Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance bestellingen

In welke kleur

  • Pearl White

    Votes: 45 34.6%
  • Solid Black

    Votes: 25 19.2%
  • Midnight Silver Metallic

    Votes: 23 17.7%
  • Deep Blue Metallic

    Votes: 27 20.8%
  • Multi-Coat Red

    Votes: 10 7.7%

  • Total voters
    130
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn vader heeft net na de prijsverlaging een witte performance met zwarte bekleding besteld. Hij wil zijn bestelling nu (zeer waarschijnlijk) aanpassen naar een performance met witte bekleding. Hoe kan zo'n wijziging aan Tesla worden doorgegeven?

Ik heb mijn configuratie volledig omgegooid (kleur, interieur, FSD verwijderd).
Zolang er nog geen auto gekoppeld is aan je RN zou het geen probleem moeten zijn. Maar.... je moet wel iemand van Tesla te pakken krijgen om de aanpassingen door te voeren. Heeft mij ca 3 weken bellen en voice- & emailen gekost.
Mocht je niemand te pakken krijgen dan kan je bij levering uiteraard weigeren/annuleren en dan weer een nieuwe bestellen.
 
Mijn vader heeft net na de prijsverlaging een witte performance met zwarte bekleding besteld. Hij wil zijn bestelling nu (zeer waarschijnlijk) aanpassen naar een performance met witte bekleding. Hoe kan zo'n wijziging aan Tesla worden doorgegeven?

Het eenvoudigst is : de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Zo heb ik het gedaan op aanraden van een delivery medewerker om de kleur te wijzigen. De "oude" bestelling bleef nog enkele weken in mijn account staan tot op het moment dat ik de nieuwe wagen opgehaald heb. En het voorschot (via kredietkaart) werd nog binnen dezelfde afrekening van mijn kredietkaart verrekend.
 
Bedankt voor de tips. Vandaag is er een afleveringsafspraak geprikt door Tesla (halverwege augustus). Nu kunnen we geen annuleer knop meer vinden. Heeft het nut om morgen bij Tesla langs te gaan om te vragen of zij de bestelling nog wel kunnen wijzigen (of door hun laten annuleren)? Of is het nu alleen nog maar mogelijk om de auto te weigeren bij de aflevering?

We kunnen nog nergens een chassisnummer vinden.
 
Last edited:
Bedankt voor de tips. Vandaag is er een afleveringsafspraak geprikt door Tesla (halverwege augustus). Nu kunnen we geen annuleer knop meer vinden. Heeft het nut om morgen bij Tesla langs te gaan om te vragen of zij de bestelling nog wel kunnen wijzigen (of door hun laten annuleren)? Of is het nu alleen nog maar mogelijk om de auto te weigeren bij de aflevering?

We kunnen nog nergens een chassisnummer vinden.

Uit order voorwaarden: “(...) Tot het tijdstip waarop uw Voertuig aan u wordt afgeleverd, bent u bevoegd om uw bestelling op ieder moment te annuleren, in welk geval u een volledige restitutie ontvangt van uw Betaling Bij Bestelling.Aangezien uw Voertuig op uw bestelling wordt gebouwd of al is gebouwd zijn wijzigingen aan uw Voertuigconfiguratie moeilijk, zo niet onmogelijk, voor ons om aan tegemoet te komen. Hoewel wij zullen proberen aan uw verzoek tegemoet te komen, bent u mogelijk gehouden tot betaling van wijzigingskosten en potentiële prijsstijgingen voor eventuele prijsaanpassingen sinds uw oorspronkelijke Besteldatum. (...).”

Je kan dus zeker annuleren en misschien nog wijzigen. Ik heb alles via telefoon en mail gedaan (zorg voor goede vastlegging per mail!). Uiteraard kan je ook langsgaan maar ook dan zorgen dat je gemaakte afspraken bevestigd per mail. Succes er mee!
 
Heeft iemand al gehoord van de mogelijkheid om de M3P zonder Performance pack te bestellen? Dit zou weer zo'n versie zijn die je niet in de configurator terugvindt (zoals de LR RWD destijds(??)).
Zoiets met trekhaak optie zou ideaal zijn...

Tow bar on model 3 performance.

Klopt. Er waren een aantal bij Zeebrugge (performance zonder performance upgrade). Ik heb vorige week een rode performance met 19inch besteld zonder performance upgrade (levering volgende week vrijdag:)). Volgens mij stonden in de inventory (niet te bestellen of online te vinden) nog een aantal grijze met 18".
 
Hoe werkt dat, als hij niet via de configurator te bestellen is, langsgaan? En wat is het dan het verschil in prijs, zonder de performance pack?
Typisch dat levertijden zo uiteenlopen. Ivm huidige auto wil ik levering in oktober, dus dacht nog genoeg tijd te hebben om te bestellen. Moet blijkbaar toch opschieten dan..
Wat voor configuratie heb je besteld @Dan84?
 
Hoe werkt dat, als hij niet via de configurator te bestellen is, langsgaan? En wat is het dan het verschil in prijs, zonder de performance pack?
Typisch dat levertijden zo uiteenlopen. Ivm huidige auto wil ik levering in oktober, dus dacht nog genoeg tijd te hebben om te bestellen. Moet blijkbaar toch opschieten dan..
Wat voor configuratie heb je besteld @Dan84?

Tesla sales heeft toegang tot inventory lijst die afwijkt van wat je online kan vinden. Kan dus uit om te checken met je lokale Tesla store als je weet wat je wilt.
 
Hoe werkt dat, als hij niet via de configurator te bestellen is, langsgaan? En wat is het dan het verschil in prijs, zonder de performance pack?
Typisch dat levertijden zo uiteenlopen. Ivm huidige auto wil ik levering in oktober, dus dacht nog genoeg tijd te hebben om te bestellen. Moet blijkbaar toch opschieten dan..
Wat voor configuratie heb je besteld @Dan84?

Exacte prijsverschil weet ik eerlijk gezegd niet. Ik meen gelezen te hebben dat het $4000 scheelt.
Wat je kunt doen is langsgaan of bellen met sales. Dat laatste heb ik gedaan.

Wat betreft levertijden is er inderdaad weinig zinnigs over te zeggen. Mijn vorige configuratie/bestelling had een levertijd van ca 2,5 maand. Nu heb ik volgens mij een redelijk eenvoudige configuratie: standaard lak (wit), geen FSD, zwart/wit interieur. Nu dus (verwacht) 2 maanden levertijd. Als je in oktober wil rijden en nu al kan/mag bestellen zou ik dat doen.
 
Eindelijk de bevestiging gekregen van mijn bestelling (van 18/7). Ze hebben netjes de nieuwe (lagere) prijzen doorgevoerd.

Volgens de bestelling van uw lease maatschappij mag er vanaf 01/08/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf 2 weken voor deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.

Hoop nu alleen niet dat ik te snel een levering krijg. Ga namelijk 3 weken op vakantie. Want in het geval dat de geplande leverdatum niet uitkomt kan je de levering maximaal 7 dagen uitstellen. Anders moet je waarschijnlijk op de volgende boot wachten.
 
Gisterenavond een mail ontvangen dat mijn levering is gepland op 19-8, besteld op 13-7.

(Ik had eerder een SMS ontvangen dat ze de levering verwachtte tussen 7 en 14 augustus, dus ik baal wel een beetje.)

Nog 17 dagen in een trage peugeot diesel!

Kan niet wachten!
 
Gisterenavond een mail ontvangen dat mijn levering is gepland op 19-8, besteld op 13-7.

(Ik had eerder een SMS ontvangen dat ze de levering verwachtte tussen 7 en 14 augustus, dus ik baal wel een beetje.)

Nog 17 dagen in een trage peugeot diesel!

Kan niet wachten!
Geen stress, is slechts het "zoete lijden" van het wachten:) De M3P is echt heerlijk!
 
  • Informative
Reactions: nervus
Uit order voorwaarden: “(...) Tot het tijdstip waarop uw Voertuig aan u wordt afgeleverd, bent u bevoegd om uw bestelling op ieder moment te annuleren, in welk geval u een volledige restitutie ontvangt van uw Betaling Bij Bestelling.Aangezien uw Voertuig op uw bestelling wordt gebouwd of al is gebouwd zijn wijzigingen aan uw Voertuigconfiguratie moeilijk, zo niet onmogelijk, voor ons om aan tegemoet te komen. Hoewel wij zullen proberen aan uw verzoek tegemoet te komen, bent u mogelijk gehouden tot betaling van wijzigingskosten en potentiële prijsstijgingen voor eventuele prijsaanpassingen sinds uw oorspronkelijke Besteldatum. (...).”

Je kan dus zeker annuleren en misschien nog wijzigen. Ik heb alles via telefoon en mail gedaan (zorg voor goede vastlegging per mail!). Uiteraard kan je ook langsgaan maar ook dan zorgen dat je gemaakte afspraken bevestigd per mail. Succes er mee!

Er is een VIN gekoppeld en toen heeft Tesla via email om een KVK uittreksel gevraagd. Als reactie op deze mail heeft mijn vader gevraagd om de bestelling aan te passen naar wit interieur. Tesla heeft aangegeven de aanpassingen door te voeren.
Het is gelukt. De aflevering van de auto wordt waarschijnlijk begin september gedaan. Eerst zou dit 14 augustus zijn.

P3D met performance pack
Pearl white
Zwart met witte interieur

Zijn er al auto's geleverd die besteld zijn direct na de prijsdaling van half juli?
 
Er is een VIN gekoppeld en toen heeft Tesla via email om een KVK uittreksel gevraagd. Als reactie op deze mail heeft mijn vader gevraagd om de bestelling aan te passen naar wit interieur. Tesla heeft aangegeven de aanpassingen door te voeren.
Het is gelukt. De aflevering van de auto wordt waarschijnlijk begin september gedaan. Eerst zou dit 14 augustus zijn.

P3D met performance pack
Pearl white
Zwart met witte interieur

Zijn er al auto's geleverd die besteld zijn direct na de prijsdaling van half juli?

Mooi dat het gelukt is.

Ik heb dezelfde configuratie vorige week besteld en leverdatum eind september...:(
 
Last edited: