Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!

Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden :(
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen

Verder heel blij hoor :))
 
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!

Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden :(
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen

Verder heel blij hoor :))

Die kritiekpuntjes betreffende de te hoog afgestelde lampen, alarm bij update, ecall error en laadkabel nalevering komen mij iets te vaak voor als ik de berichten hier mag geloven. Jammer dat ze niet echt helemaal 'zelflerend' lijken te zijn daar bij Tesla en verbeteringen sneller doorvoeren.

Wat betreft het Superchargen, kan dat echt niet zonder App? En waarom niet? (nog geen Tesla-rijder)
 
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!

Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden :(
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen

Verder heel blij hoor :))
Checken ze de lichten niet even voordat ze hem meegeven? En iemand een tip hoe we kunnen zien of de lichten goed staan bij levering? Mag toch hopen dat ik een ka El mee krijg bij levering, wellicht een idee voor Tilburg om dit op orde te hebben voor de komende twee hele drukke weken?
 
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!

Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden :(
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen

Verder heel blij hoor :))
Bij mij werkte de app de eerste 4 dagen ook niet, maar ik kon gewoon superchargen. Ga het gewoon maar eens proberen!
 
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!

Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
-
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden :(
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen

Verder heel blij hoor :))

Voor Supercharger heb je geen App nodig. Klepje open, stekker er in . That's it!
 
Ok Thanks voor de tip. Maar hoe verrekenen ze de laadkosten dan? Ik ken de Tesla app nog niet maar daar zal je vast een betaalmiddel in moeten invoeren? In mijn online account zit ook niks maar dat komt door Leasen denk ik?

Gaat via een creditcard die aan de auto gekoppeld kan worden.
Maar wellicht heb je gratis superchargen voor een aantal maanden?
 
  • Like
Reactions: Michel3
7C9792B6-4F74-44D9-B0B5-ECCF09FAA31C.jpeg
Civilized car in an uncivilized world
 
Ok Thanks voor de tip. Maar hoe verrekenen ze de laadkosten dan? Ik ken de Tesla app nog niet maar daar zal je vast een betaalmiddel in moeten invoeren? In mijn online account zit ook niks maar dat komt door Leasen denk ik?
Toen ik de eerste keer ging laden, vroeg ik me dat ook af, maar het werkt (volgens mij) heel anders.
Big Brother Tesla weet constant waar de auto is en als de computer ziet dat je snellaadt op een locatie dicht bij een supercharger, dan concludeert dat ding dat je aan het superchargen bent. Het grote voordeel is, dat je geen pasjes, readers enz. nodig hebt want bij andere laadstation blijkt dat vaak niet te werken. Maar het lijkt me wel vrij fraudegevoelig. Want als je de locatiemeting of je mobiele verbinding op de een of andere manier uit weet te zetten of te verstoren, weten ze niet waar je bent.
Hoe ze dat gaan doen met het laden van niet-Tesla voertuigen weet ik ook niet.
Trouwens als je na een jaar besluit om geen connectivity af te nemen ($ 100,-- per jaar geloof ik) moet Tesla toch een mobiel abonnement blijven betalen, om dat superchargen te kunnen afrekenen.
 
Toen ik de eerste keer ging laden, vroeg ik me dat ook af, maar het werkt (volgens mij) heel anders.
Big Brother Tesla weet constant waar de auto is en als de computer ziet dat je snellaadt op een locatie dicht bij een supercharger, dan concludeert dat ding dat je aan het superchargen bent.

veel simpeler hoor.
voor het laden start wordt het vinnummer doorgestuurd.
naar de supercharger, via de communicatie kabel.
 
Toen ik de eerste keer ging laden, vroeg ik me dat ook af, maar het werkt (volgens mij) heel anders.
Big Brother Tesla weet constant waar de auto is en als de computer ziet dat je snellaadt op een locatie dicht bij een supercharger, dan concludeert dat ding dat je aan het superchargen bent. Het grote voordeel is, dat je geen pasjes, readers enz. nodig hebt want bij andere laadstation blijkt dat vaak niet te werken. Maar het lijkt me wel vrij fraudegevoelig. Want als je de locatiemeting of je mobiele verbinding op de een of andere manier uit weet te zetten of te verstoren, weten ze niet waar je bent.
Hoe ze dat gaan doen met het laden van niet-Tesla voertuigen weet ik ook niet.
Trouwens als je na een jaar besluit om geen connectivity af te nemen ($ 100,-- per jaar geloof ik) moet Tesla toch een mobiel abonnement blijven betalen, om dat superchargen te kunnen afrekenen.
veel simpeler hoor.
voor het laden start wordt het vinnummer doorgestuurd.
naar de supercharger, via de communicatie kabel.
Inderdaad, het werkt heel anders.

De auto geeft aan het Supercharge station door ofdat er geladen moet worden, door wie en met welke snelheid. Alleen de instellingen in de auto zijn relevant. De auto zorgt ook voor communicatie met de back office administratie en betalingen.
 
Checken ze de lichten niet even voordat ze hem meegeven? En iemand een tip hoe we kunnen zien of de lichten goed staan bij levering? Mag toch hopen dat ik een ka El mee krijg bij levering, wellicht een idee voor Tilburg om dit op orde te hebben voor de komende twee hele drukke weken?
Ik had dit bij de aflevering nog specifiek gevraagd, "ja bij de eerste levering waren er wat problemen mee, nu niet meer". Eerste keer in het donker rijden en ook meerdere tegenliggers die me erop attent maakten dat ik hen verblindde. Wel makkelijk zelf aan te passen via de instellingen, dus geen ramp...
 
Checken ze de lichten niet even voordat ze hem meegeven? En iemand een tip hoe we kunnen zien of de lichten goed staan bij levering? Mag toch hopen dat ik een ka El mee krijg bij levering, wellicht een idee voor Tilburg om dit op orde te hebben voor de komende twee hele drukke weken?

Grappig om dit dan te lezen op blz 60 van de handleiding:

Attentie: Wees voorzichtig bij het afstellen van de koplampen. Tesla heeft de positie van de koplampen zorgvuldig gekalibreerd voor een optimale positie in de meeste rijscenario's. Tesla raadt aan de koplampen niet af te stellen, tenzij u bekend bent met de manier waarop de koplampen moeten worden afgesteld. Eenmaal aangepast, kunt u ze niet automatisch terugzetten naar hun oorspronkelijk gekalibreerde positie.
 
  • Funny
Reactions: Michel3 and Merijn
Inderdaad, het werkt heel anders.

De auto geeft aan het Supercharge station door ofdat er geladen moet worden, door wie en met welke snelheid. Alleen de instellingen in de auto zijn relevant. De auto zorgt ook voor communicatie met de back office administratie en betalingen.
Weer veel geleerd en sorry dat ik een verkeerd beeld heb gegeven. Ik dacht dat die twee communicatiepinnen alleen gebruikt werden bij het AC laden (230 V thuis) en niet bij het snelladen. Tesla heeft daarmee weer een goede en simpele oplossing gemaakt, want je komt gewoon aanrijden, klepje open en laden maar. De eerste keer was het magic, maar het wordt al snel heel gewoon en blijft heel simpel. Zeker, omdat ik met die oude S nooit een rekening zie, behalve die ene keer toen ik te lang bleef staan. Was overigens een nul rekening.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
  • Like
Reactions: Michel3
Inderdaad, het werkt heel anders.

De auto geeft aan het Supercharge station door ofdat er geladen moet worden, door wie en met welke snelheid. Alleen de instellingen in de auto zijn relevant. De auto zorgt ook voor communicatie met de back office administratie en betalingen.
Vraag blijft alleen hoe dit werkt bij lease van een M3 zonder gratis supercharging? Gaat de rekening naar de LM of moet je zelf een CC hiervoor in je tesla account opgeven?​
 
Ik had net deze in de auto

Battery1.jpg


Opmerking: Bij koud weer is een deel van
de opgeslagen energie in de batterij
mogelijk niet beschikbaar totdat de
batterij opwarmt. Wanneer dit gebeurt, is
een deel van de batterijmeter blauw en
verschijnt er een sneeuwvlokje naast de
rijafstand. Als de Model 3 is aangesloten,
kunt u uw batterij opwarmen via de
netvoeding door Climate control in te
schakelen met de mobiele app. Wanneer
de batterij is opgewarmd, worden het
blauwe deel van de meter en het
sneeuwvlokje niet meer weergegeven.
 
  • Informative
Reactions: Michel3