Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vraag blijft alleen hoe dit werkt bij lease van een M3 zonder gratis supercharging? Gaat de rekening naar de LM of moet je zelf een CC hiervoor in je tesla account opgeven?​
De eerstvolgende keer dat je bij het Service Center komt wordt de rekening sowieso vereffend. Tesla heeft grotere vissen te bakken, lijkt me.

Gewoon rijden met dat ding en genieten!
 
  • Like
Reactions: Darth_Roel
Klein verzoekje:
Zou iemand met een recente factuurnr/bestelnr zijn gegevens willen invullen in deze sheet:
Tesla Model 3: Europa Bestellungen/Europe Orders

Het laatste nederlandse record stamt uit januari. In de tussentijd moet er toch heel wat meer besteld zijn?
Op die manier kunnen we een inschattig krijgen wat de backlog in NL is. Bedankt!

Heb mijn bestelling van 3 maart toegevoegd.
 
$55,- (incl. Tax) in de webshop van tesla. $17,44 dollar aan shipito om te verschepen. Dus totaal $72,44 (€64,08) Nog niets vernomen van de Nederlandse duane, normaliter zou ik over het totaal bedrag nog BTW betalen. Dus nog €64,08 x 21% = €13,46.

Al met al een veel betere deal dan de sites waar je ze direct kunt laten leveren naar een Nederlands adres.

Ik heb het op 15-2 besteld bij tesla, 20-2 ontvangen bij shipito, 20-2 via de goedkoopste (lees langst durende) levermethode laten verschepen. Vandaag 5-3 ontvangen.

Als ik de opties aanvink bij shipito is het veel duurder! wat was het gewicht van de doos en de afmetingen?
 
Hoi, weet je zeker dat dat het Factuurnummer is? En niet het ordernummer of RN-nummer? Het bedoekde Factuurnummer staat op de aanbetalingsfactuur. Jouw nummer is namelijk flink hoger dan het vorige ingevoerde nummer.
Ja, dat weet ik zeker. Ik klik in tesla account op aanbetalingsfactuur en in de PDF die tevoorschijn komt staat er Factuurnummer 4080A0000003117

De eindfactuur heeft nummer 4080A0000003298.
Aangezien ze nu met dezelfde prefix starten, lijkt het erop dat ze nu gemixed zijn en dus niet meer per soort factuur aaneengesloten oplopen.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Als ik de opties aanvink bij shipito is het veel duurder! wat was het gewicht van de doos en de afmetingen?

Zie hieronder:
F26F489A-579F-4299-B8C5-61934A50B413.jpeg
 
Gisteren m’n M3 opgehaald en met een grote grijns naar Malden gereden. Half januari besteld via LM en ineens was hij er al! Ging allemaal heel soepel en de auto is geweldig!

Wat kleine kritiekpuntjes die misschien handig zijn om te delen:
- daglicht was veel te hoog afgesteld; kreeg allemaal signalen van tegenliggers.
- update was om 3:00 ‘s nachts gepland (door Tesla) maar tijdens de update gaat het alarm af. Niet echt prettig
- die update zou AP bevatten maar is niet zo. Onduidelijk wanneer wel.
- heb een of andere eCall foutmelding op het scherm
- laadkabel publiek mist (nalevering)
- Tesla App werkt 24u later nog steeds niet dus kan ook niet superchargen
- kan onderweg dus voorlopig niet laden :(
- bij parkeren blijft m’n hand regelmatig achter het geluidswieltje op het stuur hangen

Verder heel blij hoor :))

Ik dacht eerst dat Superchargen bij mij ook niet werkte, want hij bleef op de blauwe status-LED hangen .... en toen was er een toffe ervaren mede-Tesla-eigenaar die mij even hielp met dingen waar ik nog niet bij stil had gestaan:
  • Je moet gaan staan bij een "Model 3 priority"-lader (je herkent ze aan zowel de naam als de dubbele stekker)
  • Gebruik de bovenste stekker, niet die oude, want die blijft hangen in de handshake
  • Alle chargers zijn gekoppeld in A en B. Dus als er wat plaatsen vrij zijn, probeer dan eentje te vinden waar zowel de A als de B versie vrij is, want daar kan je de volle 120 kW chargen
Voor de ervaren Tesla-rijders gesnedenkoek, voor mij waren het hele handige tips. Ik stond enorm te klooien de eerste keer ;)
 
Ik dacht eerst dat Superchargen bij mij ook niet werkte, want hij bleef op de blauwe status-LED hangen .... en toen was er een toffe ervaren mede-Tesla-eigenaar die mij even hielp met dingen waar ik nog niet bij stil had gestaan:
  • Je moet gaan staan bij een "Model 3 priority"-lader (je herkent ze aan zowel de naam als de dubbele stekker)
  • Gebruik de bovenste stekker, niet die oude, want die blijft hangen in de handshake
  • Alle chargers zijn gekoppeld in A en B. Dus als er wat plaatsen vrij zijn, probeer dan eentje te vinden waar zowel de A als de B versie vrij is, want daar kan je de volle 120 kW chargen
Voor de ervaren Tesla-rijders gesnedenkoek, voor mij waren het hele handige tips. Ik stond enorm te klooien de eerste keer ;)

Ha, interessant : jij hebt dus proberen te laden aan een supercharger met de type-2 stekker.
En als ik het goed begrijp, lukte dat helemaal niet : blauwe lamp bleef branden.

Dat is in tegenspraak met een andere post, waarin werd gemeld dat er wél geladen kon worden, aan 11KW, zijnde het maximale vermogen van de interne lader.