Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
Momenteel staat de auto gewoon aan de 220 stekker, de laadvoorziening is nog niet aanwezig. Ben benieuwd hoeveel er morgen bij is gekomen.

Wel een HPWC erbij gekocht neem
ik aan? Kleine moeite, niet te duur, en lekker snel laden. Zonder aanpassingen aan je stroom netwerk...vaste kabel...kortom heb je die nog niet, gelijk ff bestellen...krijg je geen spijt van :)
 
Maandag eindelijk een testritje met een MX 75D kunnen doen, zwart, beige leder, 7 zitter
Goeie uitleg gehad, alhoewel het maar gedeeltelijk is blijven hangen, het is wat veel in het begin.
De auto straalde stevigheid uit, nergens een kraakje, ook over de kasseien in Ruisbroek leek het geluid me minder in de cabine door te dringen dan op onze vorige test in de MS. De luchtvering leek ook een tikje beter het kasseibaanprofiel te volgen dan die van onze ML280. MX heeft wel een hoger wangprofiel dan de ML op 20" velg.
Ook het rolgeluid en windruis waren goed weggestopt.
Test met AP was wel wennen.Ik vraag me eig af waarom je bij veranderen van rijstrook het stuur moet blijven vast houden, dan kan je het evengoed gewoon zelf doen. Instelling stond ook op te lange tussenafstand? Hij bleef maar knipperen en wou niet terug invoegen. Ik kreeg er dat zweterige gevoel van toen ik onze dochter leerde autorijden in stadsverkeer :D. Ik rij toch liever zelf, dus ga vermoedelijk die optie links laten liggen bij een eventuele bestelling.
Onder de grote voorruit voel je toch wat serre-effect, de airco loste dat vlot op.
Het model-design stond ons eerder niet 100% aan, maar eens de rit gereden bleek dat de belevenis veel goed maakt.
Ook de trekhaak-mogelijkheid zou me eerder naar de X overhalen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik vraag me eig af waarom je bij veranderen van rijstrook het stuur moet blijven vast houden, dan kan je het evengoed gewoon zelf doen.
Als je het zelf doet moet je AP afzetten (geluidje) baan wisselen en AP terug opzetten (geluidje). Bij automatische wissel moet je de AP niet onderbreken. Vroeger wist ik ook het nut niet, maar nu apprecieer ik het wel.

Is de X echt warmer in de zon?
Zelf geen ervaring, maar lees op het US deel wel vaak dat mensen een extra zonwerende folie laten plaatsen op de voorruit om hitte tegen te gaan. Denk dat ook Bjorn Nyland hier tijdens zijn US trip last van had.
 
Is de X echt warmer in de zon? Ik was daar met mijn S altijd bang voor dat het pano dak zoveel zon door zou laten dat ik het op mijn hoofd voelde branden maar dat is daarbij niet het geval.
Het antwoord is nee. De airco (en stoelkoeling!) zijn prima in staat om de auto op een behaaglijke temperatuur te houden. In de X is het beter koel te houden. In mijn S is dat lastiger. Voor de echt hete dagen is een zonnescherm meegeleverd. Dit kan worden geplaatst in het donkere gedeelte. Zit bij mij nog in de verpakking.
 
  • Like
Reactions: Glitch
Het antwoord is nee. De airco (en stoelkoeling!) zijn prima in staat om de auto op een behaaglijke temperatuur te houden. In de X is het beter koel te houden. In mijn S is dat lastiger. Voor de echt hete dagen is een zonnescherm meegeleverd. Dit kan worden geplaatst in het donkere gedeelte. Zit bij mij nog in de verpakking.
Stoelkoeling was op de nieuwe modellen toch niet meer leverbaar? In de US heb ik dat in een surburban gehad heerlijk!
 
Gisteren terug gekomen van onze maidentrip met de Tesla model X. Vrijdagmorgen opgehaald, even nog thuis wat spullen opgehaald en naar Le Mans gereden. Superchargen stelt niets voor, alleen in Frankrijk iets verder uit elkaar. Met de 22" wielen hadden we in Lille nog 45km op de teller en bij Rouen 30km. Maar toch gewoon gehaald. Eerste rijervaring: geweldig.
 

Attachments

  • IMG_8878.jpg
    IMG_8878.jpg
    752.8 KB · Views: 51
Na de S nu de X besteld komt begin september. Wit/wit is de uitvoering ondanks 2 varkens achterin durven we het wel aan. Verder gewoon alle toeters en bellen die echt iets toevoegen aan de auto (dus geen 22") wel 90D en geen audio upgrade die euro's geef ik liever rechtstreeks aan Schut Car Audio die hebben de S destijds ook perfect onderhanden genomen.
 
Tja, volgens Tesla is er niets veranderd aan de audio installaties tussen nu en 2013..... Ik twijfel daar ook aano_O. Maar bijvoorbeeld het achterbankje kostte mij bij mijn 1e model S ook maar € 1.600,= tegen nu € € 4.600,=:eek::eek::eek:. En daar kan iedereen aan zien dat er niets veranderd is.
 
Na de S nu de X besteld komt begin september. Wit/wit is de uitvoering ondanks 2 varkens achterin durven we het wel aan. Verder gewoon alle toeters en bellen die echt iets toevoegen aan de auto (dus geen 22") wel 90D en geen audio upgrade die euro's geef ik liever rechtstreeks aan Schut Car Audio die hebben de S destijds ook perfect onderhanden genomen.
Sander, zou je de bestelling niet upgraden naar een 100d? Onze eerste X was ook een 90d, maar ik vond het bereik door het veel hogere verbruik tegenvallen in vergelijking met onze model S p85. Met een 100d krijg je ongeveer 15 bruikbare kWh meer dan bij een 90d.
 
Daniel, wellicht heb je gelijk het was ook mijn eerste keuze maar op advies toch deze gekozen. Range is bij mij nog nooit een issue geweest ik rij nu de S 85D verwacht vergelijkbare range met de X 90D misschien iets minder. Geen idee of ik nog kan upgraden naar een 100D
Is net hoe je het ervaart. Met de S85 had ik ruim voldoende en met de X voldoende (behalve vandaag, maar dat was mijn eigen schuld)
 
Daniel, wellicht heb je gelijk het was ook mijn eerste keuze maar op advies toch deze gekozen. Range is bij mij nog nooit een issue geweest ik rij nu de S 85D verwacht vergelijkbare range met de X 90D misschien iets minder. Geen idee of ik nog kan upgraden naar een 100D
Ik verwacht niet dat jouw verwachting klopt, zeker niet nu je een 85d rijdt die nog een stuk zuiniger is dan de p85. Volgens mij kun je de configuratie wisselen zolang de auto nog niet in productie is gegaan, je betaalt geloof ik wel een toeslag.

Edit: zie anders ook het gemiddelde verbruik van FrankNL: Model X Ervaringen - Benelux

Dat gemiddelde verbruik zulk je met een model S 85d niet snel halen (tenzij je Maurice heet ;-)
 
  • Like
Reactions: FrankNL