Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, ik ga van boot 13 zonder VIN, naar een VIN en boot 7. grand Venus.
Delivery specialist veronderstelde wel dat er een kans is dat ik nog gekoppeld wordt aan een auto voor delivery van morgen. Maar dat was speculeren zij hij.

Vooralsnog geen telefoontje. Zou leuk zijn, 6 Februari besteld :)

Leuk voor jou, maar niet voor ons. Besteld op 5 december, geen VIN of boot.
 
Vanmorgen mijn nieuwe Tesla model 3 LR AWD opgehaald. Lekkere timing met die prijsaanpassing vannacht. Ook weer interessant dat ze er vanmorgen op het 013 nummer niets van wisten, en dat er eerst in Tilburg ook erg afwijkend gereageerd werd.

Uiteindelijk kwam er iemand anders (op de delivery afdeling in Tilburg) naar mij toe met de inderdaad de mededeling dat je AP krijgt als je dat niet had besteld of FSD als je dat nog niet had besteld. OK, op zich fijn opgelost zo.

Net dus van Tilburg mee richting Nijmegen gereden. Wat een fantastische auto! Rijdt heerlijk rustig als je het wil, maar is ook een sportwagen als je er om vraagt. Zeker met die vier wielaandrijving in bochten echt niet normaal.

Wel ben ik behoorlijk hard door mijn range heen gegaan. In een rit van nog geen 100km ruim 200km range weggereden. Ja, ik heb stevig doorgereden, en ik heb nog voldoende over. Maar dit is wel iets wat ik in de gaten wil houden.

In tegenstelling tot andere op dit forum ben ik niet zo gefocussed op zuinig rijden. Ik tank toch op mijn zonnepanelen ;-)
En al rijd je flink door, dan is het nog zuiniger dan 1 op 10 met een benzine auto. Ik ben wel benieuwd hoe je bij lekker doorrijden extra hard door je range heen gaat. Iemand daar ervaring mee?
 
Misschien beter voor een aparte thread maar als informaticus ben ik nogal pessimistisch over FSD. Alles hangt er maar van af wat je er onder verstaat natuurlijk. Snelwegen kan nu al, wel nog steeds met 100% rijder aandacht vereist wat natuurlijk al heel veel van het nut wegneemt. Ik blijf dat soort van FULL SELF drive eerder een geavanceerd rij-hulpsysteem vinden zoals TACC en Lane steering.

Maar als je dan eens objectief de complexiteit bekijkt die er bij zou komen om overal "FSD" aan te bieden. Dat los je niet op met alleen maar meer rekenkracht imo. Ik vrees dat Elon nog niet vaak buiten de snelweg op Europese wegen gereden heeft. Op sommige wegen en verkeersknooppunten zie ik dat echt nog niet zo snel gebeuren. Als menselijk brein moet je soms al goed uit je doppen kijken om de juiste situatie in te schatten. Je moet maar eens in centrum Brussel enkele grote verkeersaders nemen. Die spaghetti kan je nooit met regels en zelfs niet zo gemakkelijk met AI helemaal ontrafelen in mijn ogen. Waarschijnlijk zullen ze bebouwde kom herdefinieren als: bebouwde kom met volle witte lijnen en middenlijn ofzo. Ik kom bv ook vaak in smalle straten waar je als wagen elkaar niet of niet gemakkelijk kan kruisen. Neen, echte Full Self Drive in bebouwde kom zal er nog niet zo snel komen. Tenzij ze die claim in echt fake news stijl gewoon van zijn betekenis uitgehollen tot iets wat nog weinig uitstaans heeft met de originele claim.


Mijn gedachte over fsd ging altijd naar die mooie rotonde in Parijs, de leuke wegen met fietsers hier en de vele wegwerkzaamheden. Dat lukt nooit (niet in 10 jaar tijd iig)
 
Dat het een iets uitgekledere versie is, is niet zo erg m.i. we betalen er tenslotte ook minder voor.
Heb ik uiteindelijk toch nog wat ik wilde en nog goedkoper ook, een model 3 met auto pilot zonder daar bijtelling over te betalen.

Eens. Maar ergens kriebelt het bij mij wel een beetje, om eens uit te zoeken of de bij de RDW in geschreven catalogus prijs niet 'onjuist blijkt te zijn'. Eigenlijk moet deze €3.200 lager zijn. Makkelijker kunnen we het niet maken, leuker wel. :)Toch?
 
Hoe kom je daar nou bij? Sentry en Dog mode rollen in de US gewoon uit hoor, FSD is niet vereist.

@Berenworst Carriers sheet: Tesla Carriers
Even een hap van mijn speculaas. Maar beide zitten toch in de Enhanced gedeelte van AP. Dat schuift naar FSD pakket en op die manier maken ze die interessanter dan voorheen met onder meer de nav on AP, summon e.d. Ik denk dat je je zelf te kort doet door te denken dat er meer onder AP gaat vallen dan wat er geschreven staat.
 
wp_ss_20190301_0001.png


Deze komt net binnen
 
Even een hap van mijn speculaas. Maar beide zitten toch in de Enhanced gedeelte van AP. Dat schuift naar FSD pakket en op die manier maken ze die interessanter dan voorheen met onder meer de nav on AP, summon e.d. Ik denk dat je je zelf te kort doet door te denken dat er meer onder AP gaat vallen dan wat er geschreven staat.

Elon had getwitterd dat Sentry en dog mode voor alle auto’s beschikbaar worden, maar ja hier enkel nog dog mode uitgerolt zag ik
 
Net nu ik mijn configuratie na heel veel twijfel in mijn hoofd had uitgewerkt, mid-range, rood, Autopilot ben ik dus opnieuw bij af. Merci Elon:). Er komen tal van opties bij. Ga ik voor standaard plus met partial premium interieur en een beetje extra range. Of ga ik toch voor die mid-range en nu komt ineens ook de long range rwd op mijn radar en binnen budget. En wat met AP en FSD. Ik ga die puzzel dus helemaal opnieuw moeten leggen :)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Michel3 and RobPet
Achteraf kan altijd, prijzen staan op de site, maar of er een trial komt, denk dat dit niemand kan zeggen nu.
Daar zit hem dus precies de vraag in: achteraf kon ik ook EAP toevoegen voor € 7400, en hoewel dat voor mijn bijtelling ook prima is, is dat voor de werkgever en het te betalen leasebedrag minder interessant. De optie om achteraf EAP (of straks FSD) voor bijvoorbeeld € 5800 (zoals gecalculeerd) te activeren, is voor mij wel van belang. Ik denk overigens dat meerdere leaserijders dit 'trucje' zo in de planning hebben staan...
 
Ik had na veel wikken en wegen net vorige week mijn M3 awd geannuleerd(10 dagen voor levering) en een M3P besteld. Overigens niets dan lof voor een tesla medewerker die dit allemaal voor mij regelde(moet nog wel mijn resereringsgeld terugkrijgen..)
Baalde een beetje nu weer een poos op de levering te moeten wachten. Omdat ik net 1 week geleden een nwe bestelling plaatste kan ik de bestelling nog wijzigen(eerste 2 weken).

Ik volgde gisteren je voorbeeld (ook na een paar weken twijfelen en veel videos en reviews bekijken) en vroeg Tesla telefonisch om de LR bestelling aan te passen naar Performance. Dat werd geregeld met behoud van oorspronkelijke besteldatum (die was 6 feb, dus maakt ook weer niet zoveel uit). Zelf wijzigen in de configuratie was er dus vanochtend niet meer bij, maar nu ik ook per mail de bevestiging van de gratis optie AP heb, ben ik heel tevreden met het betalen van de prijs van gisteren :)
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Daar zit hem dus precies de vraag in: achteraf kon ik ook EAP toevoegen voor € 7400, en hoewel dat voor mijn bijtelling ook prima is, is dat voor de werkgever en het te betalen leasebedrag minder interessant. De optie om achteraf EAP (of straks FSD) voor bijvoorbeeld € 5800 (zoals gecalculeerd) te activeren, is voor mij wel van belang. Ik denk overigens dat meerdere leaserijders dit 'trucje' zo in de planning hebben staan...

De fsd is geloof ik tot nu nooit als trial aangeboden, enkel de EAP. Maar aangezien Summon en parkassist nu in fsd zitten, kan het zijn dat ze toch een trial maken, wie weet wat Elon morgen weer bedenkt ;)