Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 LR AWD Bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
VIN staat hier ook al veel langer dan 3 weken in de broncode (niet via LM, gewoon bij Tesla Groningen besteld), het zegt natuurlijk wel iets maar niet veel. Levering zou hier de 21e zijn, maar nog niets gehoord en nog geen eindfactuur. Ik hoop begin volgende week de verlossende SMS en eindfactuur te krijgen...
 
VIN staat hier ook al veel langer dan 3 weken in de broncode (niet via LM, gewoon bij Tesla Groningen besteld), het zegt natuurlijk wel iets maar niet veel. Levering zou hier de 21e zijn, maar nog niets gehoord en nog geen eindfactuur. Ik hoop begin volgende week de verlossende SMS en eindfactuur te krijgen...

Exact dezelfde situatie als met mijn bestelling.
Gisteren via de chat, dezelfde info, verwachte aflevering, 21 september a.s. in Groningen.
Geen SMS, geen slotfactuur.
Ik hoop ook op een SMS begin volgende week.
 
Dat zal voor sommige mensen o.a. te maken hebben met het nog uit moeten rijden van een huidige auto. Ik heb ook een paar collega's die leveringen in oktober en december hebben omdat men nog de huidige auto "op" moet rijden.

Ah, dat klinkt wel logisch. Misschien een "einde huidige lease" in de Excel? Dan kunnen we goed zien wat levertijden zijn, en dus wat mensen bij nieuwe bestellingen kunnen verwachten.
 
Ik heb een vraag voor de mensen die bij Alphabet een bestelling hebben geplaatst. Hebben jullie na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail gehad van Tesla om een account aan te maken? ik heb namelijk niks gehad, maar heb net zelf een account aangemaakt. Na het aanmaken van een account zag ik dat de bestelling al te zien is op de website.

Klopt het dat het enige is wat je nu eigenlijk kunt doen is op 'beheren' drukken en via de broncode kijken of een VIN is gekoppeld?
 
Zojuist 'het mailtje' ontvangen ("Wij zijn verheugd u mee te delen dat uw levering binnenkort zal plaatsvinden."). Wel moet ik nieuw KvK-uittreksel aanleveren (was te oud), hier werd ik keurig per mail op geattendeerd door Delivery NL. Benieuwd of dit nog tot vertraging leidt. Verwachte leverdatum op factuur 19/9.
 
Ik heb een vraag voor de mensen die bij Alphabet een bestelling hebben geplaatst. Hebben jullie na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail gehad van Tesla om een account aan te maken? ik heb namelijk niks gehad, maar heb net zelf een account aangemaakt. Na het aanmaken van een account zag ik dat de bestelling al te zien is op de website.

Klopt het dat het enige is wat je nu eigenlijk kunt doen is op 'beheren' drukken en via de broncode kijken of een VIN is gekoppeld?
Alphabet heeft per mail laten weten dat de M3 op 22-8 is besteld, de bestelling is op 26-8 bij Tesla verwerkt en op de 26e heb ik een 'Welcome to Tesla' mail gehad.

Wanneer je inlog met je Tesla account kun je je reservering zien en mogelijk in de broncode een VIN nummer. Om te achterhalen of er een VIN nummer aan je bestelling is gekoppeld kun je in Chrome een plugin (Tesla VIN finder) installeren. Die zoekt dan in de broncode naar een VIN nummer.
 
Ik heb een vraag voor de mensen die bij Alphabet een bestelling hebben geplaatst. Hebben jullie na het plaatsen van de bestelling een bevestigingsmail gehad van Tesla om een account aan te maken? ik heb namelijk niks gehad, maar heb net zelf een account aangemaakt. Na het aanmaken van een account zag ik dat de bestelling al te zien is op de website.

Klopt het dat het enige is wat je nu eigenlijk kunt doen is op 'beheren' drukken en via de broncode kijken of een VIN is gekoppeld?

Correct! Met dit verschil dat er voor mij een tesla account was aangemaakt door Tesla Groningen.
 
hmm, ik heb helaas geen mail gehad van Tesla. Maar goed heb een account aangemaakt en kan nu mijn bestelling zien. Helaas nog geen leverdatum te zien op mijn Tesla account. Volgens Alphabet is leverdatum 15/11. Zien jullie wel al een leverdatum in jullie Tesla account?
 
Vermeld ook je gehashte laatste 6 karakters van je VIN, die geven de volgorde van levering/productie aan.
Ik heb mijn LR AWD (Blauw, zwart) VIN 4602## besteld op 24/07 door de LM. Belofte was levering voor 1-9, maar vooralsnog doodse stilte. Tesla Chat gaf net aan dat ze als leverdatum 27/9 hebben staan. Maar geen enkele garantie...
 
Dat zal voor sommige mensen o.a. te maken hebben met het nog uit moeten rijden van een huidige auto. Ik heb ook een paar collega's die leveringen in oktober en december hebben omdat men nog de huidige auto "op" moet rijden.

Neen. Indien er leveringsrestricties zijn, dan zal Tesla pas 2 weken voor deze datum beginnen uitkijken naar een "match".

Mijn post over de VIN in de broncode is gebaseerd op de ervaringen van verscheidene forumleden. Dus één goeie raad om onnodige stress te vermijden; zoek geen VIN in de broncode. Je zal een mail en/of SMS ontvangen van zodra er een wagen met jouw configuratie beschikbaar is. Ruim voldoende om zenuwachtig te worden. :)
 
Naast vin kan je ook de documenten bekijken(zorg dat je ingelogd bent in je tesla account)

ik zie daar bijv de order vanuit de leasemij en de bevestiging vanuit tesla. Je kan tot daar ook rdw gegevens zien (tenaamstelling volgens mij)


wel grappig, je kan blijkbaar:
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/document-hub/get-list

dan krijg je data terug met beschikbare documenten en kan je die raadplegen door naar deze URL te gaan:
https://www.tesla.com/teslaaccount/document-hub/show-document/ORDER_AGREEMENT
 
Vandaag via de chat met Tesla vernomen dat (RN + VIN) de verwachte leverdatum 27/9 is. Alphabet heeft 'm uitstaan voor 2/11. SeC Groningen vertelde dat de levering voorlopig nog doorgaan via Tilburg. TIP voor leaserijders die in Tilburg de auto willen inleveren, maak hiervoor wel een afspraak. Ze worden overspoeld met malloten die op de bonnefooi de auto komen brengen.
 
Vandaag via de chat met Tesla vernomen dat (RN + VIN) de verwachte leverdatum 27/9 is. Alphabet heeft 'm uitstaan voor 2/11. SeC Groningen vertelde dat de levering voorlopig nog doorgaan via Tilburg. TIP voor leaserijders die in Tilburg de auto willen inleveren, maak hiervoor wel een afspraak. Ze worden overspoeld met malloten die op de bonnefooi de auto komen brengen.

Mijn auto wordt volgende week vrijdag gewoon in Groningen geleverd, niet in Tilburg.