Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
eind september/begin oktober mag ik ook een X ontvangen, op straat kan je me straks simpel herkennen aan de leuke extra accessoire die Belgie mogelijk maakt, mijn kenteken wordt namelijk "MODEL-X" :)
ik bezoek jullie forum omdat ik nog nooit in een Tesla heb gereden en ook in mijn directe omgeving geen Tesla’s heb en probeer zo inzicht te krijgen in de DO’s en DO’nts van het Tesla rijden.
Mocht er iemand mij een snelstartcursus met tips en trucs willen geven dan hou ik me van harte aanbevolen !
 
eind september/begin oktober mag ik ook een X ontvangen, op straat kan je me straks simpel herkennen aan de leuke extra accessoire die Belgie mogelijk maakt, mijn kenteken wordt namelijk "MODEL-X" :)
ik bezoek jullie forum omdat ik nog nooit in een Tesla heb gereden en ook in mijn directe omgeving geen Tesla’s heb en probeer zo inzicht te krijgen in de DO’s en DO’nts van het Tesla rijden.
Mocht er iemand mij een snelstartcursus met tips en trucs willen geven dan hou ik me van harte aanbevolen !

Gefeliciteerd, erg mooi kenteken!!!! Jaloers... :)
 
heb zelf ook nu al een glimlach, dank je !

Het wordt mijn 1e Belgische nummerplaat in de meer dan 25 jaar dat ik Nederland woon en in Belgie onderneem.
Eerder heb ik nooit een vrijstelling bpm werkgever aangevraagd omdat ik niet met een kilometerregistratie aan wilde/kon tonen dat : de auto voor tenminste 50% zakelijk buiten Nederland gebruikt. De afstand tussen woonplaats en de in het buitenland gelegen werkplaats en omgekeerd hierbij niet meegeteld.
Ik heb steeds simpelweg in een privé-auto gereden en bracht kilometerkosten te laste van mijn Belgische inkomen.
Nu ben ik van plan de auto van mijn onderneming te huren en “aangifte BPM en verzoek teruggaaf BPM (buitenlands kenteken)” te doen. Dan moet ik dus BPM en MRB voor mijn huurauto betalen maar omdat voor 100% electrische auto’s een nultarief geldt is dat geen probleem. Mijn kilometerkostenaftrek (nu 0,3633€/km) blijft behouden . Ook kan mijn vennootschap gebruik maken van de fiscale voordelen in Belgie (BTW, 120%aftrek).
Dingetje is nog dat ik als aanvrager dan wel in de auto mag rijden maar mijn vrouw niet omdat dit niet geregeld is. De douane/belastingdienst hanteert de enge opvatting dat het dan dus niet toegestaan is. Ik weet niet nog goed hoe hier mee om te gaan : ook voor mijn vrouw aangifte doen ? of het ruim opvatten en het niet geregeld zijn interpreteren als dat het niet verboden is en dus wel mag, met als risico het dubbel moeten betalen van BPM (maar tweemaal nul is ook nul).

Dirk alvast bedankt voor je aanbod mij in de Tesla do's en dont's in te wijden, Super !
 
Dingetje is nog dat ik als aanvrager dan wel in de auto mag rijden maar mijn vrouw niet omdat dit niet geregeld is. De douane/belastingdienst hanteert de enge opvatting dat het dan dus niet toegestaan is. Ik weet niet nog goed hoe hier mee om te gaan.

Zo'n regeling zou sommige als muziek in de oren klinken! :p Kunnen ze de Tesla helemaal alleen voor zichzelf houden. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Cohiba
Zo'n regeling zou sommige als muziek in de oren klinken! :p Kunnen ze de Tesla helemaal alleen voor zichzelf houden. :rolleyes:

Mijn versie van 'wie een put graaft...'

Toen ik vele jaren terug thuis vertelde over Tesla ("wasda ?") en vertelde dat ik er eentje wou reserveren; werd dat op hoongelach onthaald.
Ik heb toen gezegd dat ze nooit in mijn Tesla mochten rijden.
En dat is ook gebeurd !


Gevolg is nu ... dat ik ook een model3 gereserveerd heb.:oops::rolleyes:
 
Ik zou het transportje van donderdag nog even terugzoeken, maar gelijk ook een zwarte bij SeC/HQ in Amsterdam (en helaas veel bouwverkeer in de buurt dus smerige ruiten).

Schermafbeelding 2016-08-29 om 19.43.46.pngSchermafbeelding 2016-08-29 om 19.44.45.png
 
Mijn versie van 'wie een put graaft...'

Toen ik vele jaren terug thuis vertelde over Tesla ("wasda ?") en vertelde dat ik er eentje wou reserveren; werd dat op hoongelach onthaald.
Ik heb toen gezegd dat ze nooit in mijn Tesla mochten rijden.
En dat is ook gebeurd !


Gevolg is nu ... dat ik ook een model3 gereserveerd heb.:oops::rolleyes:

Bij mij thuis bijna hetzelfde, al werd ik niet met hoongelach onthaald, want ze laat me wijs maar een beetje heen praten en heeft netjes afgewacht waar dat toe zou leiden. Inmiddels inderdaad ook een Model 3 gereserveerd. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: S-19910
K
Hier in het SeC in Zaventem wordt zometeen iemand heel gelukkig gemaakt :)
View attachment 192242


Ik niet. Kreeg zojuist een telefoontje dat de levering van mijn X (morgen om 12:00) is uitgesteld- iets met een bumper. Minder dan 24 uur van te voren. Gelukkig heb ik geen hele trip naar de US hiervoor verplaatst om deze dag mogelijk te maken...wel dus. Ik vind dat Tesla zo langzamerhand wat dingen beter moet gaan doen.
 
Kan er al een testritje geboekt worden? Zou toch graag de X in levende lijve zien en ondervinden ook.
Heb me op site opgegeven, maar tot nu toe geen reactie.
Update...na een duidelijk mail met mijn ontevredenheid en gebrek aan alternatieven gezonden te hebben een nieuw telefoontje....aflevering toch wel mogelijk. Nu om 18:00. Ik weet niet wat ik er van moet denken.

Mooi dat je m op kunt halen en.... ik ben jaloers op je!;) Had m ook liever nu pas gehad... had toch wel wat gescheeld bij de upgrade naar de 100:(... misschien dat dat (en ieder ander die een maandje extra heeft moeten wachten?) nog een beetje vrolijk stemt?:)
 
Mocht er iemand mij een snelstartcursus met tips en trucs willen geven dan hou ik me van harte aanbevolen !
Mooi dat je m op kunt halen en.... ik ben jaloers op je!;) Had m ook liever nu pas gehad... had toch wel wat gescheeld bij de upgrade naar de 100:(... misschien dat dat (en ieder ander die een maandje extra heeft moeten wachten?) nog een beetje vrolijk stemt?:)
Eerst klagen dat ie te laat is en dan klagen dat ie te vroeg is:confused:.
 
Mooi dat je m op kunt halen en.... ik ben jaloers op je!;) Had m ook liever nu pas gehad... had toch wel wat gescheeld bij de upgrade naar de 100:(... misschien dat dat (en ieder ander die een maandje extra heeft moeten wachten?) nog een beetje vrolijk stemt?:)

Mja, ik overweeg de 100 kW upgrade wel, maar ben er nog niet uit. 10.000 euro is veel geld voor wat extra range. Dan besteed ik misschien liever over 5 jaar 20.000 euro voor een nieuw 150 kW pack :)