Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog tot 12 mei tot de configuratie definitief wordt. Zit erg te twijfelen over de kleur. Ik dacht eerst aan zwart metallic, beige interieur, lichte hemel, Carbon afwerking (de combinatie van zowel de p85 als de p90dl).

Na het zien van dit filmpje van Björn twijfel ik, configuratie staat nu op multicoat red, ultrawhite seats en zwarte hemel, Carbon.


Twijfels, twijfels...
 
Ik heb nog tot 12 mei tot de configuratie definitief wordt. Zit erg te twijfelen over de kleur. Ik dacht eerst aan zwart metallic, beige interieur, lichte hemel, Carbon afwerking (de combinatie van zowel de p85 als de p90dl).

Na het zien van dit filmpje van Björn twijfel ik, configuratie staat nu op multicoat red, ultrawhite seats en zwarte hemel, Carbon.


Twijfels, twijfels...

Ligt eraan hoe oud je je voelt. Als je je nog jong genoeg voelt kun je best die multicoat red configuratie met ultra white seats als getoond door Björn hebben.
 
Last edited:
Ik heb nog tot 12 mei tot de configuratie definitief wordt. Zit erg te twijfelen over de kleur. Ik dacht eerst aan zwart metallic, beige interieur, lichte hemel, Carbon afwerking (de combinatie van zowel de p85 als de p90dl).

Na het zien van dit filmpje van Björn twijfel ik, configuratie staat nu op multicoat red, ultrawhite seats en zwarte hemel, Carbon.


Twijfels, twijfels...

Op het US deel van het forum kun je nog wel meer foto's zien van de combi multicoat red en ultra white.

Non-Premium (non perforated) Package | Ultra White Seats
Ultra White seats maken de auto extra bijzonder. Blijkt ook nog eens speciaal materiaal te zijn en niet snel vuil wordt. Als je niet echt 7 zitplaatsen nodig hebt zou ik voor ze 6-zitter gaan. Geeft een ruimtelijker gevoel.

Klopt, ik weet de details niet maar ultra white heeft twee voordelen. Het is makkelijker schoon te houden/ wordt minder snel vies en het is milieuvriendelijk spul. Het is imitatieleer dat schijnbaar prettig aanvoelt. Ik zal nog eens zoeken, maar er zijn een paar foto's op internet te vinden van ultrawhite die er echt prachtig uitzien (de meeste eigenlijk). Dat filmpje van Bjorn laat het niet zo duidelijk zien vind ik.
 
Dank voor de link! Mag ik jullie vervelen met mijn twijfelpunten?

Kleur:
Multicoat red in combinatie met witte stoelen lijkt mij erg mooi. Mijn vrouw zou eerder voor zwart gaan, maar vindt rood ook acceptabel (i.t.t. titanium, dat vindt ze echt een - ik citeer - "ouwelullenkleur"). Zilveren velgen, zwarte headliner.

Premium package:
In relatie tot wat je er voor krijgt vind ik de kosten van dit pakket erg fors. Op het filter zit ik niet te wachten. Geventileerde stoelen heb ik tot nu toe nooit gehad en ook niet gemist. Groot nadeel vind ik de perforaties die je daarvoor terug krijgt, ook op de stoelen van de tweede en derde zitrij. Lijkt mij met kinderen en hond niet aanbevelenswaardig. Zelf openende voordeuren geloof ik wel, bochtverlichting en mistlampen ook. Blijft over interieurverlichting en alcantara headliner. De interieurverlichting in de P90DL vind ik een mooiere (meer gele) kleur hebben dan die in de P85. Is de kleur specifiek voor het premium pakket of inmiddels standaard? Alcantara headliner vind ik ook mooi, maar dat stuk alcantara op het dashboard vind ik niks. Stoor me daar een beetje aan in de P90DL.

Resumerend: alcantara headliner en de interieurverlichting zijn een voordeel, alcantara op het dashboard en gaatjes in de stoelen een nadeel, de rest is neutraal. Voorlopig een no-go.

20 of 22 inch velgen:
Ik ga vooralsnog voor de 20 inch. De meerprijs voor 22 inch vind ik erg fors. Maar vooral de lagere range vind ik een groot minpunt. Op vakantie naar Spanje (waar de superchargers dun bezaait zijn en ver uit elkaar liggen, dat laatste geldt overigens ook voor de superchargers in Frankrijk op de route naar Biarritz) lijkt mij dit echt een punt, nu de X sowieso een hoger verbruik heeft dat de S.

90D of P90D(L):
Natuurlijk kun je met een MX P90D (al dan niet met L) lachen bij het stoplicht. Maar zit ik daar echt op te wachten bij een SUV? Ik merk nu in de S dat ik nauwelijks gebruik maak van het extra potentieel van de ludicrous mode. Als ik eerlijk ben dan maak ik eigenlijk alleen ludicrous sprintjes op het moment dat ik vrienden in de auto heb. Daar 33k extra voor betalen is wat veel (vindt ook mijn echtgenote). Voor iets meer geld kun je een tweedehands Ferrari 360 erbij kopen, die weliswaar langzamer is maar met het geproduceerde geluid de illusie wekt ook snel te zijn. ;).

Het echte nadeel van het niet kiezen voor de P90D lijkt mij de spoilert: blijft die altijd uitgeklapt bij een 90D? The horror...

Dit is de huidige configuratie:
90D, multicoat red, ultrawhite bekleding, zwarte headliner, 20" standaard velgen, carbon inleg, autopilot, 6 zits configuratie, subzero pakket, UHF, trekhaak.

Twijfels, twijfels, alhoewel het uitschrijven van de argumenten voor en tegen wel zinvol is, nu is het zo terug lees. Echte twijfel heb ik dus alleen over de kleur en het premium pakket.

Mis ik nog argumenten?

(en nogmaals mijn excuses voor deze eerste wereld vragen!)
 
Dank voor de link! Mag ik jullie vervelen met mijn twijfelpunten?

Kleur:
Multicoat red in combinatie met witte stoelen lijkt mij erg mooi. Mijn vrouw zou eerder voor zwart gaan, maar vindt rood ook acceptabel (i.t.t. titanium, dat vindt ze echt een - ik citeer - "ouwelullenkleur"). Zilveren velgen, zwarte headliner.

Premium package:
In relatie tot wat je er voor krijgt vind ik de kosten van dit pakket erg fors. Op het filter zit ik niet te wachten. Geventileerde stoelen heb ik tot nu toe nooit gehad en ook niet gemist. Groot nadeel vind ik de perforaties die je daarvoor terug krijgt, ook op de stoelen van de tweede en derde zitrij. Lijkt mij met kinderen en hond niet aanbevelenswaardig. Zelf openende voordeuren geloof ik wel, bochtverlichting en mistlampen ook. Blijft over interieurverlichting en alcantara headliner. De interieurverlichting in de P90DL vind ik een mooiere (meer gele) kleur hebben dan die in de P85. Is de kleur specifiek voor het premium pakket of inmiddels standaard? Alcantara headliner vind ik ook mooi, maar dat stuk alcantara op het dashboard vind ik niks. Stoor me daar een beetje aan in de P90DL.

Resumerend: alcantara headliner en de interieurverlichting zijn een voordeel, alcantara op het dashboard en gaatjes in de stoelen een nadeel, de rest is neutraal. Voorlopig een no-go.

20 of 22 inch velgen:
Ik ga vooralsnog voor de 20 inch. De meerprijs voor 22 inch vind ik erg fors. Maar vooral de lagere range vind ik een groot minpunt. Op vakantie naar Spanje (waar de superchargers dun bezaait zijn en ver uit elkaar liggen, dat laatste geldt overigens ook voor de superchargers in Frankrijk op de route naar Biarritz) lijkt mij dit echt een punt, nu de X sowieso een hoger verbruik heeft dat de S.

90D of P90D(L):
Natuurlijk kun je met een MX P90D (al dan niet met L) lachen bij het stoplicht. Maar zit ik daar echt op te wachten bij een SUV? Ik merk nu in de S dat ik nauwelijks gebruik maak van het extra potentieel van de ludicrous mode. Als ik eerlijk ben dan maak ik eigenlijk alleen ludicrous sprintjes op het moment dat ik vrienden in de auto heb. Daar 33k extra voor betalen is wat veel (vindt ook mijn echtgenote). Voor iets meer geld kun je een tweedehands Ferrari 360 erbij kopen, die weliswaar langzamer is maar met het geproduceerde geluid de illusie wekt ook snel te zijn. ;).

Het echte nadeel van het niet kiezen voor de P90D lijkt mij de spoilert: blijft die altijd uitgeklapt bij een 90D? The horror...

Dit is de huidige configuratie:
90D, multicoat red, ultrawhite bekleding, zwarte headliner, 20" standaard velgen, carbon inleg, autopilot, 6 zits configuratie, subzero pakket, UHF, trekhaak.

Twijfels, twijfels, alhoewel het uitschrijven van de argumenten voor en tegen wel zinvol is, nu is het zo terug lees. Echte twijfel heb ik dus alleen over de kleur en het premium pakket.

Mis ik nog argumenten?

(en nogmaals mijn excuses voor deze eerste wereld vragen!)

Multi Coat Red......Nog ff Daniel en je krijgt echt smaak.........:p
 
Dank voor de link! Mag ik jullie vervelen met mijn twijfelpunten?

Kleur:
Multicoat red in combinatie met witte stoelen lijkt mij erg mooi. Mijn vrouw zou eerder voor zwart gaan, maar vindt rood ook acceptabel (i.t.t. titanium, dat vindt ze echt een - ik citeer - "ouwelullenkleur"). Zilveren velgen, zwarte headliner.

Premium package:
In relatie tot wat je er voor krijgt vind ik de kosten van dit pakket erg fors. Op het filter zit ik niet te wachten. Geventileerde stoelen heb ik tot nu toe nooit gehad en ook niet gemist. Groot nadeel vind ik de perforaties die je daarvoor terug krijgt, ook op de stoelen van de tweede en derde zitrij. Lijkt mij met kinderen en hond niet aanbevelenswaardig. Zelf openende voordeuren geloof ik wel, bochtverlichting en mistlampen ook. Blijft over interieurverlichting en alcantara headliner. De interieurverlichting in de P90DL vind ik een mooiere (meer gele) kleur hebben dan die in de P85. Is de kleur specifiek voor het premium pakket of inmiddels standaard? Alcantara headliner vind ik ook mooi, maar dat stuk alcantara op het dashboard vind ik niks. Stoor me daar een beetje aan in de P90DL.

Resumerend: alcantara headliner en de interieurverlichting zijn een voordeel, alcantara op het dashboard en gaatjes in de stoelen een nadeel, de rest is neutraal. Voorlopig een no-go.

20 of 22 inch velgen:
Ik ga vooralsnog voor de 20 inch. De meerprijs voor 22 inch vind ik erg fors. Maar vooral de lagere range vind ik een groot minpunt. Op vakantie naar Spanje (waar de superchargers dun bezaait zijn en ver uit elkaar liggen, dat laatste geldt overigens ook voor de superchargers in Frankrijk op de route naar Biarritz) lijkt mij dit echt een punt, nu de X sowieso een hoger verbruik heeft dat de S.

90D of P90D(L):
Natuurlijk kun je met een MX P90D (al dan niet met L) lachen bij het stoplicht. Maar zit ik daar echt op te wachten bij een SUV? Ik merk nu in de S dat ik nauwelijks gebruik maak van het extra potentieel van de ludicrous mode. Als ik eerlijk ben dan maak ik eigenlijk alleen ludicrous sprintjes op het moment dat ik vrienden in de auto heb. Daar 33k extra voor betalen is wat veel (vindt ook mijn echtgenote). Voor iets meer geld kun je een tweedehands Ferrari 360 erbij kopen, die weliswaar langzamer is maar met het geproduceerde geluid de illusie wekt ook snel te zijn. ;).

Het echte nadeel van het niet kiezen voor de P90D lijkt mij de spoilert: blijft die altijd uitgeklapt bij een 90D? The horror...

Dit is de huidige configuratie:
90D, multicoat red, ultrawhite bekleding, zwarte headliner, 20" standaard velgen, carbon inleg, autopilot, 6 zits configuratie, subzero pakket, UHF, trekhaak.

Twijfels, twijfels, alhoewel het uitschrijven van de argumenten voor en tegen wel zinvol is, nu is het zo terug lees. Echte twijfel heb ik dus alleen over de kleur en het premium pakket.

Mis ik nog argumenten?

(en nogmaals mijn excuses voor deze eerste wereld vragen!)

Ik had exact dezelfde twijfels en uiteindelijk op de zelfde keuzes uitgekomen als die van jou!

En heb standaard kleurtje gekozen en daarna wrappen in de kleur die ik mooi vindt ipv uit de standaard kleuren te kiezen en dan over een jaartje of 2 een ander kleurtje als ik die mooier vindt...

Ik zou de bestelling definitief maken, scheelt weer een weekje wachten ;-)
 
Misschien moet je voordat je voor UHF kiest even komen luisteren op 15 mei. Dan worden verschillende after market geluidssystemen vergeleken.
Luistertest Tesla Audio en verschillende Upgrades
Verder zou ik hetzelfde kiezen

Dank voor de link! Mag ik jullie vervelen met mijn twijfelpunten?

Kleur:
Multicoat red in combinatie met witte stoelen lijkt mij erg mooi. Mijn vrouw zou eerder voor zwart gaan, maar vindt rood ook acceptabel (i.t.t. titanium, dat vindt ze echt een - ik citeer - "ouwelullenkleur"). Zilveren velgen, zwarte headliner.

Premium package:
In relatie tot wat je er voor krijgt vind ik de kosten van dit pakket erg fors. Op het filter zit ik niet te wachten. Geventileerde stoelen heb ik tot nu toe nooit gehad en ook niet gemist. Groot nadeel vind ik de perforaties die je daarvoor terug krijgt, ook op de stoelen van de tweede en derde zitrij. Lijkt mij met kinderen en hond niet aanbevelenswaardig. Zelf openende voordeuren geloof ik wel, bochtverlichting en mistlampen ook. Blijft over interieurverlichting en alcantara headliner. De interieurverlichting in de P90DL vind ik een mooiere (meer gele) kleur hebben dan die in de P85. Is de kleur specifiek voor het premium pakket of inmiddels standaard? Alcantara headliner vind ik ook mooi, maar dat stuk alcantara op het dashboard vind ik niks. Stoor me daar een beetje aan in de P90DL.

Resumerend: alcantara headliner en de interieurverlichting zijn een voordeel, alcantara op het dashboard en gaatjes in de stoelen een nadeel, de rest is neutraal. Voorlopig een no-go.

20 of 22 inch velgen:
Ik ga vooralsnog voor de 20 inch. De meerprijs voor 22 inch vind ik erg fors. Maar vooral de lagere range vind ik een groot minpunt. Op vakantie naar Spanje (waar de superchargers dun bezaait zijn en ver uit elkaar liggen, dat laatste geldt overigens ook voor de superchargers in Frankrijk op de route naar Biarritz) lijkt mij dit echt een punt, nu de X sowieso een hoger verbruik heeft dat de S.

90D of P90D(L):
Natuurlijk kun je met een MX P90D (al dan niet met L) lachen bij het stoplicht. Maar zit ik daar echt op te wachten bij een SUV? Ik merk nu in de S dat ik nauwelijks gebruik maak van het extra potentieel van de ludicrous mode. Als ik eerlijk ben dan maak ik eigenlijk alleen ludicrous sprintjes op het moment dat ik vrienden in de auto heb. Daar 33k extra voor betalen is wat veel (vindt ook mijn echtgenote). Voor iets meer geld kun je een tweedehands Ferrari 360 erbij kopen, die weliswaar langzamer is maar met het geproduceerde geluid de illusie wekt ook snel te zijn. ;).

Het echte nadeel van het niet kiezen voor de P90D lijkt mij de spoilert: blijft die altijd uitgeklapt bij een 90D? The horror...

Dit is de huidige configuratie:
90D, multicoat red, ultrawhite bekleding, zwarte headliner, 20" standaard velgen, carbon inleg, autopilot, 6 zits configuratie, subzero pakket, UHF, trekhaak.

Twijfels, twijfels, alhoewel het uitschrijven van de argumenten voor en tegen wel zinvol is, nu is het zo terug lees. Echte twijfel heb ik dus alleen over de kleur en het premium pakket.

Mis ik nog argumenten?

(en nogmaals mijn excuses voor deze eerste wereld vragen!)
 
Multi Coat Red......Nog ff Daniel en je krijgt echt smaak.........:p

Maar no way dat het zwarte velgen worden! ;)

Ik had exact dezelfde twijfels en uiteindelijk op de zelfde keuzes uitgekomen als die van jou!

En heb standaard kleurtje gekozen en daarna wrappen in de kleur die ik mooi vindt ipv uit de standaard kleuren te kiezen en dan over een jaartje of 2 een ander kleurtje als ik die mooier vindt...

Ik zou de bestelling definitief maken, scheelt weer een weekje wachten ;-)

Je kunt nu kennelijk de bestelling niet meer eerder definitief maken, je moet de volle twee weken uitzitten.

Misschien moet je voordat je voor UHF kiest even komen luisteren op 15 mei. Dan worden verschillende after market geluidssystemen vergeleken.
Luistertest Tesla Audio en verschillende Upgrades
Verder zou ik hetzelfde kiezen

12 mei wordt de configuratie al definitief! Los daarvan, ik ben tevreden over de UHF in de P85 en P90DL. Zeker nu ik lees dat de UHF in de X beter is dan in de S, is dat gelukkig geen twijfelpunt!
 
Ik heb juist wel voor die zwarte velgen gekozen, allereerst omdat mijn huidige lichtmetalen velgen meestal binnen een paar dagen weer smerig zijn. Daarnaast kan ik dan makkelijker beschadigingen wegpoetsen: Edding stift erop en klaar! Daarnaast de donkere stoelen, mijn huidige creme stoelen blijken zeer ontvankelijk voor iedere andere kleur (hoi spijkerbroek!). Plus, vrouwlief lekker praktisch: "als je er 5 jaar in gaat rijden kan je beter die zwarte nemen, minder besmettelijk". Tot slot de lichte hemel (al jaar gestopt met roken) en Sig Red aan de buitenkant.
 
Dank voor de link! Mag ik jullie vervelen met mijn twijfelpunten?

Premium package:
In relatie tot wat je er voor krijgt vind ik de kosten van dit pakket erg fors. Op het filter zit ik niet te wachten. Geventileerde stoelen heb ik tot nu toe nooit gehad en ook niet gemist. Groot nadeel vind ik de perforaties die je daarvoor terug krijgt, ook op de stoelen van de tweede en derde zitrij. Lijkt mij met kinderen en hond niet aanbevelenswaardig.

Mis ik nog argumenten?

Ik heb ervaring met geventileerde stoelen en mijn conclusie is dat het nauwelijks werkt.
Waar heb je de ventilatie nodig: juist, waar je klamme rug tegen de stoel rust.
En juist daar werkt de ventilatie niet, omdat je de gaatjes met dezelfde klamme rug hebt afgesloten.
Ze zouden een intern koelingsysteem zonder gaatjes moeten maken.
Vraag je maar eens af hoe stoelverwarming zou werken met warme lucht en gaatjes...
Ik snap werkelijk niet waarom nog nooit iemand op het idee is gekomen om het anders te doen met koeling in de stoelen. :confused:
Zo moeilijk kan het niet zijn.
 
Goh,
Dat premium pakket lijkt me nu juist dat wat een X tot een X maakt.
Maar ja op een gegeven moment slaat de ratio toch toe.

Maar wat is dan precies "dat"? Bij de P90DL heb ik het premiumpakket aangevinkt voor de elektrische kofferbakklep en de alcantara afwerking. Bij de X blijft daar van over de alcantara. En dat alleen vind ik niet opwegen tegen de prijs.
 
Ik had in mijn vorige BMW X5 ook stoelventilatie en daar zag ik echt wel de meerwaarde van in. Op warme zonnige dagen (25+) is het heerlijk verkoelend, en ik had er geen last van de ik de gaatjes blokkeerde oid zoals hierboven beschreven. Ik heb geen idee van de kwaliteit van de stoelventilatie in de tesla, maar ik zou het zeker niet zomaar afschrijven.
Hoop niet dat ik je aan het twijfelen breng ;)
 
Maar wat is dan precies "dat"? Bij de P90DL heb ik het premiumpakket aangevinkt voor de elektrische kofferbakklep en de alcantara afwerking. Bij de X blijft daar van over de alcantara. En dat alleen vind ik niet opwegen tegen de prijs.

Laat ik vooropstellen dat ik gewoon jaloers ben op het vooruitzicht op zo'n top auto.

Maar dit vind ik toch wel helemaal X, het sluiten nog meer dan het openen:

Screenshot_2016-05-08-20-32-58.png


SuXes met je keuze! Ik hoop dat je wijsheid kan en mag onderdrukken.
 
> Het echte nadeel van het niet kiezen voor de P90D lijkt mij de spoilert: blijft die altijd uitgeklapt bij een 90D? The horror...
De achterspoiler klapt wel in als je de auto stilzet. Het enige verschil met de P90D is dat de spoiler maar 2 standen heeft: Helemaal uit of helemaal in.
 
Hoe hoger je snelheid hoe meer downforce je nodig hebt

Wat wil je doen dan met die MX? Met 320 Km door Eau Rouge? Een spoilertje als dit levert nauwelijks downforce op en een auto met zo'n lel van een gewicht tussen de wielbasis heeft dat ook absoluut niet nodig. Ik hoopte eerlijk gezegd dat de spoilert de aerodynamica zou verbeteren, alhoewel ik dat niet voor me zie. Voor de rest is het een accessoire met een te hoog Audi-gehalte.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Klopt, ik weet de details niet maar ultra white heeft twee voordelen. Het is makkelijker schoon te houden/ wordt minder snel vies en het is milieuvriendelijk spul. Het is imitatieleer dat schijnbaar prettig aanvoelt.

Niet belangrijk, maar intrigeert me wel: waarom bestaat er zo'n consensus dat simili-leer (pardon, "vegan"-leer) gemaakt op basis van petroleum zo milieuvriendelijker is dan echt leer? Leer zal ook wel wat behandeling vergen natuurlijk, maar is a priori toch goede recyclage van wat er van een koe overblijft nadat de carnivoren onder ons een steak-frites hebben gegeten?