Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 LR AWD Bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij deze dus nog een verslag van mijn aflevering afgelopen maandag :)

Afgelopen maandag ben ik rond 16:00 uur vertrokken vanuit Den Haag naar Tilburg om mijn Pearl White M3 op te halen (afspraak stond om 17:30 uur). Onderweg met wat files nog een vrachtwagen tegengekomen met nieuwe Model 3's die onderweg naar Tilburg was haha.

Eenmaal aangekomen bij het Delivery Centre kon ik achteraan de rij aansluiten om mij aan te melden. Na de RDW papieren ondertekend te hebben, kon ik voor de ingang wachten op een shuttle die ons zou brengen naar de locatie waar de auto's afgeleverd zou worden. Omdat het zo druk is met afleveringen wordt dit dus gedaan op een andere locatie dan binnen in de fabriek. Eenmaal aangekomen, zag ik mijn auto direct staan. Met mijn checklist in de ene hand heb ik de auto op mijn gemak nagelopen. Helaas nog een kleine schade aan de bumper rechtsvoor gevonden (parkeersensor niet goed erin geklikt en het uiteinde van de bumper net iets naar buiten toe) en de kofferbakmat die ontbrak. Deze laatste zou er wel bij moeten zitten, aangezien het een LR AWD is.

Vreemd genoeg liep er maar 1(!) Tesla medewerker rond die de schades registreerde en deze was na een hele werkdag blijkbaar helemaal uitgeblust en leek er ook niet veel zin meer in te hebben. Uiteindelijk toch de schade kunnen doorgeven en er werd mij verteld dat deze eind van de week zichtbaar zou worden in de app. Vervolgens kan ik een afspraak maken om dit te fixen. Gelukkig kon hij wel de auto direct afmelden zodat ik gelijk kon wegrijden. En vanaf dat moment, verschijnt er een super brede grijns op je gezicht.. Wat een fijne auto! Echt heerlijk om mee te rijden en maakt, zoals vaak genoeg hier gezegd, superveel goed!
 

Attachments

  • IMG_2534.jpeg
    IMG_2534.jpeg
    232.6 KB · Views: 46
  • IMG_2533.jpeg
    IMG_2533.jpeg
    446.1 KB · Views: 46
  • IMG_2539.jpeg
    IMG_2539.jpeg
    480 KB · Views: 40
wel grappig, je kan blijkbaar:
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/document-hub/get-list

dan krijg je data terug met beschikbare documenten en kan je die raadplegen door naar deze URL te gaan:
https://www.tesla.com/teslaaccount/document-hub/show-document/ORDER_AGREEMENT

Bij mij lijkt dit niet te werken helaas... Ben wel benieuwd of mijn leasemaatschappij (Leaseplan) ook een track n trace laat installeren ;)

De eerste link geeft dit als resultaat:
Code:
{"message":"successful","sl_translate":"name","content":[]}
 
Hallo Alex,

Mijn M3 bestelling loopt ook via Alphabet. Kun je me even weten hoe eea loopt wanneer je bericht krijgt van een leverdatum of de aflevering via Tesla gaat zijn of via Alphabet. Als ik bericht krijg zal ik het laten weten.

Grt Erik (also from Helmond!

Vandaag update via Tesla Chat: verwachte levering is "begin oktober", en uitlevering gaat via Tesla. Alphabet Fleet Agent geeft 30/9 als verwachte leverdatum... Wacht nog op het schouw-telefoontje van Eneco voor het thuislaadpunt.
 
Vandaag update via Tesla Chat: verwachte levering is "begin oktober", en uitlevering gaat via Tesla. Alphabet Fleet Agent geeft 30/9 als verwachte leverdatum... Wacht nog op het schouw-telefoontje van Eneco voor het thuislaadpunt.
@Alex,
Bedankt voor de update. Ik heb toevallig gisteren ook even gechat. In mijn geval wordt levering verwacht eind september waarbij Alphabet heeft aangegeven dat levering pas kan vanaf 1 oktober.
Grt Erik
 
Bij mij lijkt dit niet te werken helaas... Ben wel benieuwd of mijn leasemaatschappij (Leaseplan) ook een track n trace laat installeren ;)

De eerste link geeft dit als resultaat:
Code:
{"message":"successful","sl_translate":"name","content":[]}
Je moet eerst inloggen op je account en dan de link kopiëren in de adresbalk anders werkt dit niet. Daarna kun je met het kopiëren van de 2e link de overeenkomst downloaden.
 
1-9 bestelling begonnen. 5-9 bestelling definitief gemaakt. 11-9 in de ochtend het kenteken via chat, met de lunch een email dat ze de gegevens van het lease-contract/offerte willen, en in de middag voicemail met woorden als "uw bestelling is al op cassisnummer gezet" en "snel afhandelen". Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand afgezegd en heb ik dus geluk gehad.
 
  • Like
Reactions: Jvdp11
Bestelling is nu officieel bij Tesla gedaan. Verwachte leverdatum volgens Alphabet is 15 november 2019. Zou het kunnen dat ik de auto nog eerder kan krijgen?

GELEVERD:

@theycallmeavi (15/07) Pearl White / Zwart int. / 18" Aero / Mail levering tussen 18.08 en 25.08, volgens Final Invoice 3 03/09 | Afleverafspraak 09/09 om 17:30 uur
@superOZz (27/06) Blauw / Zwart int. / 18"Aero / trekhaak - VIN sinds 20/08 in broncode, afhalen 09/09 19:00

MET AFSPRAAK:

@mtvw (15/07) Pearl White / Zwart int. / 18" aero / trekhaak / Mail levering: 1/9 - 8/9 / Final invoice: 11/9 / Afspraak: 16/9
@Ben85 (18/07), initieel 25/04 met levering per 01/09, maar op 18/07 restrictie laten weghalen bij LM). Zwart / Zwart / 18"Aero - VIN rond 10/08. Afspraak op 12/09 om 15:00u.
@martijnv (26/07) Pearl Whit/ Zwart int. / 18" Aero / trekhaak / Mail levering tussen 01/09 en 08/09, verwacht volgens invoice 03/09 / Afleverafspraak 16/09 om 14:00 uur
@thomas_deur (30/07) Pearl White / Zwart int. / 18" aero / trekhaak / Mail levering tussen 28 aug 2019 en 4 sept / Afleverafspraak 09/09 om 19:00 uur
@peter85 (18/07) Zwart / Zwart / 19" / AP / Afleverafspraak 16 sept 15.00 uur
@Wout_ (10/08) Pearl white / Wit int. / 18” Aero / FSD/ Mail levering: 4/9 - 11/9 / Afspraak: 20/9 12:30
@Brexpat (12/08) Deep blue / Zwart / 19" Afleverafspraak 14 sept 15.00uur
@Undutchable (04/09) Blauw / wit / 19" / FSD / LM: levering Donderdag 12 sept 15.00 uur
@Hazzard (17/07) Multi Coat Red / Zwart interieur / FSD / 18" Aero / VIN 420xxx sinds 22/08 in broncode / Afleverafspraak 13/09 13:00

MAIL MET LEVERINGSWEEK:
@MaSansky (05/07) Deep Blue Metallic / Zwart - Wit interieur / 18" Aero / Trekhaak (VIN gekoppeld maar alleen in broncode. Geplande aflevering volgens de 4e en voorlopig laatste invoice op 18/09, volgens mail 9-16 september
@nieuwerth (10/07) Pear White / 18" / Black int. / trekhaak / Mail levering 20-27 Augustus / Final invoice 4: 03/09 / Chat: 18/09
@KMvreter (15/07) Blauw / 19" / Black white int. / FSD / levering tussen 7 en 14 september
@citizen4 (23/07) Grijs / 19" / Black int. / levering week 38
@Vanadium (06/08) Blauw / Zwart int. / 18" Aero / levering tussen 7 & 14 september
@Ballenbak72 (15/08) Pearl white / zwart int. / 19" / trekhaak / Levering 17 september

MET VIN:
@Kevineas (27/06) Blauw / Zwart int. / 18"Aero - VIN sinds 11/08 in broncode
@kobbe (12/07) Zwart / Zwart / 19" / Nog geen final invoice & geen afspraak; VIN een keer ontkoppeld en sinds kort een nieuwe VIN
@Aardappel73 (17/07) Zwart / Zwart / 18"Aero / trekhaak - VIN via mail 22/08 en in broncode
@Mday (01/08) Pearl white / Zwart / 18"Aero (LM: verwachte levering week 38: 16 sept)
@HFTinus (02/08) Midnight Silver / zwart / 19" / trekhaak - VIN sinds 26/08 in broncode (SeC Groningen: verwachte levering rond 30 sept)
@BDThug (19/08) na bestelling op 31.07 bij LM -> LM zegt levering week 39) Pearl Whit/ Zwart int. / 18" Aero VIN in broncode op 22/08
@roderickvd (28/08) Pearl white / zwart / 18" Aero / trekhaak - VIN sinds 02/09 in broncode (LM: verwachte levering 30 september)
@alexdepalex (28/08) Pearl White / Zwart / 18" Aero / Trekhaak / LM - VIN sinds 5/9
@Nexus (01/09) Pearl White / wit / 18" Aero / trekhaak - eindfactuur met VIN op 03/09
@Jvdp11 (21/08) Midnight Silver / zwart / 18" Aero / FSD - Tesla: levering 20 sept
@M3rik (07/08) Order aangepast naar zsm leveren zwart zwart 19 inch via LM ( vin broncode 6.9.2019)
@MdG2110 (05/08) RWD order omgezet naar AWD Midnight Silver / Zwart / 18" Aero / Trekhaak / FSD via LM - VIN in broncode sinds 06/09

ZONDER VIN:
@JanG007 (27/06) Pearl White / Black / 18” Aero (LM: levering vanaf 28/11)
@Marcel73 (11/07) Pearl white / zwart / 18”Aero (LM: verwachte levering vanaf week 36)
@thegame1512 (30/07) blauw / zwart / 18" aero
@Mday (01/08) Pearl White
@dannyij (12/08) Midnight Silver / zwart / 18"Aero (verwachte levering week 44)
@Palus (13/08) Black / black/ 18"Aero ( verwachte levering week 43)
@Lexikon (15/08) Pearl White / White int. / 19" / FSD (LM: verwachte levering week 39)
@robertvg (20/08) Multi-Coat Red / zwart / 19" / FSD
@Dutchdevil (20/08) Pearl White / Black / 19” (LM: verwachte levering rond 8-11)
@Louisvdd76 (30/08) Midnight Silver/ zwart / 18" Aero) Vandaag order geplaatst bij leasemaatschappij
@flarvb (30/08) Pearl White / Black int. / 19" / Trekhaak (LM: verwachte levering week eind okt)
@Soefla (05/09) Midnight Silver / Zwart / 18" Aero / (LM: verwachte levering 15/11)
@Jay56 (05/09) Pearl White / Black / 18” Aero / trekhaak (LM: levering vanaf 28/12 "gegarandeerd" in 2019)
@Fredla (06/09) Black / Black / 19" / Trekhaak (via LM, nog geen leverdatum)
@RefleCs (06/09) Deep Blue / Black / 18" Aero / Trekhaak, Autopilot (via LM, nog geen verdere gegevens)
 
Bestelling is nu officieel bij Tesla gedaan. Verwachte leverdatum volgens Alphabet is 15 november 2019. Zou het kunnen dat ik de auto nog eerder kan krijgen?

Zelfs vandaag wordt nog een levering in September beloofd op de bestelpagina. Echter begreep ik dat er batches worden gedaan voor een continent (ivm lokale regels, zoals mistlampen), dus elk moment kan het anders zijn.
 
@Erik_M3_LR_AWD Zit er een beperking op jouw levering? Ik heb begrepen dat wanneer je beperking op 1 oktober staat, je dan pas de molen in gaat voor het toewijzen van een auto.
Dat hoop ik niet ;-)
Heb van Tesla na de bestelling een mail gehad waarin staat dat ze 2 weken voor 1-10 kijken of er een M3 van mijn configuratie beschikbaar is waarna ik bericht krijg over de verwachte leverdatum. Aangezien er al een VIN gekoppeld is hoop ik dat dat betekent dat ‘die’ het gaat worden en dat levering begin oktober zal worden.
 
Waarom alles voor juli niet al geleverd is, snap ik totaal niet. Ik kan geen logica vinden waarom de levertijden zo willekeurig zijn.

Wat mij hielp is via de chat vragen of de wagen al op kenteken is gezet gegeven je VIN - geloof ik tikte dat een extra vinkje aan.
 
Vin in de broncode ook? Mijn in juni bestelde M3 (zwart, zwart, 18 inch) heeft al weken een Vin in de broncode, levering is misschien eind september/begin oktober.. maar zeker is dit niet..
Gr.
Pieter
Die VIN in de broncode geeft geen enkele garantie. Kan gewijzigd worden, geannuleerd, kan net voor het afleveren gebeuren, en evengoed kan het nog weken duren.

Gewoon rustig afwachten tot je een mail of sms ontvangt. Indien het langer zou duren dan de voorspelde leveringstermijn, dan spring je best eens bij een SeC binnen.

Of je bestelt een wagen uit de inventory...
 
Die VIN in de broncode geeft geen enkele garantie. Kan gewijzigd worden, geannuleerd, kan net voor het afleveren gebeuren, en evengoed kan het nog weken duren.

Gewoon rustig afwachten tot je een mail of sms ontvangt. Indien het langer zou duren dan de voorspelde leveringstermijn, dan spring je best eens bij een SeC binnen.

Of je bestelt een wagen uit de inventory...
Dat zal voor sommige mensen o.a. te maken hebben met het nog uit moeten rijden van een huidige auto. Ik heb ook een paar collega's die leveringen in oktober en december hebben omdat men nog de huidige auto "op" moet rijden.