Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Van zodra betaling bevestigd was (met een formuliertje uit mijn bankprogramma) was enkele uren later eap/fsd actief ! Kan dus zeer snel.

Hier als sinds 15 april aan het wachten. Heb schijnbaar te weinig betaald (3200). Nu aan het wachten (al ruim 10 weken, op een goodwill formulier wat getekend moet worden). Vooralsnog geen sporen van EAP/FSD te bekennen.

Triest van Tesla dat het zo lang moet duren.
 
Ik zit in hetzelfde schuitje en wacht al vanaf 21 maart (factuur ontvangen en betaald). Het blijft erg stil vanuit Tesla, schijnbaar is er intern wat discussie over de gegeven korting, maar dat was de korting die op dat moment gold. Ik snap niet dat daar achteraf discussie over kan ontstaan en dat de klant daar de dupe van is.
 
De prijs is inderdaad naar 6400 gegaan, gelijkgetrokken... Dus achteraf is niet duurder meer dan bij aanschaf.
Het lijkt erop dat FSD niet is meebesteld en je de auto gewoon 'kaal' gekregen hebt.
Leasemaatschappij moet FSD erbij kopen. Als ze dit vanuit tesla.com account doen is het binnen enkele minuten/uren aktief.
Anders is het na betaling een paar dagen (normaal gezien), ivm handmatige checks en de betaling matchen aan opdracht etc (handwerk).
De 3 maanden horrorstories zijn meestal de 'compensatieorders' waarbij men 'wel of niet' via een SMSje 'wel of niet' IETS beloofd had gekregen ivm prijsaanpassingen etc etc etc.
Hey thnckxs voor de info. Daarmee ga ik naar de leasemaatschappij.

Ik zit in elk geval nog steeds te wachten (de leasemaatschappij is ook niet een van de snelste), en volgens de laatste info hebben ze de factuur van Tesla nog niet eens gekregen. De auto is op mijn account besteld (ivm mijn vroege reservering, maar ik geloof dat dat uiteindelijk geen moer uitmaakte), dus moet ze dan het ww geven zodat ze kunnen inloggen. En dan maar hopen dat de leasemaatschappij een credit card heeft. Een andere betaalmogelijkheid zie ik niet.

ps. Het lijkt er niet op dat ik de auto kaal heb gekregen, ik heb dat bewust zo besteld (ivm bijtelling).
 
Last edited:
Ik heb net doorgekregen van Tesla dat ik net overgegaan ben van No AP naar AP + FSD. Ik ben benieuwd of ik Basic CC ga missen en of TACC goed werkt.
[..].
3 maanden verder en ik ben nu gewend aan TACC en ik ben echt om. Het is een grote vooruitgang t.o.v. Basic CC. Het was gewoon een kwestie van rijstijl aanpassen. Inmiddels gebruik ik ook AP veel en Auto Lane Change en ook af en toe NOA...

Wat ik nog wel onhandig vind is het ontbreken van "resume", hetgeen ik veel gebruikte in mijn vorige auto, maar dat geldt voor alle varianten.

TACC is deels een vervanging daarvoor, maar soms komen auto's zo plotseling voor je rijden dat het niet meer beetje extra stroom te corrigeren valt en je wel TACC of AP moet cancelen om abrupte remgedrag van de auto te omzeilen en het geleidelijk te laten verlopen. Dat is ook het geval als je iemand op een niet potsierlijke manier de ruimte wil geven om voor in te voegen. Dan zou resume wel handig zijn.
 
  • Like
Reactions: wooter
Toch de knoop doorgehakt om voor m’n M3P FSD aan te schaffen. Afgelopen zaterdag rond 17.00 online betaald. Volgende zondag stapte ik in rond 11.00, stond in een parkeergarage zonder internetbereik. 3 minuten buiten en FSD was geactiveerd. Ik kom net zien aan de extra Autopilot instellingen en de app die de functie Voorrijden toonde.

Dit lijkt me gewoon een automatisch proces, maar dat blijkt dus niet zo?
 
Toch de knoop doorgehakt om voor m’n M3P FSD aan te schaffen. Afgelopen zaterdag rond 17.00 online betaald. Volgende zondag stapte ik in rond 11.00, stond in een parkeergarage zonder internetbereik. 3 minuten buiten en FSD was geactiveerd. Ik kom net zien aan de extra Autopilot instellingen en de app die de functie Voorrijden toonde.

Dit lijkt me gewoon een automatisch proces, maar dat blijkt dus niet zo?
Misschien vindt je post meer aansluiting bij het draadje 'FSD kopen' i.p.v. 'upgrade' gezien de eerste posts van dit draadje?
FSD kopen
 
  • Helpful
Reactions: djmischaa