Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Al een idee wat je gaat nemen? Ik dacht de OEM banden eraf te halen en deze erop te zetten: Michelin Sport All Season 4 - 295 35 21 (Achter) 265 35 21 (Voor)

Dan zou de performance velg toch een beetje meer beschermd moeten zijn..
Volgens mij hebben deze banden niet het sneeuwvlok logo en zijn deze niet overal toegestaan als winterbanden. Dan zou ik voor de vredestein Quatrac Pro gaan. Deze hebben dat logo wel.

Ik zelf heb 22" velgen besteld waar zomer en winterbanden op komen.
 
Volgens mij hebben deze banden niet het sneeuwvlok logo en zijn deze niet overal toegestaan als winterbanden. Dan zou ik voor de vredestein Quatrac Pro gaan. Deze hebben dat logo wel.

Ik zelf heb 22" velgen besteld waar zomer en winterbanden op komen.
Klopt, echter voor die 5 dagen in het jaar dat ik dat nodig zou hebben vind ik all seasons meer dan genoeg.

Als hier een boete aan vasthangt wanneer ik gecontroleerd wordt dan betaal ik deze maar al te graag. Geen idee wat de strafmaat hierop is, met men vorige wagens altijd al op all seasons gereden door heel Europa en nooit problemen mee gehad.

Had ook al die vredesteins gezien maar men bandencentrale importeert deze niet
 
Iemand trouwens een idee met welke banden + type de MYP geleverd wordt? Ik ga midden maart op winter vakantie maar wil toch op z'n minst all seasons erop hebben liggen, als ik uberhaupt de wagen heb tegen dan -_-
Levering op Pirelli P Zero.

Let wel op dat het verbreden van de band vervelende consequenties kan hebben:
- aanlopen van de band in de kas bij maximale stuur uitslag
- hogere belasting op het stuurhuis wat slijtage kan veroorzaken

Ik zeg niet dat het niet aan te raden is, maar ik ben er op de harde manier achter gekomen bij mijn sport auto’tje. Van 205 naar 225 semislicks en helaas was problemen.

Probeer eerst wat ervaringen te vinden:)
 
  • Like
Reactions: Lorpo
Klopt, echter voor die 5 dagen in het jaar dat ik dat nodig zou hebben vind ik all seasons meer dan genoeg.

Als hier een boete aan vasthangt wanneer ik gecontroleerd wordt dan betaal ik deze maar al te graag. Geen idee wat de strafmaat hierop is, met men vorige wagens altijd al op all seasons gereden door heel Europa en nooit problemen mee gehad.

Had ook al die vredesteins gezien maar men bandencentrale importeert deze niet
De boete is niet zo hoog maar als je bij een ongeval betrokken raakt kan de verzekering nog wel eens moelijk gaan doen. Google maar eens.
 
  • Like
Reactions: Lorpo
Levering op Pirelli P Zero.

Let wel op dat het verbreden van de band vervelende consequenties kan hebben:
- aanlopen van de band in de kas bij maximale stuur uitslag
- hogere belasting op het stuurhuis wat slijtage kan veroorzaken

Ik zeg niet dat het niet aan te raden is, maar ik ben er op de harde manier achter gekomen bij mijn sport auto’tje. Van 205 naar 225 semislicks en helaas was problemen.

Probeer eerst wat ervaringen te vinden:)
Hierbij wat ervaring. 275 voor - 295 achter. Rijdt top! Iets meer velg bescherming en loopt nergens aan. Optisch ziet het er ook een stuk beter uit. Standaard steken de velgen uit de banden..

Er is overigens een topic over de verschillende opties bandenmaten en ervaringen.
 
VIN! Zw/zw/trekhaak/eap. Moest tesla vision accepteren en direct daarna vin zichtbaar op website (niet in app)! Hopelijk jullie ook snel aan de beurt!

Edit: 26-8 besteld.
Eerlijk gezegd zou ik tesla vision niet accepteren totdat ze komen met een oplossing. Ik heb er een met radar en mijn broer nu zonder. Hij baalt aardig nu die diverse functionaliteiten mist en dat er een kans is dat dit zo blijft. Ze zeiden dat er snel een oplossing zou komen obv software. Nu heeft hij de auto eenmaal opgehaald en is totale stilte vanuit Tesla. Ze reageren niet meer op e-mails.

Het ziet er naar uit dat er binnenkort een nieuwe type radar op de auto’s komt. Lijkt mij niet dat ze dit gaan retrofitten.
We zullen zien :)
 
Eerlijk gezegd zou ik tesla vision niet accepteren totdat ze komen met een oplossing. Ik heb er een met radar en mijn broer nu zonder. Hij baalt aardig nu die diverse functionaliteiten mist en dat er een kans is dat dit zo blijft. Ze zeiden dat er snel een oplossing zou komen obv software. Nu heeft hij de auto eenmaal opgehaald en is totale stilte vanuit Tesla. Ze reageren niet meer op e-mails.

Het ziet er naar uit dat er binnenkort een nieuwe type radar op de auto’s komt. Lijkt mij niet dat ze dit gaan retrofitten.
We zullen zien :)
Allemaal speculaties die radar. Overigens heeft vision niets met radar te maken maar met ultrasone sensoren.

Maargoed dit is offtopic.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Er wordt toch niets anders meer gemaakt dat auto’s zonder U-sensoren? Wat ik begreep ook de S en X niet meer sinds januari
Klopt, er zijn nog uitzonderingen hier en daar (vermoed overstock waar ze nog vanaf moeten) maar normaal gezien is alles zonder USS nu. Dat geeft me net iets meer vertrouwen in dat ze wel degelijk met een vision oplossing gaan komen op korte termijn. Ik kan me niet inbeelden wat voor een ramp het moet zijn om een X te parkeren zonder die sensoren 😅
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Klopt, er zijn nog uitzonderingen hier en daar (vermoed overstock waar ze nog vanaf moeten) maar normaal gezien is alles zonder USS nu. Dat geeft me net iets meer vertrouwen in dat ze wel degelijk met een vision oplossing gaan komen op korte termijn. Ik kan me niet inbeelden wat voor een ramp het moet zijn om een X te parkeren zonder die sensoren 😅
Haha nee met de Y denk ik al dat het een vrachtwagen is😅 van de week voor het eerst met een paarden trailer achter de auto op pad geweest. Met het achteruit rijden merk je de draaicirkel wel🙈.

Kan trouwens gemakkelijk 60% van de range afhalen in 7 graden slecht weer met trailer (+/- 1100 kg trekgewicht).
 
  • Funny
Reactions: Lorpo