Fred85D
Member
Destination chargers worden maar gedeeltelijk gefinancierd door Tesla terwijl de uitbaters zorgen voor een deel van de aanleg en de stroom. Dat is gewoon een economisch model.
Is dit werkelijk zo? Wat is die bijdrage dan precies in klinkende munt? Gaat dat per hoeveelheid aansluitingen?
Vroeg produceren klinkt zinvol als je naar de 'incidenten' in de S-lijn en X-lijn kijkt. Hoe meer van dat soort issues hoe drukker de SeCs het krijgen - en kijk naar bijv een schade-topic - dat soort situaties wil je niet als bedrijf. Ook met regelmaat in het begin drivetrains of een stuurkolom vervangen, dat doet 't grote publiek geen goed.
Opvallend is dat de vroegste pre-orders voor personeel is (lees: die zullen niet snel gaan klagen over hun product, moeten misschien zelfs iets gaan tekenen…)
De 2e groep zijn voormalige Tesla S eigenaren (family members), die kennen de klappen van de zweep inmiddels en zullen erop vertrouwen dat alles (wederom) netjes zal worden opgelost (zoals toen bij de eerste S, ik hoop dat ze gelijk hebben…)
Daarna komen pas de "nieuwe" eigenaren. Tegen die tijd zullen de "incidenten" wel opgelost zijn (hoop ik) aangezien er dan geen verstoppertje meer te spelen is.
Kortom; een razend goed bedacht business plan waarbij risico van negatieve publiciteit beperkt is (en verkocht als een pre wat ik toch anders zie, koop liever een probleemloos product zeker als dat +35k betreft en niet een pakje boter)
Doorverkopen is wel interessant op het moment dat de bijtelling gaat veranderen en wij als S rijders nog net even optijd een model 3 kunnen aanschaffen
Dit is jezelf rijk-rekenen mijn inziens, niemand weet nu anno 2016 precies hoe de wetgeving is in 2019 daarbij komt dat er altijd gekozen kan worden voor het privé (lees: niet zakelijk, zonder bijtelling-regel) aanschaffen van de M3. Iets waarvoor de M3 bedoeld is, consumenten (zonder BTW aftrek/Mia voordeel)
Ook kan het zijn (Den Haag is echt niet gek en kijkt echt wel mee) dat Mia alleen opeisbaar is met kenteken registratie (reparatie wetgeving) waardoor een groot pre-order voordeel wegvalt, zelfs helemaal…
Dan heb je in 2019 een vroeg-model M3 (met bugs?) die niet financieel aantrekkelijk is (reparatie wetgeving) en dit voor een (kleine) kans op een $$$ voordeel waarover Den Haag nog moet gaan beslissen. Indien je de Mia dit jaar 2016 nog wil meepakken je de factuur moet inboeken, wat ook niet geheel zonder % verlies is en risico meebrengt aangezien jou geld bij EM staat en jij (nog) geen auto voor de deur hebt staan en niemand weet wanneer die komt (2021?)
j m 2 c.