Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Even stapelen. Ook ik kreeg via chat (gister) te horen dat de verwachte levering 20 sept is. Echter toen ik doorvroeg wist ze me te vertellen dat mijn wagen al in Tilburg staat en dat het wachten op de RDW is voor het kenteken. Of dit allemaal waar is weet ik niet, maar ik had uit andere bronnen ook al vernomen dat het mega druk is bij de RDW..

Precies dat verhaal kreeg ik ook te horen. Ik heb gechat met Annette. Ik heb de chat opgeslagen. Dit was haar reactie :

• Uw auto is al onderweg naar Tilburg. Het moment dat deze in Zeebrugge aankwam, konden wij deze met een VIN koppelen. Wij wachten nu nog op het RDW om een kentekennummer af te geven.
 
Ik was vandaag in Amsterdam.
Beste man was van Sales, dus kon me helaas niet helpen. Wel legde hij wat dingen uit.
Zodra een vin is gekoppeld, is je auto geproduceerd, maar wanneer hij wordt gekoppeld... dat kan overal gebeuren. Echter zijn er wel soort van check-points die ze kunnen zien. Bij Freemont fabriek, aangekomen in San Francisco, op de boot onderweg, aangekomen Zeebrugge, opweg naar jou afleverpunt. Daarzo stopt het want de beste man wist niet of mijn auto nou wel of niet in Tilburg is.

Mijn situatie overigens, heb om half 5 SMS gekregen dat ik donderdag middag kan ontvangen in Tilburg. Hoera! Maar niet heus...
Ik had hun al doorgegeven dat ik woensdagavond op vakantie ga en dinsdagavond terug kom. Road trip vakantie...
Heb SMS met NEE beantwoord en doorgegeven dat ik eerder in de week (ma, di, woe) wel kan.
Kijken of ik maandag ze kan spreken...
Delivery was al dicht, kon wel chatten, maar die mensen kunnen me niet helpen.
 
Even voor de beeldvorming over VIN en levertijd: Ik heb 15-8 besteld en binnen een paar dagen was mijn VIN in de broncode zichtbaar. Een hoog getal, 48***. Vandaag heb ik een mail gekregen met mijn kenteken, dus ik ga er stiekem een beetje vanuit dat de oorspronkelijk gegeven indicatie van levertijd (rond half sept) wel klopt, ondanks dat de VIN veel hoger was dan van andere mensen die begin aug hadden besteld.

Ik heb 27-06-2019 besteld, volgens de website zou levering nog in Juni plaatsvinden, daar ging ik al niet van uit. Toen werd telefonisch beloofd eind juli / begin augustus (meerdere malen herhaald en bevestigd). Weer niet, na bellen in augustus bleek (ineens) dat ze mijn lease-contract niet hadden, en hierdoor vertraging was. Grappig want die hadden ze wel, moest ze dus even erop wijzen en toen zei de medewerker ineens OW, ja raar dat ze dat niet hebben gezien, ik loop meteen naar de afdeling om het aan te geven. Datum zou net voor ons vakantie worden met geluk, dus voor 15-08. WEER NIETS... weer boos gebeld en eigenlijk op punt te annuleren. Onze ervaring is immers continue valse leverbeloftes en enige mogelijkheid van contact is na een uur in de wacht gezeten te hebben als je belt, dit keer werd beloofd ''DIT KWARTAAL'' dus voor September, heb dit ook per email laten bevestigen. Tijdens de vakantie heb ik voor het eerst een mail gehad van Tesla dat leverdatum tussen 07-09 en 14-09 zal plaatsvinden (nog geen SMS). Ben helemaal klaar met bellen, ik zie het wel. Maar wat een ***bedrijf.... serieus.... Twijfel zwaar of dit wel een goede keuze is.... Als September weer niets wordt annuleer ik die order en ben ik helemaal klaar met Tesla... zo jammer dat dit proces zo extreem onduidelijk, slecht, met valse beloftes en zonder normaal communicatie gaat.
 
Bij sommige types krijg je geen telefoonkabels meer of matten. check dat even. Bij SR+ in ieder geval niet.

Grappig, had dit al eerder gelezen over die matten en oplaadkabels (van die telefoonkabels had ik nog niets gelezen). Begin augustus meteen telefonisch aan medewerker dit nagevraagd, zo raar een nieuwe auto zonder matten. Hij gaf toen aan dat dit een gewoon een foutje te zijn, en als erover contact wordt opgenomen met Tesla dit wordt opgelost. Hoop wel dat er matten en laadkabels inzitten, beetje zielig als ze daarop zitten te besparen.
 
Precies dat verhaal kreeg ik ook te horen. Ik heb gechat met Annette. Ik heb de chat opgeslagen. Dit was haar reactie :

• Uw auto is al onderweg naar Tilburg. Het moment dat deze in Zeebrugge aankwam, konden wij deze met een VIN koppelen. Wij wachten nu nog op het RDW om een kentekennummer af te geven.
Oh dat is anders dan wat Annette tegen mij zei.

Echter toen ik vroeg of ik volgende week een sma kon verwachten was het antwoord: correct!
 
Grappig, had dit al eerder gelezen over die matten en oplaadkabels (van die telefoonkabels had ik nog niets gelezen). Begin augustus meteen telefonisch aan medewerker dit nagevraagd, zo raar een nieuwe auto zonder matten. Hij gaf toen aan dat dit een gewoon een foutje te zijn, en als erover contact wordt opgenomen met Tesla dit wordt opgelost. Hoop wel dat er matten en laadkabels inzitten, beetje zielig als ze daarop zitten te besparen.

Bij een partial premium (SR+) zitten geen matten. Dat is toch bekend? Staat ook duidelijk op de Tesla site. Bij premium modellen (LRs) wel. Vanaf begin juli leveren ze geen USB kabels meer mee. Dit is van toepassing op alle modellen. Zijn voor EUR 16,- per stuk via de Tesla shop te bestellen. Sinds enkele weken krijg je ook geen uitleg meer trouwens bij de aflevering. Niet dat je veel mist maar het is wel wat karig. Op de type 2 laadkabel is ook al wat bespaard. Voorheen kon je kiezen tussen 4 of 7 meter. Nu krijg je standaard 4 meter. Tesla; leuker kunnen we het niet maken.
 
LM of particulier? Ik heb vandaag op de chat wel gehoord: 20 sept. Maar dat is de aankomstdag van de Glovis Courage, dus ik ga een beetje vanuit dat het in de week daarna gaat gebeuren. De dame op de chat gaf aan dat ik waarschijnlijk volgende week een SMS kan verwachten. Ik heb via een LM besteld.

Ik heb heb hem via financial lease zelf zakelijk aangeschaft. Ik denk dat het wel scheelt dat er een schakel minder tussen zit.
 
Ook hier vrijdag de langverwachte sms gehad, vrijdag de 13e(wat zou er fout kunnen gaan...) om 17.00 word ik in Tilburg verwacht.
Ook een bevestiging per mail ontvangen en de afspraak is ook te zien in mijn account.
Ik heb wel een laag (468) vinnummer, dit nummer zie ik al 3 weken via de vinfinder, dus ik denk dat deze al gekoppeld is op het moment dat de boot ging varen.
Dat worden nog wel een paar slapeloze nachtjes..
 
Ik heb heb hem via financial lease zelf zakelijk aangeschaft. Ik denk dat het wel scheelt dat er een schakel minder tussen zit.
Dat zal zeker schelen ja. Iets meer in control.
Bij een partial premium (SR+) zitten geen matten. Dat is toch bekend? Staat ook duidelijk op de Tesla site. Bij premium modellen (LRs) wel. Vanaf begin juli leveren ze geen USB kabels meer mee. Dit is van toepassing op alle modellen. Zijn voor EUR 16,- per stuk via de Tesla shop te bestellen. Sinds enkele weken krijg je ook geen uitleg meer trouwens bij de aflevering. Niet dat je veel mist maar het is wel wat karig. Op de type 2 laadkabel is ook al wat bespaard. Voorheen kon je kiezen tussen 4 of 7 meter. Nu krijg je standaard 4 meter. Tesla; leuker kunnen we het niet maken.
Ik lees dat vaker over de usb kabels. Was me er niet van bewust, maar heb je dit wel nodig dan?

Ook hier vrijdag de langverwachte sms gehad, vrijdag de 13e(wat zou er fout kunnen gaan...) om 17.00 word ik in Tilburg verwacht.
Ook een bevestiging per mail ontvangen en de afspraak is ook te zien in mijn account.
Ik heb wel een laag (468) vinnummer, dit nummer zie ik al 3 weken via de vinfinder, dus ik denk dat deze al gekoppeld is op het moment dat de boot ging varen.
Dat worden nog wel een paar slapeloze nachtjes..

Dus vanuit het niets ineens de sms? De range van de vin nummers zijn niet zozeer oplopend. Heeft ook met het type etc te maken. Zelf heb ik een vin in de broncode met 498XXX.

Ben benieuwd op het nog september wordt, komende week wordt mijn laadpaal iig geïnstalleerd
 
Even voor de beeldvorming over VIN en levertijd: Ik heb 15-8 besteld en binnen een paar dagen was mijn VIN in de broncode zichtbaar. Een hoog getal, 48***. Vandaag heb ik een mail gekregen met mijn kenteken, dus ik ga er stiekem een beetje vanuit dat de oorspronkelijk gegeven indicatie van levertijd (rond half sept) wel klopt, ondanks dat de VIN veel hoger was dan van andere mensen die begin aug hadden besteld.
ik heb ook 48*** maar nog geen verdere info. Ik lees ook dat iemand bestelling heeft aangepast of gewenste leverdatum later is dan 6-8 weken. Lijkt dan toch vertraging te veroorzaken.
 
ik heb ook 48*** maar nog geen verdere info. Ik lees ook dat iemand bestelling heeft aangepast of gewenste leverdatum later is dan 6-8 weken. Lijkt dan toch vertraging te veroorzaken.

Mijn bestelbevestiging Tesla 3 juni, levering verwacht begin augustus, VIN in augustus VIN 38***, verder niets meer.
Contact met Tesla is onmogelijk door de drukte die ze hebben hebben ze daar geen tijd meer voor. Telefonisch contact met medewerkers is nu geheel niet meer mogelijk.Omdat LM zei dat het hun niet meer gelukt is voor lange tijd om contact te krijgen over hun bestellingen (!) zelf geprobeerd en ze hebben gelijk.
  • Telefonisch werd afgelopen tijd de verbinding na 60 minuten in de wachtrij steeds automatisch verbroken, wellicht dat toen nog wel sommigen erdoor gekomen zijn.
  • Sinds een paar dagen wordt telefonisch de verbinding direct verbroken na het afspelen van een bandje dat zegt dat je moet emailen of reageren als je een sms hebt gekregen.
  • Chat via website wil geen info geven.
  • Geen reactie via website formulier
  • Niet teruggebeld.
  • Bij bezoek aan Tesla Tilburg afgelopen zaterdag had verkoper niets te doen, maar kon of wilde niets betekenen. Grote onwil om te helpen, een omslag t.o.v. de afgelopen 5 jaar waar ik goede ervaringen had in Tilburg.
    Moest maar telefoonnummer bellen of emailen, waarvan hij natuurlijk ook weet dat het zinloos is omdat telefoonbezetting stopgezet is en email niet beantwoord wordt.
Eigenlijk ongelooflijk dat terwijl de delivery managers zich kapot werken de verkopers uit hun neus eten. Zou als Tesla toch flexibeler mijn mensen inzetten. Verkopers wellicht lui en arrogant geworden want die halen hun target toch wel, hoeven ze weinig voor te doen.

Vermoeden is dat er iets misgaat omdat dezelfde uitvoering bij anderen die maanden later besteld wordt wel geleverd wordt en als je op website kijkt mijn uitvoering nog in September leverbaar is.....
Tevens niet de normale email ter voorbereiding van DeliveryNL gehad die anderen die na mij besteld hebben wel gekregen hebben.
Frustratie dat je niet kan verifiëren of de bestelorder in orde is en ik gewoon pech heb of dat er iets mis is waardoor er niet geleverd kan/gaat worden.