Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
ik ken meerdere tesla eigenaars met een reservering van 31.3.16 die geen vin én geen leverdatum krijgen.

waaronder ikzelf.

Ik ga mijn bestelling annuleren.
en vervolgens een nieuwe plaatsen, op naam van mijn vrouw, niet Tesla eigenaar.

Want het is intussen duidelijk dat ze LIFO werken. En graag nieuwe rijders aantrekken .
Dat zou ik niet doen als ik jou was. Binnen 2 dagen is er terug een boot met 2000+ Model 3's in Zeebrugge. Het is hier echt een kwestie van een paar weken hoor.
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Klaas
Nouja, een positief punt is dat de boten gewoon blijven komen vooralsnog, dus gemiddeld elke week komen er drieduizend tesla's nu aan land. Het terrein van ICO is ook maar beperkt qua ruimte (en is voor Tesla berekend op 3000 wagens max) dus ze zullen echt het transport uit Zeebrugge heel rap moeten opschalen. Je kunt de M3's moeilijk gaat opstapelen lijkt me :)

Maar het transport is ook nogal een operatie, hoeveel wagens zouden er op een oplegger gaan? 12 stuks max denk ik? Elke week moeten er dus 250 opleggers uit Zeebrugge wegrijden, dat zijn er 35 per dag. 2 opleggers elke drie uur... Dag en nacht, 24x7, week in week uit... Pfoe :)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Is dat echt zo? Je maakt nogal een drastische keuze zeg. Dat is dan goed nieuws voor mij.... als Tesla newby (don't shoot de messenger please). Bij mij is het Teslavirus gelegd toen ik deze vorig jaar in de VS volop in het straatbeeld zag in San Francisco en LA. Daar ook kennis gemaakt met de Model 3....
 
Net in Sec Gent mijn Wall Connector gaan halen zonder VIN nummer dus voor die mensen die daar nog over twijfelen, gewoon doen. Duurt wat lang om de administratie in orde te krijgen maar het lukt wel.

Voor wat het waard is voor mensen zonder VIN in België zoals mezelf en @Xfrank : de mensen ter plaatse claimden dat ze totaal niet weten welke wagens gaan afgeleverd worden. Er komt een lading via transport binnen en dan pas worden de VIN nummers gematched volgens hun. Ik blijf het op die manier maar pover georganiseerd vinden maar het is wat het is. Erover janken gaat het niet veranderen vrees ik. Mooi volledige controle houden over het proces, alle bestellingen onmiddellijk matchen met VIN's en daar dan een tracker op plaatsen zodat je iets zinnig tegen de mensen kan zeggen en je ook u wachtrij kan respecteren. Ik blijf het verkiezen boven de huidige chaos van: we zien wel en doen ons best om ze zo snel mogelijk buiten te krijgen. Het feit dat we geen zinnig woord kunnen zeggen over waar je wagen zich bevindt of dat eerdere eigenaars en reservatiehouders hun plaats in de wachtrij niet gerespecteerd wordt blijkt gewoon collateral damage.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ter info :
Reservatie : 26/2/2017
Bestelling : 31/12/2019
Levering : 13/2/2019
Reeds Tesla-eigenaar

Hm dat is goed nieuws, dat is levering binnen 6 weken dus nu. In de sheet wordt nu nog 9 weken aangehouden, maar dat zou dus iets gezakt zijn nu. Laten we hopen dat dit tempo aangehouden zal worden...

Veel plezier met je nieuwe rijdende iPad!

PS: zet je gegevens als je wil even in de sheet: Tesla Model 3 leveringen
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
@Disneyland
Zoals beloofd een update:

Gistermiddag M3P gehaald.
Tilburg staat vol met auto's sinds gisteren, schat ongeveer 150 stuks, eerste aantallen zelfs van boot 2, 50 stonden klaar met kenteken erop, buiten nog eens 50, in de hal achter kan je niet komen maar zullen er ook een aantal zijn.
Zeebrugge heeft nog aanloop moeilijkheden, waardoor boot 1&2 door elkaar gaan lopen, en zelfs boot 3 bijna gaat aanmeren.
Staan 30 trailers in Zeebrugge om de auto's te halen ondertussen, en kunnen zo gelost worden in Tilburg
Tilburg heeft echt gas op de lolly en kunnen idd 150 auto's per dag leveren, No problem.
Zoals het er nu naar uitziet gaan ze zaterdag ook door en de komende 2 weken echt inhaal slagen maken.
Delivery personeel is nog steeds heel erg gemotiveerd na de teleurstelling van vorige week, zij proberen met man en macht alles er aan te doen om de auto's bij eigenaren te krijgen.... echt, en werken voor ons alle tot 6 uur.

Oke, nu eerste rijders ervaring:

Ik dacht eerst het zal wel, rij dagelijks in een X, soms een S......Dit is echt EVOLUTIE, waanzinnig, sorry ome agent voor mijn snelheidsovertredingen, maar wat een weg ligging, absurd goed. 160Km/h van A27 naar A16 bocht, zwaar power nog over, M3P zou graag meer willen, maar joh....we hebben ook medemensen op de weg ;).

EAP na 30 min rijden gekalibreerd en actief en is vertrouwd, zelfde als de X.
Knipperlicht hendel is beter dan X&S.
Autobeam werkt beter dan X
-ondertussen 150Km gereden en zullen nog vele volgen.

wachten is op mijn 2de M3LR, maar zal binnen 2 weken wel gebeuren.

Iedereen, veel plezier bij de delivery en het wachten wordt echt beloond.View attachment 377253

P.S. @Limbo2121, hij mag 94% kleiner zijn, maar is echt een evolutie tov S, als je van auto rijden houdt igv.

Heb je trouwens wel de vleugel en de aanduiding achter op de auto of worden ze nageleverd? Zag ze op trailers met vleugel, maar op de site staat inmiddels dat het nageleverd gaat worden.
 
  • Like
Reactions: Jopie
ik ken meerdere tesla eigenaars met een reservering van 31.3.16 die geen vin én geen leverdatum krijgen.

waaronder ikzelf.

Ik ga mijn bestelling annuleren.
en vervolgens een nieuwe plaatsen, op naam van mijn vrouw, niet Tesla eigenaar.

Want het is intussen duidelijk dat ze LIFO werken. En graag nieuwe rijders aantrekken .

Niet volledig waar
als eerste door de deur voor reservatie in 2016 in Gent
binnen de 30 minuten na mail geconfigureerd in december (volgnummer 3 op factuur)
Mijn account stond ook paraplu met credit notes en een nieuwe aanbetalingsfactuur met datum 31/1
Dacht dus ook dat alles fout ging gaan en dat ik naar achter werd gezet op 31/1

Heb mijn VIN en eindfactuur gekregen op Maandag 11/2 met toen een voorlopige leverdatum van 28/2
Ik weet dat tesla gisteren mijn inschrijving heeft aangevraagd bij de verzekeraar en dat mijn nummerplaat eind deze week beschikbaar zou moeten zijn.

Ben geen eigenaar
Heb 19" velgen dus dat heeft wat voor vertraging gezorgd aangezien die niet op de 1e boot zaten.
ze kunnen mij wel niet zeggen waar de auto nu zit
volgende stap is dat Gent mij contacteert om wagen op te halen

Alles komt dus goed

I.p.v. van steeds te bellen kan je altijd mailen naar [email protected], ze antwoorden vrij snel (3u)
 
  • Like
Reactions: Michel3
ik ken meerdere tesla eigenaars met een reservering van 31.3.16 die geen vin én geen leverdatum krijgen.

waaronder ikzelf.

Ik ga mijn bestelling annuleren.
en vervolgens een nieuwe plaatsen, op naam van mijn vrouw, niet Tesla eigenaar.

Want het is intussen duidelijk dat ze LIFO werken. En graag nieuwe rijders aantrekken .

Onzin, ik was een van de eerste met reserveren en rij inmiddels
 
In de nasleep van de vele ongeduldige telefoontjes naar Tesla, is het tijd voor een IT joke nu we op pagina 503 zitten :)

shutterstock_717832600-Converted-5a29aaf3b39d030037b2cda9.png
 
Net in Sec Gent mijn Wall Connector gaan halen zonder VIN nummer dus voor die mensen die daar nog over twijfelen, gewoon doen. Duurt wat lang om de administratie in orde te krijgen maar het lukt wel.

Voor wat het waard is voor mensen zonder VIN in België zoals mezelf en @Xfrank : de mensen ter plaatse claimden dat ze totaal niet weten welke wagens gaan afgeleverd worden. Er komt een lading via transport binnen en dan pas worden de VIN nummers gematched volgens hun. Ik blijf het op die manier maar pover georganiseerd vinden maar het is wat het is. Erover janken gaat het niet veranderen vrees ik. Mooi volledige controle houden over het proces, alle bestellingen onmiddellijk matchen met VIN's en daar dan een tracker op plaatsen zodat je iets zinnig tegen de mensen kan zeggen en je ook u wachtrij kan respecteren. Ik blijf het verkiezen boven de huidige chaos van: we zien wel en doen ons best om ze zo snel mogelijk buiten te krijgen. Het feit dat we geen zinnig woord kunnen zeggen over waar je wagen zich bevindt of dat eerdere eigenaars en reservatiehouders hun plaats in de wachtrij niet gerespecteerd wordt blijkt gewoon collateral damage.
Ik ben minder positief dan jij.
Volgens mij is de huidige methode (we zien wel wat er op locatie binnenkomt en dat proberen we zo snel mogelijk uit te leveren) geen bewuste keuze, maar gewoon Plan B of misschien zelfs C.
Natuurlijk waren er lijsten gemaakt, systemen ingericht, daarop procedures, telefoonscripts en gedetailleerde instructies bedacht, ergens achter een bureau. Helaas was er geen aansluiting met de werkelijkheid en is iedereen gaan roeien met de riemen die er wel waren. Totale onderschatting van de werkelijkheid, gepaard aan zelfoverschatting zijn helaas vaste factoren in het optreden van de totale organisatie geworden.
Dit is niet meer te wijten aan stagairs die niet beter weten, maar een extra stempel op het brevet van onvermogen voor de hele organisatie.

Eerder was ik nog bereid om een en ander als groeistuipen te betitelen, maar dat lukt me nu niet meer.
 
Heb nog niks gewijzigd, dit is echt standaard Performance..., dat vind ik ook het stoere aan een witte uitvoering....

Bedoelde of de vleugel er al op zat, ik heb ook een p besteld, maar op de site staat nu dat de vleugel en ook de letters achterop (Dual motor) later geleverd worden. Dus de auto komt dan zonder, hoop dat de mijne natuurlijk wel compleet is en dat het enkel voor nieuwe bestellingen geldt.