Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Laatste nieuws hier (als levering voor 1 maart) is in ieder geval dat SeC Rotterdam geen flauw idee heeft wat ze er mee aan moeten. Service heeft m'n vraag doorgestuurd naar 'n andere SeC, waar ze ook maar met verbazing reageerde aangezien er geen verschil in systemen/mogelijkheden is tussen SeCs. Ik ben nog niet verder gekomen dan het verzoek om maar af te wachten tot de upgrade-optie binnen My Tesla/in de auto verschijnt met trial. En er maar vertrouwen in te hebben dat de korting die toegezegd is ook vanzelf toegepast zal worden.
Dat vertrouwen heb ik inmiddels maar matig :(.

Ik ben wel benieuwd bij welke SeC mensen al succes gehad hebben, zouden jullie dat wellicht willen delen @croje / @joesgarage ?
 
Ikzelf heb op 28 feb delivery gehad, dus ik weet zelfs niet in welke categorie ik behoor om eventueel de optie gratis te bekomen aangezien ik EAP had meebesteld:

- levering voor 1 maart
- levering na 27 feb (volgens die ene flowchart)
- levering in 2019 zou ook nog kunnen
 
Vandaag contact gehad met de LM. Ook die wist niet echt goed te melden hoe t zat. Eerst zou ik gratis upgrade naar FSD krijgen maar nu blijk ik automatisch (?) van oude prijzen naar nieuwe prijzen te zijn geporteerd en daarbij zou standaard BA als optie gelden. Of ik dan ook gratis FSD krijg weten ze nu niet meer.
 
Blijkbaar heeft Tesla sinds vrijdag 1 team voor alle service calls waardoor de wachttijden enorm hoog zijn vandaag. Update die ik nog te horen kreeg van iemand bij het service team in Tilburg was dat ze nu een intern e-mailadres hebben voor alle mensen die met 'n 3 de FSD willen en dat daar door een persoon weer achteraan gebeld gaat worden. Wederom geen termijn duidelijk, puur afwachten.
 
Einde van de middag iemand gesproken, schijnt dat er een lijst is waar je op komt te staan als je interesse hebt om de AP + FSD aan te schaffen (levering < 1mrt). Kosten 5300. Of 2100 voor de AP. Overige smaken wist hij nog niets over te melden. Er gaat inderdaad iemand die mensen nabellen om de definitieve aankoop te bevestigen.
 
Inderdaad goed te horen dat nu eindelijk eenduidig antwoord lijkt te gaan komen. Ik ben hier inmiddels ook al een week of 5 mee bezig, langs geweest bij service in A'dam, service en delivery aan tel gesproken, er is mij wel 6-7 keer beloofd het uit te zoeken en mij terug te bellen maar dit is tot op heden nog nooit gebeurd. Zo enthousiast als ik over mijn auto ben, zo negatief ben ik inmiddels over de service van Tesla. Maar nogmaals, vandaag kreeg ik er eindelijk weer vertrouwen in :)
 
Jammer dat ik nu sinds vanavond pas weer voor het eerst sinds jaren op de site kom.
Ik zal aangeven wat er bij mij gebeurde rondom FSD. Al hoewel over een uur of drie ( als de Europese klok wordt aangehouden) de prijzen veranderen.
Ik heb ik Nov 2016 gerserveerd. 18 dec 2018 besteld en in januari de FSD via mail bijbesteld. Verleden week belde ik hoe het stond met de levering. Net op diezelfde ochtend een chassisnummer toegekend. Dus vroeg ik hoe het verder ging. Ook met de hoogte van betaling. Men hield vast aan de hogere prijs. Toen refereerde ik aan de belofte van Elon dat het in mijn geval gratis zou worden. "Nee, dat doen we niet". Toen ik zei dat ik Elon ging contacteren draaide men meteen om. Kon wel gratis, maar dan moest ik de opdracht geven om uit de bestelling ( dus koopovereenkomst) de FSD te laten halen, maar zou ik in de praktijk wel krijgen. Ging ik niet mee akkoord. Na enig getouwtrek overeengekomen dat ik een mail zou schrijven dat mits zij gratis de FSD toe zouden voegen ik de betaalde versie eruit zou laten halen. Dus ik een juridisch waterdichte mail geschreven. Een paar uur later kreeg ik een nieuwe overeenkomst zonder betaalde, maar ook zonder gratis FSD erin. Dus ik kwaad ten tonele verschenen en aangegeven dat Tesla contractbreuk pleegde. Vervolgens dwong ik Tesla om de hele bestelling gratis te cancellen en de aanbetalingen van € 3000 terug te betalen. Tesla bevestigde afgelopen donderdagochtend schriftelijk tot twee keer toe de bestelling gratis te hebben geannuleerd (zoals dat sowieso kan bij de 3). Een paar uur later heb ik gewoon opnieuw besteld met de AP en FSD tegen de lagere huidige prijs. En dat was ok voor Tesla. Tesla heeft ook dat schriftelijk bevestigd en meteen de nieuwe bestelling in werking gesteld. Maar, zo werd er gezegd, het kan nog wel tot eind april duren voor dat de factuur en levering plaats zou vinden. Echter de persoonlijke pagina schetste gistermiddag mijn verbazing. De eindfactuur met de lagere prijs was al geplaatst en deze heb ik gisteren meteen betaald en het geld is vanochtend bij Tesla binnen gekomen. Dus zo kan het ook. Aan de ene kant wat minder, maar Tesla heeft het wel ruimschoots goed gemaakt.
 
Last edited:
Ik heb m op 26 februari op mogen halen. Deze heb ik toendertijd zonder EAP besteld i.v.m. bijtelling. Was altijd al wel van plan om het achteraf te kopen. Paar dagen later wordt EAP dus AP en FSD, en zou de prijs van 7400 naar 11700(!) gaan

Ik bellen met customer service, die zeggen dat ter compensatie AP gratis nageleverd zou worden. Vriend van me heeft zijn Model 3 een week of 2 later opgehaald en hem is dat ook verteld en geSMSd.

Een week later bij service in Tilburg velg doppen opgehaald en geinformeerd naar de status van gratis AP. Mij werdt toen verteld dat men is begonnen met het activeren van de AP en dat ik de auto het beste thuis op de wifi kon zetten.

Toen dus de kortingen en prijswijzigingen deadline. Ik heb toen nogmaals contact gehad met customer service waar men aangaf dat ik het via mijn Tesla account moest aanschaffen - maar dat kan niet zoals wij allemaal weten. Na overleg zou ik gemailed worden met wat nou echt de bedoeling is. Die mail kwam:

Betreffende het aanschaffen van Autopilot.

De correcte informatie die u had moeten ontvangen is dat u Autopilot kan kopen voor $2000,- en dit kan upgraden naar Full Self Driving voor een extra $3000,-. Dit zou dan ook als informatie in uw Tesla account moeten verschijnen wanneer u op manage drukt bij uw auto.

U had net al bevestigd dat dit niet in uw Tesla account verschijnt en dat u verteld is dat u gratis autopilot zou krijgen. Het gratis ontvangen van autopilot heb ik intern geëscaleerd en zal ik nog laten weten wat daar de uitkomst van is.​

Omdat er sprake was van een korting tot aan 18 maart heb ik afgelopen vrijdag nogmaals gebeld met customer service, maar was de boodschap dat er nog steeds geen duidelijkheid was.

Blijkt dus diezelfde dag dat anderen het wel gewoon hebben kunnen kopen via service centers.

Zaterdag naar Tilburg gegaan om zo nog voor het einde van de korting de optie te bestellen, maar service was afwezig. De sales afdeling heeft toen een mail gestuurd naar service met mijn verzoek.

Gisteren nogmaals naar Tilburg maar werd gezegd dat ze geen informatie hebben, geen manager beschikbaar is, niet kunnen informeren bij andere vestigingen, ondanks dat ik aangaf dat ander klanten wel via service centers de opties konden aanschaffen. Enigszins gefrustreerd maar weggegaan.

Ik check vervolgens hier het forum zie dat er op t zelfde moment weer iemand in een andere vestiging bij service de optie aan heeft geschaft.

Ik heb vervolgens contact gehad met iemand van sales on Den Haag, en hij gaf aan dat het gewoon aan te schaffen is via service. "Even een mailtje sturen." Ik wacht nog op antwoord

Drama, die post sales service :(
 
Ik heb m op 26 februari op mogen halen. Deze heb ik toendertijd zonder EAP besteld i.v.m. bijtelling. Was altijd al wel van plan om het achteraf te kopen. Paar dagen later wordt EAP dus AP en FSD, en zou de prijs van 7400 naar 11700(!) gaan

Ik bellen met customer service, die zeggen dat ter compensatie AP gratis nageleverd zou worden. Vriend van me heeft zijn Model 3 een week of 2 later opgehaald en hem is dat ook verteld en geSMSd.

Een week later bij service in Tilburg velg doppen opgehaald en geinformeerd naar de status van gratis AP. Mij werdt toen verteld dat men is begonnen met het activeren van de AP en dat ik de auto het beste thuis op de wifi kon zetten.

Toen dus de kortingen en prijswijzigingen deadline. Ik heb toen nogmaals contact gehad met customer service waar men aangaf dat ik het via mijn Tesla account moest aanschaffen - maar dat kan niet zoals wij allemaal weten. Na overleg zou ik gemailed worden met wat nou echt de bedoeling is. Die mail kwam:

Betreffende het aanschaffen van Autopilot.

De correcte informatie die u had moeten ontvangen is dat u Autopilot kan kopen voor $2000,- en dit kan upgraden naar Full Self Driving voor een extra $3000,-. Dit zou dan ook als informatie in uw Tesla account moeten verschijnen wanneer u op manage drukt bij uw auto.

U had net al bevestigd dat dit niet in uw Tesla account verschijnt en dat u verteld is dat u gratis autopilot zou krijgen. Het gratis ontvangen van autopilot heb ik intern geëscaleerd en zal ik nog laten weten wat daar de uitkomst van is.​

Omdat er sprake was van een korting tot aan 18 maart heb ik afgelopen vrijdag nogmaals gebeld met customer service, maar was de boodschap dat er nog steeds geen duidelijkheid was.

Blijkt dus diezelfde dag dat anderen het wel gewoon hebben kunnen kopen via service centers.

Zaterdag naar Tilburg gegaan om zo nog voor het einde van de korting de optie te bestellen, maar service was afwezig. De sales afdeling heeft toen een mail gestuurd naar service met mijn verzoek.

Gisteren nogmaals naar Tilburg maar werd gezegd dat ze geen informatie hebben, geen manager beschikbaar is, niet kunnen informeren bij andere vestigingen, ondanks dat ik aangaf dat ander klanten wel via service centers de opties konden aanschaffen. Enigszins gefrustreerd maar weggegaan.

Ik check vervolgens hier het forum zie dat er op t zelfde moment weer iemand in een andere vestiging bij service de optie aan heeft geschaft.

Ik heb vervolgens contact gehad met iemand van sales on Den Haag, en hij gaf aan dat het gewoon aan te schaffen is via service. "Even een mailtje sturen." Ik wacht nog op antwoord

Drama, die post sales service :(
Morgen gewoon een toneelstukje "boos worden" opvoeren bij de Sales advisor in Amsterdam. Geef dan wel aan dat jer er al voor de verhoging van de prijzen "per vandaag"/ morgen per mail mee bezig ben. Maar wat ik verwonderlijk vind, zijn de prijzen. Ik heb voor AP plus FSD nu €5300 betaald, terwijl ik, ook in jouw post, een totaal bedrag van €5000 lees??????????
 
Het is wel echt een drama om zoiets simpels geregeld te krijgen. Heb vorige week bevestiging gekregen dat ik AP + FSD zou krijgen tegen 50% (totaal 5850 euro) op mijn voor 28 feb geleverde Model 3. Helaas tot op heden geen aanpassingen in de auto. Elke keer als ik instap weer goede hoop op een update. Afwachten dus nog maar.
 
Het is wel echt een drama om zoiets simpels geregeld te krijgen. Heb vorige week bevestiging gekregen dat ik AP + FSD zou krijgen tegen 50% (totaal 5850 euro) op mijn voor 28 feb geleverde Model 3. Helaas tot op heden geen aanpassingen in de auto. Elke keer als ik instap weer goede hoop op een update. Afwachten dus nog maar.

Het is wat dat betreft echt een drama. Ik wil ook gewoon die upgrade maar lijkt wel onmogelijk.