Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg
Ik was nr 19 in Duiven, Arnhem 10:15 aan de beurt

Model 3 Ordernummer RN107290030 Gereserveerd


status is nog steeds niet "in productie" :D

Ik krijg de indruk dat die nummers bijzonder weinig vertellen over de volgorde. En het zou zo maar kunnen dat dit (weer) nog niet goed geregeld is.

Ik was Nr. 1 in Duiven (dwz ik had een student op de stoep gelegd omdat ikzelf voor een feestje in LA was uitgenodigd).
Mijn reserveringnr. is RN108296255. Dat is 1.006.226 auto's na jou als het een volgnummer zou zijn.

Heb Jon McNeill gisteren al wel gesuggereerd dat ze dit keer wat zorgvuldiger met die waitlist/prioriteit moeten omgaan.
Gaat ongetwijfeld weer een hoop onduidelijkheid/speculatie opleveren.
 
Wow, 180k. Dan kunnen ze hopelijk wel snel die Fremont Vehicle Factory die 'ooit' nog 500.000 auto's gemaakt heeft per jaar wel snel opschalen zodat we geen decennia moeten gaan wachten. Want als al de US klanten eerst komen, tja dan rijden we hier misschien dan toch al met een BMW i5 of Audi q6e of ...

Game On! voor de europese automerken en wanneer gaan die nu afkomen met Model 3 killer prototypes. Ha, het worden weer een paar leuke jaren, met veel auto-media entertainment. :D
 
Ik krijg


Ik krijg de indruk dat die nummers bijzonder weinig vertellen over de volgorde. En het zou zo maar kunnen dat dit (weer) nog niet goed geregeld is.

Ik was Nr. 1 in Duiven (dwz ik had een student op de stoep gelegd omdat ikzelf voor een feestje in LA was uitgenodigd).
Mijn reserveringnr. is RN108296255. Dat is 1.006.226 auto's na jou als het een volgnummer zou zijn.

Heb Jon McNeill gisteren al wel gesuggereerd dat ze dit keer wat zorgvuldiger met die waitlist/prioriteit moeten omgaan.
Gaat ongetwijfeld weer een hoop onduidelijkheid/speculatie opleveren.

Geen nood, die RN nummers betekenen echt niks kwa volgorde. Ik heb al het forum doorgesnuffeld en het is een pure IT truuk om zonder wachttijden snel nummertjes uit te kunnen delen. En dan nog hebben ze het lastig om alles in hun systemen te rammen, tja 180k reservaties op 24h is ook niet niks.
 
Jongens en Meisjes,

Ofschoon net een MX besteld met interesse gekeken naar de introductie van de M3. Elon was weer dolletjes en de M3 gaaf.

Ik had contact met een Tesla-topper en uitte mijn zorg dat het gepeupel met een M3 straks de Superchargers overbevolken. Reactie was simpel: Tesla verdubbelt de oplaadpunten tenminste voor de release van de M3. Gelukkig, ofschoon ik er weinig gebruik van maak.

Is toch wel een aandachtspunt. Eind 2017 is ook het aantal MS en MX verdubbelt. En die verdubbeling van Superchargers is inclusief landelijk dekkende netwerken in een aantal nieuwe landen, o.a. India en Nieuw Zeeland.
 
models33.jpg
 
Wat me wel wat verwondert is dat er geen verder nieuws is van onderstaande:
Tesla wil buitenspiegels vervangen door camera’s
Hoewel het bericht van 01/04/2014 is en als aprilgrap kan weggezet worden, zijn we inmiddels 2 jaar verder en duurt het nog anderhalf jaar vooraleer de M3 geleverd wordt. Goedkeuring door autoriteiten zou toch geen probleem mogen zijn + gezien de bescheidener afmetingen van M3 wellicht ook veel minder noodzaak om inplooibare voorziening te maken.
Er was toch zijn hint dat "215 miles -bereik" minimum was. Ik dacht daarbij direct aan mogelijke capaciteitsverbetering van batterijen, maar is misschien iets dat Musk nog tegen de borst houdt om bij volgende voorstelling mee uit te pakken.
 
  • Helpful
Reactions: ebullio and jpet
Ik had er tot vandaag nog helemaal niet over nagedacht om deze auto te gaan bestellen, maar na het zien va de presentatievideo zojuist in een opwelling/ingeving toch gedaan.
In 2018 is mijn huidige V60 Plug-In 5 jaar oud, dus dat is een mooi moment om te switchen naar de Model 3.
Nog geen e-mail over de bestelling mogen ontvangen.

Ik hoop dat ik tegen die tijd mij met opties en accupakket kiezen kan inhouden, zodat deze auto echt een budget tweede auto wordt.
Maar vrees nu al dat ik tegen die tijd zo enthousiast ben dat het een soort van afgeladen BMW M3-killer zal worden ;-)
 
  • Like
Reactions: ebullio and HWS
Wat me wel wat verwondert is dat er geen verder nieuws is van onderstaande:
Tesla wil buitenspiegels vervangen door camera’s
Hoewel het bericht van 01/04/2014 is en als aprilgrap kan weggezet worden, zijn we inmiddels 2 jaar verder en duurt het nog anderhalf jaar vooraleer de M3 geleverd wordt. Goedkeuring door autoriteiten zou toch geen probleem mogen zijn + gezien de bescheidener afmetingen van M3 wellicht ook veel minder noodzaak om inplooibare voorziening te maken.
Er was toch zijn hint dat "215 miles -bereik" minimum was. Ik dacht daarbij direct aan mogelijke capaciteitsverbetering van batterijen, maar is misschien iets dat Musk nog tegen de borst houdt om bij volgende voorstelling mee uit te pakken.

Die cameratjes waren vooral ingegeven door de te verminderen luchtweerstand op de Model X.
Heeft Elon wel laten varen denk ik. Er waren al genoeg grote constructeurs die dit geprobeerd hebben.
 
Het is al eerder gezegd maar als de teller nu al boven de 180K reserveringen zijn mag je in ja handen klappen als je de 3 in 2018 geleverd krijgt... tenminste als je er vroeg bij was afgelopen donderdag...

tesla-vehicle-sales-forecast-5-years_large-png.168294


Ben erg benieuwd waar de teller over een dag op 10 op staat!
 
Het is al eerder gezegd maar als de teller nu al boven de 180K reserveringen zijn mag je in ja handen klappen als je de 3 in 2018 geleverd krijgt... tenminste als je er vroeg bij was afgelopen donderdag...

Ben erg benieuwd waar de teller over een dag op 10 op staat!
Ik gok dat t geen 10 dagen duurt totdat ze stoppen met het aangeven van hoeveel er gereserveerd zijn. Gelukkig was ik vroeg donderdag:D
 
Het is al eerder gezegd maar als de teller nu al boven de 180K reserveringen zijn mag je in ja handen klappen als je de 3 in 2018 geleverd krijgt... tenminste als je er vroeg bij was afgelopen donderdag...

Als je kijkt hoe Elon verteld over dat productie volgend jaar begint dan heb ik ook een lichte twijfel dat er in 2017 al 10.000 worden geproduceerd :)

aankondiging productie start 2017

En het jaar erop meteen 60.000 = meer dan 1150 per week. Het zou een fantastische prestatie zijn maar niet onmogelijk! Ik hoop op een late 2018 of vroege 2019 delivery.