Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance bestellingen

In welke kleur

  • Pearl White

    Votes: 45 34.6%
  • Solid Black

    Votes: 25 19.2%
  • Midnight Silver Metallic

    Votes: 23 17.7%
  • Deep Blue Metallic

    Votes: 27 20.8%
  • Multi-Coat Red

    Votes: 10 7.7%

  • Total voters
    130
This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 444758 Ik heb afgelopen vrijdag 16/8 een blauwe M3P besteld. De configuratie doorlopen en moet nog alleen de VIN en levering toegewezen krijgen. Mijn collega heeft een grijze LR met Aero besteld 17/8 en nu al een bericht met levering 3-10 sept. Ik kan niet wachten, maar wat ik zo lees het forum is mijn levering medio oktober....

Ik heb exact dezelfde op 2-8 besteld, leuk dat je hem er zo in zet ;-) Kan ook niet wachten, maar tot op heden geen VIN en al helemaal geen SMS met levertijden.

Is het wellicht leuk als we ook een lijst aanmaken zoals ze doen bij de SR+ Bestellingen? Ik gooi hieronder even een voorzetje. Ik zie wel of het opgepakt wordt of niet. Ik heb de informatie die ik kon vinden alvast erin gezet

GELEVERD
Tuhhje?
Donjulio?

MET AFSPRAAK / (Mail met leveringsweek):
@BooN-R010 (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP

MET VIN:

@Boombastic (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Leon 2.0 (19.07) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@jmin (20.07) Multi Coat Red / Zwart interieur / Performance Pack / AP

ZONDER VIN:
@sappy (16.08) Deep Blue Metallic / Zwart / Performance Pack / AP
@Dan84 (02.08) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP

Hier sta ik dus ook onder met zelfde config als @sappy

Voor blauw, zwart, pack, ap
Besteld 29-7, vin in source code. Volgens LM levering eerste week okt.

Ik gok dat dat wel eerder wordt, daar de groep die het laatst levertijden kreeg de mensen waren die rond de 15e van juli hadden besteld. Mijn hoop is dat we dus nu bij de 'volgende boot'-groep zitten. We houden elkaar op de hoogte.
 
GELEVERD
@donjulio (19.07) Deep Blue Metallic / ? interieur / Performance Pack / AP (levering 19-08?)

MET AFSPRAAK
-

Bevestigde VIN en Leveringsweek

@BooN-R010 (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September)
@Bram Jeurissen (16.07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September)
@jmin (20.07) Multi Coat Red / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 15-22 september)

MET VIN uit Sourcecode:

@Boombastic (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Leon 2.0 (19.07) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@Robbertos ertos (25-07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP
@Sumichi (29.07) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP


ZONDER VIN:
@sappy (16.08) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Dan84 (02.08) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@TomTheys (16-08) Solid Black / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@InfinityMade (02-08) Deep Blue Metallic / ? interieur / Performance Pack / AP
@DenTheMan89 (19.07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP
@TechForze (19.07) Zijn favoriete kleur, levering Q4

Even een bijgewerkt schema

Leuk initiatief

@BooN-R010 (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September) MET VIN uit Sourcecode: 5YJ3E7EB0KF40796x
 
GELEVERD
@donjulio (16.07) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP (levering was op 19-08)

MET AFSPRAAK
-

Bevestigde VIN en Leveringsweek

@BooN-R010 (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September) MET VIN uit Sourcecode: 5YJ3E7EB0KF40796x
@Bram Jeurissen (16.07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September)
@jmin (20.07) Multi Coat Red / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 15-22 september)

MET VIN uit Sourcecode:

@Boombastic (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Leon 2.0 (19.07) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@Robbertos ertos (25-07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP
@Sumichi (29.07) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP


ZONDER VIN:
@sappy (16.08) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Dan84 (02.08) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@TomTheys (16-08) Solid Black / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@InfinityMade (02-08) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@DenTheMan89 (19.07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP
@TechForze (19.07) Zijn favoriete kleur, levering Q4
 
@Iedereen als je een wijziging door wilt voeren, gewoon de tekst kopieren en plakken en aanpassen. (Sumi/Boon/Infinity jullie stonden er al bij :p)

Ik zag dus net precies mijn configuratie bij direct beschikbaar staan op Tesla.com. Gelijk contact opgenomen met mijn Sales advisor, maar hij kon hem helaas niet koppelen en gaf aan dat die van mij in september komt.... Maar hoe kan het dat er opeens Performances beschikbaar zijn? en waarom zijn die dan niet gewoon gelijk gekoppeld aan een wachtende klant?

Het betrof de 5YJ3E7EBXKF383855 een stuk lager getal dan de VIN in mijn sourcecode
 
Last edited:
Ik heb Tesla ook net gebeld over die auto (is ook mijn configuratie), de medewerker gaf aan dat deze auto in San Fransisco staat nog, dus is er niet sneller dan mijn al gekoppelde VIN.


Raar verhaal overigens.. ik heb net gekeken naar de beschikbare model 3'en in de buurt van San Fransisco en daar kwamen deze helemaal niet naar voren. Waarom zouden overigens modellen 3 voor de Europese markt in SF staan als ze uit Freemont komen.
 
Ik vond het ook al een beetje apart, blij dat ik niet de enige ben. Zou me niet verbazen als hij zag dat er al een VIN gekoppeld was en het daarmee wel prima vond. Waarom zou je deze modellen hier als Direct Beschikbaar markeren als dat totaal niet het geval is, er staan daar vast wel meer M3Ps... Pak ik bijvoorbeeld de Duitse Tesla website, dan staat dit inventory model er ook helemaal niet tussen...
 
GELEVERD
@donjulio (16.07) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP (levering was op 19-08)

MET AFSPRAAK
-

Bevestigde VIN en Leveringsweek

@BooN-R010 (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September) MET VIN uit Sourcecode: 5YJ3E7EB0KF40796x
@Bram Jeurissen (16.07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 11-18 September)
@jmin (20.07) Multi Coat Red / Zwart interieur / Performance Pack / AP (Verwachte levering 15-22 september)

MET VIN uit Sourcecode:

@Boombastic (19.07) Midnight Silver Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Leon 2.0 (19.07) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@Robbertos ertos (25-07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP
@Sumichi (29.07) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP


ZONDER VIN:
@sappy (16.08) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@Dan84 (02.08) Pearl White Multi-Coat / Wit interieur / Performance Pack / AP
@TomTheys (16-08) Solid Black / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@InfinityMade (02-08) Deep Blue Metallic / Zwart interieur / Performance Pack / AP
@DenTheMan89 (19.07) Pearl White Multi-Coat / ? interieur / Performance Pack / AP
@TechForze (19.07) Pearl White Multi-Coat / Zwart interieur / Performance Pack / AP, levering Q4
 
Ik vond het ook al een beetje apart, blij dat ik niet de enige ben. Zou me niet verbazen als hij zag dat er al een VIN gekoppeld was en het daarmee wel prima vond. Waarom zou je deze modellen hier als Direct Beschikbaar markeren als dat totaal niet het geval is, er staan daar vast wel meer M3Ps... Pak ik bijvoorbeeld de Duitse Tesla website, dan staat dit inventory model er ook helemaal niet tussen...

Dat gevoel bekroop mij ook toen hij zei dat hij niet gekoppeld kon worden en die van mij toch in september komt.. Zou wel gek zijn als iemand hem nu online heeft gekocht en hem volgende week krijgt
 
Raar verhaal overigens.. ik heb net gekeken naar de beschikbare model 3'en in de buurt van San Fransisco en daar kwamen deze helemaal niet naar voren. Waarom zouden overigens modellen 3 voor de Europese markt in SF staan als ze uit Freemont komen.

De fabriek staat in Fremont, maar autos worden verscheept vanaf Pier 80 in San Francisco.
Botenoverzicht: Tesla Carriers

Je kan beter het afleveringen-draadje eens doornemen, staat veel info in....
 
De fabriek staat in Fremont, maar autos worden verscheept vanaf Pier 80 in San Francisco.
Botenoverzicht: Tesla Carriers

Je kan beter het afleveringen-draadje eens doornemen, staat veel info in....

Als jij kan aangeven op welke pagina dat staat van de 242 dan graag.

Direct beschikbaar kan nooit betekenen, hij staat nog op Pier 80 in SF want dan zou het vette misleiding zijn wat Tesla zou hanteren op hun website
 
Direct beschikbaar kan nooit betekenen, hij staat nog op Pier 80 in SF want dan zou het vette misleiding zijn wat Tesla zou hanteren op hun website
Misleiding hoe? Auto’s die op pier 80 in SF klaar staan om naar NL te komen en nog niet verkocht zijn worden gezien als voorraad. Lijkt me ok toch? Er staat nergens dat ‘direct’ ook binnen 2 dagen leveren is. En leveren tussen 1-6 wkn is ook gewoon rap in vergelijking met gemiddelde levertijd in autoland.
 
Het gaat hier niet om ergens tussen 1-6 weken, maar het "Direct Leverbare" model (ik heb dit nagevraagd en door 2 medewerkers bevestigd gekregen) heeft een levertijd van 4+ weken, en staat dus nog gewoon in de USA. Hoe je het ook bekijkt, dit valt redelijkerwijs toch niet onder "Direct" beschikbaar. Ik heb hier zelf verder geen moeite mee hoor, ik vind het bijzonder wat Tesla in zo weinig jaren allemaal al wél klaarspeelt en kan prima even wachten, maar ik vind het wel verbazingwekkend en voor verbetering vatbaar.

Het is gewoon onderdeel van het grotere geheel van verwachtingenmanagement wat niet helemaal op orde is. Rationeel gezien is het misschien allemaal alsnog veel sneller dan andere automerken en hebben we allemaal echt helemaal niks te klagen (gewoon bestellen en wachten, dan komt het meestal allemaal wel goed), maar met de gebruikte teksten schep je wel bepaalde verwachtingen; zeker als mensen er zulke grote uitgaven voor doen moet dat simpelweg beter kunnen. Het is niet ingewikkeld om aan te geven dat de Direct Beschikbare modellen (elders voorraadmodellen genoemd op de site) alsnog een levertijd kunnen hebben van > 4 weken, lijkt mij. Gezien de VIN er bij staat en de Tesla medewerker kan zien waar die auto staat, moet dit ook te communiceren zijn op een logische wijze aan de klant.
 
@L@urens Ik snap dat je verblindt bent door Tesla-liefde maar ik heb ook precies hetzelfde gevoel als @jmin. Het is dus blijkbaar het idee wat jij verstaat onder direct beschikbaar... als een BMW-dealer een voorraadmodel heeft staan dan staat hij ook direct beschikbaar bij de betreffende dealer. Dat hij dan nog 3 weken nodig heeft om hem rijklaar te maken ok. Dat vind ik echt wel wat anders dan dat hij nog met een boot uit Amerika moet komen.

Maar genoeg hierover, iedereen wacht met smart op zijn Tesla (ik ook) Ik heb zelfs een nieuwe bmw 330i de hele dag meegekregen van mijn dealer maar ben uiteindelijk toch voor de Tesla gegaan.