Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Mja, ik overweeg de 100 kW upgrade wel, maar ben er nog niet uit. 10.000 euro is veel geld voor wat extra range. Dan besteed ik misschien liever over 5 jaar 20.000 euro voor een nieuw 150 kW pack :)

Ik moet er nog een keer met een fiscalist over sparren, maar ik denk dat de netto kosten wel eens mee zouden kunnen vallen.
Ik zou in dat geval die 10K er zo voor overhebben.... 20K is m.i. te veel.
Evt. vandaag even bellen?
 
gisteravond rond 7 uur gespot bij Eindhoven 2 trucks met in totaal 4*MX en 8*MS
 

Attachments

  • IMG_7614[1].JPG
    IMG_7614[1].JPG
    391.4 KB · Views: 62
  • IMG_7619[1].JPG
    IMG_7619[1].JPG
    1.1 MB · Views: 49
Ik moet er nog een keer met een fiscalist over sparren, maar ik denk dat de netto kosten wel eens mee zouden kunnen vallen.
Ik zou in dat geval die 10K er zo voor overhebben.... 20K is m.i. te veel.
Evt. vandaag even bellen?

ben benieuwd naar de uitkomst van die rekensom !
Is het overigens wel mogelijk op een 90D up te graden naar 100kWh of geldt dat enkel maar voor de P90D met ludicrous ?
Is die 10k exclusief BTW of incl BTW ?
 
Volgens mij geen 90D wel P90D en P90DL

Dit bericht komt uit n ander forumdraadje:

"Upgrade procedure for Europe is now confirmed, relevant date is the DELIVERY date, NOT the PRODUCTION date, meaning:
1) X not being delivered (but production finished): €10.900, delivery as P90DL, upgrade to P100DL beginning in January 2017
2) X being delivered: €22.000, upgrade to P100DL beginning in January 2017"


Als ik het goed begrepen heb, kun je ook een P90D zonder L nog upgraden maar dan moet je ook voor de L nog betalen.
Het upgraden van een P90D zonder L, is dus indien nog niet geleverd ongeveer even duur als het upgraden van een al geleverde P90D met L....

Prijzen lijken me incl. BTW (anders dan in de VS worden de prijzen hier incl. gemeld door Tesla)

Rekensom is specifiek voor NL, maar je zou in BE ook eens met de fiscaliteit kunnen "spelen"... is de batterij ook aan 120% aftrekbaar? Zijn er nog speciale regelingen voor de vervanging van een batterij?