Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Welke onnozelaar koopt iets van 60k en is volkomen onwetend?
Volkomen onwetend niet maar je verwacht toch een minimum aan uitleg over het laadproces van een EV.
Mijn vorige auto's zaten allemaal in een lagere prijsklasse en toch werd daar uitgebreid de tijd genomen om een deftige uitleg te geven.
We kregen nog een goede fles wijn voor mij en een ruiker bloemen voor mijn vrouw mee;)
Dat laatste hoeft nu niet maar als je een auto van 60k koopt verwacht je toch niet dat je zelf je auto moet gaan zoeken, de sleutels erin liggen en je maar zo snel mogelijk moet vertrekken.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Geen idee of het mogelijk is om een leverdatum in te geven als particulier. Ik heb in ieder geval niet die mogelijkheid opgemerkt toen ik mijn bestelling deed. Maar waarschijnlijk zou dat hetzelfde effect hebben als een “vanaf” datum via een LM; pas 1 of 2 weken voor die datum gaan ze kijken of er wagens beschikbaar/onderweg zijn die matchen met jouw configuratie. Is dat niet meer het geval, dan wordt het wachten tot ze bij Tesla de volgende serie maken/vrijgeven.

Bij een bestelling uit de inventory ben je zeker dat deze wagen reeds gemaakt is en ofwel onderweg is naar België, ofwel hier ergens in stock staat. Ik had mijn wagen na 5 werkdagen, maar zoals jmin vermeldt, kan de wagen evengoed nog onderweg zijn. Maar dan ben je in ieder geval zeker dat je die wagen op vrij korte termijn zal hebben.

Top, bedankt voor de input allebei en excuses voor de mini-hijack ;)
 
Iets van 60K? toch wel redelijk wat, vrees ik :D, een EV daarentegen, daar volg ik je wel in.

Je kan het ook anders stellen, wie koopt iets van 60K en wordt binnen het kwartier gevraagd om "vriendelijk" op te zouten ....

Kan je toch ook moeilijk normaal noemen.
Iets van 60K? toch wel redelijk wat, vrees ik :D, een EV daarentegen, daar volg ik je wel in.

Je kan het ook anders stellen, wie koopt iets van 60K en wordt binnen het kwartier gevraagd om "vriendelijk" op te zouten ....

Kan je toch ook moeilijk normaal noemen.
Touché
 
Volkomen onwetend niet maar je verwacht toch een minimum aan uitleg over het laadproces van een EV.
Mijn vorige auto's zaten allemaal in een lagere prijsklasse en toch werd daar uitgebreid de tijd genomen om een deftige uitleg te geven.
We kregen nog een goede fles wijn voor mij en een ruiker bloemen voor mijn vrouw mee;)
Dat laatste hoeft nu niet maar als je een auto van 60k koopt verwacht je toch niet dat je zelf je auto moet gaan zoeken, de sleutels erin liggen en je maar zo snel mogelijk moet vertrekken.

In Vlaanderen gebeurt dit toch veel correcter en zoals je mag verwachten bij het afhalen van een nieuwe wagen. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Ik denk dat de uitleg/rondleiding die ik gekregen heb van een medewerker in SeC Latem/Gent ongeveer een half uur duurde, exclusief de benodigde tijd voor het papierwerk. Dat dit beperkt gebleven is tot ongeveer een half uur was voornamelijk omdat ik zelf bijna geen vragen meer had. We hebben samen de functies in het scherm overlopen, de wagen eens aan- en afgekoppeld, de verschillende types laders bekeken en besproken, de werking (en Facturatie) van de SuC’s werd uitgelegd en de medewerker was zelfs grondiger bij de controle van het koetswerk dan ikzelf.

De medewerker verontschuldigde zich zelfs omdat mijn wagen niet volledig opgeladen was en er nog een update klaarstond voor installatie. Maar ik was dan ook een uur vroeger dan afgesproken en gaf aan dat ik zowel het laden als het installeren van de laatste update bij mij thuis zou uitvoeren.
 
  • Like
Reactions: Hayden and Marker78
Iedereen wil zo snel mogelijk geleverd krijgen.... als je dan 2500 auto's moet afleveren in de laatste maand van het kwartaal is dat 125 per werkdag. Dat is meer dan welke dealer ook in NL doet :) Al met al vinden we eerder geleverd krijgen toch belangrijker dan een red carpet treatement...?
 
Echt belachelijk de verhalen die ik nu hier lees over het afleverproces. Ik rijd inmiddels bijna 2 maanden in de model 3 en 10000 km verder kan ik zeggen dat het een geweldige auto is.

Maar zo geweldig dat het volledig compenseert voor slechte, onpersoonlijke en last minute afgezegde afleveringen en nota bene after sales die alleen via een app bereikbaar is met de eerste mogelijkheid voor een afspraak over een maand?

Nee, op deze manier is dit mijn eerste en laatste Tesla. Ik hoop dat er de komende jaren voldoende redelijke alternatieven gaan komen. Hoeft geen perfect product te zijn, maar de gun factor verliest Tesla zo volledig en dat speelt voor mij zeker mee in een aankoopoverweging
 
Iedereen wil zo snel mogelijk geleverd krijgen.... als je dan 2500 auto's moet afleveren in de laatste maand van het kwartaal is dat 125 per werkdag. Dat is meer dan welke dealer ook in NL doet :) Al met al vinden we eerder geleverd krijgen toch belangrijker dan een red carpet treatement...?

Inmiddels al diverse nieuwe auto's afgeleverd gekregen, van het gemiddelde kennisnivo van de autoverkoper moet je het ook niet hebben
 
Echt belachelijk de verhalen die ik nu hier lees over het afleverproces. Ik rijd inmiddels bijna 2 maanden in de model 3 en 10000 km verder kan ik zeggen dat het een geweldige auto is.

Maar zo geweldig dat het volledig compenseert voor slechte, onpersoonlijke en last minute afgezegde afleveringen en nota bene after sales die alleen via een app bereikbaar is met de eerste mogelijkheid voor een afspraak over een maand?

Nee, op deze manier is dit mijn eerste en laatste Tesla. Ik hoop dat er de komende jaren voldoende redelijke alternatieven gaan komen. Hoeft geen perfect product te zijn, maar de gun factor verliest Tesla zo volledig en dat speelt voor mij zeker mee in een aankoopoverweging

Och, Ben er vanuit gegaan dat ze voor einde kwartaal afleveren.

Hebben ze zelf ook belang bij. En dat is 3 maanden.
 
Echt belachelijk de verhalen die ik nu hier lees over het afleverproces. Ik rijd inmiddels bijna 2 maanden in de model 3 en 10000 km verder kan ik zeggen dat het een geweldige auto is.

Maar zo geweldig dat het volledig compenseert voor slechte, onpersoonlijke en last minute afgezegde afleveringen en nota bene after sales die alleen via een app bereikbaar is met de eerste mogelijkheid voor een afspraak over een maand?

Nee, op deze manier is dit mijn eerste en laatste Tesla. Ik hoop dat er de komende jaren voldoende redelijke alternatieven gaan komen. Hoeft geen perfect product te zijn, maar de gun factor verliest Tesla zo volledig en dat speelt voor mij zeker mee in een aankoopoverweging
Klopt, en ook wat @Hayden zegt. Belachelijk. Wat ze nu doen is sec de verkoopcijfers voor laten gaan ten faveure van klantbinding. Je ziet dat het hele bedrijf fire-and-forget is opgezet omdat ze kostte wat het kost willen pompen voor ze verzuipen. Wat uiteraard met dit soort situaties juist het verzuipen veroorzaakt. Ik hoor ontzettend veel mensen lyrisch zijn over de techniek, maar zeggen dat ze geen klant blijven hierdoor... Ik maak me al zorgen als er een probleem aan mijn wagen gaat zijn. En dat is niet een goed teken.
 
Klopt, en ook wat @Hayden zegt. Belachelijk. Wat ze nu doen is sec de verkoopcijfers voor laten gaan ten faveure van klantbinding. Je ziet dat het hele bedrijf fire-and-forget is opgezet omdat ze kostte wat het kost willen pompen voor ze verzuipen. Wat uiteraard met dit soort situaties juist het verzuipen veroorzaakt. Ik hoor ontzettend veel mensen lyrisch zijn over de techniek, maar zeggen dat ze geen klant blijven hierdoor... Ik maak me al zorgen als er een probleem aan mijn wagen gaat zijn. En dat is niet een goed teken.
Ik zit met hetzelfde gevoel.
Door het gehele debacle van een afleverproces die ik nu ervaar denk ik er nog niet aan om ooit nog een Tesla te kopen. Als ik dan lees hoe je je auto meekrijgt dan durf ik niemand in mijn kennissenkring een Tesla aan te raden. Tenzij ze een bocht van 180 graden maken zal dit mijn eerste en laatste Tesla zijn. Ik hou mijn hart al vast als ik eens iets voor heb.
 
  • Like
Reactions: JanG007