Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik werd net gebeld door Tesla Hasselt. Mijn wagen is vandaag geleverd maar ik zou deze binnen de 7 dagen moeten ophalen.

Mijn vennootschap start echter pas 21 december, waarop ik wat extra marge tel (financiering + verzekering in orde krijgen). Klaarblijkelijk is dat een groot probleem en zouden ze mijn wagen willen doorschuiven...

Beetje flauw. Hoe kan een mens nu iets plannen als ze zelf zo met de leverdatum spelen, gedurende lange tijd niets van zich laten horen en 3 dagen geleden pas iets meedelen rond leverdatum. Ongehoord en klantonvriendelijk. Mensen die nu met vakantie gaan voor bijv. 2 weken en pas sinds vrijdag weten dat hun wagen geleverd zou worden, moeten ook een batch wachten?
Heel even inpikken op mijn eigen ervaring. Dankbaar voor het begrip vanuit Tesla, want morgen kan ik mijn Model Y Performance ophalen. De levering heeft men kunnen uitstellen en daar ben ik blij om.

Tesla Hasselt heeft samen proactief gezorgd dat financiering snel op poten stond en gaat ook overal achteraan om de levering te bespoedigen. Heel fijn voor beide partijen, een wagen extra uitgeleverd voor hen, en ik blij om dit jaar mijn Y in ontvangst te nemen. De 10.000km gratis Supercharging is ook mooi meegenomen.
 
Worden er überhaupt nog zwarte MYP gebouwd en geleverd? Of blijven ze allemaal in Duitsland en willen de Duitsers zelf geen witte?
Hah, ik denk dat beide opties zeker kunnen 😅 Het zal dan toch nog maart worden wssn.. Vind het ronduit schandalig dat er niks gezegd kan worden en het maar wat lukraak gissen is wanneer je je wagen hebt.

Als er een even praktisch alternatief beschikbaar (en dus geen 2j wachttermijn) aan dezelfde prijs was was ik al lang overgestapt naar een andere partij.. De snufjes van Tesla kunnen mij ondertussen echt geen kl*ten meer schelen
 
Ik mag hopen dat het januari wordt. Bij bestellen stond er levertijd nov-jan. Tesla gaf ook aan dat mijn auto op max januari staat. Volgens mij gaan nu alle auto's naar de Duitsers vanwege de umwelt bonus die alleen dit jaar nog te krijgen is daar. Dus ze willen daar maximaal uitleveren.
 
Ik mag hopen dat het januari wordt. Bij bestellen stond er levertijd nov-jan. Tesla gaf ook aan dat mijn auto op max januari staat. Volgens mij gaan nu alle auto's naar de Duitsers vanwege de umwelt bonus die alleen dit jaar nog te krijgen is daar. Dus ze willen daar maximaal uitleveren.
Maandag nog maar eens bellen, bij mij stond er bij bestelling oktober - december en dan opgeschoven naar maart en dan weer teruggekomen naar begin december en dan poef, niks 😅
 
Toch straf dat er al Quicksilver modellen bij snel leverbaar staan in Duitsland. Dat wil toch zeggen dat al hun orders afgewerkt zijn? Waarom die auto's niet gewoon door sturen naar andere landen?
Gaan ze niet doen eens ze daar geleverd zijn, dan hebben ze dubbele transportkosten. Is ook het nadeel aan Tesla, ze produceren puur op anticipatie van bestellingen, niet op specifieke bestellingen.
 
Toch straf dat er al Quicksilver modellen bij snel leverbaar staan in Duitsland. Dat wil toch zeggen dat al hun orders afgewerkt zijn? Waarom die auto's niet gewoon door sturen naar andere landen?
Ik zie er nu nog drie staan, allemaal in Berlijn, zullen overgebleven fabrieks demo auto's zijn wellicht?

Als ze niet verkocht worden zullen ze volgend jaar alsnog wel verscheept worden naar andere landen.
 
Ze zetten écht niet heel giga berlin stil voor zoiets. Dat is 3000 autos per week die je niet maakt en personeel dat niets doet.
Onmogelijk.
Zeker niet, maar wat er tot nu toe uit giga berlin rolt (op basis van posts) zijn enkel MYLR's, dus er moet wel iets op til zijn, ofwel problemen ofwel upgrades I guess.. We hebben het voor het gissen
 
Ik moet zeggen dat de cijfers van uitlevering mij tegen zijn gevallen. Had verwacht dat ze een mega eindsprint zouden inzetten in december. Voor NL blijkbaar niet het geval.

Hoop dat de wachtende niet tot maart moeten wachten ivm einde kwartaal.