Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gefeliciteerd, ik ben hier nog in afwachting. Heb je niet eea op de e-mail laten zetten? Ik lees hierboven dat iedereen nogal nadruk legt op bevestigen van zulke problemen.

Nee, ik heb dit niet per mail laten bevestigen. Al met al is er heel weinig (geen) tijd om met mensen daar in gesprek te gaan. Dit vind ik persoonlijk erg jammer als je een auto koopt van een dergelijk bedrag. Aan de andere kant weet je het van te voren waardoor de verwachting per definitie (bij mij dan) al laag is.

Het waren voor mij geen schokkende zaken om er op dat moment een groot probleem van te maken. Ik heb tot op heden nog het vertrouwen dat e.e.a. wordt opgelost.
 
Heeft er iemand ervaring met de FSD optie bij aflevering activeren? Ik heb deze buiten de bijtelling gehouden, maar wel in het leasecontract meegenomen dus wil ik deze zsm geactiveerd hebben uiteraard. Ik zal vast niet de enige zijn die dit doet, maar ik ben benieuwd wat dit voor verrassingen op gaat leveren als ik hem eenmaal op mag halen.... ervaringen hier?

Sterkte. Meer ga ik niet zeggen anders fikken de fanboys me weer af. Over tijdje begrijp je wel wat ik bedoel.
 
  • Like
Reactions: Wackmack
Als je reageert op de sms, dan worden die toch "gewoon" gelezen? Tesla belde net naar mijn manager die op vakantie is. Had juist afgesproken dat ze mij zouden bellen. Sta ook al tweede contactpersoon in de het account. Goed teken dat ze ons bellen echter bel dan de juiste persoon. Hopelijk snel nieuws, dit is niet goed ze zenuwen. Hoe kan je bij een voorraad auto nou de vin weg halen en de afspraakddatum...

Delivery hell bestaat dus echt.... wat een bende is het zeg
 
Heeft er iemand ervaring met de FSD optie bij aflevering activeren? Ik heb deze buiten de bijtelling gehouden, maar wel in het leasecontract meegenomen dus wil ik deze zsm geactiveerd hebben uiteraard. Ik zal vast niet de enige zijn die dit doet, maar ik ben benieuwd wat dit voor verrassingen op gaat leveren als ik hem eenmaal op mag halen.... ervaringen hier?

In principe werkt het als volgt:

- Je koopt de optie via je account op Tesla.com
- Tesla verwerkt de order
- Je auto download software en geeft melding over update beschikbaar.
- Je installeert de update en klaar.

De complexiteit zit 'm hier denk ik vooral in het feit dat de LM dit moet gaan optuigen voor je. Ik weet niet of die ook gewoon via tesla.com werken.
 
In principe werkt het als volgt:

- Je koopt de optie via je account op Tesla.com
- Tesla verwerkt de order
- Je auto download software en geeft melding over update beschikbaar.
- Je installeert de update en klaar.

De complexiteit zit 'm hier denk ik vooral in het feit dat de LM dit moet gaan optuigen voor je. Ik weet niet of die ook gewoon via tesla.com werken.

Dat klopt niet.
Voor fsd aan en uitzetten is er geen software download. Staat los van updates het is gewoon een vinkje wat ze in backend systeem zetten. In auto krijg je ook geen melding ofzo, alleen is na het magische moment in instellingen de fsd opties niet langer greyed out.

Als je het zelf koopt op tesla.com krijg je uiteraard wel mails en factuur etc maar als het lease is werkt het anders mogelijk.

Fsd gaat bij ophalen auto niet aanstaan of aangezet worden, want dan is tesla verplicht het in de rdw waarde/bijtelling op te nemen. Moet dus altijd na levering aangeschaft worden, apart van de auto
 
Dat klopt niet.
Voor fsd aan en uitzetten is er geen software download. Staat los van updates het is gewoon een vinkje wat ze in backend systeem zetten. In auto krijg je ook geen melding ofzo, alleen is na het magische moment in instellingen de fsd opties niet langer greyed out

Hmm, met AP was dat wel zo. Maar oke, zou kunnen dat met FSD het echt alleen een vinkje is.
 
Dat klopt niet.
Voor fsd aan en uitzetten is er geen software download. Staat los van updates het is gewoon een vinkje wat ze in backend systeem zetten. In auto krijg je ook geen melding ofzo, alleen is na het magische moment in instellingen de fsd opties niet langer greyed out.

Als je het zelf koopt op tesla.com krijg je uiteraard wel mails en factuur etc maar als het lease is werkt het anders mogelijk.

Fsd gaat bij ophalen auto niet aanstaan of aangezet worden, want dan is tesla verplicht het in de rdw waarde/bijtelling op te nemen. Moet dus altijd na levering aangeschaft worden, apart van de auto

Thanks! Dan weet ik waar ik Athlon op moet gaan voorbereiden zodra ik de auto ga ophalen... ik kreeg bij de bestelling al de indruk dat ik de eerste was die dit deed, wat ik me niet kan voorstellen.
 
Tesla is al jaren succesvol actief in NL en bekend met de (dynamiek van) continue veranderende fiscale regels. Daarbij vind ik veranderingen in het fiscale regime geen verzachtende omstandigheid voor het in standhouden van een onvolwassen en onprofessionele organisatie die o.a. bewust verkeerd informeren (bv levertijden) en uiteraard de verschillende kwaliteitsissues bij levering.

Als Tesla begaan zou zijn met maar klanten / kwaliteit dan plaatsen ze een limiet op de uitlevering van wagens om zo kwaliteit en service te kunnen borgen. Ze zijn echter inhalig (geworden?) en gaan door met verkopen terwijl de organisatie het duidelijk niet aankan. Erg jammer want dit schaad zowel het merk als mogelijk ook EV in het algemeen.


Limiet op uitlevering van auto"s? Met deze vraag en een deadline eind van het jaar die snel nadert en je hebt als producent de producten wel beschikbaar? Not going to happen, dan zijn er weer mensen ontevreden omdat ze de auto niet op tijd kunnen krijgen. We moeten maar even doorbijten en Tesla blijven attenderen op de onhandige manier waarop ze dit aanpakken.
 
gaat over de bekleding in de wielkappen toch?

Bij mij zaten ze er niet in. Volgens Tesla medewerker zijn ze overgegaan op andere manier van vastzetten en hoeven die pinnen er niet meer in. Omdat de gaten er toch nog inzitten heb ik gevraagd of ze ze wel er in willen zetten. En dat was geen probleem.

Thnx

Deden ze dat ter plekke?


En kunnen jullie in jullie account? Kan wel andere pagina’s bekijken, maar niet mijn account pagina.
 
Last edited:
Gister was het dan de dag. Om 15.30 uur had ik een afspraak in Tilburg. Ik was om 15.00 uur aanwezig. Een volle lounge met enthousiastelingen waar het steeds drukker werd en de mensen steeds minder enthousiast.

De wachttijden waren lang, en de model 3's gingen als warme broodjes over de toonbank. Blijft toch bijzonder :). Om 16.40 uur zag ik de auto links binnenkomen waarna hij klaar werd gemaakt voor levering (wieldoppen, poetsen, kenteken etc.). Rond 17.00 uur werd hij achterin de rij voor de afleverplek gezet. Om 17.15 uur werd hij de afleverplaats opgereden en in een donker hoekje gezet.

Hier geprobeerd de auto zo goed mogelijk te bekijken en het volgende geconstateerd:
- pitje op de voorklep, bij goed kijken buiten in het licht zie je ook een streep die hier naartoe loopt, lijkt een druppel lak te zijn geweest die eraf is gepoetst/trokken.
- Aan de linkerzijde is het achterportier niet goed afgesteld.

Rond 17.30 uur kwam een dame met de tenaamstelling. Zij heeft foto's gemaakt van bovenstaande punten en geeft aan dat ik hierover nog gebeld wordt voor een afspraak.

Al met al blij met de auto vertrokken. De auto rijdt erg goed, het geluid van het geluidssysteem is geweldig. Ook vind ik het windgeruis waar je vaak over hoort erg meevallen. Het is niet meer dan mijn vorige auto (e-niro).

Na een uur en 15 minuten naar huis te hebben gereden nog wel geconstateerd dat het paneel aan de binnenzijde van de bestuurders deur erg kraakt tijdens het rijden, behoorlijk irritant, ik hoop dat ze dit bij de afspraak ook beter vast kunnen zetten.

Al op basis van de eerste 180 kilometer vele malen blijer dan met de e-niro. Het lijkt voor mij de juiste keuze te zijn geweest om over te stappen :).

Stellen ze die achterdeur niet ter plekke?
 
Lijkt erop dat Tesla de accountpagina's aan het updaten is. Er staat nu de tekst met een link (die het nog niet doet):

Your account isn't available right now. Try again later.
Reservation holders can check delivery date estimates here.

Wellicht waren ze alle delivery vragen zat en hebben ze het nu geautomatiseerd....
 
Hmm, met AP was dat wel zo. Maar oke, zou kunnen dat met FSD het echt alleen een vinkje is.

Bij AP is dat ook niet zo, ook alleen een vinkje. Ik vermoed dat op moment van aktivatie ze zagen dat je niet op de laatste software versie zat en meteen de nieuwe versie meegepushed hebben. Dan lijkt het bij elkaar te horen, maar aanzetten en uitzetten van features staat volledig los van software updates. In alle autos zit de volledige software en de features die aan of uitstaan zijn gewoon vinkjes....
 
Bij AP is dat ook niet zo, ook alleen een vinkje. Ik vermoed dat op moment van aktivatie ze zagen dat je niet op de laatste software versie zat en meteen de nieuwe versie meegepushed hebben. Dan lijkt het bij elkaar te horen, maar aanzetten en uitzetten van features staat volledig los van software updates. In alle autos zit de volledige software en de features die aan of uitstaan zijn gewoon vinkjes....

Ik twijfel daar aan.. Bij de S/X was het 100% zeker een download en ik heb ook nog wel verhalen gelezen hier van mensen met de Model 3 die gratis AP is beloofd, die ook dan eerst een download aangeboden kregen.. Maargoed, maakt ook niet uit of je nou wel of geen download krijgt, het bestellen ging in ieder geval bij mij heel eenvoudig. Volgens mij is het alleen een drama bij de mensen waarbij Tesla het kostenloos toegezegd heeft. Dan moet het weer buiten de gebaande paden, en dat is altijd een drama bij Tesla