Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan de 100D van harte aanbevelen! Range is meer dan prima en ook het opladen aan de supercharger gaat een stuk sneller (de afname in vermogen vindt veel later plaats als je het in kilometers bekijkt).

Sneller? Hoe bedoel je dat precies? Er moet meer in dus dat zou meer tijd moeten kosten. Of bedoel je dat hij met een hoger vermogen laad? 110 ipv 105 oid?

Maar uiteraard meer range is altijd beter...alleen tegen welke prijs...voor de oorspronkelijke 10K verschil krijg je wat extra km's per laadbeurt maar de gemiddelde rijder rijd niet meer dan 5-10x per jaar meer dan 300km op een dag...dan besteden sommige dat geld liever aan wat anders...

Persoonlijk had ik ook een 100 genomen als die toen beschikbaar was...met mijn inzichten nu zou ik weer voor een 90 gaan...meer dan voldoende range en ik rijd regelmatig meer dan 300km per dag...
 
Sneller? Hoe bedoel je dat precies? Er moet meer in dus dat zou meer tijd moeten kosten. Of bedoel je dat hij met een hoger vermogen laad? 110 ipv 105 oid?
Bij het superchargen gaat het vermogen naar beneden zodra je accu voller is.
Zeker vanaf +/- 70% vol gaat de snelheid er flink uit.
Dat is ook zo bij het 100-pack, maar dan zit je in absolute kilometers al een stuk voller.
 
  • Like
Reactions: HWS
IMG_7723.JPG

Bij deze mag ik me ook gaan bemoeien in deze topic ;)
Het is een P90 geworden met zeer veel opties. Was een demo van Tesla.
 
Ik mag me ook melden hier!! Gister een X 75D besteld! Iemand een idee wat de huidige levertijd is? Ik heb weinig inzicht in het bestelproces aangezien het een leaseauto is.
Ga er maar van uit dat ze alles op alles zetten om de auto nog in Dec leveren.
Zodra je het bericht hebt dat de auto in productie is kunnen we wel eens kijken of we meer te weten kunnen komen ;-)
 
In tegenstelling tot the Model S configurator (vroeger), lijkt het alsof het niet mogelijk is om een extra set velgen ( de 22" Onyx Black Turbine's) te kopen, specifiek voor het gebruik in de winter. Ik heb voor m'n S 2 sets 21" Turbine's die ik afwissel winter/zomer, en die ik na elke wissel laat herstellen/coaten. Wat is de "strategie" die jullie (MX owners) hanteren? Toch elke keer banden monteren op zelfde set velgen? Specifiek voor de Onyx Black, zijn deze makkelijk te herstellen? [Ik ga er hier van uit dat ze powdercoated zijn, en dat elke schade nogal ferm opvalt]