Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
De gang van zaken bij Tesla verdient geen schoonheidsprijs en dat moeten ze zich wel aantrekken. Er zijn echter wel verzachtende omstandigheden: door het telkens weer veranderende fiscale regime en het feit dat Tesla de enige is die op grote schaal kan leveren willen vele mensen nog graag en een beetje vlot een Model 3. Dat wringt en ik vind dat daar wel oog voor mag zijn.

Wij gaan 3 september naar Tilburg voor onze Model 3. Ben benieuwd!
 
Je wilt het product te graag, daarom accepteer je het.

Mja, maar daar zijn ook grenzen aan vrees ik + dit kan je toch echt niet blijven volhouden als je mainstream wil gaan.

Doe je ook bij bovengenoemde graaiers als je huis koopt. En daar krijg je ook geen service van.
Valt te bezien, die Notaris is volgens mij verplicht en die bank ook zo goed als voor de meeste stervelingen onder ons.
Die makelaar hoef je dan ook weer niet te nemen.

Volgens mij draait Elon toch echt iets in die HVAC :D, ik zou echt graag eens weten van de mensen die dit allemaal normaal vinden
hoe die met hun andere leveranciers omgaan. Ik vermoed iets minder vergevingsgezind en dat het kot ook iets sneller op stelten zou staan

Die bak moet eeeecht wel heel goed rijden :cool:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Marker78
In Vlaanderen gebeurt dit toch veel correcter en zoals je mag verwachten bij het afhalen van een nieuwe wagen

Die indruk heb ik inderdaad ook als ik de verhalen hier lees. Zal wss iets te maken hebben met het aantal afgeleverde wagens in Belgie tov Nederland:

Belgie
Juli 2019 141
Juni 2019 582
Mei 2019 187
April 2019 133

Nederland:
Juli 2019 629
Juni 2019 2.586
Mei 2019 439
April 2019 471
 
  • Informative
Reactions: Paco
Die indruk heb ik inderdaad ook als ik de verhalen hier lees. Zal wss iets te maken hebben met het aantal afgeleverde wagens in Belgie tov Nederland:

Belgie
Juli 2019 141
Juni 2019 582
Mei 2019 187
April 2019 133

Nederland:
Juli 2019 629
Juni 2019 2.586
Mei 2019 439
April 2019 471

+ Het feit dat de Belg in de basis vaak een beleefder mens is dan de Nederlander. (Zeg ik als Nederlander) :cool:
 
  • Funny
Reactions: dannyij
De gang van zaken bij Tesla verdient geen schoonheidsprijs en dat moeten ze zich wel aantrekken. Er zijn echter wel verzachtende omstandigheden: door het telkens weer veranderende fiscale regime en het feit dat Tesla de enige is die op grote schaal kan leveren willen vele mensen nog graag en een beetje vlot een Model 3. Dat wringt en ik vind dat daar wel oog voor mag zijn.

Wij gaan 3 september naar Tilburg voor onze Model 3. Ben benieuwd!

Tesla is al jaren succesvol actief in NL en bekend met de (dynamiek van) continue veranderende fiscale regels. Daarbij vind ik veranderingen in het fiscale regime geen verzachtende omstandigheid voor het in standhouden van een onvolwassen en onprofessionele organisatie die o.a. bewust verkeerd informeren (bv levertijden) en uiteraard de verschillende kwaliteitsissues bij levering.

Als Tesla begaan zou zijn met maar klanten / kwaliteit dan plaatsen ze een limiet op de uitlevering van wagens om zo kwaliteit en service te kunnen borgen. Ze zijn echter inhalig (geworden?) en gaan door met verkopen terwijl de organisatie het duidelijk niet aankan. Erg jammer want dit schaad zowel het merk als mogelijk ook EV in het algemeen.
 
Ik zit met hetzelfde gevoel.
Door het gehele debacle van een afleverproces die ik nu ervaar denk ik er nog niet aan om ooit nog een Tesla te kopen. Als ik dan lees hoe je je auto meekrijgt dan durf ik niemand in mijn kennissenkring een Tesla aan te raden. Tenzij ze een bocht van 180 graden maken zal dit mijn eerste en laatste Tesla zijn. Ik hou mijn hart al vast als ik eens iets voor heb.
Het aflever proces van de Model S was een heel ander verhaal, begreep ik. Daar kreeg men nog een rondleiding door de fabriek, zelfs. Ik kan me wel iets voorstellen bij een scenario waarbij ze nu keihard en onpersoonlijk productie draaien, om na de crunch full focus te gaan op klanten(service). Mijns inziens de enige mogelijkheid om de 'schade' van de eerste indruk te beperken.
 
Helemaal mee eens en dit merk je in meerdere facetten. Bijvoorbeeld het persoon wat je aanneemt. Gisteren dus voor niks naar Tilburg gegaan, mijn aflevering is een uur van te voren afgezegd. Dit had best wel wat impact, thuis aardig wat regelen ivm kids, dagje vrij, vriend mee, enz. Vervolgens als je zo'n fout kan maken, wat natuurlijk al bizar is, verwacht je enigszins medeleven of iets van begrip maar daar was niks van te voren.

Las op het Tweakers forum dat deze grote fout, dat mensen te laat worden afgezegd of de afspraak wordt afgezegd zonder bericht naar de klant komt dus vaker voor. Je zou verwachten dat een bedrijf leert van de fouten.
 
Morgen aflevering. Komt het pushpin probleem (ontbreken) nog veel voor? Of hoef ik daar niet meer extra scherp op te zijn?

Hoe kan ik het eigenlijk het beste controleren, zijn er bijvoorbeeld standaard plekken die vaak vergeten zijn?
 
19 juni bevestiging van tesla voor lr awd zwart/zwart met 19''
24 juni - 24juli eerste verwachte leverdatum
20 juli - 2 september tweede verwachte leverdatum
26 aug - 2 oktober derde verwachte leverdatum

En weer afwachten, was niet zo'n hele speciale bestelling volgens mij.
Tjee, bovenstaand lijstje doet mij wat onzeker maken... Ik had ook 19 juni bestel bevestiging ontvangen, zie m'n handtekening, configuratie verschilt niet zoveel, wel wit interieur en volledig zelfrijdend als verschil met jou.
Heb tot 2 augustus moeten wachten tot de delivery mail van 'houdt je telefoon in de gaten'.
Na wat mail contact heb ik op 12 augustus vernomen dat eerste week september de verwachte leverdatum is.
Heb ze net nog een mail gestuurd dat ik nog niks heb ontvangen.

Vin is alleen in de source zichtbaar, voor de rest niks te zien in mijn account, dan het RN nummer en dat alle checks behalve de levering op OKAY staan.

Mijn vin start met 468
 
Morgen aflevering. Komt het pushpin probleem (ontbreken) nog veel voor? Of hoef ik daar niet meer extra scherp op te zijn?

Hoe kan ik het eigenlijk het beste controleren, zijn er bijvoorbeeld standaard plekken die vaak vergeten zijn?
gaat over de bekleding in de wielkappen toch?

Bij mij zaten ze er niet in. Volgens Tesla medewerker zijn ze overgegaan op andere manier van vastzetten en hoeven die pinnen er niet meer in. Omdat de gaten er toch nog inzitten heb ik gevraagd of ze ze wel er in willen zetten. En dat was geen probleem.
 
Helemaal mee eens en dit merk je in meerdere facetten. Bijvoorbeeld het persoon wat je aanneemt. Gisteren dus voor niks naar Tilburg gegaan, mijn aflevering is een uur van te voren afgezegd. Dit had best wel wat impact, thuis aardig wat regelen ivm kids, dagje vrij, vriend mee, enz. Vervolgens als je zo'n fout kan maken, wat natuurlijk al bizar is, verwacht je enigszins medeleven of iets van begrip maar daar was niks van te voren.

Las op het Tweakers forum dat deze grote fout, dat mensen te laat worden afgezegd of de afspraak wordt afgezegd zonder bericht naar de klant komt dus vaker voor. Je zou verwachten dat een bedrijf leert van de fouten.
Ja, ik zit al te dubben over hoe ik dat met mijn dan-geldende lease auto moet regelen. In de regel kan ik 'm ergens achterlaten, maar niet bij Tesla. Ik moet mijn auto op mijn werk achterlaten, met het OV naar Tesla, wat even duurt, om dan een uur vantevoren afgezegd te worden en zonder auto te zitten...?
 
Net Tesla gesproken, eindelijk een hele aardige medewerker. De auto staat gewoon in Tilburg. Lease contract was nog niet binnen van PON. Wat natuurlijk helemaal niet klopt. Lease contract was afgelopen vrijdag nog gemaild en gefaxt. Vanmorgen maar zelf lease contract gemaild. Met een beetje geluk, morgen de Tesla

Ja, ik zit al te dubben over hoe ik dat met mijn dan-geldende lease auto moet regelen. In de regel kan ik 'm ergens achterlaten, maar niet bij Tesla. Ik moet mijn auto op mijn werk achterlaten, met het OV naar Tesla, wat even duurt, om dan een uur vantevoren afgezegd te worden en zonder auto te zitten...?

Kan je de auto niet laten ophalen bij Tesla?
 
Net even een chat gedaan, met dit als resultaat:

"Estimated delivery date is 20/09/2019. Please bear in mind as this is an estimation, this can vary in days or weeks"

Besteld op 21-7 bij de LM. Op 31-7 is dat doorgegeven aan Tesla. Op 19-8 eindelijk een RN.
 
Gister was het dan de dag. Om 15.30 uur had ik een afspraak in Tilburg. Ik was om 15.00 uur aanwezig. Een volle lounge met enthousiastelingen waar het steeds drukker werd en de mensen steeds minder enthousiast.

De wachttijden waren lang, en de model 3's gingen als warme broodjes over de toonbank. Blijft toch bijzonder :). Om 16.40 uur zag ik de auto links binnenkomen waarna hij klaar werd gemaakt voor levering (wieldoppen, poetsen, kenteken etc.). Rond 17.00 uur werd hij achterin de rij voor de afleverplek gezet. Om 17.15 uur werd hij de afleverplaats opgereden en in een donker hoekje gezet.

Hier geprobeerd de auto zo goed mogelijk te bekijken en het volgende geconstateerd:
- pitje op de voorklep, bij goed kijken buiten in het licht zie je ook een streep die hier naartoe loopt, lijkt een druppel lak te zijn geweest die eraf is gepoetst/trokken.
- Aan de linkerzijde is het achterportier niet goed afgesteld.

Rond 17.30 uur kwam een dame met de tenaamstelling. Zij heeft foto's gemaakt van bovenstaande punten en geeft aan dat ik hierover nog gebeld wordt voor een afspraak.

Al met al blij met de auto vertrokken. De auto rijdt erg goed, het geluid van het geluidssysteem is geweldig. Ook vind ik het windgeruis waar je vaak over hoort erg meevallen. Het is niet meer dan mijn vorige auto (e-niro).

Na een uur en 15 minuten naar huis te hebben gereden nog wel geconstateerd dat het paneel aan de binnenzijde van de bestuurders deur erg kraakt tijdens het rijden, behoorlijk irritant, ik hoop dat ze dit bij de afspraak ook beter vast kunnen zetten.

Al op basis van de eerste 180 kilometer vele malen blijer dan met de e-niro. Het lijkt voor mij de juiste keuze te zijn geweest om over te stappen :).
 
  • Like
Reactions: dannyij
Gister was het dan de dag. Om 15.30 uur had ik een afspraak in Tilburg. Ik was om 15.00 uur aanwezig. Een volle lounge met enthousiastelingen waar het steeds drukker werd en de mensen steeds minder enthousiast.

De wachttijden waren lang, en de model 3's gingen als warme broodjes over de toonbank. Blijft toch bijzonder :). Om 16.40 uur zag ik de auto links binnenkomen waarna hij klaar werd gemaakt voor levering (wieldoppen, poetsen, kenteken etc.). Rond 17.00 uur werd hij achterin de rij voor de afleverplek gezet. Om 17.15 uur werd hij de afleverplaats opgereden en in een donker hoekje gezet.

Hier geprobeerd de auto zo goed mogelijk te bekijken en het volgende geconstateerd:
- pitje op de voorklep, bij goed kijken buiten in het licht zie je ook een streep die hier naartoe loopt, lijkt een druppel lak te zijn geweest die eraf is gepoetst/trokken.
- Aan de linkerzijde is het achterportier niet goed afgesteld.

Rond 17.30 uur kwam een dame met de tenaamstelling. Zij heeft foto's gemaakt van bovenstaande punten en geeft aan dat ik hierover nog gebeld wordt voor een afspraak.

Al met al blij met de auto vertrokken. De auto rijdt erg goed, het geluid van het geluidssysteem is geweldig. Ook vind ik het windgeruis waar je vaak over hoort erg meevallen. Het is niet meer dan mijn vorige auto (e-niro).

Na een uur en 15 minuten naar huis te hebben gereden nog wel geconstateerd dat het paneel aan de binnenzijde van de bestuurders deur erg kraakt tijdens het rijden, behoorlijk irritant, ik hoop dat ze dit bij de afspraak ook beter vast kunnen zetten.

Al op basis van de eerste 180 kilometer vele malen blijer dan met de e-niro. Het lijkt voor mij de juiste keuze te zijn geweest om over te stappen :).
Gefeliciteerd, ik ben hier nog in afwachting. Heb je niet eea op de e-mail laten zetten? Ik lees hierboven dat iedereen nogal nadruk legt op bevestigen van zulke problemen.
 
Heeft er iemand ervaring met de FSD optie bij aflevering activeren? Ik heb deze buiten de bijtelling gehouden, maar wel in het leasecontract meegenomen dus wil ik deze zsm geactiveerd hebben uiteraard. Ik zal vast niet de enige zijn die dit doet, maar ik ben benieuwd wat dit voor verrassingen op gaat leveren als ik hem eenmaal op mag halen.... ervaringen hier?