Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Niet belangrijk, maar intrigeert me wel: waarom bestaat er zo'n consensus dat simili-leer (pardon, "vegan"-leer) gemaakt op basis van petroleum zo milieuvriendelijker is dan echt leer? Leer zal ook wel wat behandeling vergen natuurlijk, maar is a priori toch goede recyclage van wat er van een koe overblijft nadat de carnivoren onder ons een steak-frites hebben gegeten?

Goede vraag. Ik moet het antwoord schuldig blijven. Ik heb enkel van Elon Musk gehoord dat het witte nep leer milieuvriendelijker zou zijn, daar baseer ik mij op.
 
Alleen de voorstoelen hebben stoelventilatie.
Alleen bij het witte skai zijn de andere stoelen ook geperforeerd.

Just so you know...

En pas jij (wij) nog in die Ferrari:rolleyes:?

Vooralsnog staat de configuratie nog steeds op multicoat red met ultrawhite bekleding, ik zou dus ook gaatjes op de achterbanken hebben. Dicht heeft écht mijn voorkeur.

Die nieuwerwetse ferrari's zijn gemaakt voor Amerikanen, daardoor pas ik (wij) er ook in! :D

Vandaag weer even de maximale acceleratie in de S met ludicrous uitgeprobeerd. Misselijkmakend (ook letterlijk)! Daardoor toch weer aan het twijfelen voor de X....
 
Maar wat is dan precies "dat"? Bij de P90DL heb ik het premiumpakket aangevinkt voor de elektrische kofferbakklep en de alcantara afwerking. Bij de X blijft daar van over de alcantara. En dat alleen vind ik niet opwegen tegen de prijs.

Mijn config voor de X (voor mijn ega...) ziet er vooralsnog als volgt uit:

90D, Multi Coat White, witte bekleding, zwarte headliner, carbon, zwarte 22 inch, verder alle opties. Wit/ zwarte auto dus.
Lease is rond nu alleen mezelf nog over de streep om voor 300K aan auto's voor de deur te hebben staan......of wachten we toch op Model 3......

Help!
 
Mijn config voor de X (voor mijn ega...) ziet er vooralsnog als volgt uit:

90D, Multi Coat White, witte bekleding, zwarte headliner, carbon, zwarte 22 inch, verder alle opties. Wit/ zwarte auto dus.
Lease is rond nu alleen mezelf nog over de streep om voor 300K aan auto's voor de deur te hebben staan......of wachten we toch op Model 3......

Help!

Als je nu ook nog even uw financiële toestand in detail post, kunnen we misschien helpen.
Anders ga je de beslissing zelf moeten nemen denk ik.;)
YOLO
 
  • Like
Reactions: HWS
Vandaag lever ik de P90DL na 10 weken weer in bij Tesla. Ik heb nog nooit een auto zo kort in mijn bezit gehad. Overigens ook nog nooit zo veel afschrijving gehad per km! Maar goed, dat is volledig mijn eigen keuze en schuld.

De bestelling van de X is inmiddels definitief, nu maar hopen dat hij zsm geleverd wordt. In de tussentijd zal ik mijn bijdrage leveren aan het broeikaseffect in de defender, tenzij ik de P85 weer afpak van mijn echtgenote ;)
 
Zo, de P90DL is ingeleverd, laat de X maar komen! In de tussentijd kan ik alvast wennen aan een hoge zit:


image.jpeg
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    749.4 KB · Views: 34
Je hart moet toch een beetje bloeden.......:(

In het geheel niet! In Amsterdam hebben wij naar het nieuwe front van de S gekeken, en mijn echtgenote begreep toen ook precies mijn gevoel: als ik de P90DL had gehouden had ik mij blijven ergeren aan het oude front.

Nu lekker een tijdje rijden in auto's waarin je de omzetting van dinosaurus sap naar beweging (en vooral heel veel warmte) goed meekrijgt, dan voelt het rijden in de X straks extra fijn. Ook de acceleratie van de gewone X zal een genot zijn, vergeleken met (het gebrek aan) de acceleratie in de defender.

Zal de komende tijd mijzelf in ieder geval niet vastrijden in weilanden die zijn omgeturnd tot tijdelijke parkeerplaatsen!
 
  • Funny
Reactions: HWS
Waarschijnlijk krijgt de X ook binnen een paar jaar weer een facelift ;) Misschien toch nog even wachten op de vernieuwde X

Ongetwijfeld, daar zou ik dan ook geen moeite mee hebben. Onze "classic" P85 uit 2013 vind ik ook nog steeds mooi.

Wat mij erg stoorde was het gegeven dat mijn nieuwe auto na zo'n korte tijd niet meer de meest actuele was. Enfin, nu wachten op de X (en de P85 pakken als mijn echtgenote dat toestaat)!
 
  • Like
Reactions: Jamas