Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een aantallen en.... heeft iemand de mail al gehad?


Zie dat Frank hier ook al over gepost heeft... ik had eerst mijn scherm moeten verversen..:oops:
 

Attachments

  • 0101.jpg
    0101.jpg
    38.1 KB · Views: 78
  • Love
Reactions: Janc
Elon Musk on Twitter

Mag ik hieruit concluderen dat ze n.a.v. "Part 2" een boost in orders verwachten? Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.

ps. weet iemand wanneer "Part 2" komt?
Het is duidelijk dat er voor Part 2 nog allerlei verrassingen gepland staan.

Elon heeft zich wel een enorm probleem op de hals gehaald met deze reserveringen. Als hij 2000 had gevraagd had men het ook grif betaald en was zijn cash probleem voor de komende drie jaar wel uit de wereld. Nu moet hij het design werk en productieopstart als een dolle gaan versnellen om die 400.000 auto's (want daar staat de teller voor het einde van de maand op) zo snel mogelijk te kunnen leveren. Ik verwacht dat we wel meer dan één fabriek opgetuigd gaan zien worden op korte termijn.
 
het heeft toch niks met pasjes te maken.
tesla kan perfect weten welke auto, waar en wanneer en hoeveel hij tankt. Op het einde van de maand krijg je daar een rekening voor.
betaal je deze niet wordt uw SuC optie gedeactiveerd
Kostprijs, mag dan net iets hoger liggen dan wanneer je thuis gaat laden.
Iedereen kan dan overal geraken en je betaald enkel al je er gebruik van maakt.
elon had toch ooit gezegd dat Suc altijd gratis zou zijn ?
 
Elon Musk on Twitter

Mag ik hieruit concluderen dat ze n.a.v. "Part 2" een boost in orders verwachten? Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden.

ps. weet iemand wanneer "Part 2" komt?

Ik denk dat ze niet hadden verwacht dat zoveel mensen zouden reserveren op basis van relatief weinig informatie. Ik kan mij voorstellen dat er meer orders komen als duidelijk is wat de actieradius is van de verschillende uitvoeringen en het uiteindelijke interieur bekend is. (plus bijbehorende prijzen).

Ik weet niet wanneer de definitieve S en X uitvoeringen bekend werden gemaakt t.o.v. de uitleveringen van die modellen. Ik kan mij voorstellen dat een gelijke periode wordt aangehouden voor de 3.
 
Ik gok dat Elon in "Part 2" het head up display laat zien. Het kan toch niet zo zijn dat we voor de autopliot en snelheidsmeter naar het grote scherm moeten kijken
dat weet ik nog zo zeer niet.
In het kader van kostprijsbesparing en met de stappen naar autonoom rijden zou dit best wel zo kunnen blijven.
Er zijn nu ook al merken waarbij de info alleen centraal is te vinden.
mij zou het niet verbazen dat het wel deze richting uit gaat.
de horizontale opzet is ook om de passagier meer te betrekken.

wie weet, kijken we binnen enkele jaren samen naar een film tijdens het rijden.
(samen= ik en mijn echtgenote)

bij part 2 denk ik eerder aan carrosserievarianten
 
Last edited:
Anno 2016 zou HUD voor AP echt wel goed zijn: tegelijk de weg zien én zien of AP z'n lijntjes nog wel weet staan en er niet buiten kleurt. In 2019 zullen we het dan misschien weer belachelijk vinden om zo nog ´rear seat driver' te willen spelen, vermits AP toch alles beter weten zal.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Vriend van me vrijdagavond gereserveerd en bevestiging binnen. Ik vrijdagochtend gereserveerd en nog geen bevestiging binnen. Vreemd. Meer mensen die nog geen bevestiging binnen hebben? Maandag eens effe gaan informeren bij Tesla/Credit Card maatschappij.
Jep, hier hetzelfde :mad:
CC-maatschappij ziet wel dat er 1000euro is "gereserveerd"
 
Die 400.000 stuks waar we vanuit kunnen gaan, moeten de grote constructeurs toch gaan voelen? Als je rekent dat fremont vroeger 500.000st per jaar uitspuwde voor GM en Toyota samen...
Eigenlijk kan je zeggen voor de model3, dat voor iedere fabriek die tesla zal oprichten (europa, China) een andere gaat sluiten. Daar waar dit met de model s met 50.000 st/jr onbeduidend was.
Ja ik hoop dat die veel te conservatieve boards zich nu eens goed in het haar gaan krabben en alleen al het signaal van de consument gaan begrijpen. (al zullen ze het in de pers wel wegrelativeren zoals de bmw-chef in Genève laatst bij de model x)
En tevens de consument zien als een randdebiel (wat tot nu toe wel altijd heeft gewerkt) die valt voor een nieuw kleurtje of rubberen zijkant of waar je de bediening met een zwaaibeweging doet of met slogans als "survive the city" of ...
En als ze het dan binnen enkele jaren moeilijk krijgen, gaan ze komen aankloppen voor staatssteun want "to big to fail":mad:
Zoals de grote 3 in Amerika in 2009.


Zo, dat moest er even uit.
 
Last edited:
Ja ik hoop dat die veel te conservatieve boards zich nu eens goed in het haar gaan krabben en alleen al het signaal van de consument gaan begrijpen. (al zullen ze het in de pers wel wegrelativeren zoals de bmw-chef in Genève laatst bij de model x)

Dat was ook al in me opgekomen. Hier moeten ze toch wel bij bepaalde merken eens flink van geschrokken zijn. De vraag is : in hoeverre hebben ze dan ook de flexibiliteit om zelf hun aanbod te wijzigen om in te spelen op deze nu bewezen enorme vraag.
 
Dat was ook al in me opgekomen. Hier moeten ze toch wel bij bepaalde merken eens flink van geschrokken zijn. De vraag is : in hoeverre hebben ze dan ook de flexibiliteit om zelf hun aanbod te wijzigen om in te spelen op deze nu bewezen enorme vraag.
En daarbij in hoeverre kunnen hun toeleveranciers snel opschalen? Die batterij-leveranciers kunnen vast nog wel meer produceren, maar misschien niet tegelijk voor 10+ grote merken. En ook zij zijn gelimiteerd op basis van het aanbod lithium dat op dit moment uit de grond wordt gehaald.
 
Dat was ook al in me opgekomen. Hier moeten ze toch wel bij bepaalde merken eens flink van geschrokken zijn. De vraag is : in hoeverre hebben ze dan ook de flexibiliteit om zelf hun aanbod te wijzigen om in te spelen op deze nu bewezen enorme vraag.

Ze kunnen in het beste geval catch-up spelen want ze hebben niet de noodzakelijke Gigafactory om de massa's aan batterijen te produceren. Ik denk dat Panasonic ook heel blij zal zijn met het aantal pre-orders. Die zijn maar met veel moeite over de brug gekomen met kapitaal voor de Gigafactory omdat ze bang waren er zich aan te verbranden. Dat is ook de key reden waarom de grote merken aan de zijlijn blijven staan. Ze durven niet in een zwart gat te springen en zullen daar nu de gevolgen van dragen. Batterijen zijn de enabler van deze (r)evolutie.
 
Een maand voor de introductie van de model 3 meen ik ergens gelezen te hebben dat op de dag van de introductie voor de model S rijders ook en onthulling gedaan zou worden of althans nieuwe features van significante betekenis toegevoegd zouden worden aan de software.
Heb ik dit gedroomt of was het wishfull thinking of heeft iemand van jullie dit ook gelezen?
Graag een reactie voor ik in therapie ga :D .........
 
Ze durven niet in een zwart gat te springen en zullen daar nu de gevolgen van dragen.

Het gevoel dat nu bij hun begint door te dringen zal misschien een beetje vergelijkbaar met diegenen die NIET op 31 Maart hebben gereserveerd...;)

Alleen hebben die maar een paar dagen te lang gewacht, terwijl de grote autofabrikanten al 10 jaar te laat zijn.....
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NicoV