Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 of BMW Mini-E

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vrees dat je accountant zich vergist.
Ik snap er (en vele met mij gok ik?) echt helemaal niets meer van.

Ik vrees dat @HWS gelijk heeft ...
Zoals ik hier boven al schrijf... Wat een gedoe zeg.

@widoh : Ik vrees dat de mini e duurder wordt dan jij voorspelt .
Ik pak nu de BMW i3 als benchmark en hoop dat ze hem nog iets goedkoper in de markt kunnen zetten.
 
Minipolitie hier. We spreken hier over een auto gemaakt door BMW, we noemen dit dan ook een Bini.

Dit is een Mini:
(waarvoor ik overigens een aanbieding heb om hem electrisch te maken, ook #twijfel).
95150A2F-38CE-4BDF-AA91-0F5B3F0D72D1.jpeg
 
Dat laatste: ik hoop dat ook, en zou een prijzenslag tussen de grote drie en andere aanbieders van het middensegment zeer welkom vinden!
Daarom schat ik voor nu op 35 a 40k. Wat mij betreft een OK prijs waar ze denk ik ook op zullen mikken.

Kan je niet een jaar met een goedkope i3 met weinig km's rijden? Dat moet je toch kunnen vinden voor +-25K

Die ruil je volgende jaar in op de Mini
i3 krijg ik haar echt niet in. Vind ze vreselijk lelijk... :)

Als ze de mini idd onder de 40k gaan verkopen met 300 km wltp en je vrouw houdt van de mini en je hebt een MS 100 voor de lange reizen is er maar één antwoord mogelijk. De Mini!
Bedankt voor de bevestiging!

Ik zou ook voor de Mini gaan ipv de M3.
:)

Als de vrouw liever een mini wil lijkt het me geen moeilijke keuze.. :)
Toch mooi dat op een Tesla forum mensen dat zeggen, chapeau!

Minipolitie hier. We spreken hier over een auto gemaakt door BMW, we noemen dit dan ook een Bini.

Dit is een Mini:
(waarvoor ik overigens een aanbieding heb om hem electrisch te maken, ook #twijfel).
BMW noemt het de Mini Cooper E en gaat in November 2019 in productie. Maar ik zal verder niet beginnen over de oude Mini (die ik lekker in zijn oude staat zou houden!)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Zitten in in precies zelfde situatie: P85-2013 en S100D-2018. En haar gevoel dat de S eigenlijk te groot is.
Een element dat ik nog niet zie langs komen is veiligheid. Nadat er ooit bijna een vrachtauto vanachter op de toenmalige Ford Ka met vrouw+kids in de auto was ingereden heb ik altijd gepleit voor een grotere en intrinsiek veiliger tweede auto - naast de V70 die we als eerste auto reden. Heb ook al eens band op de snelweg op me af zien komen, met een lekke band bijna uit de bocht gevolgen, bijna op een onverlichte hooiwagen geklapt .. en zo zijn er nog wel wat situates geweest. Dat prijsverschil is mij veel waard... De 3 lijkt me dan een veel betere keus - gegeven dat we nog steeds een gelukkig huwelijk hebben.
En een 3 past natuurlijk prima op de Nl-wegen/steden. Zit alleen nog te twijfelen of we wachten tot een SR versie (komt die met enkele motor?) - is ruim voldoende als twee auto gezien de korte afstanden. Iemand al uitgerekend wat deze in de basisuitvoering gaat kosten?
 
Mijn echtgenote rijdt nu ook in een Mini. Ze vindt de S veel te groot. Als over ruim een jaar de Mini E beschikbaar komt stapt ze ook over. Al dat tanken vindt ze maar niks.
Hear! Mijn vrouw haatte tanken ook en daarom is haar Mini deze zomer al weg gegaan. Nu gewoon elke ochtend een volle accu :)

Ik heb best wel goede verwachtingen van de Mini Cooper E. BMW heeft de kennis met de i3 al en die auto wordt door veel mensen erg goed ontvangen. Je hoort weinig over de i3 en dat is maar goed ook.

Hoor van Fastned ook dat BMW heel actief is met CCS goed te hebben werken in hun auto's.

Zitten in in precies zelfde situatie: P85-2013 en S100D-2018. En haar gevoel dat de S eigenlijk te groot is.
Een element dat ik nog niet zie langs komen is veiligheid. Nadat er ooit bijna een vrachtauto vanachter op de toenmalige Ford Ka met vrouw+kids in de auto was ingereden heb ik altijd gepleit voor een grotere en intrinsiek veiliger tweede auto - naast de V70 die we als eerste auto reden. Heb ook al eens band op de snelweg op me af zien komen, met een lekke band bijna uit de bocht gevolgen, bijna op een onverlichte hooiwagen geklapt .. en zo zijn er nog wel wat situates geweest. Dat prijsverschil is mij veel waard... De 3 lijkt me dan een veel betere keus - gegeven dat we nog steeds een gelukkig huwelijk hebben.
En een 3 past natuurlijk prima op de Nl-wegen/steden. Zit alleen nog te twijfelen of we wachten tot een SR versie (komt die met enkele motor?) - is ruim voldoende als twee auto gezien de korte afstanden. Iemand al uitgerekend wat deze in de basisuitvoering gaat kosten?
Een SR Model 3 met RWD zou altijd een optie zijn als deze betaalbaar is, maar ook beschilkbaar. Al vermoed ik dat het samen valt met de Mini lancering.

Veiligheid maak ik mij wat dat betreft geen zorgen om. BMW's/Mini's komen zo ver ik weet goed uit de tests.

Wel grappig om 'lotgenoten' hier te zien.
 
Hear! Mijn vrouw haatte tanken ook en daarom is haar Mini deze zomer al weg gegaan. Nu gewoon elke ochtend een volle accu :)

Ik heb best wel goede verwachtingen van de Mini Cooper E. BMW heeft de kennis met de i3 al en die auto wordt door veel mensen erg goed ontvangen. Je hoort weinig over de i3 en dat is maar goed ook.

Hoor van Fastned ook dat BMW heel actief is met CCS goed te hebben werken in hun auto's.


Een SR Model 3 met RWD zou altijd een optie zijn als deze betaalbaar is, maar ook beschilkbaar. Al vermoed ik dat het samen valt met de Mini lancering.

Veiligheid maak ik mij wat dat betreft geen zorgen om. BMW's/Mini's komen zo ver ik weet goed uit de tests.

Wel grappig om 'lotgenoten' hier te zien.
We kennen allemaal Elon time, maar ik vraag me af wat BMW time is.
Veel EV’s hebben een introductiedatum die in een moving window valt dat met de echte tijd mee opschuift.
 
maar ik zou graag een nuchter antwoord van mensen ontvangen!

Afhankelijk van hoe "tech savvy" is kan een Tesla ook een irritatie punt zijn. Ik vindt al die nieuwe firmware updates met nieuwe GUI's en nieuwe features leuk. Maar er komen ook veel bugs en technische problemen kijken bij elke firmware release. Als je daar niet goed mee om kunt gaan is een Tesla niet een geschikte auto. Zelfs ik irriteer mij met regelmaat aan domme bugs die simpel gefixed kunnen worden, maar toch na elke firmware release weer aanwezig zijn en ik heb daar nog begrip voor, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je gewoon een auto wil zonder bugs.

Ik "slik dat", ik kan mij voorstellen dat het voor anderen een reden is om de auto terug te brengen met "los het maar op".

Als de bestuurder van een nieuwe auto ook niet zo goed om kan gaan met Tesla's werkwijze wat software betreft dan kun je denk ik beter voor de Mini gaan. Is een stuk meer een klassieke auto met een klassiek infotainment systeem. 1x leren kennen en het veranderd nooit weer.

Ander dingetje is sluipverbruik. Ik rij niet heel veel, en mijn S100D staat regelmatig een paar dagen achter elkaar stil. Mijn sluipverbruik is dan toch best wel fors vindt ik zelf. 15 kWh in een week aan "verloren energie" is geen uitzondering, en dat is voor mij toch 1,5 dag aan energieverbruik in huis. Als je vrouw ook vaak de auto laat staan is een mini waarschijnlijk zuiniger.
 
Afhankelijk van hoe "tech savvy" is kan een Tesla ook een irritatie punt zijn. Ik vindt al die nieuwe firmware updates met nieuwe GUI's en nieuwe features leuk. Maar er komen ook veel bugs en technische problemen kijken bij elke firmware release. Als je daar niet goed mee om kunt gaan is een Tesla niet een geschikte auto. Zelfs ik irriteer mij met regelmaat aan domme bugs die simpel gefixed kunnen worden, maar toch na elke firmware release weer aanwezig zijn en ik heb daar nog begrip voor, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je gewoon een auto wil zonder bugs.

Ik "slik dat", ik kan mij voorstellen dat het voor anderen een reden is om de auto terug te brengen met "los het maar op".

Als de bestuurder van een nieuwe auto ook niet zo goed om kan gaan met Tesla's werkwijze wat software betreft dan kun je denk ik beter voor de Mini gaan. Is een stuk meer een klassieke auto met een klassiek infotainment systeem. 1x leren kennen en het veranderd nooit weer.

Ander dingetje is sluipverbruik. Ik rij niet heel veel, en mijn S100D staat regelmatig een paar dagen achter elkaar stil. Mijn sluipverbruik is dan toch best wel fors vindt ik zelf. 15 kWh in een week aan "verloren energie" is geen uitzondering, en dat is voor mij toch 1,5 dag aan energieverbruik in huis. Als je vrouw ook vaak de auto laat staan is een mini waarschijnlijk zuiniger.
Ik denk dat een Mini zuiniger is qua sluipverbruik. De i3 (94ah) die ik regelmatig heb kunnen gebruiken, had daar ook weinig last van. IIG veel minder dan de Tesla. Ik denk dat het gebrek aan firmware updates juist een pluspunt zouden zijn voor mijn vrouw. Die wil gewoon instappen en dat alles werkt zoals ze gewend is...
 
We kennen allemaal Elon time, maar ik vraag me af wat BMW time is.
Veel EV’s hebben een introductiedatum die in een moving window valt dat met de echte tijd mee opschuift.
BMW heeft met de introductie van de i3 (eind 2013) laten zien dat ze die deadline konden halen. En hebben hetzelfde laten zien met de 330e en de 94ah en 120ah batterijupdates van de i3. Dus als eind 2019 wordt genoemd, zou ik daar gewoon vanuit gaan.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Ik denk dat een Mini zuiniger is qua sluipverbruik. De i3 (94ah) die ik regelmatig heb kunnen gebruiken, had daar ook weinig last van. IIG veel minder dan de Tesla. Ik denk dat het gebrek aan firmware updates juist een pluspunt zouden zijn voor mijn vrouw. Die wil gewoon instappen en dat alles werkt zoals ze gewend is...

Juist, dat was eigenlijk precies mijn punt :)
- Tesla veel sluipverbruik
- Mini is altijd zoals hij gister ook was. De Tesla kan na een update ineens dingen anders doen
 
Afhankelijk van hoe "tech savvy" is kan een Tesla ook een irritatie punt zijn. Ik vindt al die nieuwe firmware updates met nieuwe GUI's en nieuwe features leuk. Maar er komen ook veel bugs en technische problemen kijken bij elke firmware release. Als je daar niet goed mee om kunt gaan is een Tesla niet een geschikte auto. Zelfs ik irriteer mij met regelmaat aan domme bugs die simpel gefixed kunnen worden, maar toch na elke firmware release weer aanwezig zijn en ik heb daar nog begrip voor, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je gewoon een auto wil zonder bugs.

Ik "slik dat", ik kan mij voorstellen dat het voor anderen een reden is om de auto terug te brengen met "los het maar op".

Als de bestuurder van een nieuwe auto ook niet zo goed om kan gaan met Tesla's werkwijze wat software betreft dan kun je denk ik beter voor de Mini gaan. Is een stuk meer een klassieke auto met een klassiek infotainment systeem. 1x leren kennen en het veranderd nooit weer.

Ander dingetje is sluipverbruik. Ik rij niet heel veel, en mijn S100D staat regelmatig een paar dagen achter elkaar stil. Mijn sluipverbruik is dan toch best wel fors vindt ik zelf. 15 kWh in een week aan "verloren energie" is geen uitzondering, en dat is voor mij toch 1,5 dag aan energieverbruik in huis. Als je vrouw ook vaak de auto laat staan is een mini waarschijnlijk zuiniger.
Zeker! Mijn vrouw vind het niet leuk als het continue allemaal veranderd: Het moet gewoon werken. Punt

Ik denk dat een Mini zuiniger is qua sluipverbruik. De i3 (94ah) die ik regelmatig heb kunnen gebruiken, had daar ook weinig last van. IIG veel minder dan de Tesla. Ik denk dat het gebrek aan firmware updates juist een pluspunt zouden zijn voor mijn vrouw. Die wil gewoon instappen en dat alles werkt zoals ze gewend is...
Klinkt goed! Want het sluipverbruik is iets waar ik mij best wel heel erg aan stoor bij mijn S85 en S100D, al lijkt de laatste er iets minder last van te hebben.

Li-Ion heeft van zichzelf bijna geen leegloop, het is bij Tesla echt de computers die de accu leeg trekken. Na 5 jaar Tesla rijden heb ik daar nog steeds niet aan kunnen wennen.

Ik vermoed dat het bij de Mini E net zoals bij de i3 zal zijn. Gewoon een week later nog praktisch de zelfde SoC hebben als toen je hem van de lader af haalde.