Nope, was 220xxx geloof ik. Kenteken Xp362 is gister op naam gezet zag ik bij rdw
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VIN: 18 februari; eindfactuur 26 februari voor levering 01 maart ! Op 28 februari levering uitgesteld tot gisteren 07 maart. Mag niet klagen over de snelle levering, gezien de problemen bij velen.Hoeveel tijd voor de effectieve leveringdag hebben jullie bericht gekregen?
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!
Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen
Verder heel blij hoor )
Checken ze de lichten niet even voordat ze hem meegeven? En iemand een tip hoe we kunnen zien of de lichten goed staan bij levering? Mag toch hopen dat ik een ka El mee krijg bij levering, wellicht een idee voor Tilburg om dit op orde te hebben voor de komende twee hele drukke weken?Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!
Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen
Verder heel blij hoor )
hopen dat ik een ka El mee krijg
Bij mij werkte de app de eerste 4 dagen ook niet, maar ik kon gewoon superchargen. Ga het gewoon maar eens proberen!Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!
Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen
Verder heel blij hoor )
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!
Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
-
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen
Verder heel blij hoor )
Ok Thanks voor de tip. Maar hoe verrekenen ze de laadkosten dan? Ik ken de Tesla app nog niet maar daar zal je vast een betaalmiddel in moeten invoeren? In mijn online account zit ook niks maar dat komt door Leasen denk ik?Bij mij werkte de app de eerste 4 dagen ook niet, maar ik kon gewoon superchargen. Ga het gewoon maar eens proberen!
Ok Thanks voor de tip. Maar hoe verrekenen ze de laadkosten dan? Ik ken de Tesla app nog niet maar daar zal je vast een betaalmiddel in moeten invoeren? In mijn online account zit ook niks maar dat komt door Leasen denk ik?
Toen ik de eerste keer ging laden, vroeg ik me dat ook af, maar het werkt (volgens mij) heel anders.Ok Thanks voor de tip. Maar hoe verrekenen ze de laadkosten dan? Ik ken de Tesla app nog niet maar daar zal je vast een betaalmiddel in moeten invoeren? In mijn online account zit ook niks maar dat komt door Leasen denk ik?
Toen ik de eerste keer ging laden, vroeg ik me dat ook af, maar het werkt (volgens mij) heel anders.
Big Brother Tesla weet constant waar de auto is en als de computer ziet dat je snellaadt op een locatie dicht bij een supercharger, dan concludeert dat ding dat je aan het superchargen bent.
Toen ik de eerste keer ging laden, vroeg ik me dat ook af, maar het werkt (volgens mij) heel anders.
Big Brother Tesla weet constant waar de auto is en als de computer ziet dat je snellaadt op een locatie dicht bij een supercharger, dan concludeert dat ding dat je aan het superchargen bent. Het grote voordeel is, dat je geen pasjes, readers enz. nodig hebt want bij andere laadstation blijkt dat vaak niet te werken. Maar het lijkt me wel vrij fraudegevoelig. Want als je de locatiemeting of je mobiele verbinding op de een of andere manier uit weet te zetten of te verstoren, weten ze niet waar je bent.
Hoe ze dat gaan doen met het laden van niet-Tesla voertuigen weet ik ook niet.
Trouwens als je na een jaar besluit om geen connectivity af te nemen ($ 100,-- per jaar geloof ik) moet Tesla toch een mobiel abonnement blijven betalen, om dat superchargen te kunnen afrekenen.
veel simpeler hoor.
voor het laden start wordt het vinnummer doorgestuurd.
naar de supercharger, via de communicatie kabel.
Ik had dit bij de aflevering nog specifiek gevraagd, "ja bij de eerste levering waren er wat problemen mee, nu niet meer". Eerste keer in het donker rijden en ook meerdere tegenliggers die me erop attent maakten dat ik hen verblindde. Wel makkelijk zelf aan te passen via de instellingen, dus geen ramp...Checken ze de lichten niet even voordat ze hem meegeven? En iemand een tip hoe we kunnen zien of de lichten goed staan bij levering? Mag toch hopen dat ik een ka El mee krijg bij levering, wellicht een idee voor Tilburg om dit op orde te hebben voor de komende twee hele drukke weken?
Checken ze de lichten niet even voordat ze hem meegeven? En iemand een tip hoe we kunnen zien of de lichten goed staan bij levering? Mag toch hopen dat ik een ka El mee krijg bij levering, wellicht een idee voor Tilburg om dit op orde te hebben voor de komende twee hele drukke weken?
Weer veel geleerd en sorry dat ik een verkeerd beeld heb gegeven. Ik dacht dat die twee communicatiepinnen alleen gebruikt werden bij het AC laden (230 V thuis) en niet bij het snelladen. Tesla heeft daarmee weer een goede en simpele oplossing gemaakt, want je komt gewoon aanrijden, klepje open en laden maar. De eerste keer was het magic, maar het wordt al snel heel gewoon en blijft heel simpel. Zeker, omdat ik met die oude S nooit een rekening zie, behalve die ene keer toen ik te lang bleef staan. Was overigens een nul rekening.Inderdaad, het werkt heel anders.
De auto geeft aan het Supercharge station door ofdat er geladen moet worden, door wie en met welke snelheid. Alleen de instellingen in de auto zijn relevant. De auto zorgt ook voor communicatie met de back office administratie en betalingen.
Alle geproduceerde Model 3's krijgen met een software update de mogelijkheid tot 250kW supercharging bij de vanaf komende zomer in Europa uit te rollen V3 Superchargers. Woohoo!
Tesla kondigt nieuwe Supercharger-versie aan met 250kW-piekvermogen
Vraag blijft alleen hoe dit werkt bij lease van een M3 zonder gratis supercharging? Gaat de rekening naar de LM of moet je zelf een CC hiervoor in je tesla account opgeven?Inderdaad, het werkt heel anders.
De auto geeft aan het Supercharge station door ofdat er geladen moet worden, door wie en met welke snelheid. Alleen de instellingen in de auto zijn relevant. De auto zorgt ook voor communicatie met de back office administratie en betalingen.