Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Nog steeds geen bericht of foto’s. Ik maak me zorgen of je gestrand bent op de terugweg:eek:.
Ofwel dat je zo gelukkig bent met je X dat je direct aan een roadtrip begonnen bent :) Wil je bij de eerste SuC nog wel even een foto nemen van je remmen posten om die met @HWS te vergelijken? Bij Hendrik lijkt alleen de parkeerrem gemonteerd te zijn :confused:
 
OK, verslagje van de levering. Waar begin ik...
Zoals ik al zei zijn een aantal forumgenoten zo vriendelijk geweest om aan te bieden om mij naar Tilburg te brengen. Ik snap het wel, ik zou ook doodziek worden van die klaagzang van mij. Een zekere Carmody H. te N. bleef aandringen vanmiddag en gaf het vergezeld van de tekst "eigenwijs mannetje!" uiteindelijk maar op. Maar nee hoor, dit eigenwijze mannetje zou met de trein gaan. Tesla zou me immers ophalen op station Tilburg, kat in het bakkie. Enfin, al wie er op station Tilburg stond, geen Tesla. Een kwartier later ook niet. Ik maar eens bellen naar het delivery nummer, maar dat gaf een antwoord apparaat met de melding dat ze bereikbaar zijn van maandag t/m vrijdag van blablablabla. Dan komt het stoom dus uit mijn oren, op zo'n moment mogen ze die hele auto in hun kont schuiven van mij. Toch te duur in de verzekering, dus dat komt goed uit. Via Tesla road assistance toch in contact gekomen met 'Tilburg' en even later belden ze terug dat ze onderweg waren. Slordig zeg! Maar ik had me voorgenomen om het van me af te laten glijden, al had ik achteraf dus duidelijk naar Carmody moeten luisteren. @SofaSogo, pas dus op vrijdag, zorg dat je goed duidelijk maakt dat je opgepikt wordt.

Een aardige taxi chauffeur bracht me vervolgens naar Tesla waar ik binnen werd opgewacht door een jongedame die me een tikkeltje angstig aankeek of ik een tirade zou afsteken. Maar zo ben ik niet, ik ben echt heel erg aardig (kuch). "Nou meneer, als u wilt kunt u nog aanschuiven bij de andere mensen die nu een uitleg krijgen". Oh, zo'n delivery experience? Nou, daar had ik net het e.e.a. over gelezen, en als senior Tesla rijder heb ik die maar even gelaten voor wat het is. Breng mij maar naar mijn auto. Daar stonden ze dan, een auto of 8 op een rijtje, doek er overheen, bordje er bij met je naam en een aardige meid die de levering met me doornam. Ik heb eigenlijk alleen even naar de verschillen met een classic S gevraagd, maar een stemmetje zei steeds "hup, karren met die handel, wegwezen". Ik realiseer me nu ook dat ik verdorie helemaal niet naar de lak heb gekeken, wat een e*kel ben ik. Maar ik zat dus eigenlijk in no time op de weg.

En wat vind ik er van? Weet je, een verzekeringstussenpersoon die ik vandaag aan de telefoon had en zelf ook Tesla rijdt zei treffend: als je een X ziet rijden denk je 'er klopt iets niet aan die auto', maar als je er dan naast staat denk je toch 'wow, wat een bak'. En dat is precies wat ik vind. Ik vond hem toch wel gaaf hoor. Ben blij met de ruimte, de 6 zitplaatsen, de veeeeeel betere stoelen dan ik in de classic S gewend ben. En zoals gezegd, het is echt wel een indrukwekkend gevaarte hoor. Op de weg was het even wennen. Vind ik die hogere zit fijn?...ik weet het eigenlijk niet, misschien niet. Vind ik die enorme voorruit prettig? Weet ik ook niet, ik kan me voorstellen dat ik mijn schuifdak ga missen. Cruise control en knipperlicht hendeltjes zitten net andersom dan bij de classic S. Dat is even wennen, maar dat zal snel gaan. Autopilot en adaptatie cruise control werkten pas toen ik bijna thuis was, die moeten even een tijdje kalibreren. Maar ik vermoed dat ik daar geen fan van ga worden. Adaptive cruise control heb ik voorgaande auto's ook een drama gevonden, dat nerveuze inhouden als er een auto nog een lichtjaar voor je rijdt, daar word ik knettergek van. Dan ga je naar links en hij gaat pas weer accelereren als hij vrij zicht heeft, en ondertussen zit een achterligger al in je kofferbak. Waardeloos, ik ga zeker veel minder op cruise control rijden dan op mijn huidige classic S. En die autopilot...wat een nerveus gebeuren zeg. Alsof iemand zijn eerste rijles heeft, slingerend tussen de lijntjes. Niks voor mij. Maar dit zou hetzelfde zijn geweest op een S, dus daarmee degradeer ik de X niet. Tot slot het geluid. Ik heb het standaardgeluid, en ik moet zeggen dat me dat niet tegenviel, maar het is absoluut niet van het niveau van de high fidelity audio in mijn classic S, de audio upgrade die Carmody laatst liet horen of de premium audio die ik ook bij iemand in een X heb gehoord. Ik kijk dat nog even aan, ik weet nog niet of ik de Lightharmonic upgrade wel wil als dat alleen vier spelertjes zijn, maar met een versterker en sub kan het interessant worden. Maar eerst sparen, ik moet nog eerst nog een verzekeringspremie ophoesten namelijk.

Als ik misschien wat negatief klink...dat is zeker niet zo bedoeld. Ik heb die anderhalf uur rijden daarnet echt kritisch gekeken juist naar dingen die me niet bevielen. Maar ik voel eigenlijk stiekem iets van opluchting dat de auto me niet tegenvalt, ik hem best mooi vind en indrukwekkend vind staan in de tuin. Als ik de komende dagen meer wijsheden opdoe zal ik het nog laten weten (al staat hij morgen bij de bandenboer om de velgen te verwisselen).
 
OK, verslagje van de levering. Waar begin ik...
Zoals ik al zei zijn een aantal forumgenoten zo vriendelijk geweest om aan te bieden om mij naar Tilburg te brengen. Ik snap het wel, ik zou ook doodziek worden van die klaagzang van mij. Een zekere Carmody H. te N. bleef aandringen vanmiddag en gaf het vergezeld van de tekst "eigenwijs mannetje!" uiteindelijk maar op. Maar nee hoor, dit eigenwijze mannetje zou met de trein gaan. Tesla zou me immers ophalen op station Tilburg, kat in het bakkie. Enfin, al wie er op station Tilburg stond, geen Tesla. Een kwartier later ook niet. Ik maar eens bellen naar het delivery nummer, maar dat gaf een antwoord apparaat met de melding dat ze bereikbaar zijn van maandag t/m vrijdag van blablablabla. Dan komt het stoom dus uit mijn oren, op zo'n moment mogen ze die hele auto in hun kont schuiven van mij. Toch te duur in de verzekering, dus dat komt goed uit. Via Tesla road assistance toch in contact gekomen met 'Tilburg' en even later belden ze terug dat ze onderweg waren. Slordig zeg! Maar ik had me voorgenomen om het van me af te laten glijden, al had ik achteraf dus duidelijk naar Carmody moeten luisteren. @SofaSogo, pas dus op vrijdag, zorg dat je goed duidelijk maakt dat je opgepikt wordt.

Een aardige taxi chauffeur bracht me vervolgens naar Tesla waar ik binnen werd opgewacht door een jongedame die me een tikkeltje angstig aankeek of ik een tirade zou afsteken. Maar zo ben ik niet, ik ben echt heel erg aardig (kuch). "Nou meneer, als u wilt kunt u nog aanschuiven bij de andere mensen die nu een uitleg krijgen". Oh, zo'n delivery experience? Nou, daar had ik net het e.e.a. over gelezen, en als senior Tesla rijder heb ik die maar even gelaten voor wat het is. Breng mij maar naar mijn auto. Daar stonden ze dan, een auto of 8 op een rijtje, doek er overheen, bordje er bij met je naam en een aardige meid die de levering met me doornam. Ik heb eigenlijk alleen even naar de verschillen met een classic S gevraagd, maar een stemmetje zei steeds "hup, karren met die handel, wegwezen". Ik realiseer me nu ook dat ik verdorie helemaal niet naar de lak heb gekeken, wat een e*kel ben ik. Maar ik zat dus eigenlijk in no time op de weg.

En wat vind ik er van? Weet je, een verzekeringstussenpersoon die ik vandaag aan de telefoon had en zelf ook Tesla rijdt zei treffend: als je een X ziet rijden denk je 'er klopt iets niet aan die auto', maar als je er dan naast staat denk je toch 'wow, wat een bak'. En dat is precies wat ik vind. Ik vond hem toch wel gaaf hoor. Ben blij met de ruimte, de 6 zitplaatsen, de veeeeeel betere stoelen dan ik in de classic S gewend ben. En zoals gezegd, het is echt wel een indrukwekkend gevaarte hoor. Op de weg was het even wennen. Vind ik die hogere zit fijn?...ik weet het eigenlijk niet, misschien niet. Vind ik die enorme voorruit prettig? Weet ik ook niet, ik kan me voorstellen dat ik mijn schuifdak ga missen. Cruise control en knipperlicht hendeltjes zitten net andersom dan bij de classic S. Dat is even wennen, maar dat zal snel gaan. Autopilot en adaptatie cruise control werkten pas toen ik bijna thuis was, die moeten even een tijdje kalibreren. Maar ik vermoed dat ik daar geen fan van ga worden. Adaptive cruise control heb ik voorgaande auto's ook een drama gevonden, dat nerveuze inhouden als er een auto nog een lichtjaar voor je rijdt, daar word ik knettergek van. Dan ga je naar links en hij gaat pas weer accelereren als hij vrij zicht heeft, en ondertussen zit een achterligger al in je kofferbak. Waardeloos, ik ga zeker veel minder op cruise control rijden dan op mijn huidige classic S. En die autopilot...wat een nerveus gebeuren zeg. Alsof iemand zijn eerste rijles heeft, slingerend tussen de lijntjes. Niks voor mij. Maar dit zou hetzelfde zijn geweest op een S, dus daarmee degradeer ik de X niet. Tot slot het geluid. Ik heb het standaardgeluid, en ik moet zeggen dat me dat niet tegenviel, maar het is absoluut niet van het niveau van de high fidelity audio in mijn classic S, de audio upgrade die Carmody laatst liet horen of de premium audio die ik ook bij iemand in een X heb gehoord. Ik kijk dat nog even aan, ik weet nog niet of ik de Lightharmonic upgrade wel wil als dat alleen vier spelertjes zijn, maar met een versterker en sub kan het interessant worden. Maar eerst sparen, ik moet nog eerst nog een verzekeringspremie ophoesten namelijk.

Als ik misschien wat negatief klink...dat is zeker niet zo bedoeld. Ik heb die anderhalf uur rijden daarnet echt kritisch gekeken juist naar dingen die me niet bevielen. Maar ik voel eigenlijk stiekem iets van opluchting dat de auto me niet tegenvalt, ik hem best mooi vind en indrukwekkend vind staan in de tuin. Als ik de komende dagen meer wijsheden opdoe zal ik het nog laten weten (al staat hij morgen bij de bandenboer om de velgen te verwisselen).
Pffff,thuis, een hoop indrukken. Even wennen. Gefeliciteerd ! Los van de verzekering ga je van de X houden. Geniet de komende dagen.
 
  • Like
Reactions: HWS
OK, verslagje van de levering. Waar begin ik...
Zoals ik al zei zijn een aantal forumgenoten zo vriendelijk geweest om aan te bieden om mij naar Tilburg te brengen. Ik snap het wel, ik zou ook doodziek worden van die klaagzang van mij. Een zekere Carmody H. te N. bleef aandringen vanmiddag en gaf het vergezeld van de tekst "eigenwijs mannetje!" uiteindelijk maar op. Maar nee hoor, dit eigenwijze mannetje zou met de trein gaan. Tesla zou me immers ophalen op station Tilburg, kat in het bakkie. Enfin, al wie er op station Tilburg stond, geen Tesla. Een kwartier later ook niet. Ik maar eens bellen naar het delivery nummer, maar dat gaf een antwoord apparaat met de melding dat ze bereikbaar zijn van maandag t/m vrijdag van blablablabla. Dan komt het stoom dus uit mijn oren, op zo'n moment mogen ze die hele auto in hun kont schuiven van mij. Toch te duur in de verzekering, dus dat komt goed uit. Via Tesla road assistance toch in contact gekomen met 'Tilburg' en even later belden ze terug dat ze onderweg waren. Slordig zeg! Maar ik had me voorgenomen om het van me af te laten glijden, al had ik achteraf dus duidelijk naar Carmody moeten luisteren. @SofaSogo, pas dus op vrijdag, zorg dat je goed duidelijk maakt dat je opgepikt wordt.

Een aardige taxi chauffeur bracht me vervolgens naar Tesla waar ik binnen werd opgewacht door een jongedame die me een tikkeltje angstig aankeek of ik een tirade zou afsteken. Maar zo ben ik niet, ik ben echt heel erg aardig (kuch).
"A gentleman never shows his anger" ;)
"Nou meneer, als u wilt kunt u nog aanschuiven bij de andere mensen die nu een uitleg krijgen". Oh, zo'n delivery experience? Nou, daar had ik net het e.e.a. over gelezen, en als senior Tesla rijder heb ik die maar even gelaten voor wat het is. Breng mij maar naar mijn auto. Daar stonden ze dan, een auto of 8 op een rijtje, doek er overheen, bordje er bij met je naam en een aardige meid die de levering met me doornam. Ik heb eigenlijk alleen even naar de verschillen met een classic S gevraagd, maar een stemmetje zei steeds "hup, karren met die handel, wegwezen". Ik realiseer me nu ook dat ik verdorie helemaal niet naar de lak heb gekeken, wat een e*kel ben ik. Maar ik zat dus eigenlijk in no time op de weg.
Ha precies mijn delivery experience van mijn Classic, maar dan onder een tentje buiten... Een keer om de auto heengelopen, gesprekje van 5 minuten in en rond de auto, papieren, sleutels, wegwezen. Ik had toentertijd wat meer verwacht maar was blij om lekker snel op weg te gaan.

En wat vind ik er van? Weet je, een verzekeringstussenpersoon die ik vandaag aan de telefoon had en zelf ook Tesla rijdt zei treffend: als je een X ziet rijden denk je 'er klopt iets niet aan die auto', maar als je er dan naast staat denk je toch 'wow, wat een bak'. En dat is precies wat ik vind. Ik vond hem toch wel gaaf hoor. Ben blij met de ruimte, de 6 zitplaatsen, de veeeeeel betere stoelen dan ik in de classic S gewend ben. En zoals gezegd, het is echt wel een indrukwekkend gevaarte hoor. Op de weg was het even wennen. Vind ik die hogere zit fijn?...ik weet het eigenlijk niet, misschien niet. Vind ik die enorme voorruit prettig? Weet ik ook niet, ik kan me voorstellen dat ik mijn schuifdak ga missen. Cruise control en knipperlicht hendeltjes zitten net andersom dan bij de classic S. Dat is even wennen, maar dat zal snel gaan. Autopilot en adaptatie cruise control werkten pas toen ik bijna thuis was, die moeten even een tijdje kalibreren. Maar ik vermoed dat ik daar geen fan van ga worden. Adaptive cruise control heb ik voorgaande auto's ook een drama gevonden, dat nerveuze inhouden als er een auto nog een lichtjaar voor je rijdt, daar word ik knettergek van. Dan ga je naar links en hij gaat pas weer accelereren als hij vrij zicht heeft, en ondertussen zit een achterligger al in je kofferbak. Waardeloos, ik ga zeker veel minder op cruise control rijden dan op mijn huidige classic S. En die autopilot...wat een nerveus gebeuren zeg. Alsof iemand zijn eerste rijles heeft, slingerend tussen de lijntjes. Niks voor mij. Maar dit zou hetzelfde zijn geweest op een S, dus daarmee degradeer ik de X niet. Tot slot het geluid. Ik heb het standaardgeluid, en ik moet zeggen dat me dat niet tegenviel, maar het is absoluut niet van het niveau van de high fidelity audio in mijn classic S, de audio upgrade die Carmody laatst liet horen of de premium audio die ik ook bij iemand in een X heb gehoord. Ik kijk dat nog even aan, ik weet nog niet of ik de Lightharmonic upgrade wel wil als dat alleen vier spelertjes zijn, maar met een versterker en sub kan het interessant worden. Maar eerst sparen, ik moet nog eerst nog een verzekeringspremie ophoesten namelijk.

Als ik misschien wat negatief klink...dat is zeker niet zo bedoeld. Ik heb die anderhalf uur rijden daarnet echt kritisch gekeken juist naar dingen die me niet bevielen. Maar ik voel eigenlijk stiekem iets van opluchting dat de auto me niet tegenvalt, ik hem best mooi vind en indrukwekkend vind staan in de tuin. Als ik de komende dagen meer wijsheden opdoe zal ik het nog laten weten (al staat hij morgen bij de bandenboer om de velgen te verwisselen).
Oef, blij dat ik op de valreep toch het premium pakket erbij heb aangevinkt, groot verschil qua audio dus blijkbaar. Ik verwacht dat AP2 en ACC met het gebruik wel beter zullen worden, er zal nog wel wat verder gecalibreerd en geleerd moeten worden...

Hoe vind je 'm qua rijgedrag ten opzichte van je Classic?
 
Een aardige taxi chauffeur bracht me vervolgens naar Tesla waar ik binnen werd opgewacht door een jongedame die me een tikkeltje angstig aankeek of ik een tirade zou afsteken.

Ik werd vanmiddag even na vijven gebeld door iemand die zei dat hij van Tesla opdracht gekregen had om mij op te halen. Ik begreep dat eerst niet helemaal aangezien ik vorige week mijn used model S besteld heb en het me sterk leek dat ik plotseling opgehaald zou worden :) . Het bleek dat deze chauffeur op zoek was naar iemand met een andere achternaam en dat hij dus waarschijnlijk het verkeerde nummer van Tesla had doorgekregen. Ik heb nu het vermoeden dat dit de taxichauffeur was die op zoek was naar jou :)
 
  • Funny
Reactions: robertvg and HWS
Oef, blij dat ik op de valreep toch het premium pakket erbij heb aangevinkt, groot verschil qua audio dus blijkbaar. Ik verwacht dat AP2 en ACC met het gebruik wel beter zullen worden, er zal nog wel wat verder gecalibreerd en geleerd moeten worden...

Hoe vind je 'm qua rijgedrag ten opzichte van je Classic?
Een groot verschil vind ik het niet hoor, dat geluid. Maar verschil is er zeker.

En qua rijgedrag is het wat vroeg om te oordelen. Wellicht een héél klein beetje het gevoel dat hij iets minder vast op de weg kleeft dan de S omdat hij wat hoger is. Maar eigenlijk kan ik nog niet oordelen.

Wat ik trouwens nog wel vergeten te melden was: waar ik nog het meest aan moet wennen is het zicht in de binnenspiegel naar achteren. Ik vind dat er maar een lullig spiegeltje tegen die mega-ruit geplakt is, en daarmee kijk je dan door een enigszins geblindeerde achterruit. Dat vind ik bepaald niet prettig, maar ook dat zal wel wennen.

En nu is de azijn op hoor. Vanaf morgen ga ik genieten!
 
  • Like
Reactions: Zuid5.nl
Ik werd vanmiddag even na vijven gebeld door iemand die zei dat hij van Tesla opdracht gekregen had om mij op te halen. Ik begreep dat eerst niet helemaal aangezien ik vorige week mijn used model S besteld heb en het me sterk leek dat ik plotseling opgehaald zou worden :) . Het bleek dat deze chauffeur op zoek was naar iemand met een andere achternaam en dat hij dus waarschijnlijk het verkeerde nummer van Tesla had doorgekregen. Ik heb nu het vermoeden dat dit de taxichauffeur was die op zoek was naar jou :)
Precies! Diezelfde chauffeur haalde mij later op. Ik kwam aanlopen toen jij net instapte. De chauffeur keek mij nog even aan en ik hem, maar ik zag dat blauwe kenteken op zijn taxi en concludeerde dat dit een normale taxi was, vooral toen jij instapte. Later kwam diezelfde chauffeur mij dus alsnog ophalen en vertelde dat hij mij al zag twijfelen. Gewoon een misverstand dus, ook was het al vergeten ;)
 
Kan ie nu nog wel doen, doet toch geen oog dicht :D
Inderdaad niet best geslapen. Maar dat kwam door zo'n irritante mug.
Maar ik vrees dat die foto's nog even moeten wachten. Ik breng me auto straks naar de locale bandenboer om de velgen te wisselen, en aangezien ik vanmiddag een afscheidsborrel heb van een gewaardeerde collega (waar ik dus heen ga) kan ik hem morgen pas ophalen.
 
Ieder het zijne maar ik kan echt niet wennen aan de X qua model. Zo ook niet aan de X6 of Cayenne.
Grappig......toen de eerste X6 op de markt kwam dacht ik echt dat BMW helemaal krankjorum was geworden. Paar maanden later vond ik het echt een mastodont van een wagen; zeker na ermee gereden te hebben. Tot op die dag van vandaag vind ik het eerste model nog steeds schitterend.
Hetzelfde heb ik met de X. In het begin buiten proporties en foei lelijk. Ben nu helemaal weg van mijn X.
 
  • Like
Reactions: KrisB and jm71
Ik kreeg net deze foto toegestuurd van mijn bandenboer. Ben er blij mee. Zelfde als die van mijn tweelingbroer natuurlijk.
Model X.jpg
 
Ik kreeg net deze foto toegestuurd van mijn bandenboer. Ben er blij mee. Zelfde als die van mijn tweelingbroer natuurlijk.
View attachment 250080
Ik hoop dat je bandenboer, geen namen natuurlijk, jouw X niet een nacht buiten laat staan.

De laatste keer dat mijn Audi S6, nog één keer door diezelfde firma werd vertroeteld voor de Tesla kwam, werd ie daar 's nachts voor de deur gestolen. Pal onder het raam van de slaapkamer van de eigenaar. Toen ik de auto kwam halen en 'm niet buiten zag staan liep ik naar binnen en vroeg naar de Audi. 'Die hebben we verkocht meneer, hij was zo mooi en we kregen er goed geld voor', was het lacherige antwoord van de brood etende monteurs. Toen ik zei dat de auto er echt niet stond, stoven de mannen naar buiten en met rode koppen kwamen ze even later binnen. 'Hij is weg meneer', meldden de jongelui me sip kijkend.
Een jaar later belde de Politie in Zwolle of ik mijn Audi weer terug wilde hebben. De auto was door een bende ramkrakers als vluchtauto gebruikt.

De eerlijkheid gebiedt me wel om te zeggen dat 'die bandenboer' het heel netjes heeft opgelost. Niet alleen kreeg ik een goede prijs van hun verzekering, maar ze hadden ook de hele periode dat ik een auto moest huren de huurpenningen op de afrekening meegenomen.

Nostalgie, we hebben de foto's nog
 

Attachments

  • 1 (1).jpg
    1 (1).jpg
    655.9 KB · Views: 49
  • 1.jpg
    1.jpg
    465.1 KB · Views: 51
Last edited: