Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas is mijn ervaring een grote teleurstelling tot nu toe.
Nog nooit zoveel moeite moeten doen om +50K uit te geven... :-(

Bestelling van SR+ zwart met 19" op 04-06-2019, via ideal reservering aanbetaald en bevestigd
Daarna alle gegevens ingevuld tot ik zag dat er iets verkeerd stond in de bestelling: trekhaak vergeten
Paar dagen vaak en langdurig geprobeerd om te bellen, dat was kansloos.
ook nog geen auto toegewezen.. goh verrassend...

Tot op heden nog geen wijziging.
Er staan 3 autos in bestelling, twee aanbetalingen en geen toewijzing.

Wat een slecht bedrijf is dit zeg.
En dan kun je het nog zo druk hebben maar enig fatsoen om een mailtje of berichtje te sturen is er blijkbaar niet.
Zo ga je niet met klanten om ongeacht om welk bedrag het gaat wat ze bij je komen brengen.

4 juni besteld met hoop eigen schuld fouten maken ... en dan 26 juni helemaal uit je stekker al?
Man... Maanden en maanden, sommigen hier hebben JAREN geduld moeten hebben.
Ga eens een 'gewone' auto bestellen, levertijd xxx maanden zonder enige communicatie..
Ik denk dat je beetje in de war bent.
 
4 juni besteld met hoop eigen schuld fouten maken ... en dan 26 juni helemaal uit je stekker al?
Man... Maanden en maanden, sommigen hier hebben JAREN geduld moeten hebben.
Ga eens een 'gewone' auto bestellen, levertijd xxx maanden zonder enige communicatie..
Ik denk dat je beetje in de war bent.
Lees nog eens goed. Hij is zelfs naar Tilburg gereden om het te regelen. Ja, hij heeft fouten gemaakt in het bestelproces, maar moet toch met een paar mailtjes recht te zetten zijn.
Wachten op een nog te introduceren auto en het niet beantwoorden van mail/rechtzetten van door de klant gemaakte fouten (hoe stom ook) kun je toch niet vergelijken?
 
Ik denk dat ik het helemaal niet over levertijd gehad heb en dat dat ook helemaal niet de issue is.
Misschien dat ik toch een andere definitie van communicatie en klantgerichtheid heb dan Tesla :)

*dat* ben ik met je eens.
Ze hebben (zeker tegen einde kwartaal) nieuw motto: Als er geen communicatie en service is, kan hij ook niet slecht zijn.

Ik raak altijd een beetje geirriteerd als mensen 'AL 3 weken geleden besteld hebben en NOG STEEDS geen auto/VIN/whatever hebben gekregen.... ' In jouw geval gaat het in voortraject al mis.

Ik wacht al *maanden* op afspraak om oplevergebreken in orde te krijgen.
Ik zeg tegen iedereen die er naar vraagt, het zijn GEWELDIGE autos, maar als je ook maar IETS van service of communicatie nodig hebt, ben je KANSLOOS verloren, de uitzonderingen daargelaten.

Enige jaren geleden was dat nog andersom... Helaas de prijs van bedrijf wat te hard groeit...
 
Mmm ik vraag me af of dat wel klopt of een lokale actie is desbetreffende Brezan.
Ik weet niet beter dan dat zodra er platen afgegeven zijn er een melding in het RDW register komt en er nooit meer nieuwe platen gemaakt mogen worden. Zelfs versleten platen met weinig/slecht zwart of beschadiging worden vervangen en krijgen een '1' code...

Correctie:

Kan blijkbaar wel sinds ??

Vervanging beschadigde kentekenplaten | RDW

Dit bestaat echt al heel lang. Als je de oude platen inlevert wordt de code van de oude platen ingevoerd bij de rdw en de platen vernietigd. Nieuwe platen worden zo gemaakt. Ik heb ze zelf ook omgewisseld voor luxe platen achteraf.
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, of helemaal niet eigenlijk ;-)
Ik pas me keurig aan aan het door Tesla opgegeven advies, namelijk volg een standaard proces.

Maar wel eentje die er voor gaat zorgen dat je telkens achteraan de rij gaat staan als er een VIN aan een bestelling moet gekoppeld worden. Je bestelling wijzigen was misschien een lijdensweg geweest (we zijn er allemaal door geweest ;-) ), het was alleszins effficiënter geweest om snel een wagen te krijgen.

Overigens ben ik maar een van de vele die zich inmiddels uitspreekt over het rommelige en arrogante gedrag van Tesla.
Ik ben de laatste die over het eerste zal redetwisten, maar over het laatste kunnen de potentiële klanten er af en toe ook wat van.
 
Will graag even mijn positieve ervaring delen:
  • Besteld: 17 mei
  • Geleverd: 26 juni (was 27 juni ;-)
  • Aflevering: Tilburg
  • Config: M3 / LR/ AWD / Black / AP / 19"
  • Oude auto ingeruild
Mijn auto zou vandaag (27 juni) geleverd worden, maar kreeg gisteren een SMS dat hij al klaarstond en dat ik hem eventueel een dag eerder kon ophalen! Verzekering even gebeld en onderweg naar Tilburg:

  1. Rond 16.05u op bestemming...
  2. Werd netjes opgewacht en ingeschreven (vriendelijk personeel!)
  3. Sfeer daar was echt "relaxt' en zeker niet de indruk dat alles snel of overspannen moest gebeuren
  4. Moest eerst de zaken aanleveren van mijn inruilauto (5 minuten)
  5. Na ongeveer 10 minuten kwam mijn "delivery host" ook vriendelijk. Hij vertelde wat ze de auto helemaal gereed was maar dat er even een storing bij RDW was ivm tenaamstelling ("nog even geduld.." zei hij vriendelijk)
  6. 10 minuten later kwam hij terug met de mededeling dat alles rond was
  7. Alles doorgelopen (settings/telefoon/belangrijke zaken...) --> duurde ongeveer 30 minuten
  8. .. en na dus minder dan een uur weer een nieuwe/blijde Teslarijder de weg op ;-) Chapeau!

Enige verbetering is natuurlijk de interactie en process vooraf (website/info/helpdesk/profiel) daar kan een hele grote optimalisatieslag gedaan worden.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, of helemaal niet eigenlijk ;-)
Ik pas me keurig aan aan het door Tesla opgegeven advies, namelijk volg een standaard proces.
Ook al 'kost' mij dat tijdelijk een tweede aanbetaling voor de derde auto, die tweede bestelling heb ik totaal geen 'last' van.
Als leverancier lijkt mij wil je juist dat foutieve bestellingen zsm verwijderd worden om geen onjuiste vrije-voorraad indicatie te krijgen.
Even los van de twee eerdere bestellingen (want die worden geannuleerd volgens ook weer een standaard proces) loopt die 3e bestelling via het website bestelproces. Ditzelfde proces wat mij 'belooft' dat levering in juni blijft/gaat plaatsvinden.
Dat gaat dus niet gebeuren.

Als er dan een 'case' wordt aangemaakt wat volgens mij een escalatie nivo is bovenop het standaard proces en ook daar wordt niet op geacteerd dan heb je als organisatie je zaken gewoon niet op orde.
De (verbaasde) reactie van de laatste Tesla medewerker dat een case ongemoeid is gelaten bevestigd dit nogmaals.
Overigens ben ik maar een van de vele die zich inmiddels uitspreekt over het rommelige en arrogante gedrag van Tesla.

Ik begrijp jouw frustratie en het is inderdaad niet eenvoudig om Tesla te contacteren. Ik had mijn oorspronkelijke bestelling ook geannuleerd, of eerder laten annuleren door de delivery. Ze hadden mij gecontacteerd omdat mijn configuratie niet meer in voorraad was en ze hadden mij toen enkele voorstellen gedaan. Ik diende dan wel zelf opnieuw via de website de nieuwe bestelling te plaatsen, maar de medewerker van de delivery afdeling had mij zijn rechtstreeks contactnummer gegeven. Op die manier is dit allemaal heel vlot verlopen.

De “oude” bestelling is in mijn profiel blijven staan tot op het moment dat ik mijn wagen afgehaald heb. Dus daar zou ik mij niet te druk over maken. Het zijn groeipijnen van een te snel groeiend bedrijf met veel te veel nieuwe medewerkers die geen of weinig ervaring hebben in de branche.

Ik heb echter wel de indruk dat er in Vlaanderen minder problemen zijn met de aflevering/service dan in Nederland, of in ieder geval dan in Tilburg.
 
Maar wel eentje die er voor gaat zorgen dat je telkens achteraan de rij gaat staan als er een VIN aan een bestelling moet gekoppeld worden. Je bestelling wijzigen was misschien een lijdensweg geweest (we zijn er allemaal door geweest ;-) ), het was alleszins effficiënter geweest om snel een wagen te krijgen.

Ik weet niet precies hoe dat toewijzingsproces werkt maar aangezien mijn eerste order van de 4e juni er nog steeds in staat zou die als eerste een VIN toegewezen hebben gekregen. Immers het systeem weet nog steeds niet beter dan dat ik 3 autos wil.
 
vandaag eindelijk mijn auto kunnen ophalen. Ging lekker soepel en in no-time weg kunnen rijden. Een paar kleine mankementen gezien zoals lak en vlekken aan interieur. Iemand enig idee hoe ik de foto's kan sturen naar SeC om ervoor te zorgen dat dit tijdens de levering al zo is en niet dat ik dat heb gedaan. Ik kan nergens het emailadres vinden van servicecenter Amsterdam.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
vandaag eindelijk mijn auto kunnen ophalen. Ging lekker soepel en in no-time weg kunnen rijden. Een paar kleine mankementen gezien zoals lak en vlekken aan interieur. Iemand enig idee hoe ik de foto's kan sturen naar SeC om ervoor te zorgen dat dit tijdens de levering al zo is en niet dat ik dat heb gedaan. Ik kan nergens het emailadres vinden van servicecenter Amsterdam.

Ik zou daarmee direct terug gaan naar SeC om ze dat zelf vast te laten leggen (herstel kan later wel). En als extratje zelf foto's maken.
Normaliter zouden dat soort mankementen bij aflevering gerapporteerd moeten worden
 
Ik zou daarmee direct terug gaan naar SeC om ze dat zelf vast te laten leggen (herstel kan later wel). En als extratje zelf foto's maken.
Normaliter zouden dat soort mankementen bij aflevering gerapporteerd moeten worden

Klopt, het eea heeft delivery gerapporteerd. Echter, later kwam ik ook vlekken tegen aan interieur. Hier heb ik foto's van gemaakt en via de Tesla App een afspraak ingepland met SeC Amsterdam. Is dit voldoende bewijs voor Tesla dat dit niet mijn schuld is geweest?
 
Klopt, het eea heeft delivery gerapporteerd. Echter, later kwam ik ook vlekken tegen aan interieur. Hier heb ik foto's van gemaakt en via de Tesla App een afspraak ingepland met SeC Amsterdam. Is dit voldoende bewijs voor Tesla dat dit niet mijn schuld is geweest?

De ervaringen daarover wisselen. Meestal komt het goed, maar er zijn ook verhalen dat ze ineens wel moeilijk doen.