Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In Duitsland hebben twee journalisten van Deutsche Welle een rondje Duitsland gedaan.
In episode 2 praten ze met de (assistent van de) verantwoordelijke van het i-project. Volgens deze man zal rond 2050 de weegschaal pas van ICE naar EV tippen. Als er nog enige twijfel over de instelling van BMW mocht bestaan?

#UnterStrom: Folge 1-6 | Unter Strom | DW.COM | 02.08.2016

Zondag 14 Augustus ga ik overigens een rondje Nederland doen in een Nissan Leaf 30 kWh. Eens kijken of ik de ruim 21 uur :eek: voor 950 km kan verbeteren van Autoweek.
 
zo degoutant ;( triestige manier van reclame doen in de states, blijkbaar hebben ze model 3 nodig om hun eigen middeleeuwse brol, die fundamenteel niks gaat veranderen voor de opwarming van de aarde te verkopen triestig.
[andere-pet-op]Waarom zou een commercieel bedrijf zich ook zorgen willen maken over opwarming van de aarde? Het gaat alleen maar om meer auto's te pushen[/andere-pet-op]

Ik vind 'm reclametechnisch wel goed bedacht, ze gaan inderdaad het FEV principe voorbij maar pushen op die manier nog wel even handig hun model er tussendoor. Geeft overigens inderdaad goed aan waar ze de pijn ook gaan verwachten. Hoorde ik destijds Hans niet over dat de proefrit Model 3 qua sizing iets van een A4 had, dan is deze BMW tegenhanger niet eens zo slecht gekozen.

Phil, de manier van reclamemaken siert inderdaad niet, maar in elk geval zie ik het hier - de keren dat ik nog naar het kabelvoer kijk - nu ook gewoon gebeuren. En dan zoals we het van de Amerikanen kenden, gewoon er vol op met het andere merk. Puur slechte marketing, maar bij bijvoorbeeld verkiezingen gebeurt natuurlijk ook niet anders. Het gaat er niet om waarvoor je staat, maar waarom de ander prutst.

De conclusie hierboven klopt mijns inziens in elk geval helemaal, men gaat het Amerikaanse merk van de electrische auto serieus nemen. Alleen de bewoordingen zijn al een flinke veer op de juiste plaats.
 
Volgens deze man zal rond 2050 de weegschaal pas van ICE naar EV tippen.
Voor een mogelijk klusje in de auto bij onze geliefde (bezine)garage aankloppende werd er even heeeeel verbaasd gekeken. Men had natuurlijk de Passat terug zien komen, maar dit hadden ze niet verwacht. (Les 1; als een bedrijf vrijwel uitsluitend met jullie type auto's rijdt en er komt een auto retour zonder nieuwe bestelling, wat doe je dan). Ze zijn overigens nog even hulpvaardig en er werd serieus na- en meegedacht, bewonderd en een - ik durf het bijna niet te vragen - natuurlijk. Wat daarna volgde is dat dit het niet kan worden, etc. De interne marketing voel je dan ook al snel komen - ja maar onze verbeterde e-Golf (waar jullie overigens nooit mee adverteerden) komt er aan. Hij kan alleen geen 300km+, dat is pas de volgende release (de niet geadverteerde kon 190km volgens 't boekje meen ik).

Als de overheden blijven stimuleren - de tesla-tax daargelaten - dan denk ik dat er een goede bewustwording moet komen bij de bestaande merken willen ze niet de boot net mislopen. Overigens is de tesla-tax natuurlijk voor een Model 3 veel minder van belang, belasting over de extra opties is enerzijds zeer terecht maar anderzijds als dealer-optie prima op te lossen.

De grotere vraag in mijn boekje blijft - nog steeds, zelfs na de positieve eerste ervaringen met SeC - hoe service ingelost gaat worden. Dat, samen met wat de Bolt/Ampera-E gaat leveren, wordt de doorslag volgens mij. Als ik nu aan mensen om me heen vraag hoe ze in FEV staan is Tesla (S/X) onbereikbaar maar een Bolt of 3 nog steeds niet betaalbaar. De al op andere topics besproken sharing kan daar een leuke draai aan geven, maar de bottom-line van iedereen die je de vraag stelt: Stel je mag kiezen, Bolt of 3, is het antwoord steevast die laatste. Terwijl hij (ruim) later op de markt komt en nog niet eens final is, massa-hysterie voor de een - marketing/merkvertrouwen voor de ander.
 
[andere-pet-op]Waarom zou een commercieel bedrijf zich ook zorgen willen maken over opwarming van de aarde? Het gaat alleen maar om meer auto's te pushen[/andere-pet-op]

[VOER_VOOR_TIJDENS_PINTJE]
jij maar heeft net die beredenering ons met allerlei zaken naar de afgrond geleid ? Tijd om een beetje corporate governance lijkt me
[/VOER_VOOR_TIJDENS_PINTJE]
 
zo degoutant ;( triestige manier van reclame doen in de states, blijkbaar hebben ze model 3 nodig om hun eigen middeleeuwse brol, die fundamenteel niks gaat veranderen voor de opwarming van de aarde te verkopen triestig.

Ach, het zal hooguit wat meer mensen geïnteresseerd maken in wat dan toch dat bewuste model moet zijn en waarom je daar op moet wachten. Ook iets van, ja, we weten dat hij beter is maar wij kunnen eerder leveren. Ook gelijk het enige marketingpunt van de Bolt.

Zolang bijna wekelijks de wereld wordt opgeschud, recent weer door de conference call en binnenkort met weer wat onthullingen rondom diverse items, maakt dit een wat zielige indruk. Tegenwoordig moet je een produkt op zijn unieke eigenschappen promoten en niet op de zwakte. En ze zullen er wel een paar verkopen maar ik denk dat iedereen die erdoor aan het denken gezet wordt eerst eens gaat kijken wat die "ander" is. En dan toch een reservering gaat plaatsen. Verder wel komisch.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Zeker weten van wel. Nog nooit zo vroeg bij Sec gestaan. Was best gezellig.

Dan was je niet de 1e, want dat waren twee jonge gasten. ;)

Klopt, dat waren mijn "stand-in's". Stonden er al voor 07:00.
Speciaal vooruit gestuurd om als 1e (en 2e) te zijn,
(en om het wachten voor Rene wat draaglijker te maken).

En ja, (door mijn haperende cr.card) had Rene uiteindelijk net voor mij de 1e reservering te pakken.
 
Klopt. Alleen mijn "bestelling" is als 1e geregistreerd. Voor wat dat waard is.
Maakt niet uit maar zou het alleen leuk vinden om de model 3 afbeelding daarmee te verkrijgen.

Bedoel je dit (is ± 2 weken geleden bezorgd tijdens mijn vakantie)

Ik heb er 2; eentje is nog "fresh" in ongeopende enveloppe. Zijn die al wat waard? :p

IMG_6855.JPG