Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
dan zal je niet te lang mogen wachten als je hem wil hebben tegen dat de Skoda versleten is.;)

Hij is nieuw, zal dus wel jaar of 7/8 mee kunnen. Rijd maar goed 14.000km op een jaar. Vandaar ook dat wacht op Model 3.
Alleen neus en koffer houden me wat bezig. Hopelijk worden die nog wat aangepast.
Neus wat ronder zoals Model S en koffer -> echt wel hatchback worden, anders echt niet handig!
 
beiden gaan niet gebeuren volgens mij.
Ze kunnen die paar voordelen van de model S ook niet in de model 3 gaan steken, of er wordt zeker geen model S meer verkocht
Grotere opening is echt wel nodig in België, hoe ga je anders die bakken bier in je koffer krijgen :D
Of die grote Deense Dog in je koffer steken? Lucht uitlaten, hond oprollen en bij aankomst weer opblazen? :)
Neus zou ik nog eventueel mee kunnen leven, koffer echt wel dealbreaker, maar wie weet bij deel 2 van de voorstelling wel De verrassing: break/Model Y/ Andere koffer. Afwachten dus.
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN
Met zicht op de betrekkelijk kleine opening van de kofferruimte en in de wetenschap dat wagen bedoeld is voor massa-verkoop, vraag ik mij af of er iets bekend is over mogelijkheid om trekhaak te monteren op Model 3? Hebben ze de structuur van de wagen daarop aangepast (geleerd uit Model X ervaring) of moeten we daarvoor op Model Y wachten?
Als aandeelhouder hoop ik dat een trekhaak voorbehouden blijft voor de modely. Kwestie van de differentiatie zo hoog mogelijk te houden.
 
Vraag me af of het dashboard met het 15" scherm een tijdelijk concept betreft of dat er bewust voor gekozen is voor 1 scherm ivm mogelijk volledig autonoom rijden. Duurt tenslotte nog 2 jaar voordat hij geleverd wordt:)

Ik denk (en hoop) dat dit enkel voor dit prototype is (als je het een prototype mag noemen). Ik herinner mij nog van de eerste Model S die getoond werd, dat deze ook een scherm had dat zo los zat / uitstak. Uiteindelijk is dat ook goed gekomen. Ook het stuurwiel is natuurlijk nog niet af. Dat vind ik er nog het meest prototype-achtig uitzien. Verder een schitterende auto.
 
Met "lichte kleuren" vind ik de S iets de "lomp" en zilvergrijs op de 3 is m.i. een topkleur! Dus vind ik het niet gek dat de 3 hier goed uitkomt!
Helemaal mee eens. Mijn kleurkeuze voor de Model 3 lijkt al gemaakt te zijn, ik vind deze diep-zilveren kleur errug mooi. Mooi koppeltje straks in de voortuin, een zwarte Model S en een zilveren Model 3.
Nou ja, straks...bonnetje nummer 32 donderdagochtend in Amsterdam, ik hoop dat ik in 2018 nog aan bod kom.
 
MisterGreen in een inkoopcombinatie met NLE, een middenmoter (4,5 op de schaal van 10) in de lijst van groene stroomleveranciers...?

"Met een 5 sterren veiligheidsrating is de Model 3 de veiligste auto in zijn segment." weten ze daar al..?
:confused:
 
image.png
 
Om die reden stond ik om 10:00 bij de Store in Rotterdam. Ik wil graag voor 1 Jan 2019 mijn Model 3 zodat ik 4% bijtelling betaal ook als hij duurder wordt dan 50k (wat ik wel gok).
Lijkt mij kansloos. Als ze er in 2018 60.000 maken, dan blijven die gegarandeerd in de VS. Pas in 2019 zal er voor export kunnen worden geproduceerd.
 
MisterGreen in een inkoopcombinatie met NLE, een middenmoter (4,5 op de schaal van 10) in de lijst van groene stroomleveranciers...?

"Met een 5 sterren veiligheidsrating is de Model 3 de veiligste auto in zijn segment." weten ze daar al..?
:confused:

Volgens Tesla zullen ze de 5 sterren rating behalen. Staat vermeld op de site van de Model 3 (evenals de Model X 5 sterren zal behalen volgens Tesla). Op zich wel begrijpelijk, aangezien alle autofabrikanten vooraf zelf kunnen testen hoeveel sterren elk model scoort. Tesla test de eigen modellen zelf, voordat deze getest worden door de Euro NCAP en de NHTSA (VS).
 
  • Informative
Reactions: Keezje
heeft iemand al gezien dat op de model 3 site een aanpassing is gebeurd.
Er staat nu bij Supercharging het woord "capable" bij.
Het lijkt er op dat voor de model 3 te betalen is per beurt of een soort van prepaid systeem te worden en dit lijkt me ook niet onlogisch...
 
Ik ben zojuist gebeld door mijn bank, dat er getracht is geld uit te geven met mijn creditcard in Amerika.
Volgens de bank staat staat dit los van de transactie aan Tesla gisteren, maar ben toch een beetje benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem..
Mogelijk is mijn betaling aan Tesla nu niet gelukt. Hoop dat dit geen gevolgen heeft voor mijn plek in de wachtrij. Ik heb al een bevestiging ontvangen.
 
heeft iemand al gezien dat op de model 3 site een aanpassing is gebeurd.
Er staat nu bij Supercharging het woord "capable" bij.
Het lijkt er op dat voor de model 3 te betalen is per beurt of een soort van prepaid systeem te worden en dit lijkt me ook niet onlogisch...

Ik vind het nog lastig te zeggen. Elon spreekt namelijk (13:00 in presentatiefilmpje op website) over: "All Model 3 will come with SuperCharging standard". Hij impliceert hiermee, in mijn ogen, dat het gratis is. Vervolgens legt hij uit dat SuperCharging belangrijk is om het beeld van vrijheid dat auto's hebben te behouden voor elektrische auto's. Ik ben hoopvol en denk dat het standaard volledig gratis is.
 
heeft iemand al gezien dat op de model 3 site een aanpassing is gebeurd.
Het lijkt er op dat voor de model 3 te betalen is per beurt of een soort van prepaid systeem te worden en dit lijkt me ook niet onlogisch...

Gelukkig, want zelfs met een verdubbeling van de SuC's zou dit problemen gegeven hebben. Maar kan wel een blamage geven want het internet vergeet en vergeeft niet.
 
Last edited:
Lijkt mij kansloos. Als ze er in 2018 60.000 maken, dan blijven die gegarandeerd in de VS. Pas in 2019 zal er voor export kunnen worden geproduceerd.

60.000 lijkt me erg weinig voor een massaproduktie model. Dat is nauwelijks meer dan de "handwerk" 50.000 S-en die nu al de fabriek verlaten. de M3 is ontworpen om met veel hogere snelheid geproduceerd te gaan worden anders kan die prijs ook niet gehaald worden. Eenmaal op stoom gaan er zeker een x00.000 per jaar gemaakt worden.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN