Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Free Supercharging

This site may earn commission on affiliate links.
ik voldoe ook aan alle voorwaarden voor die 9 maanden en heb hiervoor al een mail gestuurd, gebeld naar Hasselt, gisteren het nog eens gemeld toen ik de type2 kabel in Zaventem haalde, maar nog steeds sta ik op net geen 6 maanden.. Anderzijds is het ook weer niet superdringend
 
Waar op de Tesla site is terug te vinden dat je 3 maanden supercharging krijgt als je geen proefrit hebt gedaan? Mij is dat niet toegezegd maar als ik het kan laten activeren is dat altijd meegenomen natuurlik ;)

De 3 maanden EXTRA Supercharge is alleen van toepassing als je al 6 maanden had geregeld VOOR daadwerkelijke bestelling mbv referral code van een andere Tesla rijder. De 3 maanden wordt in dat geval automatisch toegekend als er nog NOOIT een proefrit was gemaakt met een Tesla S/3/X (Y). De regeling is ondertussen overigens afgeschaft en bestaat dus niet meer voor de nieuwe orders. Achter alsnog aanvragen met terugwerkende kracht werkt ook niet.
 
De 3 maanden EXTRA Supercharge is alleen van toepassing als je al 6 maanden had geregeld VOOR daadwerkelijke bestelling mbv referral code van een andere Tesla rijder. De 3 maanden wordt in dat geval automatisch toegekend als er nog NOOIT een proefrit was gemaakt met een Tesla S/3/X (Y).

Bovenstaande is van toepassing voor me. Echter geen 9 maanden zichtbaar in mijn account. Slechts 5 maanden en 1 week. Zijn er mensen die het wel correct zichtbaar hebben?
 
  • Informative
Reactions: Primus
Bovenstaande is van toepassing voor me. Echter geen 9 maanden zichtbaar in mijn account. Slechts 5 maanden en 1 week. Zijn er mensen die het wel correct zichtbaar hebben?

Bij mij staat het ook onjuist 6 maanden ipv 9 maanden en toevallig gisteren naar Tesla over gebeld en ze gingen het uitzoeken. Volgens de gegevens in systeem zou ik er in aanmerking voor komen. Zou nog later de dag terug gebeld worden, is nog niet gebeurd. Wacht maar weekje af, vermoed dat het alleen via US gecorrigeerd kan worden.
 
Bovenstaande is van toepassing voor me. Echter geen 9 maanden zichtbaar in mijn account. Slechts 5 maanden en 1 week. Zijn er mensen die het wel correct zichtbaar hebben?

Bij mij staat de einddatum juist ingesteld, precies 9 maanden na de leverdatum.

Hierbij een screenshot van de Tesla website mbt de 6 plus 3 maanden:

B903181A-8D0C-4891-A608-10A4A44805A2.png
 
Ik zie geen einddatum voor gratis supercharging in mijn account. Waar zou dat moeten staan???
Bij mij stond eerst ook geen einddatum maar na enkele weken werd dat 6 maanden min twee weken i.p.v. 9 maanden. Ik heb een email gestuurd naar: [email protected] en kreeg een automatische ontvangstbevestiging. Tot vandaag geen reactie. Nu een tweede maal gestuurd met weer een automatische ontvangstbevestiging. Afwachten dus. Hier in nederland doen ze niets.
 
Ik heb m’n gratis superchargen nooit mogen ontvangen. In januari heeft mijn Sales Advisor bevestigd dat de referral was gekoppeld. Uiteindelijk blijkt er iets fout te zijn gegaan en zou hij dit uitzoeken en corrigeren. Vervolgens reageert hij niet meer op mails en belletjes. Tijdens aflevering naar de status gevraagd en ze konden inderdaad geen referral vinden.

Inmiddels antwoord terug gekregen van [email protected] en die verwijzen mij doodleuk terug naar m’n Sales advisor. Ook nadat ik opnieuw aangeef dat hij in rook is opgegaan. Ook willen ze geen escalatie contact geven, en daarmee case closed voor Tesla. Ik ben na 4 maanden er klaar mee en geef het op...
 
Bij mij staat er enkel dat ik 6 maanden heb. Ik heb de auto sinds 27 November 2018.

Exacte tekst;
You have six months of free Supercharging for your current Tesla vehicle. If you choose to sell your current Tesla, free Supercharging will not transfer to the next owner. Read our Supercharging terms.
 
Poosje stil geweest rond dit item, vandaag dit ontvangen.

Onze order was trouwens dd 7 Dec en niet de 14e en we hebben hem curieus genoeg ook nog eens bevestigd gekregen als Orderbevestiging geplaatst dd 31 jan 2019! Dus dan voldoen we ineens weer wel aan onderstaande voorwaarden. Tesla denkt hier momenteel ook over na...
Er zijn wel meer gekke dingen geweest in ons order en factuurproces, oa. in 2e instantie facturatie ( Final Invoice 2.. ) van niet bestelde winterbanden ( ..okay die wilden we best wel.. ), maar die toch niet leverbaar bleken maar gelukkig wel inmiddels terugbetaald zijn! Never a dull moment in Teslaland... :cool:
En ooh ja... momenteel staat in ons Account trouwens, worden we weer geacht te betalen bij gebruik van Superchargers!

upload_2019-4-30_19-47-10.png
 
Ik heb ook recht op free supercharging, maar het werkt niet:

Ik heb mijn Model 3 order geplaatst op 22 januari en daarbij de referral code opgegeven (apart via een email naar <[email protected]>, zoals afgesproken na telefonisch overleg). Geeft 6 maanden "free supercharging".Geen proefrit gemaakt, dus nog 3 maanden extra "free supercharging", in totaal dus 9 maanden, zou je zeggen. Maar niets hoor, ik moest gewoon betalen toen ik een keer ging superchargen. Contact opgenomen op 4 april (gegevens opgestuurd), en ze bevestigden dat ik recht heb op "free supercharging", maar ik moest maar geduld hebben. Later nogmaals, maar er gebeurt gewoon niets. Langzamerhand baal ik hiervan. Zo ga je toch niet om met klanten die meer dan 60.000 euro betaald hebben,
 
Ik heb ook recht op free supercharging, maar het werkt niet:

...Maar niets hoor, ik moest gewoon betalen toen ik een keer ging superchargen
Ik heb hetzelfde proces gevolgd met het mailtje met de referral code destijds, en er heeft een tijdje free supercharging in mijn account gestaan zonder einddatum. Helaas staat er sinds een paar weken nu "Superchargen betalen op basis van betalen per gebruik".
Ik kon echter recent nog gewoon gebruik maken van de SuperCharger, dus mij is onduidelijk wat nu de status is.

Hoe kom je er achter dat je daadwerkelijk moet betalen? Krijg je dan een melding op je scherm en start de lader gewoon niet als je geen betaalmethode aan je account hebt gekoppeld?

Ik heb ook wel eens gelezen dat je dan een rekening krijgt als je een keer een serviceafspraak bij het SeC komt, maar zou verwachten dat je vooraf ook ergens in je account moet kunnen zien welke kosten er open staan?
 
Ik heb de M3 via een referal linkje besteld en nu in de schatkist op de app 7.500 km gekregen.
Zonder proefrit besteld, en de (extra) 3 maanden nog niet in beeld. Dus ben ook erg benieuwd of er hier al een forumlid is die wegens ‘geen proefrit’ iets heeft ontvangen en waar dat zichtbaar wordt.

Wanneer ik bij een supercharger laad zie ik de prijs gedurende het laadproces toenemen op het scherm van de auto (alsof het niet gratis is) maar wanneer ik na afloop van het laden in het schatkistje in de app kijk, dan zie ik daar dat de 7500 km bij elke laadbeurt afneemt. Waaruit ik opmaak dat het toch gratis is , ondanks die prijs op het scherm in de auto
 
Last edited:
samen met een aantal collega's begin mei de Tesla besteld (bij de lease) en tot op heden heeft Tesla deze bestellingen nog niet verwerkt... meerdere keren gebeld in de hoop dat we wel in aanmerking komen voor de 7500 actie ipv de 1500 actie. Actie loopt t/m morgen :(
 
Ik heb ook recht op free supercharging, maar het werkt niet:

Ik heb mijn Model 3 order geplaatst op 22 januari en daarbij de Referral code opgegeven. Geeft 6 maanden "free supercharging". Geen proefrit gemaakt, dus nog 3 maanden extra, in totaal 9 maanden. Maar niets hoor, ik moest gewoon betalen toen ik een keer ging superchargen. Contact opgenomen en ze bevestigden dat ik recht heb op "free supercharging", maar ik moest maar geduld hebben. . . .
Vandaag werd ik toevallig gebeld door Tesla, dat ze vandaag de Supercharging hebben geactiveerd. Gekeken in mijn account en zo waar: "Gratis SuperCharging is momenteel ingeschakeld".
Nu maar hopen dat die 9 maanden geldig blijft. Wat zouden ze rekenen: 9 maanden na aanschaf (31 maart) of 9 maanden na vandaag (28 mei)? Scheelt toch zo'n 2 maanden, tot 31 december 2019 of tot 28 februari 2020.
Opm.:
Tesla liet zich ontvallen dat ze een hele lijst hadden die ze bellen. Dus misschien zijn er meer mensen die nu hun Free SuperCharging gekregen hebben.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Vandaag werd ik toevallig gebeld door Tesla, dat ze vandaag de Supercharging hebben geactiveerd. Gekeken in mijn account en zo waar: "Gratis SuperCharging is momenteel ingeschakeld".
Nu maar hopen dat die 9 maanden geldig blijft. Wat zouden ze rekenen: 9 maanden na aanschaf (31 maart) of 9 maanden na vandaag (28 mei)? Scheelt toch zo'n 2 maanden, tot 31 december 2019 of tot 28 februari 2020.
Opm.:
Tesla liet zich ontvallen dat ze een hele lijst hadden die ze bellen. Dus misschien zijn er meer mensen die nu hun Free SuperCharging gekregen hebben.
Zie je in het account ook een termijn genoemd van 9 maanden, of alleen de opmerking "Gratis SuperCharging is momenteel ingeschakeld". ? Wat wordt er bij je in de app onder het schatkistje vermeld aan Resterende gratis Supercharcher KM)?
 
Zie je in het account ook een termijn genoemd van 9 maanden, of alleen de opmerking "Gratis SuperCharging is momenteel ingeschakeld". ? Wat wordt er bij je in de app onder het schatkistje vermeld aan Resterende gratis Supercharcher KM)?
Ik zie alleen "Gratis SuperCharging is momenteel ingeschakeld". Bij het schatkistje in de app staat niets over "Resterende gratis Supercharcher KM",
Had dat anders moeten zijn?
 
Ik zie alleen "Gratis SuperCharging is momenteel ingeschakeld". Bij het schatkistje in de app staat niets over "Resterende gratis Supercharcher KM",
Had dat anders moeten zijn?
In mijn account zie ik niets over gratis supercharging (wel de laadhistorie).
onder het schatkistje in de app wordt vermeld:
500% Supercharging-boost
Resterende gratis Supercharging KM
7.500
(inmiddels is deze 7.500 afgenomen wegens laden)