3 - Was het tussen bestellen (wanneer was dit eigenlijk precies?) en aankondiging van levering volledige radiostitle?

Thanks alvast en geniet van je wagen!
 
Gebeld, na 30 mins eindelijk iemand aan de lijn gekregen.
Is het opeens beleid dat ze prod datum, of het hw3 heeft niet meer mogen disclosen. De vorige keer konden ze al die info nog geven.
Apart dit, je zou bijna vergeten wat voor een bedrag je aan het uitgeven bent...

Ok heb nu sms met kenteken gekregen. Het Datum eerste toelating deel is nog onbekend. Kan je op basis daarvan uitgaan dat het een recente model is? of kan het nog steeds zo zijn dat het oude voorraad is die nog niet geregistreerd is?

"De Datum Eerste Toelating is de datum waarop het voertuig voor het eerst in gebruik is genomen en een kenteken heeft gekregen in Nederland of waar ook ter wereld." Lijkt allemaal wel ok zo te zien. Flauw dat ze dat niet gewoon kunnen zeggen.
 
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto toch niet geleverd kan worden. Erg interessant is dat het VIN matchen ook een match op fiscale waarde schijnbaar nodig heeft. Ik had namelijk een auto gematcht gekregen waarvan de fiscale waarde anders was dan degene die ik besteld zou hebben. Mij werd verteld dat het aanpassen van de fiscale waarde niet mogelijk was (of enorm lang zou duren) en daarom ik maar weer langer moest wachten.......
Zorgwekkend verhaal dit, mijn moment van bestellen was op het nippertje van de lage fiscale waardes eind maart..

Heeft iemand enig idee hoe dit in de praktijk gaat? Komen er nog altijd auto's van dezelfde specificatie maar met verschillende waardes binnen? (dit kan natuurlijk, afhankelijk van moment van bestellen)
Zou natuurlijk zuur zijn als ik maanden lang zit te wachten (want Tesla kan geen enkele vorm van toezegging doen) op mijn config terwijl er nooit meer auto's voor de juiste waarde binnen zullen komen .
 
Gefeliciteerd Boesw! Ben stiekem (oke niet echt stiekem) wel jaloers, ik heb exact die config via lease besteld maar ruim een maand na jou..

Hoop dat je wat vragen wil beantwoorden voor mijn onrustige ziel!
1 - Heb jij (als leaser) ooit iets nuttigs gezien in je Tesla account (bijvoorbeeld vin/factuur)?
2 - Wat is de fiscale waarde van jouw auto bij de RDW / in je contract?
3 - Was het tussen bestellen (wanneer was dit eigenlijk precies?) en aankondiging van levering volledige radiostitle?

Thanks alvast en geniet van je wagen!

Hi,
1. Tesla account was volledig blanco (stond op naam/mail van Alphabet)
2. 68400 euro (incl. FSD)
3. Helaas volledige radiostilte, vorige week woensdag zelf Tesla gebeld maar die konden niets betekenen want zij mochten pas vanaf 10-6 ‘koppelen’. Alphabet had helemaal geen info. Vrijdag dus gebeld voor een afspraak maar tot gisterenmiddag was er niets bekend bij Alphabet, geen kenteken, niets. Best spannend om dan naar Tilburg te rijden. Kenteken is vanochtend om 08:05 uitgegeven en direct gecommuniceerd, blijkbaar, naar Alphabet. Mooi want dan heb ik morgen/overmorgen mijn laadpas. Overigens werd de wagen perfect en volledig opgeleverd, schoon en zonder enig probleem. Na 20km rijden was autopilot beschikbaar en functioneert perfect.

Genieten ga ik zeker! Veel succes bij het wachten en laat je niet teveel leiden door de forums (wel makkelijk van mij om achteraf te zeggen ;p)
 
Op 7 juni besteld.
18 juni levering gepland in Tilburg. Dit stond opeens in mijn account.
VIN sinds vanmorgen zichtbaar .
Eindafrekening sinds vanmiddag beschikbaar.
Vanavond SMS ontvangen dat de eindfactuur klaarstaat.
Ben benieuwd wanneer ik kenteken kan zien voor de verzekering.

Betreft LR RWD Pearl White / Zwart / 18".
 
Zoals net in het voorstellen draadje al gemeld hierbij ook mijn ervaring.

Ik heb uit de voorraad lijst een Model 3 LR AWD besteld, pearl white met zwart interieur, 18 inch aero’s, AP en trekhaak. Ondanks dat in de gepubliceerde lijst niet alle opties staan kun je via de optielijst uit de html source code en link die Autozoeker in post #3531 (zondag 9 juni 14:26 uur) de opties terugvinden. De auto die ik besteld hebt heeft AP en een trekhaak ondanks dat die niet op het overzicht vermeld zijn. De prijs is overigens ook exact hetzelfde als dat ik de auto via de configurator samenstel. Via Tesla Sales zijn de opties ook nog een bevestigt, tevens is bevestigt dat dit een nog niet geregistreerde auto is, dus niet een auto die als gevolg van een annulering of weigering terug is gekomen of is blijven staan. Kenteken moet nog aangevraagd worden. De bestelling is ook zonder problemen via een referral van en collega gedaan.

Gisteren (11 Juni) besteld, vandaag een SMS met een afspraak voor aflevering op 20 Juni, helaas kan ik dan niet dus afspraak telefonisch verzet naar zaterdag 22 Juni om 13:00 uur.
 
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto toch niet geleverd kan worden. Erg interessant is dat het VIN matchen ook een match op fiscale waarde schijnbaar nodig heeft. Ik had namelijk een auto gematcht gekregen waarvan de fiscale waarde anders was dan degene die ik besteld zou hebben. Mij werd verteld dat het aanpassen van de fiscale waarde niet mogelijk was (of enorm lang zou duren) en daarom ik maar weer langer moest wachten.......
Ohhh, wat naar zeg! :( Sterkte! Het zal wel goed komen, maar er gaat weer tijd overheen
 
Vandaag mijn M3 opgehaald (LR AWD, rood/zwart, 19’’, kenteken begint met ZK), prachtauto! Via Alphabet besteld in februari met een huidig leasetermijn aflopend op 10 juni. Vrijdag 7-6 gebeld door Tesla dat maandag niet lukt vanwege Pinksteren en een afspraak gemaakt voor vandaag 12:30u. Keurig ontvangen, goede beknopte uitleg en .... wat een bak!!

Uiteraard was ik best bevooroordeeld door alle ervaringen die op dit forum worden gedeeld maar: het kan ook goed gaan, dat blijkt!
Fijn een goed geluid te horen :) Veel rijplezier
 
In je beheerpagina rechts onderin staat een lijstje met downloadbare documenten w.o. de aanbetaling en de 'eindfactuur'.

Zelf een kenteken, een afspraak voor 20/6 13.00 en een VIN gehad, maar een eindfactuur voor een geannuleerde bestelling. Bijna in 1x goed!

Kan je een zakelijke auto trouwens zonder BTW aan Tesla betalen?