Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Free Supercharging

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn account zie ik niets over gratis supercharging (wel de laadhistorie).
onder het schatkistje in de app wordt vermeld:
500% Supercharging-boost
Resterende gratis Supercharging KM
7.500
(inmiddels is deze 7.500 afgenomen wegens laden)

Je hebt tijdens een andere periode besteld dan die van de 6+3 maanden. Je krijgt 7500km die 6maanden geldig blijven. Anderen die in een vorige referral periode bestelden, kregen 6 maanden gratis superchargen (evt +3maanden mbt proefrit), zonder limitatie op aantal km's.

Ik denk niet dat het veel verschil zal uitmaken, 7500km op SuC's opladen op 6 maanden is op zich vrij veel.
 
En nog een derde variant:
  • Niets in het schatkistje
  • In de account de melding "Superchargen op basis van betalen per gebruik" (nadat dit eerst "gratis SuperChargen" was)
  • En toch schijnbaar gratis Superchargen, want nergens indicatie van laadhistorie, gemaakte kosten of openstaande rekening :rolleyes:
Hebben meer mensen dat ook?
 
Je hebt tijdens een andere periode besteld dan die van de 6+3 maanden. Je krijgt 7500km die 6maanden geldig blijven. Anderen die in een vorige referral periode bestelden, kregen 6 maanden gratis superchargen (evt +3maanden mbt proefrit), zonder limitatie op aantal km's.

Ik denk niet dat het veel verschil zal uitmaken, 7500km op SuC's opladen op 6 maanden is op zich vrij veel.

Is ook meer marketing (leuk voor een enkeling), is maar paar % wat men laad bij SUC's (meeste laden thuis/zaak). Ik ga er niet voor om rijden omdat het gratis (en hij zit zelfs in de buurt) en daar dan "gezellig" tijd verdoen omdat het gratis is.

En ook niet onderweg bij de suc langs als ik door kan rijden naar huis .....is pas zinvol als de 7500km onbeperkt is qua geldigheid of over 5 jaar, 6 maanden is natuurlijk veel te kort.
 
Is ook meer marketing (leuk voor een enkeling), is maar paar % wat men laad bij SUC's (meeste laden thuis/zaak). Ik ga er niet voor om rijden omdat het gratis (en hij zit zelfs in de buurt) en daar dan "gezellig" tijd verdoen omdat het gratis is.

En ook niet onderweg bij de suc langs als ik door kan rijden naar huis .....is pas zinvol als de 7500km onbeperkt is qua geldigheid of over 5 jaar, 6 maanden is natuurlijk veel te kort.
Ik heb dadelijk 37.500KM gratis Superchargen met de M3 en moet dit binnen 3 jaar op maken. Supercharger om de hoek dus ga zeker eerste periode lekker daar laden. Kop koffie erbij en hij is vol.
 
Kost toch gewoon extra tijd......ga ik niet voor omrijden of zitten wachten (is uiteindelijk duurder).

Als je veel km's maakt dan is het meegenomen omdat je dan toch vaker naar de suc moet. Heb bewust de LR RWD gekocht zodat ik zelden een suc nodig heb.
 
  • Like
Reactions: xveys
In de app schatkist zie ik ook :
Resterende gratis Supercharging KM 7.500

Ondertussen ben ik 1x gaan laden bij een SuC. Geen laadhistoriek in account en ook nog niets afgenomen in de app...

Ik heb geen idee hoe zij dit handhaven en of ze dat op het moment doen. In de Vs zijn er namelijk enkele M3 rijders die eigenlijk maar 6 maanden free supercharging zouden moeten hebben en het nu nog hebben. Bij hun staat er een einddatum in hun account die al lang verstreken is of zelfs helemaal geen einddatum.
 
Bij mijn levering 28 februari M3 stond eerst alleen "free supercharging", een paar weken later stond stond er een einddatum bij van 14 augustus ( 6 maanden is 28 augustus). Omdat ik geen testrit heb gehad verwachtte ik 9 maanden. Bij [email protected] een verzoek tot aanpassing ingediend. Geen response, behalve het automatische bericht van ontvangst. Na een maand nog eens een 2de verzoek ingediend op 22 april. Nu 19 juni krijg een net antwoord dat de datum zal worden aangepast overeenkomstig 9 maanden spdus tot 28 november.
 
Bij mijn levering 28 februari van M3 stond eerst alleen "free supercharging", een paar weken later stond stond er een einddatum bij van 14 augustus ( 6 maanden is 28 augustus). Omdat ik geen testrit heb gehad verwachtte ik 9 maanden. Bij [email protected] een verzoek tot aanpassing ingediend. Geen response, behalve het automatische bericht van ontvangst. Na een maand nog eens een 2de verzoek ingediend op 22 april. Nu 19 juni krijg ik dus na 2 maanden antwoord dat de datum inderdaad zal worden aangepast overeenkomstig 9 maanden dus tot 28 november. Maar dat zou later wel aangepast worden in mijn account, In mijn account staat nu juist dat ik op basis van betalen supercharge. Tesla Eindhoven vertelde dat dat niet van belang was en dat ik tot 28 november gratis kan blijven laden. We zullen zien.
 
Ik zou ook 6+3 moeten hebben, maar er staat al vanaf week 3 "betalen naar gebruik" in m'n account.
Is cosmetisch volgens SeC (websites heeft bugs, jaja).
Maar ik krijg inderdaad geen facturen na superchargen, en m'n referral kilometers nemen ook nog niet af, dus ga ik er van uit dat het wel ongeveer klopt.

Maar verbaast me wel, dat dit soort database veldjes weergeven zelfs niet eens goed geregeld is, zo zie ik ook sinds begin geen documenten meer in m'n account. Maar dat is voor een ander draadje.
 
Ik zou ook 6+3 moeten hebben, maar er staat al vanaf week 3 "betalen naar gebruik" in m'n account.
Is cosmetisch volgens SeC (websites heeft bugs, jaja).
Maar ik krijg inderdaad geen facturen na superchargen, en m'n referral kilometers nemen ook nog niet af, dus ga ik er van uit dat het wel ongeveer klopt.

Maar verbaast me wel, dat dit soort database veldjes weergeven zelfs niet eens goed geregeld is, zo zie ik ook sinds begin geen documenten meer in m'n account. Maar dat is voor een ander draadje.
Ik heb precies hetzelfde, maar heb SeC nog niet gevraagd.
Konden zij je écht op basis van hun systeem vertellen tot wanneer het bij jou nog gratis is, of was het meer van “maak je geen zorgen” (niet gebaseerd op feiten, zoals helaas vaker gebeurt)?
 
Je hebt tijdens een andere periode besteld dan die van de 6+3 maanden. Je krijgt 7500km die 6maanden geldig blijven. Anderen die in een vorige referral periode bestelden, kregen 6 maanden gratis superchargen (evt +3maanden mbt proefrit), zonder limitatie op aantal km's.
Uit bovenstaande verneem ik dat:
- er een periode was dat je 6+3 maanden gratis superchargen kreeg (zonder proefrit) vraag: tot welke datum liep dat referral-programma?
- er een periode was dat je via de schatkist 500% Supercharging-boost 7.500 gratis Supercharging KM kreeg en geen beloning meer voor "geen proefrit" : sinds welke datum was dat zo?

Op 11/05/2019 is de bestelling via internet geplaatst, klopt het dat er dan geen beloning meer is voor "geen proefrit" ?
 
Uit bovenstaande verneem ik dat:
- er een periode was dat je 6+3 maanden gratis superchargen kreeg (zonder proefrit) vraag: tot welke datum liep dat referral-programma?
- er een periode was dat je via de schatkist 500% Supercharging-boost 7.500 gratis Supercharging KM kreeg en geen beloning meer voor "geen proefrit" : sinds welke datum was dat zo?

Op 11/05/2019 is de bestelling via internet geplaatst, klopt het dat er dan geen beloning meer is voor "geen proefrit" ?

In mei kreeg je de 7.500km gratis SuC, maar jouw bestelling moest dan wel gebeurd zijn via een referral code. Mijn 7.500km, of beter gezegd het resterende aantal, staan netjes genoteerd in die schatkist die je op de app ziet staan. In mijn account op de site vind ik deze niet terug.
 
Bij mijn levering 28 februari van M3 stond eerst alleen "free supercharging", een paar weken later stond stond er een einddatum bij van 14 augustus ( 6 maanden is 28 augustus). Omdat ik geen testrit heb gehad verwachtte ik 9 maanden. Bij [email protected] een verzoek tot aanpassing ingediend. Geen response, behalve het automatische bericht van ontvangst. Na een maand nog eens een 2de verzoek ingediend op 22 april. Nu 19 juni krijg ik dus na 2 maanden antwoord dat de datum inderdaad zal worden aangepast overeenkomstig 9 maanden dus tot 28 november. Maar dat zou later wel aangepast worden in mijn account, In mijn account staat nu juist dat ik op basis van betalen supercharge. Tesla Eindhoven vertelde dat dat niet van belang was en dat ik tot 28 november gratis kan blijven laden. We zullen zien.
Onlangs mijn account nog eens bekeken nu staat er:
Supercharging
Meer informatie
Gratis Supercharging tot 14 november 2019

Dus inderdaad dus aangepast maar toch weer 14 dagen minder terwijl ze zelf bevestigd hebben dat het tot 28 november gratis is. Uiteraard ga ik daar niet meer op reageren, maar toch.... slordigheid of beleid?