Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S en X update: 595 en 520 km range

This site may earn commission on affiliate links.
Als het dezelfde accu is, kunnen ze bestaande klanten dan ook niet blij maken?

Technisch kan dat ongetwijfeld. Maar een compleet nieuwe "drivetrain" (motor, ophanging, nieuwe veerpoten, inverter, etc, etc) zal wel flink wat kosten vermoed ik. En weer extra druk op Tesla's service unit.

Er is ook nog geen MCU2 upgrade, ik zou hier ook niet op wachten :)
 
Eigenlijk is het misschien sowieso een goed idee om de omvormer buiten de auto te houden, scheelt weer gewicht, scheelt weer geld, scheelt weer onderhoud, hoef je minder rekening te houden met trillingen, stevigheid of het gewicht van onderdelen (in de auto die rijdt is veel meer beweging dan thuis tegen de muur of bovenop een paal). Mocht het apparaat defect zijn is het ook veel gemakkelijker te vervangen aan de muur of op een paal dan binnen in de auto. Mogelijk kan het apparaat ook efficiënter werken wanneer het meer ruimte in beslag kan nemen.

*En één lader kan meerdere auto's opladen, eventueel zelfs van andere merken, vrijwel alle auto's hebben al een DC laadoptie.
 
Last edited: