Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Als je kan wachten kan het zeker lonen om Q4 af te wachten. Tesla heeft aangegeven dat ze minder sturen op een eindsprint. A.d.a.k. Willen ze wel een mooi record neerzetten en de lijn in CHina is nu de Highland aan het produceren.
Dank voor je reactie. Wachten kan zeker, hou al een tijdje de voorraad in de gaten en je zag dat eind augustus ineens heel veel demo modellen werden aangeboden. Ook af en toe een Highland model, blijkbaar van klanten die annuleren o.i.d. Je merkt ook dat alles erg snel weer offline is, en dus blijkbaar verkocht.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb sinds maart dit jaar mijn Model 3 Performance. Met de winter in het vooruitzicht en een geplande skivakantie in het voorjaar, ben ik aan het rondkijken voor winterbanden. Ik twijfel tussen de korte pijn en de winterset aankopen bij Tesla of winterbanden los aankopen bij lokaal bandencenter en ze dus ook bij iedere wissel van de velg te moeten laten wisselen.
Wat doen jullie met jullie model 3 performance?
 
Indertijd ben ik begonnen met het halfjaarlijks wisselen van de zomerbanden naar een set winterbanden en vice versa op dezelfde velg.
Dat heb ik een aantal jaren gedaan en dat ging prima, ondanks waarschuwende geluiden her en der dat het minder goed is voor de banden om meerdere malen te wisselen.
Na een aantal jaren heb ik toch maar rustig een passende mooie extra aftermarket velgenset uitgezocht (niet-Tesla) en daar door de bandenboer de winterbanden definitief op laten zetten.

Het feit dat je een Performance hebt maakt niets uit voor je keuze wat je wil gaan doen.
Voor banden ben ik nooit naar een merkgarage geweest; je betaalt daar altijd enorm veel meer voor een eenvoudige handeling.
Er zijn genoeg betrouwbare bandenboeren met (in dit geval) Tesla-ervaring!
 
Helemaal eens, merkdealers zijn meestal behoorlijk wat prijziger met hun banden, Tesla zeker.

Er zijn tegenwoordig ook al een aantal aanbieders die thuis bij je langskomen en daar niet meer voor rekenen, helemaal luxe, hoef je de deur niet eens uit ;)

op autoweek staat onder tools een bandenvergelijker die behoorlijk wat aanbieders meeneemt. Vooral op de desktop kun je op veel verschillende zaken filteren (prijs natuurlijk, maar ook bandenlabel, merk, geluid etc).
 
Probleem is een beetje dat ik voor een extra velgenset automatisch bij de originele van Tesla uitkom. De aftermarket velgen die ik tegenkom (en die 20inch zijn) hebben in mijn opzicht een hoog tuner gehalte. Tesla zal ongetwijfeld wel wat extra doorrekenen voor de band zelf, maar de velg alleen kan ik nergens vinden. Voor de LR of SR zie ik veel meer 2de hands velgen te koop.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van de Tesla spatlappen op de Model 3? Wel doen of niet doen? Het word er allemaal niet mooier op, maar steenslag op de achterportieren zie ik ook niet zitten. PPF plaatsen kan, maar een deel PPF zoals Tesla het zelf aanbied heeft ook nadelen. Graag hoor ik jullie ervaringen, misschien valt het op de Nederlandse wegen reuze mee, of is het toch een noodzaak? Kies je dan voor de lange uitvoering, of juist de korte? Alvast dank allemaal!
 
Probleem is een beetje dat ik voor een extra velgenset automatisch bij de originele van Tesla uitkom. De aftermarket velgen die ik tegenkom (en die 20inch zijn) hebben in mijn opzicht een hoog tuner gehalte. Tesla zal ongetwijfeld wel wat extra doorrekenen voor de band zelf, maar de velg alleen kan ik nergens vinden. Voor de LR of SR zie ik veel meer 2de hands velgen te koop.
Is een heel draadje over geweest: Aftermarket Velgen Voor Model 3

Veel keus in fatsoenlijke oplossingen. Ben zelf hier op uitgekomen: T Sportline - Tesla Model S, 3, X & Y Aftermarket Upgrade Accessories
 
  • Like
Reactions: job-lek