Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
worldwide en local staan er beide duidelijk bij!
Inderdaad, de blog is volgens mij zeer duidelijk: wereldwijd zal men op de 31e maart kunnen bestellen in de winkels zodra die openen.
Tijdsverschillen maken niet uit aangezien ze in het blog ook aangeven dat er meerdere regio's zijn waarbinnen ze de wachtrijen gaan vormen. Dus een queue voor Japan en Australië, eentje voor China, eentje voor Europa, en meerdere per tijdzone in US denk ik. Dan maakt het niet uit dat ze in Japan al 8 uur eerder besteld hebben dan hier, want zij hebben hun eigen wachtrij.

Dan zal vervolgens om op 31 maart 8.30PM PST het event beginnen, en gaan de online bestellingen open wereldwijd. Dat het dan in Japan al de namiddag van 1 april is maakt niet uit, was je er eerder niet bij in de winkel dan kan je nu gewoon vanuit thuis bestellen.

In beide gevallen geldt dat huidige eigenaren voorrang zullen krijgen, dit kan per dag maar mogelijk zelfs een week of zo aanhouden, m.a.w. alle huidige eigenaren die er 1 (of 2, 3, 10?) bestellen zullen voorrang krijgen, en daarna pas de andere nieuwe Tesla familie aspiranten. Afhankelijk van hoe lang deze preferentiële periode duurt en opgebouwd is zou het kunnen zijn dat een aspirant die binnen de eerste minuut besteld toch na een bestaande klant die pas na 3 dagen besteld komt te staan. Het kan ook zijn dat degenene die op dag 2 bestellen weer naar wel of niet reeds Tesla familielid te zijn worden gerangschikt, en op dag 3 weer opnieuw, etc. Dat is nog niet duidelijk, maar voor de rest was de blogpost mijns inziens wel duidelijk.
 
"existing customers will get priority in each region, meaning that the fastest way to buy a Model 3 is to buy a Model S or Model X"

Daar moet John toch brood in zien: "Verzeker jezelf NU van snellere levering van je Model 3: neem je S bij mij af en verkoop m binnen een uur weer aan mij terug voor slechts 500 euri minder".
Denk niet dat dat gaat werken, ze zullen kijken of je er eentje hebt op moment van bestellen.

Oh wacht, ze verkopen 'm natuurlijk terug ná hun reservering te hebben geplaatst! ;)
 
Mijn oprit grenst aan een fietspad waar in de ochtend veel scholieren langs komen. 2,5 jaar na dato hoor ik nog steeds dingen als: "Gave auto meneer!"

Kreeg bezoek van een ander forumlid twee weken terug, dus twee S'jes onder de carport. Voorbijlopende voetgangers riepen: "Wat is beter dan een Tesla? Twéé Teslas!" Echt leuk. Krijg je denk ik niet als reactie als je twee Porsche Cayennes voor de deur hebt staan :).
 
  • Funny
Reactions: Maarten and HWS
Ook het 'als de store opengaat' is verwarrend. Er zijn winkels die om 10:00 opengaan maar ook 9:00. Verder zie ik mensen in de VS die er van uitgaan dat reserveren niet eerder kan dan 10:00am pacific time.

Deze net 5 dagen in bezit zijnde model S rijder is 100% overtuigd gaat ook de 3 vast bestellen als onze 2e auto, een Mitsubsidie, begin 2019 eruit gaat. Ik verwacht toch niet dat de 3 eerder beschikbaar gaat komen....dus gaat SeC Duiven om 9.00 of 10.00 open?.....maar even bellen morgen!
 
Het is dat ik al een andere afspraak heb op datzelfde moment buiten NL anders zou ik zeker om 05.00 uur erbij zijn. Als ik op reis ga sta ik ook zonder problemen om 04.00 uur op. Is iets van "je moet erbij geweest zijn".
Mijn reisje begint zoveel vroeger... dat ik de 3 wel via het internet moet bestellen, ben alleen 2 April thuis en rij de derde door naar Berlijn.
Ik hoop dat ik bij het bestellen herkenbaar ben als een redelijk Early Adapter met een VIN in de 29K en nu 103K!
Ben benieuwd hoe ik dat zichtbaar kan maken!
 
Wat ik ervan begrepen heb (ik was zondag nog even in de PCH store in Amsterdam) is dat het vanaf openingstijd 10:00am pacific time is. Tegen die tijd zijn alle stores in NL al weer dicht.

Amsterdam jongens vertelden ook van een event op HQ Amsterdam de volgende dag. Dus dat event is niet door een journalist bedacht. Maar ik heb niet naar tijden en details gevraagd. (als het een beetje meezit ben ik die dag elders :cool:)
Volgens mij kun je alleen in je eigen werelddeel bestellen:p
 
Ook in het SeC zitten ze te wachten op uitsluitsel uit Amerika over hoe ze het moeten aanpakken, aldus afdeling sales in Amsterdam. Zodra er duidelijkheid is wordt dat via de 'de gebruikelijke kanalen' naar buiten gebracht. Zowel 31 maart 10:00 als 1 april 5:00 uur zijn beide nog steeds mogelijk volgens de Tesla medewerker.

Het feit dat de wereld verdeeld is in meerdere tijdzones moet nog landen in Fremont vrees ik... :D

We wachten af...
 
Die blog lijkt me toch meer dan duidelijk:
...visit your local Tesla store when it opens on March 31st...

Misschien was de betreffende medewerker daar nog niet van op de hoogte? Ik neem wel aan dat er nog aanvullende info komt om aan te geven hoe ze omgaan met de verschillende openingstijden. Ze zullen er vast voor gaan zorgen dat op 31 Maart alle winkels tegelijkertijd zullen openen om grote chaos te voorkomen :).
 
Die blog lijkt me toch meer dan duidelijk:

Misschien was de betreffende medewerker daar nog niet van op de hoogte? Ik neem wel aan dat er nog aanvullende info komt om aan te geven hoe ze omgaan met de verschillende openingstijden. Ze zullen er vast voor gaan zorgen dat op 31 Maart alle winkels tegelijkertijd zullen openen om grote chaos te voorkomen :).

Ik heb de medewerker op de blog-post gewezen en hij was daar van op de hoogte. Hij kon echter ook niet bevestigen of de inschrijving zou starten om 10:00 uur op donderdag-ochtend. Ik verwacht dat het een kwestie is van de gebruikelijke gebrekkige communicatie, maar ik hou rekening met beide scenario's... Mij gaan ze niet verassen... ;)
(of juist wel o_O)

UPDATE: Nu alsnog de bevestiging ontvangen dat de reservering in NL op de 31e start om 10:00 uur.