Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
Als het goed is moet je door de achterwielen heen kunnen kijken en ergens een typeplaatje zien met of 4D1 of 3D6.

En de camera kan ik je wel vertellen als je even een foto stuurt ;-)
Zonet een documentje ontvangen van Tesla, hierop staat het volgende omtrent de motoren, niks omtrent camera te zien in datzelfde bestand:
1675260152066.png
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Zonet een documentje ontvangen van Tesla, hierop staat het volgende omtrent de motoren, niks omtrent camera te zien in datzelfde bestand:
View attachment 902019
Nog de oude motoren dus. In Europa zijn de 4D motoren ook nog niet gespot. Voorlopig alleen 1x in Amerika. Gaaf dat jullie zo'n document krijgen. In Nederland hebben wij dat niet.

Ben benieuwd naar de foto's van de zijcamera's!
 
Nog de oude motoren dus. In Europa zijn de 4D motoren ook nog niet gespot. Voorlopig alleen 1x in Amerika. Gaaf dat jullie zo'n document krijgen. In Nederland hebben wij dat niet.

Ben benieuwd naar de foto's van de zijcamera's!
Ja best een interessant documentje, hieronder nog wat meer inhoud ervan dat niet prive is:
1675261891243.png
1675261931464.png


Het vreemde vind ik wel puntje 52, er zouden extra banden van 20 inch moeten bijzitten lol. En ook 3.1, een non-automated vehicle :D
 
Ja best een interessant documentje, hieronder nog wat meer inhoud ervan dat niet prive is:
View attachment 902024View attachment 902025

Het vreemde vind ik wel puntje 52, er zouden extra banden van 20 inch moeten bijzitten lol. En ook 3.1, een non-automated vehicle :D
Wel jammer dat je totale toegestane massa 102 kg lager is dan die van mij. Komt door aanpassingen in het frame als het goed is. Voor de rest ben ik wel benieuwd welke type goedkeuring je hebt. Is dat e4*2007/46/*1293*27 of * 28?

Voor wat betreft punt 52: ik heb ergens gelezen dat je er andere banden op mag doen en dat dit is opgenomen in de type goedkeuring. Ik denk dat je als alternatief voor de originele 21" wielen, er 20" op kan zetten 255/40/R20 101W. Maar is een gok.
 
Ja best een interessant documentje, hieronder nog wat meer inhoud ervan overtuigd dat niet privé is:
View attachment 902024View attachment 902025

Het vreemde vind ik wel puntje 52, er zouden extra banden van 20 inch moeten bijzitten lol. En ook 3.1, een niet-geautomatiseerd voertuig:D
Hoeveel MYP stonden er klaar voor uitlevering in Brugge? Worden de bestellingen vanuit Gent ook uitgeleverd in Brugge gezien de verbouwingen? Wachtende op zelfde config 😉...
 
Wel jammer dat je totale toegestane massa 102 kg lager is dan die van mij. Komt door aanpassingen in het frame als het goed is. Voor de rest ben ik wel benieuwd welke type goedkeuring je hebt. Is dat e4*2007/46/*1293*27 of * 28?

Voor wat betreft punt 52: ik heb ergens gelezen dat je er andere banden op mag doen en dat dit is opgenomen in de type goedkeuring. Ik denk dat je als alternatief voor de originele 21" wielen, er 20" op kan zetten 255/40/R20 101W. Maar is een gok.
De 28 is het, geen idee wat dat exact betekent, eerste keer dat ik zelf een wagen in eigendom neem en eerste keer dat ik een trekhaak heb.

Hoeveel MYP stonden er klaar voor uitlevering in Brugge? Worden de bestellingen vanuit Gent ook uitgeleverd in Brugge gezien de verbouwingen? Wachtende op zelfde config 😉...
Ik moet hem nog ontvangen, ik laat je vrijdag iets weten. Ik had initieel besteld voor in Gent maar is automatisch verzet naar Brugge wegens de werken
 
  • Like
Reactions: DM231191
Even een kort vraagje, na een tijdje geen leverdatum te hebben gehad, heb ik een week in de app zien staan 08feb-24feb. Echter is sedert enkele dagen terug naar feb-maart gegaan. Is hier eigenlijk een reden voor? Niet dat ik ongeduldig ben hoor [23-08 besteld] maar ik vond het toch een beetje jammer.
 
Heeft iemand een suggestie voor andere velgen+banden voor de MYP (20")? Ik heb echt teveel ruzie met stoepranden icm de Überturbines. Passen de 20" Induction velgen/banden van de non-performance?
Ik ga deze zomerbanden nog op rijden, en ga me daarna laten inspireren door Maximum Tires Size Model Y Performance? , wil bredere banden op de uberturbines (MYP uberturbines zijn trouwens 21")

Achteraf had ik beter meteen de achterbanden naar voren en twee nieuwe bredere achterbanden erop kunnen leggen, had al wat stoeprandschade gescheeld. Maarja.
 
Daarnet levering gehad, intussen 500km verder. Wat een wagen. Ik dacht dat ik teleurgesteld ging zijn in vergelijking met de ID4 die ik voorheen had, maar niks is minder waar. De TACC werkt zo goed, Autopilot heb ik nog niet getest. Ik ben enorm verrast ook qua verschil met het testmodel (2022 MYLR) in comfort. De wagen zweeft een pak meer, enkel diepe putten duikt hij graag in. Ook qua performance en range is het ongeloofelijk. Ik zit al de hele middag 130-200 (waar toegelaten) km/u te rijden en het valt allemaal best mee.

Niks op te merken aan de levering, ik ben in totaal 10 minuten binnen geweest, de wagen was tiptop, hier en daar nog wat vuiligheden maar hij was wel gewassen en stond binnen in de toonzaal. In de toonzaal (Brugge) stonden alleen maar MY's voor levering klaar + een S Plaid en X ter tentoonstelling. Qua performances heb ik een 5-tal blauwe zien staan die net van de truck kwamen vermoed ik, en dan een hele hoop witte en 1 zwarte op de mijne na.

Alvast een heel positieve eerste ervaring, super vriendelijk personeel ook bij het SeC moet ik wel even meegeven. Meer foto's volgen nog :)
328574013_3423679004586464_6847850703076957918_n.jpg


PS.: Voor de mensen die zich zorgen maken om USS dat ontbreken, is totaal niet nodig, de camera's zijn zo goed dat ik ze eerlijk gezegd niet mis, en door de lage voorbumper is parkeren zeer eenvoudig.
 
Daarnet levering gehad, intussen 500km verder. Wat een wagen. Ik dacht dat ik teleurgesteld ging zijn in vergelijking met de ID4 die ik voorheen had, maar niks is minder waar. De TACC werkt zo goed, Autopilot heb ik nog niet getest. Ik ben enorm verrast ook qua verschil met het testmodel (2022 MYLR) in comfort. De wagen zweeft een pak meer, enkel diepe putten duikt hij graag in. Ook qua performance en range is het ongeloofelijk. Ik zit al de hele middag 130-200 (waar toegelaten) km/u te rijden en het valt allemaal best mee.

Niks op te merken aan de levering, ik ben in totaal 10 minuten binnen geweest, de wagen was tiptop, hier en daar nog wat vuiligheden maar hij was wel gewassen en stond binnen in de toonzaal. In de toonzaal (Brugge) stonden alleen maar MY's voor levering klaar + een S Plaid en X ter tentoonstelling. Qua performances heb ik een 5-tal blauwe zien staan die net van de truck kwamen vermoed ik, en dan een hele hoop witte en 1 zwarte op de mijne na.

Alvast een heel positieve eerste ervaring, super vriendelijk personeel ook bij het SeC moet ik wel even meegeven. Meer foto's volgen nog :)
328574013_3423679004586464_6847850703076957918_n.jpg


PS.: Voor de mensen die zich zorgen maken om USS dat ontbreken, is totaal niet nodig, de camera's zijn zo goed dat ik ze eerlijk gezegd niet mis, en door de lage voorbumper is parkeren zeer eenvoudig.
Heb je een foto van de zijcamera?
 
Daarnet levering gehad, intussen 500km verder. Wat een wagen. Ik dacht dat ik teleurgesteld ging zijn in vergelijking met de ID4 die ik voorheen had, maar niks is minder waar. De TACC werkt zo goed, Autopilot heb ik nog niet getest. Ik ben enorm verrast ook qua verschil met het testmodel (2022 MYLR) in comfort. De wagen zweeft een pak meer, enkel diepe putten duikt hij graag in. Ook qua performance en range is het ongeloofelijk. Ik zit al de hele middag 130-200 (waar toegelaten) km/u te rijden en het valt allemaal best mee.

Niks op te merken aan de levering, ik ben in totaal 10 minuten binnen geweest, de wagen was tiptop, hier en daar nog wat vuiligheden maar hij was wel gewassen en stond binnen in de toonzaal. In de toonzaal (Brugge) stonden alleen maar MY's voor levering klaar + een S Plaid en X ter tentoonstelling. Qua performances heb ik een 5-tal blauwe zien staan die net van de truck kwamen vermoed ik, en dan een hele hoop witte en 1 zwarte op de mijne na.

Alvast een heel positieve eerste ervaring, super vriendelijk personeel ook bij het SeC moet ik wel even meegeven. Meer foto's volgen nog :)
328574013_3423679004586464_6847850703076957918_n.jpg


PS.: Voor de mensen die zich zorgen maken om USS dat ontbreken, is totaal niet nodig, de camera's zijn zo goed dat ik ze eerlijk gezegd niet mis, en door de lage voorbumper is parkeren zeer eenvoudig.
succes met je nieuwe wagen !!! heel veel veilige plezierige km wenst ik je . mijne is nu verzet naar 28 feb. (ik baal wel beetje mr bon, vooral omdat ik begin aug. besteld heb hahah)
 
Daarnet levering gehad, intussen 500km verder. Wat een wagen. Ik dacht dat ik teleurgesteld ging zijn in vergelijking met de ID4 die ik voorheen had, maar niks is minder waar. De TACC werkt zo goed, Autopilot heb ik nog niet getest. Ik ben enorm verrast ook qua verschil met het testmodel (2022 MYLR) in comfort. De wagen zweeft een pak meer, enkel diepe putten duikt hij graag in. Ook qua performance en range is het ongeloofelijk. Ik zit al de hele middag 130-200 (waar toegelaten) km/u te rijden en het valt allemaal best mee.

Niks op te merken aan de levering, ik ben in totaal 10 minuten binnen geweest, de wagen was tiptop, hier en daar nog wat vuiligheden maar hij was wel gewassen en stond binnen in de toonzaal. In de toonzaal (Brugge) stonden alleen maar MY's voor levering klaar + een S Plaid en X ter tentoonstelling. Qua performances heb ik een 5-tal blauwe zien staan die net van de truck kwamen vermoed ik, en dan een hele hoop witte en 1 zwarte op de mijne na.

Alvast een heel positieve eerste ervaring, super vriendelijk personeel ook bij het SeC moet ik wel even meegeven. Meer foto's volgen nog :)
328574013_3423679004586464_6847850703076957918_n.jpg


PS.: Voor de mensen die zich zorgen maken om USS dat ontbreken, is totaal niet nodig, de camera's zijn zo goed dat ik ze eerlijk gezegd niet mis, en door de lage voorbumper is parkeren zeer eenvoudig.
Heel veel veilige km's gewenst! Veel plezier ermee!
 
Vanmiddag onze witte MYP eindelijk opgehaald in Tilburg.

Wat een verschil met onze MX. MYP is echt geweldig! Super goed in elkaar gezet en geen fout te zien. Je ziet echt wat ze in een paar jaar voor elkaar hebben gekregen.

Ook merk het verschil in comfort qua onderstel. De proefrit in mei 22 was veel stugger en oncomfortabeler. Deze is echt veel beter.

Gelukkig wit interieur besteld. Vond zwart echt veel minder als ik het zo zag maar ben echt in de minderheid.

Kortom echt een aanrader!
CD9DFAA0-B82E-4D90-86B1-F988547DDA66.jpeg
 
Last edited: