Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
wat een ongelofelijke puinhoop toch.

Eigenlijk gaat het van kwaad naar erger - te midden van de chaos bij het uitleveren van al dan niet lang gereserveerde auto's gooit men er vanuit de VS nu nog eens een pikante saus over.

Hoeveel EU-Tesla-werknemers zouden er vandaag niet aan ontslag gedacht hebben ?
 
Voor de ZZP-ers onder ons, waar ik ook toebehoor, die in 2018 ook de bestelling van een M3 LR AWD zwart hebben gedaan en de MIA 2018 mogen toepassen heb ik even het e.e.a. doorgerekend wat nou het financiële belasting technische verschil is, oude prijs (voor 01-03) versie nieuw (vanaf 01-03). Het verschil is bruto € 1.000,- in het voordeel van de nieuwe prijs.
Hierin is rekening gehouden met de verschillende MIA percentages 2018 vs 2019, lagere bijtelling voor het deel boven de € 50k gedurende 5 jaar. Geen rekening gehouden met een lagere verzekeringspremie o.b.v. een lagere nieuwe prijs. Persoonlijk ga ik dus niet annuleren want voor die € 1.000,- verschil in 5 jaar krijg ik nu wel AP, precies in de specificatie die ik wilde hebben ;).
 
Los van de chaos ben ik wel erg blij met deze ontwikkeling. Gratis AP waarvan ik al had besloten om deze na levering aan te schaffen.

Ik zie het als een mooi cadeautje en ben nu heeeeeeel blij dat ik geen EAP heb besteld. Ik wilde namelijk enkel de adaptieve cruisecontrol voor in de file... dus mijn dag kan niet meer stuk :D
 
Ik heb geen SMS ontvangen, maar heb ook nog geen auto.

Zojuist heb ik weer een keer naar Tesla gebeld en heb eindelijk een VIN gekregen en kreeg te horen op de "boot van volgende week". Toen ik vroeg, "Courage"? Zei ze "nee, Grand Venus". Dat is dan weer raar, want die komt niet volgende week. Ze moest wel even checken bij iemand anders of ze de VIN mocht geven, want hij zou alsnog kunnen veranderen...

Ik ben de eerste in de sheet met een 240xxx VIN, lijkt het.

Is dat het gedeelte na KF? Dat is 236xxx hier
 
wat een ongelofelijke puinhoop toch.

Eigenlijk gaat het van kwaad naar erger - te midden van de chaos bij het uitleveren van al dan niet lang gereserveerde auto's gooit men er vanuit de VS nu nog eens een pikante saus over.

Hoeveel EU-Tesla-werknemers zouden er vandaag niet aan ontslag gedacht hebben ?

Wat ze nu nog nodig hebben is Elon Musk die Tom Lenaerts gewijs langs komt om te zeggen "LOS HET OP!"
Piepend stemmetje van delivery manager: "Maar hoe Elon? De VIN toewijzing uit de US is één chaos, je veranderd plots de prijzen zonder plan en dan ga je sommige auto's ook nog eens 60K goedkoper maken"
Elon: "Weet ik niet, maakt niet uit, maar LOS HET OP!"
 
wat een ongelofelijke puinhoop toch.

Eigenlijk gaat het van kwaad naar erger - te midden van de chaos bij het uitleveren van al dan niet lang gereserveerde auto's gooit men er vanuit de VS nu nog eens een pikante saus over.

Hoeveel EU-Tesla-werknemers zouden er vandaag niet aan ontslag gedacht hebben ?

Ik vraag me ook echt af waarom dit nu allemaal gebeurt. Winstwaarschuwing geven en toch overal de prijzen verlagen??
 
Vandaag de auto opgehaald. Nu wel alvast twee vragen:

- Hoe krijg ik ooit de ruitenwisser mét vloeistof aan...?

- Hoe zorg ik ervoor dat de auto (model 3) niet automatisch mensen gaat verblinden? Als ik lampen "uit" zet, gaat hij automatisch na X minuten vol aan. Als normale verlichting aan staat, schijn ik bijna op het dak van de huizen voor mij - of vol in het gezicht van de tegenliggers.
 
Vandaag de auto opgehaald. Nu wel alvast twee vragen:

- Hoe krijg ik ooit de ruitenwisser mét vloeistof aan...?

- Hoe zorg ik ervoor dat de auto (model 3) niet automatisch mensen gaat verblinden? Als ik lampen "uit" zet, gaat hij automatisch na X minuten vol aan. Als normale verlichting aan staat, schijn ik bijna op het dak van de huizen voor mij - of vol in het gezicht van de tegenliggers.

De ruitenwisser zit gewoon ouderwets op de linkerstuurhendel. 1x op het uiteinde drukken is wissen. Doordrukken is sproeien. Op de tablet zit links onderin gewoon het ruitenwissersymbool. Aanklikken en je ziet eronder de opties die je kunt kiezen. Van auto tot een paar intervalstanden.

De verlichting idem: groot licht (wat al aanstaat zo te horen) de rechter stuurhandel naar je toe trekken of (in jouw geval gok ik) van je afduwen. Een groot lichtsignaal is 1x licht naar je toe trekken. Voor meer instellingen klik je op de tablet op het autosymbool, dan in het volgende scherm bij de tweede optie 'verlichting' kun je van alles instellen. Maar daar was je dus al... even rustig verder uitzoeken ;)
 
Last edited:
Winstwaarschuwing geven en toch overal de prijzen verlagen??
De winstwaarschuwing gaat over Q1 en komt door het op gang komen van de de produktie voor Europe en China en dus een langere intransit tijd. De prijsverlaging is zodat Tesla ook in Q2 en opvolgend meer MS/MX levert. En dus nog steeds winst maakt.
 
  • Like
Reactions: Frankvr and S-19910
De ruitenwisser zit gewoon ouderwets op de linkerstuurhendel. 1x op het uiteinde drukken is wissen. Doordrukken is sproeien. Op de tablet zit links onderin gewoon het ruitenwissersymbool. Aanklikken en je ziet eronder de opties die je kunt kiezen. Van auto tot een paar intervalstanden.

De verlichting idem: groot licht (wat al aanstaat zo te horen) de rechter stuurhandel naar je toe trekken of (in jouw geval gok ik) van je afduwen. Een groot lichtsignaal is 1x licht naar je toe trekken (vrij simpel toch allemaal?). Voor meer instellingen klik je op de tablet op het autosymbool, dan in het volgende scherm bij de tweede optie 'verlichting' kun je van alles instellen. Dat mag je rustig in een half uurtje zelf uitzoeken ;)
Ahh, had hem ingedrukt moeten houden! Thanks.

Licht werkt toch bijzonder. Groot licht heb ik al gevonden, net als bij ieder andere auto. Maar zelfs wanneer de normale verlichting aan staat begint echt iedereen te seinen. Verkeerd afgesteld?
 
Ik heb men model 3 als een van de eerste mogen ontvangen op 6 februari. Ik hoop dat we met ons groepje die nog in februari de wagen hebben ontvangen ook de upgrade zullen krijgen (in mijn geval van EAP naar FSD), zou een beetje jammer zijn om na paar weken als een van de eerste de wagen te hebben ontvangen dat de rest gratis upgrades krijgt.
 
'T is echt nauwelijks te geloven, de hele knoeiboel. Tesla heeft geluk dat hun product mijlenver voor ligt op de concurrentie, of ik had het voor bekeken gehouden.

Heb vandaag een tweede M3 AWD besteld met AP. De vorige (met EAP) annuleer ik wanneer ze me bevestigen dat de €5300 voor FSD niet gecrediteerd zou worden. Jammer van de 6 maand gratis supercharging, maar als ik op die manier €5300 bespaar...
 
ik wacht nog mijn M# (2de Tesla) af, nog niets bekend, geen VIN, maar heb ik gehoord via Tesla medewerker dat onze 2de Tesla zit op boot 6, Grand Venus. wel veel nieuws sinds gisteren
configuratie van onze M# is Rood, LR, AWD, 19" wielen , met EAP
IMG_8909.png

vandaag ontvang ik een SMS met die meldingen , kan iemand mij dit uitleggen?
IMG_8909.png
 
De winstwaarschuwing gaat over Q1 en komt door het op gang komen van de de produktie voor Europe en China en dus een langere intransit tijd. De prijsverlaging is zodat Tesla ook in Q2 en opvolgend meer MS/MX levert. En dus nog steeds winst maakt.

Ik bewonder het optimisme van veel mensen op dit forum. Ik kan helaas niet blij worden van een prijsverlaging die ook effect gaat hebben op de waarde van mij model S. De model 3 gaat wel de goeie richting uit met de prijs. Wat dan weer jammer is, is dat Summon zoveel geld kost. Dat is de enige optie die ik wil van FSD.
 
Ik zie op twitter screenshot van personen (USA) die nu via hun Tesla account de FSD optie kunnen activeren achteraf voor $ 3000
Dat zou een fijne optie zijn voor de personen (like me) die achteraf EAP wilden activeren, inclusief summon en parkpilot
 
Ik bewonder het optimisme van veel mensen op dit forum. Ik kan helaas niet blij worden van een prijsverlaging die ook effect gaat hebben op de waarde van mij model S. De model 3 gaat wel de goeie richting uit met de prijs. Wat dan weer jammer is, is dat Summon zoveel geld kost. Dat is de enige optie die ik wil van FSD.

Is die summon optie überhaupt interessant? De website zegt dat de auto je overal in de garage vindt... maar als ik filmpjes van summon kijk gaat ie enkel domweg naar voren en achter.. is dit een verkoop truuk of doet het echt meer dan dat?

  • Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.
 
Is die summon optie überhaupt interessant? De website zegt dat de auto je overal in de garage vindt... maar als ik filmpjes van summon kijk gaat ie enkel domweg naar voren en achter.. is dit een verkoop truuk of doet het echt meer dan dat?

  • Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.

Huidige versie doet idd niet veel meer dan voor/achter en dat zelfs nog erg slecht. Maar als fanboy is het credo 'Musk heeft gezegd dat...'

NB ik ben best wel beetje fan, hou wel van een eigenzinnig genie.
 
  • Informative
Reactions: Hannes85