Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S probleem aan de voorwielen

This site may earn commission on affiliate links.
Toch laten nakijken, dit kan het gevolg zijn; wil je niet meemaken tegen 150 op de snelweg.View attachment 266468 View attachment 266469 View attachment 266470
Welkom op ‘t forum Donlimpio. Behulpzame eerste post! Was dat gewoon bij het binnenrijden van je garage?
Ik denk dat we moeten opletten niet twee fenomenen te verwarren. Het ene is onschuldig (banden) en het andere levensgevaarlijk (iets met draagarmen of zo). Het tweede voelt ook anders aan (is een redelijk zware ´klonk’ bij het volledig uitsturen). Wie dat heeft moet dringend naar de SeC naar mijn gevoel.
 
Toch laten nakijken, dit kan het gevolg zijn; wil je niet meemaken tegen 150 op de snelweg.View attachment 266468 View attachment 266469 View attachment 266470
Zo te zien aan de slijtage aan de binnenkant van je linker voorwiel was die fuseekogel al een tijdje aan vervanging toe inderdaad.
Brosse breuk, moer niet verloren (heeft blijkbaar goed vast gezeten), wel duidelijke draaisporen in het fuseegat (kogel heeft een tijd lang liggen draaien in zijn zitting), velgrandafdruk op achterband, ben je een tijd geleden door een flink gat gereden? Of rij je veel over kasseien?
Uiteindelijk is het nog lang goed gegaan, doordat de schokdemper op de onderste fusee drukt ipv de bovenste...
Ik zou de rest van de wielophanging (de andere 3 wielen) ook goed laten nakijken plus uitlijnen!

Bedankt voor het posten i.i.g.!

Edit: die remslang ook laten vervangen!!!
 
  • Informative
Reactions: nico180