Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance verlagen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben van plan mijn Model 3 Performance te verlagen, en heb al een set H&R progressieve veren hiervoor gekocht (deze:
, ca. 30 mm verlagen t.o.v. standaard). De reden dat ik dit wil doen is puur optisch.

Op het Amerikaanse deel van het forum heb ik een aantal meldingen gelezen van krakende geluiden veroorzaakt door de verlagingsveren, vooral bij ver insturen. Die veren zijn wel van andere fabrikanten. Al met al twijfel ik nu of ik het wel zal doen.

Ik ben benieuwd wat hier de ervaringen met verlagen zijn:
a) Al dan niet krakende veren, en eventuele oplossingen?
b) Blijft de auto na verlagen uit de bumpstops, ook met passagiers aan boord?
c) Ervaringen met de bodemvrijheid in Nederlandse / Europese omstandigheden, bijvoorbeeld bij verkeersdrempels?
 
Het is niet 30 mm, maar 20 mm bij de Performance, omdat die af fabriek al 10 mm lager staat.

Ik heb zelf ook de H&R. Ik ben er zeer tevreden mee. Geen krakende veren, geen bumpstops geraakt. Drempels raak je af en toe wel. Vooral in de stad als het wegdek voor en achter de drempel is verzakt.
 
  • Informative
Reactions: Rhoon-NL
Dit is mijn auto. 40/40 op een LongRange RWD.
Qua rijcomfort ietsje stugger, maar absoluut nog comfortabel. Ook hoge drempels zijn geen probleem. Bij extreem korte icm steile drempel wil 'ie wel eens een tikkie schaven.
Doorslaan tot het eind van de demper heb ik niet meegemaakt. Tesla heeft er echt een stel degelijke dempers onder zitten, dus er is een behoorlijke slag waardoor je prima kunt verlagen zonder direct op het einde te zitten.
 
  • Love
Reactions: Rhoon-NL
Het is niet 30 mm, maar 20 mm bij de Performance, omdat die af fabriek al 10 mm lager staat.

Ik heb zelf ook de H&R. Ik ben er zeer tevreden mee. Geen krakende veren, geen bumpstops geraakt. Drempels raak je af en toe wel. Vooral in de stad als het wegdek voor en achter de drempel is verzakt.

Ja, inderdaad 20 mm voor een Performance. Goed te lezen dat het bevalt! Je bent de eerste die ik hoor / lees met H&R veren.
 
Ja, inderdaad 20 mm voor een Performance. Goed te lezen dat het bevalt! Je bent de eerste die ik hoor / lees met H&R veren.

Ik had ze ook als een van de eersten.

Het ziet er in ieder geval top uit vind ik zelf. Lijnen van de Model 3 komen stukken beter uit als de auto verlaagd is:

4F5AE596-9ED5-4A55-B2C4-752671036ECE.jpeg


Van eerder vandaag met de nieuwe wielen. Als je wil kan ik nog wat betere foto’s maken zodat je een beter idee hebt van hoe de auto nu staat.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje and Rhoon-NL
Zag tijdje terug een Duits filmpje, was zuiniger met de verlaging (logisch).
Ik zit er ook over te denken, maar wil ook een carbon lip erop zetten (wel mooi op witte), maar dan moet ik dus niet teveel verlagen anders rij ik hem eraf. Of weer schuin over de drempels :rolleyes:
 
Van eerder vandaag met de nieuwe wielen. Als je wil kan ik nog wat betere foto’s maken zodat je een beter idee hebt van hoe de auto nu staat.[/QUOTE]

Mooi!! Ik begin weer een beetje enthousiast te worden. Ik vind inderdaad ook dat de lijnen van de auto beter uitkomen.

Loopt de band van het voorwiel niet tegen voorscherm aan als je ingestuurd bijvoorbeeld een oprit op rijdt? De voorwielen lijken maar net onder de rand van het voorscherm uit te komen.
 
Mooi!! Ik begin weer een beetje enthousiast te worden. Ik vind inderdaad ook dat de lijnen van de auto beter uitkomen.

Loopt de band van het voorwiel niet tegen voorscherm aan als je ingestuurd bijvoorbeeld een oprit op rijdt? De voorwielen lijken maar net onder de rand van het voorscherm uit te komen.

Er loopt niets aan. Zelfs niet met deze wielen (9x20 ET35 velgen met 245/35/20 banden).

Door deze maatvoering staan de wielen ook wat meer naar buiten. Daardoor lijkt het allemaal wat meer krap aan, maar er is ruimte zat. En de H&R veren zijn natuurlijk stugger, dus ze veren minder in.
 
  • Informative
Reactions: Rhoon-NL
Wel benieuwd, want 3cm is best aardig wat. Ik had de unplugged performance set gekocht, die zijn verstelbaar. En al de nodige track-ervaring mee.
Hi. Ik heb een M3P besteld en wilde ook de unplugged performance set eronder gaan zetten. Waar heb je deze gevonden/laten monteren? En ben je er tevreden mee? Ik hoor graag wat de ervaringen zijn. Thanks alvast.
 
Blijf weg van de supercharger in Aalst, ik ben er dit weekend geweest en was bijna zeker dat ik de drempel om buiten te rijden ging raken.
Wonder boven wonder toch niet, maar met een verlaagde model 3 P heb je waarschijnlijk een andere wagen nodig om je van die drempel te trekken.