Beste forumleden, begin juli helaas een ongeluk gehad waarbij de (linker) voorkant van mijn (toen 6 maanden oude...
) Tesla Model S MY2022 flink is beschadigd (zie foto). Enorm balen.
De auto staat nu sinds begin juli bij de schadehersteller (Tesla certified etc) die doen wat zij kunnen. Kwestie is helaas dat nog een klein aantal onderdelen niet geleverd is (ik begreep dat het om 3 onderdelen ging). De levering wordt, zoals ik het begrijp, elke keer weer met een week opgeschoven door Tesla en inmiddels zijn wij dus alweer ruim twee maanden verder zonder echt zicht op wanneer er daadwerkelijk geleverd gaat worden. Enorm balen...
De schadehersteller vertelde mij dat zij 'electronisch' met Tesla communiceren - via een logistiek softwarepakket - en af en toe via de e-mail. Helaas leidt dit niet tot versnelling of inzicht in de levertijd. Andere mogelijkheden tot communiceren met Tesla zijn er niet.
Het global onderdelen distributiecentrum zit in Tilburg ("Tesla Global Parts Distribution Centre & Warehouse"), dus in NL. Ik zit er bijvoorbeeld aan te denken dat ik zelf contact met hen zoek nadat ik helder heb om welke onderdelen (met bijbehorende ID's/nummers) het gaat.
Daarnaast vraag ik mij af wat juridisch nog redelijk is. Wat mag je van een autofabrikant wel/niet verwachten wat betreft levering en levertijd van onderdelen. Dit gezien kostenderving (goedkopere leenauto tegen de kosten van mijn eigen auto) en het simpele gegeven dat uiteraard graag weer zsm in mijn eigen auto rijd.
Is hier meer ervaring mee op dit TMC-forum? IK hoor graag ervaringen, adviezen....
De auto staat nu sinds begin juli bij de schadehersteller (Tesla certified etc) die doen wat zij kunnen. Kwestie is helaas dat nog een klein aantal onderdelen niet geleverd is (ik begreep dat het om 3 onderdelen ging). De levering wordt, zoals ik het begrijp, elke keer weer met een week opgeschoven door Tesla en inmiddels zijn wij dus alweer ruim twee maanden verder zonder echt zicht op wanneer er daadwerkelijk geleverd gaat worden. Enorm balen...
De schadehersteller vertelde mij dat zij 'electronisch' met Tesla communiceren - via een logistiek softwarepakket - en af en toe via de e-mail. Helaas leidt dit niet tot versnelling of inzicht in de levertijd. Andere mogelijkheden tot communiceren met Tesla zijn er niet.
Het global onderdelen distributiecentrum zit in Tilburg ("Tesla Global Parts Distribution Centre & Warehouse"), dus in NL. Ik zit er bijvoorbeeld aan te denken dat ik zelf contact met hen zoek nadat ik helder heb om welke onderdelen (met bijbehorende ID's/nummers) het gaat.
Daarnaast vraag ik mij af wat juridisch nog redelijk is. Wat mag je van een autofabrikant wel/niet verwachten wat betreft levering en levertijd van onderdelen. Dit gezien kostenderving (goedkopere leenauto tegen de kosten van mijn eigen auto) en het simpele gegeven dat uiteraard graag weer zsm in mijn eigen auto rijd.
Is hier meer ervaring mee op dit TMC-forum? IK hoor graag ervaringen, adviezen....