Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ze zijn de site aan het updaten met....Delivery estimates!
M3_2.JPG


Werkt nog niet helemaal soepeltjes, ze lijken nog bezig te zijn....
 
Ik twijfel daar aan.. Bij de S/X was het 100% zeker een download en ik heb ook nog wel verhalen gelezen hier van mensen met de Model 3 die gratis AP is beloofd, die ook dan eerst een download aangeboden kregen.. Maargoed, maakt ook niet uit of je nou wel of geen download krijgt, het bestellen ging in ieder geval bij mij heel eenvoudig. Volgens mij is het alleen een drama bij de mensen waarbij Tesla het kostenloos toegezegd heeft. Dan moet het weer buiten de gebaande paden, en dat is altijd een drama bij Tesla

Bij de 3 in iedergeval niet, heb zelf ap en fsd los gekocht. Dat kosteloos verhaal was drama inderdaad, wel door tesla veroorzaakt.
Vanuit tesla.com ap of fsd aankopen vanuit account is direct aktief. Ik heb fsd via SeC aangekocht, dan duurt het aktiveren paar dagen (boekhouding moet order en betaling matchen en aktivatie opdracht aanmaken)
 
Vanochtend om 10:30 afspraak voor het ophalen van m'n Model 3. Was er om 10:10 en kon in de rij bij de intake balie aansluiten.
Daar om 10:30 aan de beurt en na een paar minuten kon ik richting m'n auto lopen. Helaas best wel wat issues en ik wilde dit per mail bevestigd hebben. Duurde uiteindelijk tot 12:00 om een bevestiging van de opleverpunten op de mail te hebben waarna ik vertrokken ben.
Aftersales/uitlevering mag wat mij betreft echt meer aandacht voor komen. Veel van de hieronder genoemde punten waren met een eenvoudige checklist prima voor Tesla te ontdekken/op te lossen voor levering.
Pushpins in alle wielkassen te kort
Boven handvat achterdeur bij overgang naar chroomstrip lakschade
Op achterdeur vlakbij voordeur 3 krassen
Uitlijning achterklep linksboven
Uitlijning linkerachterdeur overgang na achterzijde auto
Frunk putje met lakschade
Frunk 20cm lager nog een putje
Putje en kras in voorruit bij bestuurder
Losliggend plastic deel achter middenconsole
B-stijl bestuurder zwarte vlekken
Morgen aflevering. Komt het pushpin probleem (ontbreken) nog veel voor? Of hoef ik daar niet meer extra scherp op te zijn?

Hoe kan ik het eigenlijk het beste controleren, zijn er bijvoorbeeld standaard plekken die vaak vergeten zijn?

gaat over de bekleding in de wielkappen toch?

Bij mij zaten ze er niet in. Volgens Tesla medewerker zijn ze overgegaan op andere manier van vastzetten en hoeven die pinnen er niet meer in. Omdat de gaten er toch nog inzitten heb ik gevraagd of ze ze wel er in willen zetten. En dat was geen probleem.

Stellen ze die achterdeur niet ter plekke?
 
  • Informative
Reactions: Dan84
krijg zojuist een mailtje van Tesla:
De exacte leverdatum van uw Tesla is nog niet bekend. Wij verwachten dat uw Tesla begin september in Nederland aankomt. Wanneer wij zicht hebben op een eerst mogelijke leverdatum ontvangt u direct van ons een automatische SMS met de details van uw levering. Voor dit genoemde moment hebben we geen inzicht op uw leverdatum.
 
Ik heb op 22/08 bestelling geplaatst voor exemplaar uit de inventory, ondertussen heb ik mailtje binnengehad dat ze verwachten te kunnen leveren op 12/13 september. Zou het kunnen dat mijn auto op die boot staat en tegen 12/13 in Gent kan afgeleverd worden?

Dat zou zomaar kunnen. Van de LM had ik week 39 gehoord na bestelling. Op de tesla chat 20-9 is dus aardig hetzelfde. Ik blijf hoop houden op uitlevering in september
 
Vanochtend om 10:30 afspraak voor het ophalen van m'n Model 3. Was er om 10:10 en kon in de rij bij de intake balie aansluiten.
Daar om 10:30 aan de beurt en na een paar minuten kon ik richting m'n auto lopen. Helaas best wel wat issues en ik wilde dit per mail bevestigd hebben. Duurde uiteindelijk tot 12:00 om een bevestiging van de opleverpunten op de mail te hebben waarna ik vertrokken ben.
Aftersales/uitlevering mag wat mij betreft echt meer aandacht voor komen. Veel van de hieronder genoemde punten waren met een eenvoudige checklist prima voor Tesla te ontdekken/op te lossen voor levering.
Pushpins in alle wielkassen te kort
Boven handvat achterdeur bij overgang naar chroomstrip lakschade
Op achterdeur vlakbij voordeur 3 krassen
Uitlijning achterklep linksboven
Uitlijning linkerachterdeur overgang na achterzijde auto
Frunk putje met lakschade
Frunk 20cm lager nog een putje
Putje en kras in voorruit bij bestuurder
Losliggend plastic deel achter middenconsole
B-stijl bestuurder zwarte vlekken

Als mijn auto morgen zo geleverd wordt, dan is mijn weekend echt behoorlijk verpest. Ik blijf duimen....en dat blijft bij een auto van 56k natuurlijk bizar. Gelukkig lees en hoor ik ook goede verhalen.

Account incl afspraak weer goed zichtbaar;)
 
Als mijn auto morgen zo geleverd wordt, dan is mijn weekend echt behoorlijk verpest. Ik blijf duimen....en dat blijft bij een auto van 56k natuurlijk bizar. Gelukkig lees en hoor ik ook goede verhalen.
Ik heb eerlijk gezegd momenteel zelfde gevoel - dit is echt wel fameuze waslijst aan tekortkomingen, die hoogstwaarschijnlijk ook wat tijd & opvolging zullen vragen om dit allemaal opgelost te krijgen...

Zijn dit eigenlijk probleempjes die effectief achteraf op een correcte manier worden opgelost of hoe zit dit daarmee?
 
Zal wel meer dan een paar uurtjes werk zijn....en dan bij de SEC weggestuurd worden met euro 90 Uber tegoed.....ipv loaner.

Voor mijn gezondheid is dit forum niet goed, voor de informatie van de vriendelijke mede eigenaren gelukkig wel;)


Ps, zie bij Topic SR+ bestellingen weer een zeer goede aflever ervaring;) Blijft een Tesla achtbaan....
 
Last edited:
Ik heb eerlijk gezegd momenteel zelfde gevoel - dit is echt wel fameuze waslijst aan tekortkomingen, die hoogstwaarschijnlijk ook wat tijd & opvolging zullen vragen om dit allemaal opgelost te krijgen...

Zijn dit eigenlijk probleempjes die effectief achteraf op een correcte manier worden opgelost of hoe zit dit daarmee?
Kreeg vandaag te horen dat mijn uitlijning van de trunk klep niet door de trunk komt maar door het raam wat er niet goed op zit. Dat gaan ze niet vervangen omdat dan het hele raam er uit moet.

Afleverkrassen gaan ze ook niet meer oplossen ondat het met polijsten niet weggaat. En spuiten gaan ze niet in mee. Heb me hier ondertussen bij neergelegd :-/ Sec amsterdam
 
  • Informative
  • Disagree
Reactions: Dan84 and Wackmack
Kreeg vandaag te horen dat mijn uitlijning van de trunk klep niet door de trunk komt maar door het raam wat er niet goed op zit. Dat gaan ze niet vervangen omdat dan het hele raam er uit moet.

Afleverkrassen gaan ze ook niet meer oplossen ondat het met polijsten niet weggaat. En spuiten gaan ze niet in mee. Heb me hier ondertussen bij neergelegd :-/ Sec amsterdam

WTF....
 
LR AWD white pearl, zwart interieur, 18” aero’s, trekhaak, operational lease

16/08 besteld bij wagenparkbeheer
20/08 out of the blue mail van Tesla met RN, vreemd genoeg nog niks van een LM.
RN helaas met verkeerde configuratie, namelijk zonder trekhaak. Wagenparkbeheer gemaild om aan te laten passen.
Huidige lease loopt af op 23/09. In RN geen restrictie te zien.
21/08 bericht van Tesla sales dat ik de 2K aanbetaling bij de RN als niet verzonden hoef te beschouwen. Geven aan dat Tesla account toegankelijk is door simpelweg wachtwoord te resetten en inderdaad. Wagenparkbeheer geeft wijziging aan LM door (nog steeds geen idee wie, niet gevraagd).

Tot nu toe beetje merkwaardige customer journey. Had wel welkomstmail van Tesla verwacht (hier is je account!) en bestelbericht van LM (dit is je configuratie!).

LM blijkt Alphabet.

28/08 - LM definitief besteld bij Tesla. Bestelbevestiging met leveringsrestrictie tot 01/09. Configuratie nu wel goed. Kennelijk was de RN van 20/08 alleen een "placeholder" om een Tesla account te maken waarop de LM de definitieve bestelling en configuratie kon plaatsen.

Alphabet geeft aan medio september. Dat zou me positief verrassen want ik ga uit van oktober op basis van de gemiddelde levertijden die ik lees.
 
Hallo, nieuw op het forum maar zit met een vraag waarop jullie vast antwoord kunnen geven. Vanmiddag in Tilburg de M3 SR+ opgehaald. Toch knap hoe ze met zo weinig mensen in korte tijd zoveel auto’s kunnen afleveren. Nu vond ik geen type 2 laadkabel in de auto. Volgens medewerker wordt die ook niet standaard meegeleverd bij de SR+ maar ik lees hier dat anderen deze wel hebben ontvangen? Waar kan ik terugvinden wat wel/niet wordt mee geleverd?