Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Na een dagje rijden een korte update: De X bevalt zeer goed. De hoge zit in combinatie met de doorgetrokken voorruit geven een erg ruimtelijke ervaring.

Helaas wel een aantal punten die niet kloppen. Het harde rubber links bovenin de falcon wing deur aan de passagierskant blijft bij het openen van de deur soms haken achter de chromen strip, waardoor de strip wordt opgerekt dat deze met een klap loslaat. Klinkt rot. Gebeurt ongeveer een kwart van de keren dat de deur wordt geopend. Verder zit ook waarschijnlijk een rubber bij de passagiers voordeur niet helemaal goed, waardoor vanaf 80 km/u veel windruis ontstaat. Als ik het raam iets laat zakken verdwijnt de windruis (waardoor de auto stiller wordt dan met het raampje dicht!). Verder lijkt ook het knopje binnenin voor één van de fwd wat los te zitten. Tenslotte werkt ook het ontgrendelen van het laadklepje met de knop van de supercharger en mij eigen wall charger niet.
 
image.jpeg


Ik vind de X met die openstaande deuren wel wat weg hebben van;

fitis-aalscholver-2-sd.JPG


een "Aalscholver".
 
  • Funny
Reactions: RIZE and S-19910
Toen ik de Model X bestelde vond ik de model S inderdaad ook veel mooier. Sportiever, mooier gelijnd. Op de foto's van de model X leek deze auto hele bol en vreemd.... Maar toen ik ze zag staan in de fabriek in Fremont, en zeker nu ik m'n model X heb vind ik de model X mooier. Moderner, mooier, innovatiever etc.
En ja de deuren maken het helemaal af.

Verder rijd je redelijk onopvallend en lijkt de auto helemaal niet zo groot als ie is.

Ik heb wel spijt dat ik geïnvesteerd heb in uitbreiding van m'n meterkast, verhoging vastrecht, zware lader etc. want 11 Kw laden was eigenlijk voldoende geweest. Staat toch de hele nacht te laden. En ik laat toch maar 68 km per uur en zeker geen 110. Dat blijkt ook niet te kunnen. Verandert dat als ik de P100D krijg?
Of kan het sowieso in de toekomst veranderen?
 
Toen ik de Model X bestelde vond ik de model S inderdaad ook veel mooier. Sportiever, mooier gelijnd. Op de foto's van de model X leek deze auto hele bol en vreemd.... Maar toen ik ze zag staan in de fabriek in Fremont, en zeker nu ik m'n model X heb vind ik de model X mooier. Moderner, mooier, innovatiever etc.
En ja de deuren maken het helemaal af.

Verder rijd je redelijk onopvallend en lijkt de auto helemaal niet zo groot als ie is.

Ik heb wel spijt dat ik geïnvesteerd heb in uitbreiding van m'n meterkast, verhoging vastrecht, zware lader etc. want 11 Kw laden was eigenlijk voldoende geweest. Staat toch de hele nacht te laden. En ik laat toch maar 68 km per uur en zeker geen 110. Dat blijkt ook niet te kunnen. Verandert dat als ik de P100D krijg?
Of kan het sowieso in de toekomst veranderen?

Endowment effect - Wikipedia, the free encyclopedia

:p
 
  • Funny
Reactions: Merijn
Vanochtend op de A2 naar Amsterdam werd ik gefotografeerd (met een iPad!) door de auto voor mij: een model S van net voor de facelift (bijna hetzelfde kenteken aks mijn vorige p90d ;-).

Iemand van hier?
Van harte met je nieuwe 'wagen' - heb wel een beetje spijt van mijn annulering, maar ik wacht toch echt op 2e rij die plat kan....3 Berners in de auto gaat anders echt niet.
 
Na een dagje rijden een korte update: De X bevalt zeer goed. De hoge zit in combinatie met de doorgetrokken voorruit geven een erg ruimtelijke ervaring.

Helaas wel een aantal punten die niet kloppen. Het harde rubber links bovenin de falcon wing deur aan de passagierskant blijft bij het openen van de deur soms haken achter de chromen strip, waardoor de strip wordt opgerekt dat deze met een klap loslaat. Klinkt rot. Gebeurt ongeveer een kwart van de keren dat de deur wordt geopend. Verder zit ook waarschijnlijk een rubber bij de passagiers voordeur niet helemaal goed, waardoor vanaf 80 km/u veel windruis ontstaat. Als ik het raam iets laat zakken verdwijnt de windruis (waardoor de auto stiller wordt dan met het raampje dicht!). Verder lijkt ook het knopje binnenin voor één van de fwd wat los te zitten. Tenslotte werkt ook het ontgrendelen van het laadklepje met de knop van de supercharger en mij eigen wall charger niet.

Het verbaast me dat problemen met de rubbers bij aflevering nog steeds voorkomen. Ik dacht dat dit nu wel voorbij was bij de huidige leveringen. Wat is jouw VIN?
Weet iemand of ze dit soort problemen ook in SC Arnhem kunnen oplossen? Is voor mij dichterbij dan Tilburg.
 
Het verbaast me dat problemen met de rubbers bij aflevering nog steeds voorkomen. Ik dacht dat dit nu wel voorbij was bij de huidige leveringen. Wat is jouw VIN?
Weet iemand of ze dit soort problemen ook in SC Arnhem kunnen oplossen? Is voor mij dichterbij dan Tilburg.
Het probleem met de FWD is ook wel een lastige: de deur blijft niet altijd haken, bij de aflevering ook niet. Ik kan mij dus voorstellen dat dit door de controle is geglipt. De auto wordt vanochtend al bekeken in het SC Amsterdam, dus een zeer snelle service. VIN is 13945.